Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sparretje schreef:Gefeliciteerd met je oepsjes![]()
Als ik goed gerekend heb zijn de pups nu 3 weken toch? Het is wel snel, maar je kan ze al een beetje gaan bijvoeren, wij doen het meestal met Duck, maar een andere vleessoort die goed is fijngemalen kan ook. Heel klein beetje gekookt water erover (wel af laten koelen natuurlijk) en aan de pups aanbieden. dan ontlast je de moeder ook wat. kan me voorstellen dat het erg veel van mams vergt omdat het zulke grote puppen zijn, die hebben aardig wat voeding nodig![]()
Succes verder met de hummels, en blijf foto's plaatsen!! Ze zijn schattig.
gaapje schreef:als mama geen genoeg melk heeft moet je wat .
en vast voedsel , het is speciaal voer aangelegt met poedermelk van de DA
en dit is op advies van de DA .
ik ga hier verder niet op in , mama geeft nu gelukkig weer goed melk .... lang leve de pilletjes
ze groeien super en doen het ook super
Oprtalj schreef:sparretje schreef:Gefeliciteerd met je oepsjes![]()
Als ik goed gerekend heb zijn de pups nu 3 weken toch? Het is wel snel, maar je kan ze al een beetje gaan bijvoeren, wij doen het meestal met Duck, maar een andere vleessoort die goed is fijngemalen kan ook. Heel klein beetje gekookt water erover (wel af laten koelen natuurlijk) en aan de pups aanbieden. dan ontlast je de moeder ook wat. kan me voorstellen dat het erg veel van mams vergt omdat het zulke grote puppen zijn, die hebben aardig wat voeding nodig![]()
Succes verder met de hummels, en blijf foto's plaatsen!! Ze zijn schattig.
Ik vind het echt geen aanrader om voor de leeftijd van 4 weken al te beginnen met vast voedsel als vlees. De spijsvertering van de pups is daar dan nog niet op ingesteld, waardoor er voedselresten in de darm kunnen achterblijven. Dat kan dan weer een aantrekkelijke voedingsbodem zijn voor wormen en andere ellende. Ook schijnen pups die te vroeg worden overgezet op vast voedsel meer kans te hebben op voedselintoleranties later in hun leven.