Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:24

Ik snap je helemaal.
Ik zou ook proberen iets te regelen met het werk (eerder naar huis ofzo) of eventueel oppas.
Maar als me dat niet zou lukken zou ik ook voor mijn hond kiezen.

Ik vind dat als je voor een hond of ander dier kiest je daar de voor en nadelen van hebt en je verantwoordelijkheid moet nemen.

Ik zou ook super graag een hond nemen, maar omdat ik fulltime werk en druk met de paarden bezig ben vind ik het niet fair tegenover de hond.
Dus helaas, als ik in de toekomst minder ga werken en meer tijd krijg komt er zeker een!

Maar in jouw situatie zou ik dus ook echt voor mijn hondje kiezen.
Bij mijn collega's komen zo'n dingen ook voor, de een heeft kinderen, de ander hondjes er is altijd wel iets.
maar we begrijpen elkaar en als het niet anders kan, buiten het werk geeft bijna iedereen prive leven voorrang.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:39

Ik heb zelf geen hond en die gaat er ook nooit komen, maar ik snap je beslissing om thuis te blijven absoluut :j . Ik vind 9 uur ook te lang, ook voor een keertje. Ik ben 'verbaasd' dat er hier mensen in het topic zitten die hun hond rustig 9 uur alleen laten :\ . Ik zou zelf waarschijnlijk wel een oplossing bedenken (bevriende mensen uit de buurt zouden vast mijn hond wel even willen uitlaten of na het werk even snel naar huis gaan en iets later naar het etentje gaan of iets eerder weg van het werk ofzo, is er echt geen mouw aan te passen?). Maar kan dat allemaal echt, echt niet, dan zou ik ook voor mijn huisdier kiezen. Jammer dan als mensen het niet begrijpen :wave: , mijn huisdieren gaan voor andere mensen (buiten mijn gezin dan, maar daar horen onze huisdieren dan ook helemaal bij). :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:44

Ik begrijp je wel, ik sla ook wel eens dingen af als ik weet dat ze dan te lang zijn en anders breng ik ze naar mijn schoonouders (das mijn geluk)
Maar ik zal de honden nooit lang alleen laten alleen voor mijn plezier.
Ik vind een max van 8/9 uur, want dat zitten ze snachts ook.
Verder is het misschien fijn om voor dagen als horse-event eens te gaan kijken voor dagopvang bij een leuk honden pension.
Betaal je hier 9 euro per dag voor en jij kunt gaan en staan die dag zonder je zorgen te maken om je hond.
Het moet ook niet zo zijn dat jouw hele leven om dat van de hond heen draait.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:07

deflin schreef:
Hmm, dus als ik overdag aan het werk ben dan is mijn hond druk door huis heen aan het dartelen omdat het licht is????
Wat voor beest heb ik dan gekocht die altijd ligt te slapen?????

Mijn honden kijken verbaasd op als ik eens eerder thuis kom van het werk hoor, wat ik kom doen :+
Mijn vriend is de laatste die 's morgens vertrekt (7.30 uur) en ik ben de eerste die er weer in komt (17.00 uur), ze vermaken zich prima :))

_Yasmine_

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:12

maar dat zijn dus meerdere honden :) die hebben elkaar nog om zich te vermaken.

maar één hond zolang alleen laten vind ik anders :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:14

Mijn hondje zit ook weleens de hele dag alleen thuis.. op het adres waar ik hem vandaan haalde, kwam ie niet eens naar buiten! zat dagenlang op de gang zonder aadacht. Ze kan dus alleen zijn, vind ik ook zielig, maarja anders heeft ze geen eten als ik niet werk he;) wat ik dan doe als ik wegga, is een bal waar je koekjes in kan doen is ze uren zoet mee en volgens mij ligt ze voor de rest lekker te slapen:P en de radio lekker aan.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:20

maar goed, je vroeg wat wij er van vonden i.v.m. je collega's.
Ja ik vindt mijn collega's ook zeer belangrijk, je moet er tenslotte toch elke dag mee samen werken en wanneer je geen leuke collega's hebt wordt het werk toch ook niet zo leuk hoor.
Kun je niet proberen de ochtend vrij te nemen ofzo??
Nou ja het is in ieder geval een keuze die alleen jij kan maken, jij weet het best hoe de situatie is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:22

