door LID in beslag genomen teckel benzy:18-5-2009 en NU....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:10

ik doe niet aan vastdagen maar doe altijd wel,voerbak niet binnen 5 min. op? dan haal ik het weg.volgende dag nieuwe kans....

sins benzy er is heeft de dierenarts van het asiel daar opgedragen hem 2 x klein beetje te voeren om zo weer te wennen aan voedsel.

en dat doe ik nu bij alle 3,dezelfde hoeveelheid nu in 2 x verdelen,sóchtends en s'middags laat en nog een kluifje per dag en een half zalm/schapenvetblokje als ze gaan slapen.

eigenlijk moet ik weer terug naar 1 x daags... :o
Laatst bijgewerkt door casanova op 22-10-09 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:11

KiWiKo schreef:
@ Tamara21 ............... als je dan maar ook wijs genoeg bent om de dieren af te maken als ze niet meer verder kunnen..........

en ze kunnen niet meer verder door jouw oordeel dat ze beter te vet zijn.........

lastig vraagstuk dit.........

want mensen die hun honden te vet laten worden willen ook vaak niet met de gevolgen hiervan dealen.......

ik hoop dat jij anders bent, en het dier niet onnodig laat lijden

Wij hebben haar daarom ook (tegen ons zin en met veel verdriet) laten inslapen..(sorry noem het geen afmaken)
Ik laat mijn dieren nooit lijden!!!
Maar ik gun ze wel gewoon een leven.. :+
Ik ben misschien tegoed voor mijn dier maar ik zie het helaas ook tevaak anders..[/quote]

Maar je weet ook dat honden met overgewicht (en 5 kg is echt al teveel) ongeveer 2 jaar minder leven? En wat gaf je je hond waardoor je haar weg zag kwijnen? Er zijn genoeg manieren om je hond af te laten vallen, zonder dat deze wegkwijnen (je weet dat er honden zijn die eens per week een vast dag hebben en honden héél goed zijn in zielig kijken?).

Als de hond de mechelaar in je profiel is, is deze écht teveel kilo's![/quote]

Ja die mechelaar is het..
Maar die foto is al van even geleden..
Deze is meer recent:

Afbeelding
Enja weet dat hij nog aan de stevige kant is..(we zijn ook net 1,5 week op dieet)

Nouja dan ook maar de rest:

Afbeelding
:o

Nikki__

Re: door LID in beslag genomen teckel benzy:18-5-2009 en NU....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:15

Je mechelaar is op de bovenste foto echt te dik. Ik heb je gepb't. Wel een onwijs leuke foto die laatste!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:16

Hondje ziet er goed uit, schrok van de eerste foto's maar besloot eerst verder te lezen, en toen zag ik dat er nieuwe foto's zouden komen, zie ze en ben blij dat ik niet eerder zou reageren.

Hondje is nog wat te dik, niet schockerd veel maar goed, ik snap het wel, die wilt nu alles eten.

Toppie :(:)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:19

Wauw complimenten hoe dat hondje er nu uit ziet in vergelijking met de eerste foto!!
Geweldig dat er mensen zoals jou bestaan!!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:19

Nikki__ schreef:
Je mechelaar is op de bovenste foto echt te dik. Ik heb je gepb't. Wel een onwijs leuke foto die laatste!

Ik weet het en heb je een pb terug gestuurd..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:44

TS, super om die andere foto's te plaatsen, en je hebt gedeeltelijk gelijk, hij is niet te vet, maar wel iets te mollig ;)
Wat schraler zou dus toch best mogen. Maar ik weet het, met sommige honden is het verschrikkelijk moeilijk ze op een juist gewicht te krijgen en te houden. Ik heb zelf een JR die als een jojo tussen de 6,5 kg en 7,5 kg zit. En idd op een dergelijk kleine hond is een kilo heel veel!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:48

Nikki__ schreef:
Elvira24 schreef:
Ik hoef niet zo zeer mijn gelijk te krijgen hoor..zo zit ik helemaal niet in elkaar..maar ik vind dat ik nu wel een beetje gelijk had hihi..

Die hun woorden hebben terug genomen vind ik een pluim waard ja!Ik denk dat TS daar heel blij mee is..

Heb m'n woorden niet terug genomen hoor. Want de hond is op de 1e foto's te dik. Dat dit nou een hele andere hond blijkr te zijn (kwa postuurd), is een ander verhaal. Want elke leek ziet dat de hond op de 1e foto's te dik zou zijn.
Dus in die zin had je geen gelijk, want ook jij kon niet verwachten dat de hond er zo uit zou zien, neem ik aan? Jij vond alleen dat ts goed werk had verricht, en daar had je wel gelijk in, maar dat heeft ook niemand ontkend!

