Betaal jij hondenbelasting???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Betaal je honden belasting?

Ja
87 (52%)
Nee
80 (47%)

Totaal aantal stemmen: 167

deflin

Re: Betaal jij hondenbelasting???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:55

wij ook niet

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:55

Onze hond heeft geen penning, de buurhond wel maar die heeft plasticachtig groen en rode..
Die breken geloof ik niet al te snel.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:56

Hoe controleren ze bij jullie dan of je hondenbelasting betaald als je met je hond buitenloopt :o?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:56

Bij ons komen ze langs de deur :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:57

Bij ons ook langs de deur.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:58

Oh :+ bij ons controleren ze ook als je gewoon op straat loopt.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:00

Bij ons ook aan de deur, op straat weet ik niet. Kom wel regelmatig de milieupolitie tegen maar die hebben mij nog nooit aangesproken.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:06

Nou wij kwamen ze al tegen toen we onze hond net hadden, toen hadden we dus nog geen penning :') gelukkig geen boete gekregen toen :=

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:07

nickyu schreef:
moet je ook niet bij de balsting opgeven
maar bij de gemeente ..

blijf het echter absurd vinden dat we 175.85 betalen om 2 honden

in ONS HUIS
in ONZE TUIN te mogen houden ...

Stom dat bedoel ik ook :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:07

Bij ons cotroleert men aan de deur, inderdaad met de vraag hoeveel honden heeft u, lekker handig dus.

Tarieven bij ons zijn behoorlijk
Hondenbelasting (HOND):
Per hond per jaar:

1e hond
€ 62,64

2e hond € 130,56

3e hond € 232,32

4e en volgende hond € 451,32

Kennel
€ 872,28

En wat doen ze ermee een veldje aanleggen op een kwartier loopafstand van alle omliggende huizen Oftewel de meeste honden hebben hun behoefte al neergelegd voordat je er bent. En het verplichten dat je de poep zelf opruimt met zelf aan te schaffen poepzakjes. Loslopen mag hier ook niet meer, maar mijn oudste hond loopt altijd los. Ik betaal wel hondenbelasting, maar wel maar voor een hond, 2e heb ik eigenlijk vergeten aan te geven.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:10

Wij hebben hier geen hondenbelasting.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:13

Bij ons toen ik nog in Eindhoven woonde, zou ik niet weten waar ze uitlaatveldjes hadden.
Je zag ooit zo'n heras hekwerk van 4 x 3 meter met tegels erin en vol met stront en daar mag je dan je hond in zetten.
Net een uit de kluiten gewassen kattebak.
Je hond zou er de meest enge ziektes oplopen.

Bij ons werd trouwens ook altijd van te voren in het week krantje vermeld dat ze de komende tijd weer op HB gingen controleren, en dan trok ik gewoon de stekker van de deurbel eruit en blaften de honden dus ook niet, en dan kreeg je zo'n kaart in de brieven bus van : heeft u 1 of meerdere honden......NEEE!!! :=

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:14

sonjim schreef:
Bij ons cotroleert men aan de deur, inderdaad met de vraag hoeveel honden heeft u, lekker handig dus.

Tarieven bij ons zijn behoorlijk
Hondenbelasting (HOND):
Per hond per jaar:

1e hond
€ 62,64

2e hond € 130,56

3e hond € 232,32

4e en volgende hond € 451,32

Kennel
€ 872,28

En wat doen ze ermee een veldje aanleggen op een kwartier loopafstand van alle omliggende huizen Oftewel de meeste honden hebben hun behoefte al neergelegd voordat je er bent. En het verplichten dat je de poep zelf opruimt met zelf aan te schaffen poepzakjes. Loslopen mag hier ook niet meer, maar mijn oudste hond loopt altijd los. Ik betaal wel hondenbelasting, maar wel maar voor een hond, 2e heb ik eigenlijk vergeten aan te geven.

Je kunt je hond toch makkelijk aanleren dat die daar zijn behoefte doet... en anders gewoon opruimen. Die keus kun je zelf maken toch...
Die prijzen zijn wel erg :oo
Edit: zijn die prijzen voor de honden samen mag ik hopen? niet dat je die nog eens op moet tellen :P
Laatst bijgewerkt door Frances op 07-10-09 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:16

marleen_usar schreef:
Wij hebben geen penningen.

wij hebben ook geen penningen, ze controleren bij ons aan huis.. zijn hier overgens nog nooit geweest, bij mijn moeder wel, en dan uiteraard altijd als ze op mijn hond past _O-

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:18

Er zijn ook gemeenten waar geen belasting wordt geheven (werk in zon gemeente) Ze eisen wel van de burgers dat ze zich houden aan de richtlijnen:
Hond binnen bebouwde kom aangelijnd. Ook buitenbebouwdekom aangelijnd Maar er zijn grote zones waar je je honden los kan laten rennen.

