Waar gaat je kat heen na overlijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waar gaat je kat heen na overlijden?

Begraven in de tuin
78 (56%)
Laten cremeren (en in urn bewaren)
30 (21%)
In de kliko
7 (5%)
De Rendac
10 (7%)
Anders, namelijk...
12 (8%)

Totaal aantal stemmen: 137

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:38

Voor jou misschien ja, maar voor mij niet & het was mijn kat. :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:42

Mijn kat zal ik een heel mooi plekje geven om hem daar te begraven.
Maar zo denk ik er nu over. Mijn kat is nog maar 5 jaartjes oud en ik hoop dat hij nog héééééél lang mee gaat!
Misschien denk ik er anders over, over een paar jaar.

Goof

Re: Waar gaat je kat heen na overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:46

De kat van mijn ouders staat momenteel al met twee pootjes in het graf en het zal niet lang meer duren voor de rest van het lijfje definitief volgt ben ik bang. Ze is ruim 13 jaar bij ons geweest, maar ik denk dat ze gewoon achtergelaten wordt bij de DA en daar de vernietiging ingaat.
Ik vind dat ook niet belangrijk, zou er zelf ook voor kiezen. Het is tenslotte maar een omhulsel, ik vind het belangrijker dat ze op een waardige, rustige manier doodgaat.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:54

onze oude katten zijn beiden ingeslapen door de dierenarts (een was blind en de ander had epilepsie waar hij niet meer uitkwam) ze zijn beiden bij de dierenarts gebleven. ik weet niet wat die ermee heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:20

Maar voor iedereen die zegt dat het maar een omhulsel is, hoe denk je daar dan over bij je familie? Dat is tenslotte toch ook maar een omhulsel?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:22

Mijn katten gaan naar de hemel.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:23

Onze kat is afgelopen dinsdag doodgereden en we hebben haar op een mooi plekje in de tuin begraven.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:24

Rendac.

Ik heb niet het gevoel alsof hij dan nog bij mij is, Het was wat er in zijn lichaam zat, waar ik van hield. Niet zijn omhulsel..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:24

WildWings schreef:
Maar voor iedereen die zegt dat het maar een omhulsel is, hoe denk je daar dan over bij je familie? Dat is tenslotte toch ook maar een omhulsel?

Heel grof misschien, maar hetzelfde.
Met name over mijn eigen begrafenis, het is dat ik niet met de Rendac mee mag...
Kiezen tussen crematie, begrafenis of opgeven aan de wetenschap dus. Nou heb ik liever dat ze eerst mijn bruikbare organen er uit halen en dan dus maar de oven in.

En hoe een ander begraven wil worden... Dat is aan hunzelf.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:25

WildWings schreef:

Jep precies het zelfde.
Stel dat mijn moeder zou overlijden. Zou ik het lichaam ook gewoon "weg laten doen" Het was immers haar, waar ik van hou/hield.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:59

Onze katten worden ook allemaal gecremeerd .
De rest begraven we in me oma d'r tuin .
denk alleen dat er nu niks meer bij kan want heel de tuin ligt al vol :D

Crematie kost echt duur .
Ik heb mijn cavia toen individueel laten cremeren en die staat nu naast me computer in een lichtblauwe urn .
Koste toen tegen de 200 euro aan .

niet normaal gewoon .

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:19

vickylover schreef:
Onze katten worden ook allemaal gecremeerd .
De rest begraven we in me oma d'r tuin .
denk alleen dat er nu niks meer bij kan want heel de tuin ligt al vol :D

Crematie kost echt duur .
Ik heb mijn cavia toen individueel laten cremeren en die staat nu naast me computer in een lichtblauwe urn .
Koste toen tegen de 200 euro aan .

niet normaal gewoon .

Nou die prijs van het cremeren die jij betaald hebt begrijp ik niet. Ik heb niet zo lang geleden mijn (middelgrote) hond individueel laten cremeren kostte € 123,50
Vogels/knaagdieren individueel kost daar € 73 zie tarieven http://www.viviana.nl/
Dus naar mijn idee ben je enorm afgezet.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:27

@ Mic : het was tegen de 200 euro aan .
Mijn urn was ook best wel vrij prijzig :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:28

Chubby schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat poeliers de pootjes van konijnen eraan laten zitten bij het villen, omdat je daaraan herkent dat het een konijn is in de pan in plaats van een kat..

Dat klopt helemaal inderdaad, zonder vacht e.d. ziet een kat er vrijwel hetzelfde uit als een konijn en katten zijn veeeel goedkoper ;)

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:31

@ vickylover : dan kan je volgende keer beter naar Prinsenbeek rijden, is een stuk goedkoper en niet eens zo heel ver weg voor jou !

