Kat beschoten door luchtbugs...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Re: Kat beschoten door luchtbugs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:08

of het nou mensen of dieren zijn je gaat niet schieten!

Dat lijkt me heel simpel, als een kind door iemand anders tuin baggert en de bloemtjes plukt pak je toch ook geen buks? :(

Ik snap niet waarom mensen zo gewelddadig zijn.

Als je last hebt van mensen en dieren zijn er vele andere manieren om ze weg te jagen.....

Heel erg voor je kat leef met je mee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:09

Wil je je kat in eigen tuin houden dan mag je wel een schutting van 2½ meter hoog zetten.
En dát mag dus niet,mag maar tot 1.80m hoog.
Kat aan een touw vast zetten?dan hangt die zichzelf op,kan dus ook niet.
Vind het zo triest dat mensen er een drama van maken als er een kat in hun tuin zit.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:12

CCindy schreef:
Wat bezielt sommige mensen, dat er dingen zoals dit gedaan worden?! In wat voor een maatschappij leven wij, als er zo'n klootzakken als deze bijwonen?! Hoe in hemelsnaam, kan er zoiets als dit gebeuren, dat er mensen zijn die katten gaan beschieten, of elk ander levend wezen?!

Amen zeggen mijn kippen nu die gegrepen zijn door katten van andere die het nodig vinden om ze te laten schijten in de tuinen van andere.

Ik vind het ook niet normaal dat mensen katten gaan beschieten, maar is het wel normaal dat ik talloze kippen, konijnen, cavia's, chinchilla's kwijt ben geraakt door katten?????

Ik ben zoveel dieren kwijtgeraakt door katten. Maar dat is schijnbaar normaal.

Moet je je voorstellen dat iedereen met een hond het dier naar buiten gooit en het door de straten los laat lopen. Ze gaan lekker je tuin omploegen, erin schijten, etc.
Dat kan toch niet?
Hou je katten gewoon binnen zodat niemand er last van heeft.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-10-09 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:16

Het is heel erg dat je dieren bent kwijt geraakt door katten.
Maar zijn dit geen verwilderde katten die het gedaan hebben?
Ook kan je deze dieren kwijt raken aan roofvogels.
De natuur is niet alleen maar wilde dieren,ook tamme dieren hebben een natuurlijk instinct.
Een natuurlijke oplossing?neem een hond en laat die in je tuin.
Gegarandeert dat er geen kat meer in je tuin komt.

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:19

echt, ik snap dit soort logica nooit :P

Het is toch ándermans kat, dus ándermans verantwoordelijkheid dat die kat niet in míjn tuin komt en míjn konijn opvreet... wat is daar zo raar aan? :P
Laatst bijgewerkt door 12345HA op 26-10-09 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:19

gohya schreef:
Het is heel erg dat je dieren bent kwijt geraakt door katten.
Maar zijn dit geen verwilderde katten die het gedaan hebben?
Ook kan je deze dieren kwijt raken aan roofvogels.
De natuur is niet alleen maar wilde dieren,ook tamme dieren hebben een natuurlijk instinct.
Een natuurlijke oplossing?neem een hond en laat die in je tuin.
Gegarandeert dat er geen kat meer in je tuin komt.

Nee, het zijn de katten van de buren, van 2 deuren verder en van 7 deuren verder en van verder uit de straat.
Ik betrap ze regelmatig op heterdaad en heb er zo een aantal dieren kunnen redden.
Wil je weten hoe het geluid van een gillende kip die in paniek is klinkt? En wil je weten hoe het voelt als je dat geluid maar niet uit je hoofd kunt zetten en het steeds opnieuw hoort?

Ik heb een hond, die heeft het niet op katten, maar die zit niet 24/7 in de tuin. Maar ik word wel aangeklaagd omdat mijn hond een kat heeft doodgebeten die bij mij in de tuin kwam.
Terwijl ik mijn hond netjes bij me houd en niemand er overlast van heeft.

