Kat gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 17:39

Ik zal deze week even nieuwe foto's maken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:41

ben ook beneiuwd naar foto's :P

ik knip de nagels altijd zelf, gewoon met een nagelschaartje := doe de punten dan. de achterpoten doe ik niet, die hebben ze harder nodig met klimmen en zijn toch nooit echt scherp gezien die sneller slijten :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:46

Goed dat je haar opgevangen hebt, TS!
Ze lijkt inderdaad verdacht veel op een Bengaal.
Als het er echt een is, kan ik me haast niet voorstellen dat ze geen chip heeft.
Ben benieuwd naar de recente foto's!

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:48

cissy schreef:
@Josines, geef jij jouw katje 7 kilo natvoer?? :+ of geef je jouw 7 kg wegende katje natvoer.... (sorry kon het niet laten)

er staat 70gram op de verpakking, dat is omgerekend toch 7 kilo? Vind jij dat veel dan? haha, vond al dat mijn brokjes voorraad zo snel ging ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:50

zevenDUIZEND gram is 7 kilo :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 17:53

MamaMiesje schreef:
Goed dat je haar opgevangen hebt, TS!
Ze lijkt inderdaad verdacht veel op een Bengaal.
Als het er echt een is, kan ik me haast niet voorstellen dat ze geen chip heeft.
Ben benieuwd naar de recente foto's!

Als ik zo naar de karakterbeschrijving kijk, dan denk ik ook behoorlijk aan bengaal.
Mevrouw speelt altijd met haar waterbakje, gaat er gerust in staan. Klimt overal op, je vindt haar op de gekste plekken terug, bovenop de kast in de woonkamer bijvoorbeeld.... En ze ligt graag hoog, en haar krabpaal is heilig, die krabt ze af en toe zo hard dat het gewoon vervelend is om naar de luisteren...
Daarom zoek ik ook een grotere, liefst een tot het plafond...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:54

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:05

Ik heb die foto's even bekeken, ze zou best oud kúnnen zijn. Maar daarvoor moet ik meer foto's zien.

Veel oude katten krijgen een wat opvallend, zwart onderlipje. :) Daarnaast zie je vaak ook veranderingen in hun bouw, zoals meer ingevallen rond de heupen en ruggegraat en een pluiziger vacht.
Maarja, en kat in slechte conditie kan veel van die symptomen ook hebben...

Kortom; foto's! :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:13

Nagels knippen kan je gewoon doen hoor, zeker als het een binnenkat is. Bij buitenkatten kan je het beter niet doen wegens het dan niet meer goed kunnen klimmen e.d.

Top dat je haar in huis hebt genomen en ze ook mag blijven!
Zou trouwens als ik jou was wel overstappen op droogvoer en niet al teveel variatie in het eten brengen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:40

JosineS schreef:
cissy schreef:
@Josines, geef jij jouw katje 7 kilo natvoer?? :+ of geef je jouw 7 kg wegende katje natvoer.... (sorry kon het niet laten)

er staat 70gram op de verpakking, dat is omgerekend toch 7 kilo? Vind jij dat veel dan? haha, vond al dat mijn brokjes voorraad zo snel ging ;)

70 gram per dag (droge) brokjes is ongeveer de juiste hoeveelheid, 7 kilo dat is meer dan je kat weegt...
zulke grote blikken natvoer zijn er niet eens, zelfs niet voor honden!
met 7 kilo voer doe je 7000 / 70 = 100 dagen, denk dat je terug naar school moet of je neemt ons in het ootje.... :D

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:00

haha, dankje voor de toelichting! Maar ik doelde inderdaad op mijn kat van 7 kilo... 7 kilo voer is meer dan de kat groot is haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 22:28

Droogvoer krijgt ze al standaard. 1 of 2 bakjes per dag afhankelijk van hoeveel ze vraagt. Daarnaast krijgt ze nog een klein kuipje natvoer erbij.
Tot nu toe voer ik haar eigenlijk zoveel als ze vraagt, omdat ze nog steds behoorlijk moet bijkomen....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:40

Welk merk natvoer voer je haar, Liezel?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 23:03

Van alles eigenlijk. Van Sheba tot huismerk tot Gourmet.

Ik zat even te kijken naar de palen bij Zooplus, de Ares, Amata of Atlas lijken me wel wat... Liefst de Atlas...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:15

ahh wat een mooie kat, als ik de foto's zie denk ik meteen aan een linx maarja dat is het natuurlijk niet ;) ik vind het super dat je haar opvangt en verzorgt, wij hebben namelijk ooit eens precies hetzelfde gedaan met een kitten :)
ik ben benieuwd naar nieuwe foto's!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:16

Als ze een echte Bengaal is; hoe steviger de paal, hoe beter :D

Ik denk, maar dat is mijn bescheiden mening, dat je haar het beste weer op krachten en gewicht krijgt als je de wat 'betere' merken voer gaat geven ;)
En dan denk ik aan bijvoorbeeld Orijen, Royal Canin etc. en qua vlees Carnibest. Als je dat laatste zou voeren, dan heb je een compleet voer; hoef je er in principe niks bij te geven.