Ik koos ook absoluut voor mijn dierhoor! Lekker belangrijk zo'n etentje,ik ga trouwens bijna nooit naar uitjes van mijn werk. Werk=werk en prive=prive vind ik.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:27

Top dat je zo aan de hond denkt! Ik vind negen uur ook veel te lang, als ze niet naar buiten kunnen om te plassen iig. Anders zou ik het voor een keer misschien wel doen. Wij hebben 2 honden en als we een keer iets langer weg zijn zorgen we ervoor dat ze iig in de tuin kunnen komen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:28

Ik vind het zo dom dat sommigen zeggen dat je je dier wel zo lang alleen kan laten. Bijvoorbeeld: schapen kunnen ook 3 dagen zonder water maar of het diervriendelijk is om ze iedere keer op de 3e dag pas water te geven?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:31

Beaux schreef:
Ik vind het zo dom dat sommigen zeggen dat je je dier wel zo lang alleen kan laten. Bijvoorbeeld: schapen kunnen ook 3 dagen zonder water maar of het diervriendelijk is om ze iedere keer op de 3e dag pas water te geven?

Nou nou, je kunt ook overdrijven zeg :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:32

Quellian schreef:
Beaux schreef:

Bedankt dat je vindt dat ik overdrijf.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:34

Ja dat is toch appels met peren vergelijken! Een mens kan een maand zonder eten, toch ken ik weinig mensen die hun kind pas op de uiterste datum weer te eten geven.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:35

ja Beaux het is ook niet echt een vergelijking, ze geeft haar hond gewoon wel eten hoor :)

dobbel

ik als hondenbezitter vind het wel wat overdreven hoor, mijn honden zijn net zo dol als ik naar een uur thuis kom, als naar een lange dag alleen.

gisteren zijn ze nog erg lang alleen geweest, ivm met feest van mijn moeder, dat is dan maar zo, krijgen ze niets van als het af en toe voorkomt.
ze krijgen veel aandacht en liefde, buiten die paar keer om dat ze lang alleen zijn.

snachts ga ik er ook niet voor uit, en we liggen toch echt wel eens al vroeg plat, om er dan vervolgens weer laat uit te komen de andere dag.

ik laat liever mijn honden bv 2 uurtjes langer allen, dan om even thuis te komen om vervolgens bijna direct weer weg te gaan, probeer dat toch altijd te voorkomen,

iedereen doet het op zijn eigen manier, maar merk in de praktijk dat honden vaak als smoes gebruikt worden als mensen ergens geen zin in hebben, ik heb zoiets zeg dan gewoon eerlijk geen zin in sorry,

slimmerik

nektosha schreef:
Jemig wat een reacties zeg ;)
Allereerst bedankt voor de tips over oppas.

Ik heb dit topic niet geopend om te horen of een hond wel of niet 9 uur alleen kan zijn. Meer om te horen wat andere mensen ervan vinden dat je voor je hond kiest in plaats van voor een uitje, etentje of weet ik veel.

En iedereen die hier een hond heeft doet dat anders. En ook elke hond is anders.
Wat een ieder doet moet hij of zij zelf weten ;) ook al heb ik of wie dan ook misschien mijn bedenkingen erover.
Leven en laten leven.