Waarom moet ik last hebben van dieren die niet van mij zijn?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zal een kat (geen enkel dier trouwens) iets aandoen en ik hoop dat je kat er weer helemaal bovenop komt. Je wilt ook niet weten hoe erg ik het vind dat mijn hond een kat gegrepen heeft, maar het is gewoon een feit dat mensen die hun katten naar buiten gooien overlast veroorzaken in de hele buurt.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-10-09 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:27

Ze kunnen je dan wel hebben aangeklaagd, ze kunnen je nix maken.De kat kwam in jou tuin,en dat je hond die kat dood beet kan jij nix aan doen.Erg vervelend allemaal wat dieren elkaar aandoen,maar het is een gebed zonder eind.Een echte oplossing is er gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:40

Lotskie vervelend dat je zo ontzettend veel dieren bent kwijtgeraakt.
Maar gaat er dan geen lamp branden bij je, mss zitten je dieren wel niet veilig genoeg?
Wij hebben hier ook van alles lopen, kippen, kwartels, konijnen en tropische vogels.
Nog nooit één dier overleden, terwijl de tuin och dagelijsk bezocht wordt door tientallen katten.
Wat zal dan het verschil zijn?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:46

Chiqa schreef:
Lotskie vervelend dat je zo ontzettend veel dieren bent kwijtgeraakt.
Maar gaat er dan geen lamp branden bij je, mss zitten je dieren wel niet veilig genoeg?
Wij hebben hier ook van alles lopen, kippen, kwartels, konijnen en tropische vogels.
Nog nooit één dier overleden, terwijl de tuin och dagelijsk bezocht wordt door tientallen katten.
Wat zal dan het verschil zijn?

Dan zou je dus je eigen "prooi" dieren niet los kunnen laten lopen in je eigen tuin omdat andermanskatten ze kunnen vangen en oppeuzelen? Beetje vreemd niet?

Ik ben gewoon simpel van mening, iedereen hoort zijn eigen kat thuis/afgezette tuin te houden. En niemand heeft het recht om zomaar een kat/dier van een ander met een luchtbugs te bekogelen.

Mijn katten hebben buiten heerlijk een ren en zij missen echt niks! Zo is het verkeer ook geen gevaar voor ze evenals kattenziektes en kattenhaters.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:47

Ik denk dat je mij bedoeld i.p.v. Lotskie.

Mijn dieren zitten super veilig in mijn tuin. In MIJN tuin, waar dieren van andere niet horen te komen.
Moet ik alles gaan opsluiten omdat andere mensen katten hebben waar ik last van heb? Dus ik moet maatregelen gaan nemen omdat een ander zijn katten naar buiten gooit? Dat is van de gekke.

Ik sluit mijn dieren niet op. Zeker kippen horen lekker rond te kunnen scharrelen.

Ik gooi mijn hond toch ook niet zomaar naar buiten dat hij overlast bij andere veroorzaak?
Of lekker mijn paarden los door de straten...

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dieren en horen ervoor te zorgen dat ze geen overlast veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:51

mathes schreef:
Mijn dieren zitten super veilig in mijn tuin.

Nou dat heb ik door :7
En je kan je voor struisvogel gaan spelen en dr een hele rare beredenering op nahouden
(mijn tuin) deze dieren dien jij te beschermen, jij bent immers hun eigenaar.
Niet alleen voor de kat maar ook voor andere roofdieren (Ratten) en vogels.

Doe je toch echt iets niet goed!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:58

Chiqa schreef:
mathes schreef:
Mijn dieren zitten super veilig in mijn tuin.

En je kan je voor struisvogel gaan spelen en dr een hele rare beredenering op nahouden

Heel mijn tuin is afgesloten. De kippen lopen los in de tuin en gaan 's nachts uiteraard op stok. De konijnen en cavia's gaan stuk voor stuk in de ren zodat ze lekker kunnen rennen en gek doen.