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:22

Met een grote glimlach lees ik dit topic :)
Wat heeft die dame een geluk gehad! Super!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 23:25

MamaMiesje schreef:
Als ze een echte Bengaal is; hoe steviger de paal, hoe beter :D

Ik denk, maar dat is mijn bescheiden mening, dat je haar het beste weer op krachten en gewicht krijgt als je de wat 'betere' merken voer gaat geven ;)
En dan denk ik aan bijvoorbeeld Orijen, Royal Canin etc. en qua vlees Carnibest. Als je dat laatste zou voeren, dan heb je een compleet voer; hoef je er in principe niks bij te geven.

Ze krijgt ook wel ssn vers, runderhart, stukjes bieflap, dat soort dingen. Dat gaat er met een rotgang in.... Ik zit er daarom ook aan te denken iets meer vers of anders KVV in rollen te gaan voeren. Ik ga deze week wel eens even bij de Jumper kijken, daar hebben ze meerdere soorten KVV en vers voer in de vriezer.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:31

Je kunt de poes ook zelf opgeven bij amivedi als gevonden. Mijn poes is 3 maanden geleden verdwenen, zij was wel gechipt, nooit meer iets van gezien of gehoord. Spoorloos verdwenen. Ik moet er niet aan denken dat ze ook zo mager en bang buiten rond loopt. Ik weet niet wat er met haar gebeurd is, zoek nog elke dag. Gelukkig zijn er mensen zoals jij die de kat opvangen. Hoop maar dat mijn droppie dat geluk ook heeft gehad.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:25

Ik heb inmiddels 1.2 kilo Royal Canin Hair & Skin gekocht. Daar ga ik morgen mee beginnen. Dat is puur brokvoer.
Toen ik haar vond had ze namelijk meerdere flossen vervilte vacht op haar borst hangen. Die heb ik er natuurlijk uit gehaald, maar ik merk dat ze wat slecht verhaart. Die flossen komen namelijk terug. Ook blijft haar vacht wat dof. Ze heeft al multivitaminen gekregen, maar ik ga ook dit 3 weken programma volgen van Royal Canin. Eens kijken of ik verschil ga zien.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:50

Goed idee, Liezel!
Het zal inderdaad een paar weken nodig hebben, eer ze er weer helemaal stralend uitziet hoor. Ik denk ook niet dat ze veel aan zelf-verzorging heeft gedaan, omdat ze zich zo beroerd voelde.
Verder zou ik haar gewoon een paar keer per week lekker borstelen, als ze daar van houdt :j
Een beetje zonnebloem/olijfolie en een rauw ei doen ook wonderen voor de vacht.

Ennehh...hoe zit het met de nieuwe foto's? :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:21

Wat een eigenwijze poezendame om te zien :D Wel een gaaf verhaal hoe je haar zo goed geholpen hebt! Hoop dat de nagels snel wat minder scherp zijn :P En ze wat aankomt :)

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:36

Liezel1 schreef:
Ik heb inmiddels 1.2 kilo Royal Canin Hair & Skin gekocht. Daar ga ik morgen mee beginnen. Dat is puur brokvoer.
Toen ik haar vond had ze namelijk meerdere flossen vervilte vacht op haar borst hangen. Die heb ik er natuurlijk uit gehaald, maar ik merk dat ze wat slecht verhaart. Die flossen komen namelijk terug. Ook blijft haar vacht wat dof. Ze heeft al multivitaminen gekregen, maar ik ga ook dit 3 weken programma volgen van Royal Canin. Eens kijken of ik verschil ga zien.

Zal haar goed doen ;) Pas alleen op met vaak van voer wisselen, dan kan ze last krijgen van haar spijsvertering (diarree en overgeven). De ene kat is hier gevoeliger voor dan de andere. Mooie foto's, een mooie dame. Trekt het oogje alweer iets bij, of is dit nu blijvend? En hoeveel is ze inmiddels aangekomen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:34

Ik moet haar nog opnieuw wegen. De keukenweegschaal had gister geen zin om mee te werken.
Ik kijk na deze 3 weken even hoe het met haar gaat mbt de verharing etc. Daarna kan ik altijd kijken of ik op een bepaald indoorvoer over stap bv van Royal Canin. Ze kreeg inderdaad de brokjes die we nog hadden staan van onze poezel die overleden is, maar die was altijd buiten. Deze poes gaat er ontzetten van naar de bak. Ze legt echt grote drollen en vaak ook meerdere per dag. Voor mij een teken dat ze het voer niet goed opneemt. Ben benieuwd hoe dat straks met de RC gaat.
Het oogje trekt wel íets bij, maar ik denk dat het altijd wel een beetje zal blijven "hangen".
Vandaag of morgen bestel ik een grote krabpaal, de Atlas bij Zooplus, dan kan ze zich daarop uitleven. Ze heeft nu nl de leren bank uitgevonden, waarschijnlijk omdat haar huidige krabpaal gewoonweg niet voldoet. (2 etages)
Ik laat haar overigens niet naar buiten, omdat ik dus weet of ze gesteriliseerd is.