Mijn hond is een Heidewachtel, best een actief ras, is een echte mensenhond.Ze heeft het nodig om te rennen en even te knuffelen.
In het verleden sloopte ze behoorlijk.
Ze kan ongetwijfeld 9 uur alleen blijven en heel soms is het ook niet anders en mijn sociale leven lijdt er echt niet onder, al denken andere mensen daar misschien anders over, maar dat is ieder zijn mening ;)

Eerlijk gezegd heb ik dus het idee dat je ergens onderuit probeert te komen en de hond als "smoesje" gebruikt en je collega's dat door hebben. Het betreft een afscheidsetentje begrijp ik. Dus best belangrijk.

Het feit dat je werkt en een toch "drukke" heidewachtel in huis hebt, vraag ik me af of je wel een goede raskeuze hebt gemaakt. Ik zou in jouw situatie sowieso voor een permanent oppasadres gaan. Dat als je hond langer alleen moet zitten iemand hem uitlaat, c.q. mee gaat spelen.

Dit is eigenlijk helemaal geen ras om langer dan 4 uur alleen te zitten :n Of zoek een tweede hond erbij.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:36

Quellian schreef:
Ja dat is toch appels met peren vergelijken! Een mens kan een maand zonder eten, toch ken ik weinig mensen die hun kind pas op de uiterste datum weer te eten geven.

haha zou wel lekker goedkoop zijn, komen eindelijk heel wat mensen weer uit de schulden dan? :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:38

Ik bedoelde er alleen mee dat iedereen een ander referentiekader heeft. Maar goed, jullie snapten em niet, niks aan te doen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:42

Natuurlijk Beaux, voor een ieder ligt de grens elders, maar je moet dat per situatie bekijken. Er zijn genoeg honden die helemaal niet alleen kunnen zijn, er zijn ook genoeg honden die hele vakanties alleen zijn en die alleen 3x per dag worden uitgelaten. Beide gebeurt hier niet, maar ik keur niets af.

Ik vind het logisch dat je voor je dieren kiest, je hebt immers eerder voor ze gekozen, maar er zijn meer dingen in het leven en om je hond een keer 9 uur alleen thuis te laten vind ik (ik persoonlijk) niet overdreven.
Maar je kunt het inderdaad ook als smoes gebruiken (zoals Slimmerik zegt), ik heb ook weleens geen zin in een bezoekje aan mijn schoonouders (bij wijze van), dan moet ik ineens heel nodig naar stal hoor :))

Deflin; ik denk eigenlijk dat eten de minst grote kostenpost is als het aankomt op kinderen :P

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:09

slimmerik schreef:
Eerlijk gezegd heb ik dus het idee dat je ergens onderuit probeert te komen en de hond als "smoesje" gebruikt en je collega's dat door hebben. Het betreft een afscheidsetentje begrijp ik. Dus best belangrijk.

Het feit dat je werkt en een toch "drukke" heidewachtel in huis hebt, vraag ik me af of je wel een goede raskeuze hebt gemaakt. Ik zou in jouw situatie sowieso voor een permanent oppasadres gaan. Dat als je hond langer alleen moet zitten iemand hem uitlaat, c.q. mee gaat spelen.

Dit is eigenlijk helemaal geen ras om langer dan 4 uur alleen te zitten :n Of zoek een tweede hond erbij.

ik was dus niet de enige :o

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:18

Beaux schreef:
Quellian schreef:

Beaux schreef:
Bedankt dat je vindt dat ik overdrijf.

Eten en drinken zijn eerste levensbehoeften, liefde en aandacht liggen toch echt hoger in de piramide van Maslow, voorzover die ook voor honden geldt. Dus ja, ik vind dat je wel degelijk overdrijft door deze vergelijking te trekken. Overigens heb ik gelezen over onderzoeken die aantonen dat honden geen tijdsbesef hebben, dus die zouden in theorie het verschil niet merken tussen 9 uur of een kwartiertje, met als verschil dat ze natuurlijk in 9 uur bijvoorbeeld wél op een gegeven moment hun behoeftes zouden moeten doen enzo.