Alle dieren in de tuin, kunnen mijn tuin niet uit. Ze zitten in hokken en gaan voor de goede verzorging eventjes per dag los.
De katten daarentegen komen klimmend over het torenhoge hek naar binnen. Het hek dat ik heb laten plaatsen zodat mijn dieren de tuin niet uit kunnen en dus niemand last van ze heeft.

Dus jij vind dat ik mijn dieren beter moet beschermen? Moet ik een dak over mijn tuin maken met gewapend beton alles afsluiten zodat er geen andere dieren meer in kunnen?
Beetje cru vind je niet?
Elk mens hoort ervoor te zorgen dat niemand last heeft van zijn/haar dieren.

Vertel mij nu maar wat ik niet goed doe en wat ik dan anders moet doen...
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-10-09 14:02, in het totaal 3 keer bewerkt

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:00

Ik heb hier echt geen woorden voor, ik word altijd zo onpasselijk en kwaad/ verdrietig als ik zulke dingen hoor.
Wat bezield zo'n iemand?
En als ie dat al bij dieren doet, wat doet ie dan bij mensen?

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:02

Het lijkt wel of mensen tegenwoordig allemaal een kort lontje hebben.. Dieren beschieten/ vergiftigen/etc. word als normaal gezien want ja andere mensen kunnen last hebben van andermans dieren. Tuurlijk is helemaal waar maar kom op waar ergeren we ons nou over. Tegenwoordig moet je je dieren binnen houden, kinderen mogen niet meer huilen want dat maakt lawaai, als je tegen iemand op stoot krijg je een klap, als je in de auto afremd omdat er een eend wil oversteken dan word er al druk achter je getoeterd en als je in de metro met een groepje vriendinnen aan het lachen bent word je al geirriteerd aangekeken.

Kom op laten we bij deze alle dieren binnen houden (dan heb je geen poep meer buiten, geen kapotte plantjes), kinderen houden we ook binnen, het liefst nog in een geluidsdichte kamer dan horen we ze niet meer en kunnen ze ook niet per ongeluk tegen je auto op fietsen en op straat praten we gewoon helemaal niet meer. Onze huizen en tuinen sluiten we gewoon hermetisch af, dan heb je al helemaal geen last meer van pottenkijkers en dieren. Op die manier word het alleen maar gezelliger in ons o zo gezellige samenleving!

Voor het gemak word er vergeten dan wij diegene zijn die o zo vrolijk en gezellig zijn. Moet je op straat eens om je heen kijken hoe mensen er bij lopen. Iedereen kijkt tegenwoordig naar de grond en loopt met versnelde pas voorbij. Gedag zeggen ho maar! Als je al durft iemand aan te kijken dan riskeer je een klap of een grote mond. Dat er bij de vloot mensen dood gaan, verkracht en vermoord worden vergeten we ook maar. Onze tijd en aandacht stoppen we liever in ons druk maken om andermans dieren die in de tuin komen. Dat deze dieren al eeuwenlang naast ons leven vergeten we ook maar. Want de samenleving is alleen voor de mens, dieren horen in hokjes..

Laten we nu ook dieren maar gaan pesten. Want o wee als een kat door je plantjes heen loopt. Zullen we dan ook maar gelijk reigers af gaan schieten? Ik bedoel die halen ook visjes uit de vijver. En vogels? Die halen hier ook zaadjes uit de planten vandaan en maken minstens net zo'n troep als de buurtkatten.

TS veel sterkte met je kat! Ik heb mijn zegje gedaan en kan me weer verder afvragen waar het in deze *** samenleving heen gaat..