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:32

Mic schreef:
@ vickylover : dan kan je volgende keer beter naar Prinsenbeek rijden, is een stuk goedkoper en niet eens zo heel ver weg voor jou !

ja ik ben naar Rotterdam gegaan .
hopelijk hoeft het voorlopig nog niet maar dan ga ik zeker daarheen .
is een stuk goedkoper :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:25

WildWings schreef:

Ja, exact hetzelfde. Mens sterft, omhulsel blijft achter idd.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:02

Als die van mij dood gaat dan wordt ze individueel gecremeerd. Of begraven als ik dan een tuin zou hebben.

Kan het gewoon niet achter laten bij de dierenarts. Vind het maar niets in zo'n stinkende kliko op een hoop tussen allemaal andere dieren en resten van dieren brr. Verder loop je ook een kleine kans dat er artsen met je dier gaan oefenen voor operaties enzo. Wil gewoon dat mijn dier met respect behandeld word ook na de dood. En niet zo in een container gesmeten word op een hoop.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:04

Vorige keer had ik me rat laten inslapen bij de kliniek , hij was al half dood maar nog niet helemaal .
had een hele blauwe tong waarschijnlijk was die dus gestikt Da had het ook nog nooit gezien .
nou goed ik ratje in laten slapen en ik ga die kamer uit , keek nog achterom en me rat lag nog op de tafel .
ging ik afrekenen en er werd een mevrouw naar binnen geroepen in hetzelfde kamertje als waar ik me ratje in had laten slapen .
rat was natuurlijk weg , waarschijnlijk heeft die die gewoon in de vuilnisbak gegooid.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:15

Mijn honden en katten worden begraven hier in de tuin, liggen al 2 hondjes en 1 kat, er staat geen steen of zoiets maar wel altijd bloemetjes en ik houdt het netjes, verder houdt het op voor mij, ze zijn nu eenmaal dood kan je niets aan veranderen.
Schiet me wel te binnen, mijn eerste kat (is bijna 15 jaar geleden) ligt begraven bij mijn vorige huis, en soms ga ik wel eens op google naar het adres en dan precies op dat tuintje uit, stom he maar tja blijft moeilijk, hij heet trouwens Spoek.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:32

Toen mijn kat Teiger aangereden was heb ik nog uitgebreid afscheid genomen, omdat ze nog helemaal heel was... net of ze sliep. De andere poezen hebben ook afscheid genomen. De dag erna hebben we haar begraven aan de rand van de wei, de eerste schep aarde eroverheen was best moeilijk.
Elmo hebben we helaas nooit gevonden, we denken dat hij dood is.. maar kunnen alleen maar gissen.

Mijn huidige katjes wil ik ook begraven bij het huis van mijn ouders. Met die plek heb ik heel veel, en zal ik blijven komen. Mijn eigen huis is tijdelijk, dus daar wil ik ze niet begraven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:13

Mijn katten zijn allemaal begraven in onze tuin, maar toen onze Amar (hond) overleed, hebben we haar afzonderlijk laten cremeren. Ze staat nu bij ons in huis:

Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:19

Vandaag is er een einde gekomen aan onze oude kat, hij mocht 18,5 jaar worden. Nu was zijn lichaam echt op, dus hebben wij voor hem gekozen. Vredig ingeslapen bij de dierenarts, met ons aan zijn zijde. Wij zullen hem missen...
Hij is bij de dierenarts gebleven, waar de dierenarts heel liefdevol met hem omging. Het doet pijn, maar voelt ook goed.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:54

Ik ga zo direct naar de DA, mijn kat is al een tijdje ziek en na veel onderzoeken waar niets uitkwam, hebben we gisteravond besloten hem vandaag in te laten slapen.

Wij laten hem cremeren en gezamelijk uitstrooien over zee...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:05

Mijn ouders hebben alle honden laten cremeren. 2 jaar terug de kat. We hebben zelfs een kist uit de tuin laten opgraven door de dierenambulance waar een overleden hond in lag (toen was het nog niet zo bekend over het cremeren) en die alsnog laten cremeren (moest wel met kist en al).

Mijn poezenmeiden laat ik sowieso en absoluut cremeren, ik zou ze dan in een mooie urn mee terug naar huis willen. Ik zou ze ook bewaren met een foto erbij en misschien zelfs wel een mooi sieraad voor mezelf laten maken met een beetje as erin.

De prijzen boeien me echt niet!

Trouwens…over mijn paard denk ik ook hard na om hem te laten cremeren als het zover is.

Vooralsnog hoop ik eerst nog vele jaren in goede gezondheid van ze te mogen genieten!!!

Ik doe het trouwens omdat het (zoals ik het nu voel) voor mij goed voelt, niet voor het dier zelf ofzo hoor, die merkt er dan toch niets meer van...