Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:32

Als het verboden zou worden katten buiten te laten vanwege( tuintjes)overlast dan vind ik dat we op de dezelfde voet door moeten gaan met het opstellen van regels;

Geen huilende kinderen meer in vliegtuigen en restaurants / verboden op de bus te stappen met een slechte adem of ontbijt met pindakaas, banaan of knoflook / weg met de parkeeroverlast (parkeer de auto maar in de keuken of de slaapkamer) / alle vogels krijgen een luier om / blaffende hond? Stop een kurk in zijn mond / geluidsoverlast van de buurman? U mag uw honkbalknuppel pakken… ;)

Kortom waar is het begin en waar is het einde. Ik denk dat we moeten beginnen bij onze eigen (on)verdraagzaamheid. En dan bedoel ik niet laat de kat zijn gang maar gaan maar verzin samen een oplossing .

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:32

@ misser
daar verschillen we dan in :)

Als wij een klacht van iemand krijgen over onze kat gaan we praten met diegene om tot een oplossing te komen en betalen wij voor hulpmiddelen om zijn tuin kattenwerend te krijgen :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:33

Suuskipje schreef:
@ misser ook in een buurt waar er nog 20 katten los buitenlopen?

Jouw fouten worden toch niet recht gezet omdat een 'ander' het ook doet? Ik snap dat niet...

Wij wonen ook echt in een kattenbuurt, maar waarom zou ik de mijne dan maar uit de tuin laten?

EvaLuna, de dingen die jij noemt vallen ook veel onder verantwoordelijkheid van mensen en dan heb ik het niet over vogels die ondersteboven moeten vliegen. Iedereen die geluidsoverlast veroorzaakt wéét dat hij vroeg of laat de politie op de stoep krijgt. Iedereen die een blaffende hond heeft (en hem laat blaffen) weet dat hij daar klachten over krijgt. Dit heeft gewoon te maken met normen en waarden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:35

Suuskipje schreef:
@ misser ook in een buurt waar er nog 20 katten los buitenlopen?

Dan hebben jullie overlast van elkaar
ik woon in een buurt waar 1 buurvrouw 4 katten heeft en verder niemand naast mij katten heeft..
Dat vind ik nogal een verschil, nu heeft ze weer een wild katje in huis gehaald ze houdt het nog binnen,maar je ziet dat het dier wil ontsnappen
Doordat ze in het wild geboren is, jat ze werkelijk ook bij haar al het eten wat open en bloot ligt..
Fijn komt over een aantal maanden ook lekker mijn eten jatten

Wat betrefthilende kinderen n een restaurant is ook not done, als je iets luxer uit eten bent..
ik zorgde altijd voor een oppas als we uit eten gingen en dan had ik last van andermans rondrennende kinderen..
Kinderen neem je mee naar een kindvriendelijk een op kinderen georienteerd restaurant...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:36

@ Quellian
omdat het een kattenbuurt is vind ik het geoorloofd :)
Bovendien zoals ik al meerdere malen gezegd heb, zodra wij klachten over katlief krijgen gaan we in gesprek met desbetreffende buurman om een oplossing te bedenken :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:37

Mee eens Echwel. Mensen vinden tegenwoordig maar dat ze overal 'recht op hebben' en vergeten dat rekening houden met een ander ook best sociaal is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:38

Kijk zo hoort het overleg en als iemand echt last van je heeft zelf voor en oplossing zorgen dat hoeft degeen die overlast wordt bezorgd niet te doen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:39

EvaLuna schreef:
Als het verboden zou worden katten buiten te laten vanwege( tuintjes)overlast dan vind ik dat we op de dezelfde voet door moeten gaan met het opstellen van regels;

Geen huilende kinderen meer in vliegtuigen en restaurants / verboden op de bus te stappen met een slechte adem of ontbijt met pindakaas, banaan of knoflook / weg met de parkeeroverlast (parkeer de auto maar in de keuken of de slaapkamer) / alle vogels krijgen een luier om / blaffende hond? Stop een kurk in zijn mond / geluidsoverlast van de buurman? U mag uw honkbalknuppel pakken… ;)

Kortom waar is het begin en waar is het einde. Ik denk dat we moeten beginnen bij onze eigen (on)verdraagzaamheid. En dan bedoel ik niet laat de kat zijn gang maar gaan maar verzin samen een oplossing .

