hond wil niet in de bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: hond wil niet in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:57

Wat ben ik dan een dierenbeul. Wij trainen 4 x per week met de honden en die liggen dan in de hokken in de auto of op het veld. Die zijn de helft van wat een bench is. Daar liggenz e dan zo een uur of twee a 3 in.

Gekke is dat als ik de voordeur los laat en de autoknennels staan open, dat ze daar inzitten..............

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:15

Ben het absoluut niet eens dat een bench niet goed zou zijn voor een hond?!?!? (uiteraard wel het goede formaat!!)
Wel hebben wij gekozen voor een transportbench, omdat we deze veel fijner vinden dan zo'n ijzer ding. Ook hebben we begrepen dat een hond zich hierin prettiger (veiliger) voelt.
Onze reden voor een bench is dat we 2 ongecastreerde reuen hebben en die kunnen nog wel eens tekeer gaan met z'n tweeen :P
Ze gaan dus in de bench (ieder uiteraard hun eigen) wanneer wij beiden niet thuis zijn. Ik zou geen tel rustig de deur uit zijn, wanneer hun samen los lopen en er niemand bij is om eventueel in te grijpen!!
De deurtjes van de bench staan verders de hele dag open. De jongste (2) ging er vanaf het begin al heel graag en makkelijk in.
Hij zoekt hem vaak op om lekker rustig te slapen.
De ander (3) vond de bench in het begin niet echt leuk. Hij ging erin omdat wij het zeiden, maar nooit uit zijn eigen. Op een gegeven moment gebruikten we die bench als een soort van opslag. Ging hij ineens steeds in die ander zijn bench liggen :D Wij zijn bench weer vrij gemaakt en hij ligt er nu heel vaak uit zijn eigen in!!
Ben wel absoluut van mening dat je een bench NIET moet gebruiken als middel voor straf!!
De bench is echt HUN plekje en wanneer er bijvoorbeeld visite met kleine kinderen komt, mogen die absoluut niet bij de bench komen.
Ze hebben ieder hun eigen kussentje (waar ze ook echt bijna altijd met hun koppie op liggen!!), maar verders komt er geen speelgoed/bot e.d. in de bench!! (je hebt er dan totaal geen zich op en wie weet wat er kan gebeuren!?)

Ze krijgen altijd iets lekkers wanneer ze in de bench 'moeten' en je hoeft de pot met koekjes maar te pakken en ze liggen er allebei al in!

Zou zeker de bench op een zo rustig mogelijke plaats zetten. Er voor zorgen dat er niemand anders (bijvoorbeeld een kat) in haar bench komt, zodat dat echt een plekje voor haar is. Indien mogelijjk dat er ook geen kat bij haar in de buurt kan komen wanneer zij in de bench zit. Iets echt lekkers geven wanneer ze er in gaat. Verders haar negeren. Misschien een idee om een kleed over de bench te leggen!
Wanneer je het een week of 2 standaard iedere nacht doet, is het voor haar als normaal en zal ze het bijna zeker uit haar eigen doen!

Succes ermee!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:24

wilawander,dierenbeul komt niet uit mijn mond hoor ,het is gewoon niet mijn ding,daarom schrijf ik er duidelijk bij dat IK dat vind...

en een bench met deur open ,zodat de hond er ook uit kan,is wel wat anders als deurtje dicht zodat hij niet die vrijheid heeft...

als jij je hond van pup af aan leert dat dat zijn slaapplek is,en een hond gaat er zelf in liggen,dan is het toch goed,maar een kooitje kopen om een grote hond in op te sluiten als je weggaat oid,dan denk IK,maak dan een mooie kennel,heb je 2 honden,dan 2 naast elkaar,zoveel moeite is dat toch niet,kunnen hondjes gewoon zich verleggen als ze willen,uitrekken,rondje lopen,of een keer rechtop staan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 13:52

graag geen pb's meer waarin jullie duidelijk maken hoe slechts mijn hond het heeft en hoe slecht ik wel niet ben.

heb gelukkig op een ander forum iemand gesproken die geen vooroordelen heeft en mij echt heeft geholpen, ik heb nu dus een manier gevonden om onze hond in de bench te krijgen en het lukt al aardig!

bedankt voor de wel normale, vriendelijke en behulpzame reacties.
@ kentaro: bedankt voor je reactie!

aan de rest; klaag me maar lekker aan bij de dierenbescherming. ik weet zelf wel beter ;)

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:55

ik dit de reactie die je moet geven als we je willen helpen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:00

russel schreef:
Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...

Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.

Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.

Nou inderdaad. De pupperd van mijn vriend (en een beetje van mij) is nu 11 weken, en heeft nog geen bench gezien. We hebben er niet eens een in huis.
En raad eens? Het allerstoutste wat hij heeft gedaan is een aansteker van tafel gepakt.
Hij heeft nog nooit wat in huis gedaan (plasje oid), is volledig zindelijk, molt niets, en kan 's nachts kiezen. Naast ons bed of lekker in de woonkamer bij de kachel. De eerste paar nachten is hij ook meteen gaan slapen, geen piepje niets. Een pup laten janken in een bench is ook zoiets vreselijks. Dat doe je gewoon niet.
Hij vind het heerlijk zo, een hond heb je niet om op te sluiten of weg te stoppen.