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:04

Dat hier op een forum voor dierenliefhebbers nog gediscusseerd moet worden of het terecht is of we katten kapot schieten. :n En als ik dan aankom met het pony voorbeeld van mijn buurman dat die pony op ons erf komt dan mag die niet kapot geschoten worden |o :? .......blijf het allemaal vreemd vinden dat men het altijd alleen bij katten goed vindt. Zou haast denken dat bokt vol zit met kattenhaters /(dierenhaters)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:07

Midasje schreef:
Dat hier op een forum voor dierenliefhebbers nog gediscusseerd moet worden of het terecht is of we katten kapot schieten. :n En als ik dan aankom met het pony voorbeeld van mijn buurman dat die pony op ons erf komt dan mag die niet kapot geschoten worden |o :? .......blijf het allemaal vreemd vinden dat men het altijd alleen bij katten goed vindt. Zou haast denken dat bokt vol zit met kattenhaters /(dierenhaters)

Niemand in dit topic vind het goed dat er geschoten word op katten... Of i.i.g. heb ik het nergens zien staan dat iemand het goed vind.

Tuurlijk heeft iedereen wel eens last van kinderen, dieren, etc. Maar als je maandelijks dode dieren aantreft in je tuin die gepakt zijn door katten en ze daarop betrapt, word je het zat.

Als jouw buur jongetje/meisje elke dag tegen jouw auto aanvalt, ga je er ook wat van zeggen. of als jouw buurman elke dag de radio keihard aan heeft staan.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-10-09 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:08

Jazeker mensen die het kunnen begrijpen vallen bij mij onder de zelfde categorie. Als dierenliefhebber (neem aan dat we dat hier allemaal zijn) moet je dit niet kunnen begrijpen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:19

slimmerik schreef:
Als ik weet waar de kat vandaan komt, dan los ik het inderdaad op: ik vang dan de kat en breng hem naar de andere kant van Nederland in het asiel of pension en doe bij de eigenaar een berichtje in de bus waar de kat te halen is.

Eigenlijk vind ik de vergelijking pony en kat een beetje appels met peren vergelijken.

Als koeien van buren die we niet zouden mogen bij ons op terrein komen, zouden ze vastgezet worden totdat schade betaald is. Gelukkig kunnen wij prima met de buren. Maar nogmaals ... het is niet te vergelijken.

En of een kat nu platgewalst wordt op wegdek of kogel door de kop krijgt: beide gevallen neemt eigenaar BEWUST dat risico.

Maar kat doodschieten is niet mijn ding hoor, ik heb er wel begrip voor.

PARDON?!
vind je dat nu werkelijk normaal?
Laten we dat ook met kinderen doen die overlast bezorgen, brengen we fijn ergens aan de andere kant van het land en leggen een briefje bij de ouders neer waar het kind op te halen is.
Als je weet van wie de kat is dan ga je daar toch een gesprek mee aan?!
Bah slimmerik, jij bnet een typisch voorbeeld van het kortje lontje waar veel mensen last van hebben.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:37

@ suuskipje *\o/* *\o/* *\o/*

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:01

mathes schreef:
Chiqa schreef:

Heel mijn tuin is afgesloten. De kippen lopen los in de tuin en gaan 's nachts uiteraard op stok. De konijnen en cavia's gaan stuk voor stuk in de ren zodat ze lekker kunnen rennen en gek doen.

Alle dieren in de tuin, kunnen mijn tuin niet uit. Ze zitten in hokken en gaan voor de goede verzorging eventjes per dag los.
De katten daarentegen komen klimmend over het torenhoge hek naar binnen. Het hek dat ik heb laten plaatsen zodat mijn dieren de tuin niet uit kunnen en dus niemand last van ze heeft.

Dus jij vind dat ik mijn dieren beter moet beschermen? Moet ik een dak over mijn tuin maken met gewapend beton alles afsluiten zodat er geen andere dieren meer in kunnen?
Beetje cru vind je niet?
Elk mens hoort ervoor te zorgen dat niemand last heeft van zijn/haar dieren.

Vertel mij nu maar wat ik niet goed doe en wat ik dan anders moet doen...