Mijn kinderen rennen anders vast niet in een reatuarant hoor, dat heet opvoeden. En zo hebben mensen dus ook geen last van míjn huisdieren. De bus gebruik ik niet, mijn auto parkeer ik op mijn eigen oprit, mijn honden blaffen praktisch nooit (tenminste niet zodat de buurt er last van heeft), dus tja.....neem je eigen verantwoordelijkheid, zou ik zeggen.

Exit13

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:41

Ik eet trouwens ook geen stinkende dingen in de trein, omdat ik het zelf ook niet fijn vind als iemand om 8 uur 's ochtends naast me een boterham met pindakaas gaat eten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:41

Diablo schreef:
Mijn kinderen rennen anders vast niet in een reatuarant hoor, dat heet opvoeden. En zo hebben mensen dus ook geen last van míjn huisdieren. De bus gebruik ik niet, mijn auto parkeer ik op mijn eigen oprit, mijn honden blaffen praktisch nooit (tenminste niet zodat de buurt er last van heeft), dus tja.....neem je eigen verantwoordelijkheid, zou ik zeggen.

Indeed!

Suusjekip, maar anderen zijn overlast liever voor :) Ik voorkom het liever.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:43

Ik heb twee katten, hier in de buurt lopen er veel katten rond. De buurkat en mijn katten zijn beste vriendjes, echt de 3 musketiers :D

De scheelt het misschien dat ik een goede verstandshouding heb met de buren in de straat. Mijn katten lopen ook wel eens bij mensen naar binnen, dat vind ik vervelend. Mijn buurman, een echte kattenhater, is nu helemaal weg van mijn katten, dat vind ik wel heel leuk!
Mijn andere buurman jaagt ze weg als ze in de tuin komen.
Bij anderen weten mijn katten dat ze aandacht krijgen en daar zijn de kind aan huis.

IK vind het een lastige kwestie. Ik denk dat als mensen problemen zouden hebben met mijn katten, ik een omheining zou plaatsen zodat ze wel in mijn tuin kunnen, maar niet daarbuiten.
Je moet elkaar wel een beetje tegemoed komen vind ik.

Ik zou het heel naar vinden als iemand mijn katten iets aan zou doen, omdat diegene het helemaal zat is en ik niet luister. Dat kan toch niet? met elkaar praten is hierin echt heel belangrijk.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:55

Zoezie, wat zou je er van vinden als je kat zich begeeft in de tuin van een van de buren, en de hond die daar woont neemt je kat te grazen? Moeten die mensen hun hond dan maar opvoeden? Ik ben een enorme kattenliefhebber, ik heb zelf een kat en ik vind het geen enkel probleem als er katten in mijn tuin lopen. Mijn hond jaagt vreemde katten echter toch echt gewoon de tuin uit. En hoewel ik denk dat het niet zal gebeuren, garandeer ik toch echt niet dat ze niet een keer een van die katten echt pakt. Hoe banketstaaf is dat ook zou vinden, geloof ik toch niet dat het mijn verantwoordelijkheid is om de hond dan maar binnen te houden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:23

pairadice schreef:
Zoezie, wat zou je er van vinden als je kat zich begeeft in de tuin van een van de buren, en de hond die daar woont neemt je kat te grazen?

Dat is mij een keer gebeurd, toen ik nog in Nederland woonde. Wij hadden een tuin met een hele hoge schutting eromheen en iedere keer kwam er zo'n vieze dikke zwarte kater de boel onderzeiken. Totdat hij eens nietsvermoedend in de tuin zat en ik terug kwam van onze hond (een bouvier) uitlaten. Ik had niets in de gaten en doe de hond van de riem af, in de tuin. De hond had het echter héél snel in de gaten en had de kat in een mum van tijd te pakken, het beestje kon niet snel genoeg meer ontsnappen. Jeetje, ik dacht echt dat die kat er aan ging, zo werd hij door elkaar geschud door mijn hond.
Gelukkig kon ik hem op laten houden en de kat is er heelhuids van af gekomen, maar achter in mijn tuin is hij nooit meer geweest....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:25

maar dat is ook niet jou verantwoordelijkheid. Jij mag jou hond gewoon loslaten in je eigen tuin. Dat die kat vervolgens zo stom is om daar heen te gaan? Ik zou het ook niemand kwalijk nemen als mijn kat bij iemand in de tuin terecht komt die een hond heeft en die mijn kat pakt. Daarentegen als mijn kat gewoon ergens door de straat loopt en iemand kan zijn hond niet bij zich houden en pakt dan mijn kat... ja dan heb je wel een probleem met mij :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:44

