Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...
Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.
Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.
geerke schreef:Zolang jij bij je ouders woont heb je je gewoon aan te passen aan hun normen en waarden....als zij de hond op bed willen hebben is dat hun keus...wie ben jij om dat in ene te gaan veranderen?
Wilawander schreef:Kimmie 261@ Ik bedoelde het in het algemeen daar veel reacties zo overkomen alsof mensen die een bench gebruiken dierenbeulen zijn en daar ben ik het niet mee eens. Mits goed gebruikt.
Sancha schreef:russel schreef:Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...
Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.
Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.
Nou inderdaad. De pupperd van mijn vriend (en een beetje van mij) is nu 11 weken, en heeft nog geen bench gezien. We hebben er niet eens een in huis.
En raad eens? Het allerstoutste wat hij heeft gedaan is een aansteker van tafel gepakt.
Hij heeft nog nooit wat in huis gedaan (plasje oid), is volledig zindelijk, molt niets, en kan 's nachts kiezen. Naast ons bed of lekker in de woonkamer bij de kachel. De eerste paar nachten is hij ook meteen gaan slapen, geen piepje niets. Een pup laten janken in een bench is ook zoiets vreselijks. Dat doe je gewoon niet.
Hij vind het heerlijk zo, een hond heb je niet om op te sluiten of weg te stoppen.
Als je geen tijd hebt of geen zin in hebt om er voor die hond te zijn (boos worden op een bange hond??), dan moet je echt niet aan een hond beginnen.
Citaat:je kan hem ook de kans geven om hem te laten wennen aan het alleen zijn, en niet hoppa snel in de bench stoppen. laat hem even bij jullie liggen(naast het bed) en elke nacht in jou geval bench een stukje verder weg. zo leert de puppy op een rustige wijze alleen te slapen.
Citaat:wat ben jij snel beledigt zeg...change your attitude girl!
geerke schreef:...(of lijden ze allemaal aan alzheimer ofzo?)
jameyskatje schreef:heb gelukkig op een ander forum iemand gesproken die geen vooroordelen heeft en mij echt heeft geholpen, ik heb nu dus een manier gevonden om onze hond in de bench te krijgen en het lukt al aardig!
kimmie261 schreef:toen mijn dogo die ene keer in die bench moest zat ie met zijn kont tegen het ene eind,en zijn kop tegen het andere eind,omdraaien kon alleen door zich dubbel te vouwen,en weer in die positie terecht te komen dat ie helemaal klem stond.