Kip gehad voor verjaardag, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:20

Als je wil dat je kippetje blijft leven, dan moet je hem niet naar de kinderboerderij brengen.

Daar worden ze over het algemeen overspoeld met hanen!!!

Ben heel lang vrijwilliger geweest bij een kinderboerderij. En toen de ophokplicht kwam waren er 18!!! hanen. De meeste zijn naar het hiernamaals geholpen!

Hanen werden/worden wekelijks over het hek gekwakt.

En de kinderboerderij bij mijn pa op het werk hebben ze hetzelfde probleem.

Zoek een boer met kippen en zet hem daar bij.

Kippen, hoe groot of klein. Hebben behoefte aan ruimte. Een stok om op te slapen. Een plek om te broeden. En ruimte om naar wormpjes te pikken. Een gemiddeld konijnen hok is dus ook niet voldoende!!!Henen hebben kalk nodig. Goed voer!

Hannahnas

Re: Kip gehad voor verjaardag, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:25

Ik zou em houden, wij hebben er ook vier en het is echt heel erg gezellig!!! En de eitjes zijn ook zeker de moeite waard!

Veel succes met je kip/haan.. (of ben je er al uit wat het is??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:31

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:06

Ik ben nog steeds aan het speuren voor een hokje, dus als jullie nog iemand weten, ik hoor het graag!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:55

Als je een beetje handig bent kun je zelfs van een houten opberg kist, zaag, een stevige bezemsteel, gaas en palen, wat rest hout, verf wat stoeptegels en geduld een heel leuk nachthok met ren maken. Sommige spullen kun je zelfs misschien bij een 2e hands winkel kopen of gratis ophalen bij mensen.

Het belangrijkste is dat je kip goed voer krijgt en grit of maagkiezel, frisse lucht en gezelschap. En dat je informatie gaan inwinnen over het leven en verzorgen van kippen. Op http://www.kippenforum.nl kun je heel veel informatie vinden.

O ja ik zou trouwens die vriendin eens vragen waarom ze je in vredesnaam een kip heeft gegeven en waar ze hem/haar vandaan heeft zodat je daar misschien nog wat gezelschap vandaan kunt halen of als het een hem is kan omruilen tegen een haar.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 17:00

Ik heb besloten om in het belang van het kippetje de kip te verkopen, dus als iemand nog een goed tehuis weet hoor ik het wel! Dankjewel voor de reacties in ieder geval, heb er veel aan gehad! :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:05

Waar woon je? Deze dieren zullen echt niet meer dan E5 opbrengen ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:07

Verkopen terwijl je hem gratis voor je verjaardag gekregen hebt? Moet toch niet gekker worden.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:51

Nikki__ schreef:
Verkopen terwijl je hem gratis voor je verjaardag gekregen hebt? Moet toch niet gekker worden.

@Rustig maar hoor ik bedoelde gewoon dat hij weg kan, hoef er ook niks voor te hebben. Maar hij staat "te koop" op marktplaats. Dat bedoelde ik. Maar ik hoef er echt geen geld voor!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:21

Een update:

We kwamen er helaas achter dat het toch echt een haantje was..
Heb hem 3 weken geleden toch op de kinderboerderij gezet (met toestemming van de eigenaar natuurlijk). Zag er allemaal heel goed uit, en de kippen hadden heel erg veel ruimte. Hierdoor zag je de hanen etc. ook niet pikken of vechten met elkaar!

Ben vandaag weer even bij hem langs geweest, en hij zag er bijna hetzelfde uit als hoe hij wegging. Hij zag er wel gezond uit, geen uitgepikte veren of dat soort ongein. Hij liep lekker rond te scharrelen en te piepen. :D

Ben er wel blij mee, nu heeft hij andere kippen vriendjes en genoeg ruimte en er staan meerdere rennen waar de kippen en hanen in kunnen zitten.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:05

Fijn voor je beest dat je deze keuze hebt gemaakt! Kan ie lekker scharrelen en groot worden.