Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
deflin schreef:Hmm, dus als ik overdag aan het werk ben dan is mijn hond druk door huis heen aan het dartelen omdat het licht is????
Wat voor beest heb ik dan gekocht die altijd ligt te slapen?????
Quellian schreef:Beaux schreef:Ik vind het zo dom dat sommigen zeggen dat je je dier wel zo lang alleen kan laten. Bijvoorbeeld: schapen kunnen ook 3 dagen zonder water maar of het diervriendelijk is om ze iedere keer op de 3e dag pas water te geven?
Nou nou, je kunt ook overdrijven zeg
nektosha schreef:Jemig wat een reacties zeg![]()
Allereerst bedankt voor de tips over oppas.
Ik heb dit topic niet geopend om te horen of een hond wel of niet 9 uur alleen kan zijn. Meer om te horen wat andere mensen ervan vinden dat je voor je hond kiest in plaats van voor een uitje, etentje of weet ik veel.
En iedereen die hier een hond heeft doet dat anders. En ook elke hond is anders.
Wat een ieder doet moet hij of zij zelf wetenook al heb ik of wie dan ook misschien mijn bedenkingen erover.
Leven en laten leven.
Mijn hond is een Heidewachtel, best een actief ras, is een echte mensenhond.Ze heeft het nodig om te rennen en even te knuffelen.
In het verleden sloopte ze behoorlijk.
Ze kan ongetwijfeld 9 uur alleen blijven en heel soms is het ook niet anders en mijn sociale leven lijdt er echt niet onder, al denken andere mensen daar misschien anders over, maar dat is ieder zijn mening
slimmerik schreef:Eerlijk gezegd heb ik dus het idee dat je ergens onderuit probeert te komen en de hond als "smoesje" gebruikt en je collega's dat door hebben. Het betreft een afscheidsetentje begrijp ik. Dus best belangrijk.
Het feit dat je werkt en een toch "drukke" heidewachtel in huis hebt, vraag ik me af of je wel een goede raskeuze hebt gemaakt. Ik zou in jouw situatie sowieso voor een permanent oppasadres gaan. Dat als je hond langer alleen moet zitten iemand hem uitlaat, c.q. mee gaat spelen.
Dit is eigenlijk helemaal geen ras om langer dan 4 uur alleen te zittenOf zoek een tweede hond erbij.
Beaux schreef:Quellian schreef:Ik vind het zo dom dat sommigen zeggen dat je je dier wel zo lang alleen kan laten. Bijvoorbeeld: schapen kunnen ook 3 dagen zonder water maar of het diervriendelijk is om ze iedere keer op de 3e dag pas water te geven?
Nou nou, je kunt ook overdrijven zeg
Beaux schreef:Bedankt dat je vindt dat ik overdrijf.
Twiggy2008 schreef:Ik heb zelf geen hond en die gaat er ook nooit komen, maar ik snap je beslissing om thuis te blijven absoluut. Ik vind 9 uur ook te lang, ook voor een keertje. Ik ben 'verbaasd' dat er hier mensen in het topic zitten die hun hond rustig 9 uur alleen laten
. Ik zou zelf waarschijnlijk wel een oplossing bedenken (bevriende mensen uit de buurt zouden vast mijn hond wel even willen uitlaten of na het werk even snel naar huis gaan en iets later naar het etentje gaan of iets eerder weg van het werk ofzo, is er echt geen mouw aan te passen?). Maar kan dat allemaal echt, echt niet, dan zou ik ook voor mijn huisdier kiezen. Jammer dan als mensen het niet begrijpen
, mijn huisdieren gaan voor andere mensen (buiten mijn gezin dan, maar daar horen onze huisdieren dan ook helemaal bij).
nektosha schreef:Ik kies ervoor om sommige dingen te laten schieten, en andere dingen wel te doen.