Mensen moeten zelf de poep opruimen.

Doen ze dit niet kunnen ze een hoge boete krijgen. Maar je betaald geen belasting.

Prima idee.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:20

geen idee of er hier hondenbelasting is, zal straks eens kijken. We hebben sinds 2 dagen een hond(je) :D een oud jack russeltje en die loopt hier keurig op het erf, daar heeft niemand last van, en daar hoeft de gemeente geen maatregelen voor te nemen, dus ik ben ook niet van plan om hondenbelasting te gaan betalen. Voorzieningen voor honden zijn hier niet, dus dan gaan alle centjes van de hondenbelasting weer naar een algemene pot ofzo.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:22

Frances helaas moet je de prijzen optellen dus inderdaad best veel, raar he dat Landgraaf een van de gemeentes is die geld overhoudt.
En leer een hond van 13 maar dat hij/zij nu ineens moet ophouden tot aan het veldje, Ik loop overigens sneller het veld in buiten de bebouwde kom dan naar de uitloopplaats.

Seren, bij ons eisen ze hetzelfde en haffen wel belasting, en ik vraag dan altijd waarvoor ze het heffen, want ik moet het opruimen, maar poepbakken zijn er niet dat betekend bij een wandeling van een uur of zo een uur met een zakje poep lopen. Mijn honden poepen gelukkig waar het wel mag namelijk in de goot.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:26

Citaat:
Hondenbelasting
1e hond
€ 70,00

2e hond
€ 105,00

3e hond
€ 140,00

Kennel
€ 210,00

Dat kost het in onze gemeente.
Hier ook geen penningen, wel controle aan de deur.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:27

dat is 875 euro per jaar voor 4 honden :oo jeetje!

Tja ik denk dat je dat op zich nog wel aan zou kunnen leren, maar ik snap het best als je een hond van 13 dat niet meer gaat leren, maar ik snap ook dat als je niet voor het veld kiest je het gewoon op moet ruimen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:29

Bij ons vallen de prijzen wel mee als ik zo bij iedereen kijk.
Omschrijving
Bedrag

Per hond, per jaar
EUR 63,96

Kenneltarief, per jaar
EUR 191,88

Ook echt 1 vast bedrag en niet oplopend :) En het wordt nog goed gebruikt ook :=

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:33

texelse schreef:
geen idee of er hier hondenbelasting is, zal straks eens kijken. We hebben sinds 2 dagen een hond(je) :D een oud jack russeltje en die loopt hier keurig op het erf, daar heeft niemand last van, en daar hoeft de gemeente geen maatregelen voor te nemen, dus ik ben ook niet van plan om hondenbelasting te gaan betalen. Voorzieningen voor honden zijn hier niet, dus dan gaan alle centjes van de hondenbelasting weer naar een algemene pot ofzo.

hier dus ook geen voorzieningen daarbij een eindeloze polder ...
waar wij dus nooit komen
honden komen niet van het erf af

poep gooien we in groene bak
daar zelfs klacht overgehad

ja jammer dan
betalen zowel voor de groene bak als heel veel honden belasting ..

kon gelukkig hardmaken dat honden poep organische stof is
en dus in de groene bak mocht :+

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:50

Wij betalen het niet. Ze komen ook nooit controleren trouwens maar in onze gemeente is het wel verplicht. We hebben er 4 en die lopen allemaal bij ons in de tuin en in de wei, komen eigenlijk nooit daarbuiten behalve als er getraint gaat worden en dan zijn ze op het terrein van de club. Ik ga geen belasting betalen voor een hond die bijna nooit een voet op openbaar terrein zet.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:54

Ook hier geen penningen of ander zichtbaar bewijs dat je hondenbelasting betaald.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:56

Ik laat me hond echt niet me tuin onderschijten :+
Dit is nu mn 2e hond ze is 3jr mn andere hond is 12 geworden en als ik nu een boete krijg dan heb ik dat er al dik uit gehaalt dacht ik zo ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:57

Ik betaal niet en hoef ik volgens mij ook niet en als het wel zou moeten zou ik het niet doen i.v.m. dat de meeste hondenbelasting ergens anders voor wordt besteed. Malligheid dus en geldtrekkerij.