TS, ik vind het super dat je zo veel voor je hond overhebt en zoveel rekening met haar houdt: deden alle hondenbezitters dat maar!
Ik pas regelmatig op de hond van vrienden, als zij een avond naar een concert gaan bijvoorbeeld. Misschien kun jij ook iemand vinden die dit af en toe wil doen, of die bijvoorbeeld halverwege de avond even langsgaat en even een ommetje met haar loopt? Of inderdaad, dat jij wat eerder weggaat zodat je tussendoor even met haar uit kan gaan?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:39

Slimmerik en LimaMambo: het was zeer zeker geen smoes om niet te hoeven, dit heb ik al eerder geschreven in dit topic.
Als ik iets niet wil, dan zeg ik het!

Of ik de goede keuze heb gemaakt qua ras doet er nu niet meer toe, ik heb haar 5 jaar en pas sinds een jaar is mijn situatie veranderd.
Ze gaat vaak mee en dat is prima te doen, nog een hond erbij zou ik niet willen.
Ze komt niets tekort verder!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:47

@Hanmar, ook jij begrijpt ook geen bal van wat ik bedoel! Ik bedoel gewoon dat mensen zeggen: dat moet best een keertje kunnen. Ja, alles kan een keer, maar of het fijn is voor zo'n dier is een ander verhaal. Dus geef ik de TS gelijk dat ze niet weggaat. En het voorbeeld over die schapen is om aan te geven dat ze best zonder kunnen en dat je best tot de grens kunt gaan maar dat dat dus niet diervriendelijk is. Of dat nu eten drinken of liefde en aandacht is!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:59

Twiggy2008 schreef:
Ik heb zelf geen hond en die gaat er ook nooit komen, maar ik snap je beslissing om thuis te blijven absoluut :j . Ik vind 9 uur ook te lang, ook voor een keertje. Ik ben 'verbaasd' dat er hier mensen in het topic zitten die hun hond rustig 9 uur alleen laten :\ . Ik zou zelf waarschijnlijk wel een oplossing bedenken (bevriende mensen uit de buurt zouden vast mijn hond wel even willen uitlaten of na het werk even snel naar huis gaan en iets later naar het etentje gaan of iets eerder weg van het werk ofzo, is er echt geen mouw aan te passen?). Maar kan dat allemaal echt, echt niet, dan zou ik ook voor mijn huisdier kiezen. Jammer dan als mensen het niet begrijpen :wave: , mijn huisdieren gaan voor andere mensen (buiten mijn gezin dan, maar daar horen onze huisdieren dan ook helemaal bij). :j

Hier ben ik het mee eens :j (scheelt mij weer, hoef ik dat verhaal niet te typen ;))
Een hond kiest er niet voor om zo lang alleen te blijven, zodat zijn baasje lekker heel de avond/nacht kan stappen !!! (slaat niet op jou, TS!)
Jammer dat er mensen zijn, die ondanks dat ze hele dagen weg zijn, toch voor een hond kiezen. 'Hij merkt er niks van' vind ik egoistisch om te zeggen. Je hebt de verantwoordelijkheid om voor een dier te zorgen als je hem neemt, niet om hem heel de dag alleen te laten (tuurlijk slaapt hij heel de dag, wat moet hij anders doen als hij alleen is??) En dan heb ik het hier over honden die alleen zijn, dus geen andere hond erbij.
Maar goed, dit is mijn mening. Mensen die een andere mening hebben, hebben hun goed recht :) Maar zo blijf ik er over denken.

Ik vind je heel verantwoordelijk tegenover je hond ts. Hij mag blij zijn met je. Jammer voor je collega's, zegt iets over hen dat ze het niet snappen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:01

nektosha schreef:
Ik kies ervoor om sommige dingen te laten schieten, en andere dingen wel te doen.

Dat komt dan toch bij mij over als zijnde: hier heb ik geen zin in en dan gebruik ik mijn hond als excuus.

Maar wat wil je dan doen als je plotseling in het ziekenhuis terecht komt of voor je werk ècht langer als 9 uur van huis af moet?