Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Re: Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:40

heb de kooi zelf in die winkel zien staan, en hij komt echt wel overeen met het plaatje hoor, echt super klein ding is het..
:(:)

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:44

Pff :oo maak een nieuwe film:
Drag my hamster to hell :oo

Hihi iris82 ik heb precies dezelde kooi voor mijn ratjes :D
En ik had vroeger een reuze konijnen kooi voor mijn hamster :')

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:49

Ik had de mijne vroeger in een oud aquarium, dat gaat ook prima en daar is lekker veel plaats in.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:50

Jeetje als dit een 'hotel' moet zijn, wat was dat dan voor een bak waar die van mij in zat? http://pic80.picturetrail.com/VOL2126/9 ... 945241.jpg Gezien het een echte graver was had ik al snel zo'n diepe bak nodig :))

Ik heb de bak van de blokker in de winkel gezien ja, ik heb er zelfs een medewerker op aangesproken dat ik het onacceptabel vond dat ze zulke bakken verkochten, maar het had niet echt doorgedrongen.

Bandida schreef:
Ik had de mijne vroeger in een oud aquarium, dat gaat ook prima en daar is lekker veel plaats in.

Daar zijn mijn eerste hamster ook in ja :D Helaas was hij tijdens het schoonmaken gevallen :(:)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:44

@magda_90, wat verwacht je dat een verkoopmedewerkster er aan kan doen...??? Helemaal niks namelijk, want daar hebben ze totaal geen inspraak over.

Ik ben het ermee eens dat dit een kleine bak is, maar ga eens langs de dierenwinkels, daar stikt het van de kooien die te klein zijn om je huisvlooien in te bewaren. Maar daar wordt nooit over gesproken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:43

De meeste dierenwinkels hebben niet eens een ferplast mary staan, laat staan een jenny :n
Daar staan allemaal verschoonhokjes op de planken :=
Net als dat ik laatst op zoek was naar een dicht radje op een standaard, nou ja zeg, nérgens te vinden hier!
Heb hier twee Karlie radjes, maar die vallen uit elkaar nadat ik ze met water heb schoongemaakt een paar keer :roll: Uiteindelijk toch maar weer die besteld, want echt hoor.. En dan nog die blik van de verkoper toen ik zei dat ik een dícht radje wilde omdat die open levensgevaarlijk waren en ik geen dode hamsters wilde; 'Oh maar die staan hier al jaaaaren in de bakken hoor, nog nooit ongelukken mee gebeurd!' dus heb ik maar gezegd dat ie daar heel veel geluk mee had gehad omdat ik het ook regelmatig anders heb gehoord en heb afscheid genomen.
Silent spinners zijn uit de handel geloof ik, zeker de 16,5 cm is niet meer te vinden en de rest heb je vooral syrenradjes. Dat wordt wel erg groot, twee stuks in het aqua van mn robjes :')

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:18

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties over Nederlandse spelling verwijderd. Bij deze het verzoek om ontopic te blijven en het bij de kooi van de Blokker te houden...

Alvast bedankt voor de medewerking! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:31

BrittKitt schreef:
De meeste dierenwinkels hebben niet eens een ferplast mary staan, laat staan een jenny :n
Daar staan allemaal verschoonhokjes op de planken :=
Net als dat ik laatst op zoek was naar een dicht radje op een standaard, nou ja zeg, nérgens te vinden hier!
Heb hier twee Karlie radjes, maar die vallen uit elkaar nadat ik ze met water heb schoongemaakt een paar keer :roll: Uiteindelijk toch maar weer die besteld, want echt hoor.. En dan nog die blik van de verkoper toen ik zei dat ik een dícht radje wilde omdat die open levensgevaarlijk waren en ik geen dode hamsters wilde; 'Oh maar die staan hier al jaaaaren in de bakken hoor, nog nooit ongelukken mee gebeurd!' dus heb ik maar gezegd dat ie daar heel veel geluk mee had gehad omdat ik het ook regelmatig anders heb gehoord en heb afscheid genomen.
Silent spinners zijn uit de handel geloof ik, zeker de 16,5 cm is niet meer te vinden en de rest heb je vooral syrenradjes. Dat wordt wel erg groot, twee stuks in het aqua van mn robjes :')

op internets site´s staan veel goede radjes ;)
En bij ons in de jumper verkopen ze gelukkig wel jenny´s :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:48

Muisbal schreef:
@magda_90, wat verwacht je dat een verkoopmedewerkster er aan kan doen...??? Helemaal niks namelijk, want daar hebben ze totaal geen inspraak over.

Ik ben het ermee eens dat dit een kleine bak is, maar ga eens langs de dierenwinkels, daar stikt het van de kooien die te klein zijn om je huisvlooien in te bewaren. Maar daar wordt nooit over gesproken.

Wist ik wel wel :) Het ging er mij meer om hoe de verkopers er zelf over dachten, of zij het wel acceptabel vonden.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:55

Ik heb hem gekocht voor mijn cavia!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:58

Voor arabesk, mijn paarden staan in de zomer 24/7 buiten en in de winter 10 uur buiten.