Als je geen tijd hebt of geen zin in hebt om er voor die hond te zijn (boos worden op een bange hond??), dan moet je echt niet aan een hond beginnen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 14:01

geerke schreef:
Zolang jij bij je ouders woont heb je je gewoon aan te passen aan hun normen en waarden....als zij de hond op bed willen hebben is dat hun keus...wie ben jij om dat in ene te gaan veranderen?

van mijn ouders mag de hond ook niet op bed hoor, dat heb ik nergens geschreven. ze mag niet eens boven. dat zijn onze huisregels. en over dat aanpassen en normen en waarden ga ik maar niet in..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:02

Kimmie 261@ Ik bedoelde het in het algemeen daar veel reacties zo overkomen alsof mensen die een bench gebruiken dierenbeulen zijn en daar ben ik het niet mee eens. Mits goed gebruikt.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:04

Wilawander schreef:
Kimmie 261@ Ik bedoelde het in het algemeen daar veel reacties zo overkomen alsof mensen die een bench gebruiken dierenbeulen zijn en daar ben ik het niet mee eens. Mits goed gebruikt.

maar TS gebruikt hem niet goed.

Voor transport of met trainen vind ik het een heel ander verhaal.
Maar het wordt te makkelijk gebruikt als een weg-stop middel. Hoor veel te vaakd at honden daar 8 uur 's nachts inzitten + 8 uur overdag omdat er dan gewerkt moet worden.

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:08

Sancha schreef:
russel schreef:
Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...

Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.

Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.

Nou inderdaad. De pupperd van mijn vriend (en een beetje van mij) is nu 11 weken, en heeft nog geen bench gezien. We hebben er niet eens een in huis.
En raad eens? Het allerstoutste wat hij heeft gedaan is een aansteker van tafel gepakt.
Hij heeft nog nooit wat in huis gedaan (plasje oid), is volledig zindelijk, molt niets, en kan 's nachts kiezen. Naast ons bed of lekker in de woonkamer bij de kachel. De eerste paar nachten is hij ook meteen gaan slapen, geen piepje niets. Een pup laten janken in een bench is ook zoiets vreselijks. Dat doe je gewoon niet.
Hij vind het heerlijk zo, een hond heb je niet om op te sluiten of weg te stoppen.

Als je geen tijd hebt of geen zin in hebt om er voor die hond te zijn (boos worden op een bange hond??), dan moet je echt niet aan een hond beginnen.

Ik ben hier volkomen mee eens!
als je geduld en gezag hebt hoeft er geen bench aan te pas komen!
zo zielig die pups in de bench ( ze worden daar s, nachts alleen ingestopt omdat ze anders in huis gaan plassen,dingen stuk maken of gaan dwalen)
De mens is de enige die daa beter van word.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 14:12

overdag loopt onze hond los. snachts gaat het slechts om 4 uurtjes.

ik zal meer hebben aan goed advies, als ik echt geen zak om haar zou geven zou ik niet eens de moeite nemen om een topic te openen.

het is alsof jullie alleen selectief mijn berichten lezen met een negatief oog. maargoed ik kan wel raden waar dat aan ligt.

door vele reacties in dit topic word ik alleen pisnijdig. als ik word afgeschilderd als een boeman,, verwachten jullie dan dat ik ga zitten en pootjes ga geven? ipv betweterig te doen heb ik meer aan een welgemeend advies. ik pik het niet hoe er over mij geschreven word, zo overdreven allemaal. en welke conclussies er allemaal worden getrokken. hebben jullie wel eens achter mijn voordeur gekeken?? als iets niet duidelijk is, vraag het dan gewoon, of vraag naar mijn reden of om extra uitleg van mijn kant. ga niet zomaar iets zeggen of mijn woorden verkeerd interpreteren. daarmee creeer je enkel meer afstand en bereik je vrijwel niets, enkel irritatie. het is 1 tegen 100 op deze manier. en daar is niemand mee geholpen, zowel ik als de hond niet

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:00

Citaat:
je kan hem ook de kans geven om hem te laten wennen aan het alleen zijn, en niet hoppa snel in de bench stoppen. laat hem even bij jullie liggen(naast het bed) en elke nacht in jou geval bench een stukje verder weg. zo leert de puppy op een rustige wijze alleen te slapen.

ik denk dat je hier meer aan hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:06

wat ben jij snel beledigt zeg...change your attitude girl!

er zitten prima tips tussen...

En wat mijn opmerking betreft over het slapen op bed...ik was in de veronderstelling dat je ouders dat goed vonden....
Sorry,bij deze....

Jij reageert op een manier waar mijn nekharen iedergeval overeind van gaan staan....uiterst gefrustreert...

