Ik mag een konijntje! Maar.. Welk hok ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:19

Ik vind dat je goed bezig bent TS! Je wilt er ruimte voor maken en ook heb je al besloten dat je er twee neemt! Ik zou als binnenhok - persoonlijk - wel zo'n groot mogelijke hok nemen en dan nog de kans geven om ze los te laten lopen. Het idee van x-Marr vind ik ook altijd een leuk idee, om een houtenbuiten hok over te verven zodat het bij je eigen interieur past!

Over de opvang kan ik alleen maar positief zijn en over de dierenwinkel helaas niet. Toevallig heb ik mijn 2e konijn ook bij Opvang Konijnenberg vandaan, ben er zelf positief over! :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:33

Ja maar een buiten hok heeft vaak een ren erbij, toch ?
En ik wil geen permanente ren ivm mijn tapijt :) .
Als ze loslopen en ze laten een keutel vallen ; prima, ruim ik wel op ..
Maar als dat een nacht lang er op ligt, en eventueel plas .. Voor jaren, liever niet :D .
En dan bedoel ik niet dat ik het nooit verschoon, maar als er jaren op dezelfde plek
gepietst en gepoept word, gaat het er vast niet beter op ruiken of beter uitzien.

Air

Re: Ik mag een konijntje! Maar.. Welk hok ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:38

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:41

En anders desnoods even iets er onder maken ;) Ben benieuwd wat het gaat worden!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:45

x_Marr schreef:
Ze hebben ook met onder schuiflades :)
http://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken ... k-kp5.html

Is ook nog goedkoper ook dan zo'n tralieskooi := Maar het is maar net wat je zelf mooi en praktisch vindt :j

Die vind ik echt supervet ! :oo
Maar is dat niet lastig schoon te houden ?

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:50

In tegendeel juist! Met zo'n lade is het nog gemakkelijker, die kan je er namelijk uithalen :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:51

Ik vind hem echt supernice :D !

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 00:05

Zo heb even het hele topic doorgelezen :D Vind dat je je goed aan het orienteren bent :)) Wat je ook zou kunnen doen is die van 140 nemen (hok :D ) en daar een van bv 1.20 opzetten. Even zelf klussen en dan heb je meer ruimte, ze kunnen elkaar even ontlopen en de ruimte ben je toch al kwijt! Vaak kan je vrij voordelig aan zo'n 1.20 hok komen via marktplaats of grof vuil zelfs! Mijn konijnen staan buiten ivm allergie en mijn vriendje die ze buiten wil :+ Hok staat in mijn onderschrift. Had toen een voedster die al lang in een winkel zat, wel nog geen jaar oud, en daar een gecastreerde ram bij uitgezocht uit de opvang. Helaas is mijn voedster overleden (E. Cuniculi) en heb nu een voedster van marktplaats (moest weg..) even oud als mijn ram (vanwege tijdgebrek en niets geschikts in opvangen dichtbij voor deze weg gekozen, er moest snel iets bij de ram die stopt met eten als hij alleen is...) Dit gaat heel redelijk! Alleen m'n ram is een half wilde en m'n voedster is echt een mensentutje.. Wil alleen maar knuffelen..

Maar goed! Waar je voor ideeen ook nog eens kan kijken is http://www.bunnybin.nl helaas geen opvang meer maar wel veel info en foto's! Succes!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:53

Ik heb buitenhok met een goedkoop vloerkleed er onder hier binnen. 100% katoenen kleed van de ikea, 120x180cm en nog geen 10 euro. Maar met tapijt op de vloer is zo'n hok met bodem misschien wel slimmer. Binnenkonijnen hoeven echt niet hun hele hok vol stro te hebben, hier hebben ze alleen een plastic bak met strooisel als toilet.