Ik heb zelf hamsters, en fok er in. En wat ik zo in de hamster wereld heb gelezen is die 1,5 tot 2,5 keer groter als een syr. En btw die syr is gefotoshopt...

Ik ben overigens voor mijn syren helemaal voor mary's!!
Laatst bijgewerkt door pubelia op 14-09-09 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:59

Myukii schreef:

Veel hooi en strooi in doen, dan zit jou cavia en lekker warm, en heeft die het lekker knus! Kaarsje er bij want dat helpt dat knusse gevoel ook! :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:03

love_western; dat valt helaas nogal tegen, heb de meeste websites al gehad, maar als je een goede tip hebt hoor ik hem graag :D

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:05

En daarom liepen mijn hamsters in een grote kooi. :)
Hetzelfde als onze Vlaamse reuzen, die hebben bij ons heerlijk de ruimte op een betegeld pad met als hok een tuinhuisje.
Jammer dat de hamster op de foto met photoshop is bewerkt, en dat geld maar weer boven het dierenwelzijn moet staan.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:46

Maar wat ik weet is dat de partij voor de dieren die gaat aan kaarten in de 2 de kamer. (wat ik gelezen heb) Een hamster man heeft verschillende instantie's aan geschreven. Waaronder ook de blokker. En die hadden als reactie dat het aan de standaarden voldeet. Ja heel simpel, bij wet vast gelegde standaarde zijn er niet over welke maten voor welke knaag dieren

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:37

Ik ben vandaag bij een Blokker geweest, en die had de kooien niet! :D Ik zag wel een lege stellage, ik vraag me af of ze de kooien uit de winkel hebben gehaald?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:47

Goed dat het onderwerp op deze manier eens een beetje opvalt!
Wij hebben zowiezo altijd zelf onze konijnenhokken gebouwd, simpelweg omdat ze anders schandalig klein zijn! Bovendien lopen onze konijnen ook nog los, als het goed weer is van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat. En anders hebben we altijd nog een afdakje.
En dan vroegen mensen in het begin wel eens, ik zie maar twee konijnen, waar is de rest? Mensen zitten zo met die kleine maten in hun hoofd, vinden dat zo normaal, dat ze denken dat er in ons hok wel 20 moeten zitten ofzo. 8)7

Mijn ratje liep hier op een gegeven moment gewoon echt de hele dag los rond, beest wist niet beter en deed geen enkele poging om te ontsnappen, of de boel te slopen.
Vind dat zo achterlijk, dat omdat het een knaagdier is het beest maar in een kooitje moet. Je kat loopt toch ook los.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:49

Pff, wat een klein ding...
Ik heb voor mijn Syrtje een Ferplast Mary, vind het echt een fijne kooi. :)

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:51

Ik heb de kooi idd ook gezien! het is echt heel klein,maar nu moet ik wel zeggen dan ik in verschillende dierenwinkels en op internet vaker heb gezien dat ze kleine kooien verkopen!! die dezelfde maten hebben!.

Dan moet je het landelijk aan gaan pakken en niet alleen de blokker maar ook andere(dieren)winkels gaan controleren

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:37

pubelia schreef:
Myukii schreef:

Veel hooi en strooi in doen, dan zit jou cavia en lekker warm, en heeft die het lekker knus! Kaarsje er bij want dat helpt dat knusse gevoel ook! :D

Ja, een kaarsje, kan dat? Ik heb hem overdag lekker op de vensterbank staan, staat ie lekker in het zonnetje en boven de verwarming.. :) 's nachts moet ie in de kelder, anders maakt ie teveel herrie.

Maar hij is wel heel lief hoor! Denk dat ie het heel erg naar z'n zin heeft in z'n hokje, want hij blijft steeds rustig op zijn plekje liggen, loopt helemaal niet onrustig heen en weer!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:53

:')

Myukii, volgens mij is jou cavia hartstikke gelukkig! S'nachts zal 'ie niet bevriezen hoor, zo streng zijn de winters hier niet. Het temperatuur verschil vind hij vast erg lekker.

Denk je er wel om dat je zo'n bal voor hem koopt? Dat vinden ze nou echt leuk!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:59

Echt erg zijn jullie :P.

Misschien heb je nog ergens van die knipper-kerstverlichting? Dat vinden cavia's ook geweldig!!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:03

Sting schreef:
Echt erg zijn jullie :P.

Misschien heb je nog ergens van die knipper-kerstverlichting? Dat vinden cavia's ook geweldig!!

Jaaaa, en dan de hele dag aan laten staan! Is het een echt 5 sterren hotel!

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:57

Wow! wat een klein ding. :oo.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:02

Ik kwam van de week bij de AH naast de blokker en zag iemand met een doosje lopen met daarop Hamsterhotel. Mijn man en ik keken elkaar aan en zeiden tegelijk Arme hamster. Dat doosje paste zo ongeveer door de brievenbus, alleen iets dikker :+ .........