Hoezo weet jij waar dat aan ligt,de zogenaamde negatieve berichten?

verklaar je nader?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:10

Citaat:
wat ben jij snel beledigt zeg...change your attitude girl!

sorry, maar dit topic staat ook vol met aanvallende berichten, vooroordelen. ik denk dat de meeste hierbij niet normaal blijven reageren omdat er hier doorgedramt wordt.
ze vraagt om tips, niet om commetaar over de opvoeding enz.
ook is jou berichtje nutteloos. wat wil je ermee bereiken, en wat schiet de TS ermee op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:42

geerke schreef:
...(of lijden ze allemaal aan alzheimer ofzo?)

Zo en wat heeft dit met het topic te maken, spotten met een hele vervelende ziekte?

Geerke ik zie je verders geen enkele constructieve opmerking plaatsen naar TS om haar hond te helpen om hem op een fijnen manier in de bench te krijgen, waarom reageer je dan eigenlijk?
Ik zet hier dus echt een Tem op, want sorrie hiermee zal je ontzettend veel mensen kwetsen en heeft niets meer met het onderwerp te maken.

jameyskatje schreef:
heb gelukkig op een ander forum iemand gesproken die geen vooroordelen heeft en mij echt heeft geholpen, ik heb nu dus een manier gevonden om onze hond in de bench te krijgen en het lukt al aardig!

Dat is heel fijn, mag ik vragen welk advies ze hebben gegeven?

kimmie261 schreef:
toen mijn dogo die ene keer in die bench moest zat ie met zijn kont tegen het ene eind,en zijn kop tegen het andere eind,omdraaien kon alleen door zich dubbel te vouwen,en weer in die positie terecht te komen dat ie helemaal klem stond.

De bench was gewoon te klein, mijn hond zit in een één na grootte bench en kan languit liggen en prima draaien.
De grootste bench is voor een Deense Dog. Een Dogo zal niet die grootte hebben dus zal de bench wel velen malen te klein zijn.
Beetje zonde om zo'n voorbeeld te geven omdat het volledig uit zijn verband getrokken lijkt zo.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:53

Mijn zus heeft 2 labradors. 1 van 4 jaar en 1 van 10 maanden.
Van pup af aan gingen ze af een toe paar uurtjes slapen in de bench. Op training heeft ze geleerd ze opde plaats te doen , dan gaan ze vanzelf de bench en krijgen een koekje. Bij de 4 jarige blijft de bench open en soms slaapt ie er wel in, maar soms kruipt ie lekker op de bank.
Bij de kleine gaat ie snacht wel dicht. Ze weet dat ze dan moet slapen. Ze rennen er allebei zo in zonder te piepen.
Als ze over dag moe zijn gaan ze er soms vanzelf in liggen.
Ze hebben een ruime bench met een heerlijk kussen.
Mijn zus zorgt erg goed voor haar honden en is vrijwel de hele dag bij ze. Worden veel uitgelaten en mogen lekker los rondrennen in de bossen,elke dag. Als de kleine een beetje hyper wordt, gaat ze soms even een uurtje slapen in de bench. Voor hun is het een veilige warme plek.
Niks mis dus met een bench.
Voor vakanties heeft ze speciale reisbenches, dat zijn net legertentjes. Ook daar liggen ze graag in.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:59

Kimmie: ik snap dat het voor jouw hond niet opgaat. Je moet een Shire ook niet in een box van 3x3 zetten, maar is inderdaad wel een extreem voorbeeld van je. Alles wat slecht gebruikt wordt is niet goed voor de dieren. Ik heb geleerd dat het voor een pup en zeker een onzekere pup heel prettig kan zijn een bench te hebben. En sommige hebben het inderdaad niet nodig.

Verder vind ik dat de TS wel een beetje gelijk heeft wat betreft alle aanvallende berichten en zeker als ze ook lastig gevallen wordt via pb. Oké ze heeft weinig met de hond, maar ze neemt wel de moeite om te proberen wat goed is en vraagt niet voor niets om advies. Jammer dat er veel mensen zijn die direct zo'n oordeel klaar hebben...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:16

chiqa,is dat zo??weet je hoe groot een dogo is?
ik had een redelijk uit de kluiten gewassen dogo (was te groot voor het ras,bijna 80 cm hoog,komt aardig in de buurt van een dog toch? ),maar dan nog hoor ,toen der tijd was het de grootste bench.

fabrikanten hebben er een prima markt aan ,kooitjes verkopen voor honden,dus ze zullen inmiddels zeker groter zijn,ik spreek ook over 11 jaar geleden...

al heb je een grote bench,mijn honden gaan daar gewoonweg NIET in,ik vind het helemaal niets,echt niet,en zoveel honden zitten er wel in,prima,maar niet de mijne...

snap eigenlijk niet dat jij een reactie geeft over mijn hond waarvan je amper weet hoe groot ie was,daar niet naar vraagt,en maar aanneemt dat dat een kleine hond was??

en ook weet je niet wat voor bench ik had,je vraagt er niet eens naar...maar voor info,het was toen de xxl maat ,groter was er NIET in die tijd te koop...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:19

Nou, deze discussie is inmiddels uitgelopen op een heerlijke partij modder gooien, maar draagt niet bijzonder veel meer bij aan de openingsvraag van TS als ik alle posts hier zo lees.
Ik sluit dit topic daarom.