Je zal je zoiezo moeten beschermen tegen wilde dieren, heel veel mensen denken bijv dat hun dieren door een kat gepakt zijn terwijl het net zo goed een marter geweest kan zijn. En wat kippen betreft bij vrije uitloop kippen is de sterfte veel hoger dit komt door de havik :Y). Bovendien lopen er in NL heel veel verwilderde katten rond dat zijn ook al weer praktisch wilde dieren doe je weinig aan door te klagen bij de buren hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:49

mathes schreef:
Dus jij vind dat ik mijn dieren beter moet beschermen?

Precies :) Nu stel je ze aan allerlei gevaren bloot, verdere tekst en uitleg lijkt me overbodig je zit met tientallen dode dieren, ik geen een :)

En net wat Liedje zegt;

liedje89 schreef:
Je zal je zoiezo moeten beschermen tegen wilde dieren, heel veel mensen denken bijv dat hun dieren door een kat gepakt zijn terwijl het net zo goed een marter geweest kan zijn. En wat kippen betreft bij vrije uitloop kippen is de sterfte veel hoger dit komt door de havik

Niet alleen de kat is een gevaar maar dan val ik in herhaling, de keus is aan jouzelf :)
Maar als jij dr voor kiest dat je dieren massaal sterven dan heb je dat toch echt aan jouzelf te danken......

mathes schreef:
Niemand in dit topic vind het goed dat er geschoten word op katten... Of i.i.g. heb ik het nergens zien staan dat iemand het goed vind.

Nee dat niet.....Maar het allerergste komt nog....Ze kunnen het zich wel voorstellen, vind je het heel erg dat ik daar geen enkele voorstelling bij heb als grote dierenvriend?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:53

uhmm mensen, iemand nog gedacht aan ts en haar kat?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:01

Nee, het zijn de katten uit de omgeving. Geen wilde dieren.
Ik betrap de katten steeds.

Ik zal al mijn beesten opsluiten in hokjes en ze komen nooit meer los.
Hallo dierenmishandeling en bedankt katten van andere mensen die dit veroorzaken.
We sluiten gewoon alle dieren in heel de wereld op om ze te beschermen tegen een paar katten waarvan de eigenaar ze naar buiten gooit. :)

Ik zal meteen mijn hooiopslag opofferen, want er zijn hier een paar katers die heel de hooiberg onder sproeien.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-10-09 16:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:01

Pff, Slimmerik! Ik wálg van dat soort reacties. Echt belachelijk!

Ik ben blij dat wij wel een buurt hebben waar katten worden geaccepteerd.
Ja, onze katten lopen in andermans tuin en andermans katten lopen in onze tuin, DUS?
En als mensen niet willen dat katten in hun tuin lopen, gooien ze wel een emmer water uit het raam of wat,
is sneu, maar dat kan ik nog begrijpen..

En dan nog wat. Waarom zou je je kat in je tuin opsluiten?
Tja, we sluiten paarden ook op in hokken, dus waarom katten ook niet. ;)
Mijn katten zouden gek worden in alleen de tuin en in huis.. Als ik zie hoe heerlijk ze altijd overal heen en weer rennen en spelen..
Nou, ik zou ze voor geen goud in de tuin opsluiten.

TS, echt vreselijk wat er met je katje is gebeurd!
Ik hoop maar dat het allemaal weer goed komt. Is niet niks zeg, op 3 plekken gebroken!
Heel veel sterkte met je katje. :(:)

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:07

Chiqa schreef:
Nee dat niet.....Maar het allerergste komt nog....Ze kunnen het zich wel voorstellen, vind je het heel erg dat ik daar geen enkele voorstelling bij heb als grote dierenvriend?

Ben het hier helemaal mee eens, het feit alleen al dat men zich er een voorstelling van kan maken is ook voor mij onbegrijpelijk..

Terwijl een kat alleen maar zijn instincten volgt, omdat ie die kans krijgt van zijn baasjes.. ;(

Nee er is geen enkele discussie mogelijk om dit soort dingen te vergoeilijken..