Eleionomae schreef:
Daarentegen als mijn kat gewoon ergens door de straat loopt en iemand kan zijn hond niet bij zich houden en pakt dan mijn kat... ja dan heb je wel een probleem met mij :+

Dus jij hoeft je kat niet bij je te houden, maar wij moeten onze hond wel bij ons houden? Ik snap eigenlijk niet waarom jouw kat wel los zou mogen lopen en mijn hond niet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:56

Eleionomae schreef:
maar dat is ook niet jou verantwoordelijkheid. Jij mag jou hond gewoon loslaten in je eigen tuin. Dat die kat vervolgens zo stom is om daar heen te gaan? Ik zou het ook niemand kwalijk nemen als mijn kat bij iemand in de tuin terecht komt die een hond heeft en die mijn kat pakt. Daarentegen als mijn kat gewoon ergens door de straat loopt en iemand kan zijn hond niet bij zich houden en pakt dan mijn kat... ja dan heb je wel een probleem met mij :+

Daar ben ik toch echt benieuwd naar hoe andere hier naar kijken, aangezien wij volgend jaar in die situatie gaan komen. Vind katten super hoor, maar wel bij een ander. Ik weet zeker, dat als onze 2 honden in de tuin zitten en er komt een kat in, die ze vervolgens grijpen, ik echt wel een probleem heb met de eigenaar. Ondanks dat ze in MIJN tuin zitten. Ik neem hiervoor al voorzorgsmaatregelen door stroom te plaatsen. Dan maar een schok, liever dan een dode kat.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:57

Ik vind ook nog altijd dat je een kat voor jezelf moet nemen en niet voor de hele buurt. Dus of kat binnen houden of alleen in je eigen tuin (overdekt) of kat aanlijnen. Ik zou ook bang zijn dat mijn kat iets overkomt buiten. Bedoel met katten word het allemaal gedoogd maar o wee als het een ander huisdier is wat zo gehouden word.... belachelijk eigenlijk.

En niet dat ik iets tegen katten heb absoluut niet zou er zelf ook graag 1 willen maar ja ik heb een katten hatende vriend en we hebben een volière dus dat is niet zo'n super combi :o
Maar ik ik ben van mening dat als je kat de buurt "terroriseert" je dit ook serieus moet nemen en maatregelen moet treffen. Voor hetzelfde geld doet iemand anders dit met kwade zin op een manier die jij niet zou willen en heb je straks in een extreem geval een dode kat. :(

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:59

Caesar: Was daar ook heel snel klaar mee geweest, is niet jou verantwoordelijkheid. Jij houd jou dier netjes op je eigen terrein.

Eleionomae: Er zijn ook genoeg katten buiten die zelf op honden aflopen, hier wel in ieder geval. Als mijn hond dan denkt jammie hapje is dat toch echt niet mijn probleem. Als ik mijn hond los heb waar het niet mag is het een ander verhaal. Heb ik mijn hond aan de riem, ongeacht hoe ver weg hij bij mij is dan is het niet mijn probleem als hij een kat opeet.

Nu doet onze hond (gelukkig voor al die katten die naar hem toe komen) de meeste katten niks.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:05

Mijn katten blijven binnen omdat ik heb gekozen voor mijn katten en mijn buren niet.
Hier in de buurt lopen nog zeker 15 katten rond waardoor elke avond wel een ruzie ontstaan incl. het gejammer en gebrom.
Hierdoor raken mijn katten binnen ook van slag.