Ik denk dat jij op een cursus fotografie moet ;) Foto's kunnen een ontzettend vertekend beeld geven. Ik ben geen leek, maar ik zie duidelijk dat de hond op de eerste foto's ook niet echt te dik is. Hij hangt er wat ongelukkig bij, maar heeft geen echt vette spekpens ofzo.
En op de laatste foto's zie je inderdaad heel duidelijk: er zou wat af mogen als dat zou lukken, maar hij is zeker niet moddervet. Valt ook niet mee om een hondje met zo'n dwangneurose qua eten slank te houden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:06

Moderatoropmerking:
Kunnen we weer ontopic verder gaan? De gaat hier over de honden van de TS, niet over leven en laten leven, fotograferen of andere dingen. Daarnaast meteen het verzoek respectvoller naar elkaar te discussiëren. De sfeer een paar pagina's terug was ver te zoeken en dat maakt bokt er niet gezelliger op :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:26

TS, super dat jij dit hondje een nieuwe kans hebt gegeven. Wat zag ie er akelig mager uit zeg.

De eerste foto's geven idd een vertekend beeld, de wandelfoto's ogen al heel wat fijner. :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:35

Hatstikke goed dat je zo'n hond opvangt, maar wat mij verbaast is dat hij in zo'n korte tijd zoveel zwaarder is geworden. Bijvoeren van een vermagerde hond of kat zou toch heel geleidelijk moeten gebeuren en dan is het helemaal raar dat de hond al zo zwaar toont/is. Binnen 5 maanden is hij nu waarschijnlijk 2 a 3 keer zo zwaar als dat hij was. Het zal best lastig zijn om een hondje dat het zo zwaar heeft gehad iets te ontzeggen, maar je verwent hem echt niet door hem te zwaar te laten worden met zijn bouw en pootjes.

Super dat je hem opvangt, maar deze hond verwen je door hem voldoende te laten bewegen en op een basisdieet te zetten zodat hij gezond en oud mag worden en nog heel lang bij je mag blijven 8-)

Edit: Zag net je laatste foto's daarop zie je inderdaad beter dat het ook een stuk bouw is, toch moet hij inderdaad niet zwaarder worden ;) .

Dieren maar ook kinderen die ooit echt honger hebben geleden blijven hun hele leven denk ik wat gefocuster op eten. Misschien dat het uiteindelijk wat afneemt maar .. voorlopig vast nog niet :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:52

Wauw wat ziet dat beestje er nu goed uit zeg, mijn complimenten !! +:)+

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:43

Leuk om weer nieuwe fotos te zien, wat een verschil zeg!
Het valt me op dat zijn rug nu een stuk minder slecht eruit ziet als in het begin.

Je merkt zeker wel dat hij ook in zijn koppie verandert is?
veel plezier met je duikboot ;)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:50

Hahaha is inderdaad een zeehondje geworden, wat een snoepie zeg.
wat zag hij eruit op die eerste foto, niet te geloven zeg, wat bezield sommige mensen, grrrrrr en dan te bedenken dat ik in Terneuzen woon, snik.
fijn om te zien dat het goed met hem gaat.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 12:07

letziforevr schreef:
Leuk om weer nieuwe fotos te zien, wat een verschil zeg!
Het valt me op dat zijn rug nu een stuk minder slecht eruit ziet als in het begin.

Je merkt zeker wel dat hij ook in zijn koppie verandert is?
veel plezier met je duikboot ;)

hij is volledig losgeslagen :D ,hij was altijd wel vrolijk/onbehouden als je hem aandacht gaf en naar buiten ging maar als hij dan thuis was kroop hij timide/onwennig in zijn mandje.

nu speelt hij rennend mee door huis,gaat op een afstandje mij zitten bekijken en met kroelen op schoot houd hij zijn natte neus tegen mijn neus zolang we zitten,doodstil.
hij is graag bij je binnen 1 meter...hij ''praat'' ook veel en trekt de gekste bekken om de andere honden uit te dagen voor een speelkwartiertje.een balletje/beestje of stoeien met vrouwtje begrijp hij niet ,dan kruipt hij alleen in zijn mand.

met zijn gekke lichaam is hij eigenlijk ontzettend komisch! in zijn lopen,rennen,spelen en slapen.

op stal lopen de 3 teckels los,benzy heeft het schrikdraad eens gevoeld(lag toen op de grond)en is daar nu niet meer op zijn gemakkie,maar gaat dan in of bij de stal of auto liggen wachten.dat komt wel weer goed.

ik ben heel blij met hem.