Iets meer als een week geleden waren er 2 katten op de parkeerplaats aan het vechten, de haren en urine vlogen door de lucht en er zat stront over 2 parkeerplekken heen.
Pas toen ik naar buiten ging en goed in mijn handen klapte hielden ze op en toen waren ze al eventjes bezig.
En de stank je wilt het niet weten want vocht van de anaalklieren en urine van ongecastreerde katers is echt te ranzig.

Bedenk daarbij dat de kans op verspreiding van FIV, kattenziekte en niesziekte zo ook wordt vergroot.

Mijn katten zullen nooit overlast veroorzaak voor andere mensen die niet voor mijn katten hebben gekozen.
Net als dat ik (als groot kattenliefhebber) geen overlast wil van andermans katten.

Daarnaast zie ik mijn katten graag levend en niet platgereden midden op straat, of neergeschoten omdat hij toevallig door de tuin van kattenhater op de hoek liep.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:06

Diablo schreef:
Eleionomae schreef:
Daarentegen als mijn kat gewoon ergens door de straat loopt en iemand kan zijn hond niet bij zich houden en pakt dan mijn kat... ja dan heb je wel een probleem met mij :+

Dus jij hoeft je kat niet bij je te houden, maar wij moeten onze hond wel bij ons houden? Ik snap eigenlijk niet waarom jouw kat wel los zou mogen lopen en mijn hond niet.

het is mijn buurkat gebeurd. lag heel lief in zijn eigen voortuin te zonnen en er rent een hond die tuin in, grijpt hem en de kat is er gewoon geweest... hond had hem zo hard te pakken dat hij in shock was en ze hebben hem in moeten slapen..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:14

mijn ex schoonzusjes honden hebben al 3 buurtkatten dood gebeten in hun eigen tuin.

Had liefst gevraagd of ze niet is binnenkort op vakantie moest en of ik op de honden mocht passen, dus dat ze weekje bij ons komen logeren... :+
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 30-09-09 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:16

Wendy1978 schreef:
mijn ex schoonzusjes honden hebben al 3 buurtkatten dood gebeten in hun eigen tuin.

Heb gevraagd of ze niet is binnenkort op vakantie moest en of ik op de honden mocht passen, dus dat ze weekje bij ons komen logeren...

Ik snap je link niet helemaal met de vakantie en dat jij daar op moet passen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:16

Een oud probleem. Jaren geleden schreef ik er dit over: http://z8.invisionfree.com/wereldforum/ ... wtopic=107

Misschien heb je er wat aan.

Ik zou je in ieder geval aanraden om de goudengids te pakken en de naam op te zoeken. Het praat wat makkelijker als je weet over welk huis het gaat, en vooral dat je er zeker van bent dat het jou kat is.

Ik zou ook eens aan je naaste buren vragen wat zei zeggen. Als ze zelf ook al katten hebben en de man is een notoir klager dan weten zei het wel. En als jou kat inderdaad de neiging heeft om bij iedereen binnen te lopen, ja dan horen zei er ook bij.

Succes in ieder geval...

Wendy1978

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:18

Caesar schreef:
Wendy1978 schreef:

Heb gevraagd of ze niet is binnenkort op vakantie moest en of ik op de honden mocht passen, dus dat ze weekje bij ons komen logeren...

Ik snap je link niet helemaal met de vakantie en dat jij daar op moet passen?

Dan ben ik misschien meteen van mijn katten probleem af!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:19

Suuskipje schreef:
het is mijn buurkat gebeurd. lag heel lief in zijn eigen voortuin te zonnen en er rent een hond die tuin in, grijpt hem en de kat is er gewoon geweest... hond had hem zo hard te pakken dat hij in shock was en ze hebben hem in moeten slapen..

Dat is heel erg naar, maar toch....jij laat jouw kat los, dus waarom ik dan mijn hond niet? Nu lag de kat in zijn eigen tuin, maar hoe vaak ligt een kat niet in de tuin (of met zijn fijne nageltjes op de auto) bij een ander? Dan mag de hond toch ook in de tuin van een ander komen? Bovendien kan jouw kat, die je dus moederziel alleen buiten laat lopen, ook onder een auto lopen.
Als je niet wilt dat jouw kat wat overkomt, moet je hem niet alleen buiten laten, heel simpel.