Het is weer grote-spinnentijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:39

Uppojono schreef:
Als er een volgend leven bestaat, hoop ik dat de spinnendoders in hun volgende leven een grote, zwarte spin worden.. :D

Jij bent gemeen :\

rainbow8

Re: Het is weer grote-spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:19

Waar maken jullie je druk om? Spinnen hebben 6 ogen waarmee ze nog geen 10cm ver kunnen zien. Dus jij ziet hen wel, maar zij jou niet.
Ik heb afgelopen week 3 spinnen van ongeveer 5 cm uit mijn slaapkamer verwijdert. Gewoon een bekertje er overheen en een papiertje er onder. Raam open en dumpen die handel.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:04

rainbow8 schreef:
Waar maken jullie je druk om? Spinnen hebben 6 ogen waarmee ze nog geen 10cm ver kunnen zien. Dus jij ziet hen wel, maar zij jou niet.
Ik heb afgelopen week 3 spinnen van ongeveer 5 cm uit mijn slaapkamer verwijdert. Gewoon een bekertje er overheen en een papiertje er onder. Raam open en dumpen die handel.

Wahhh, heb je waarschijnlijk 3 x dezelfde spin buiten gezet :D

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:06

Vreselijke beesten :+
Laatst zat er een op de trap ik m'n ouders waren al boven,half uur geduurt totdat ik naar boven durfde :+ ze liep steeds heen en weer op e trap en toen kwam Rex(hond) en die trapte erop }>

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:09

Gna... ik heb er ook al 2 gevonden. En ik ben niet echt bang van spinnen. Dus toen ik 's nachts wakker werd voor een toilet bezoek.. en vriendinlief boven in bed lag en ik zo'n grote spin zag, vond ik het wel een goed idee om die in een doorzichtig bakje te doen (met deksel) en deze boven de ogen van vriendinlief te houden om haar daarna wakker te tikken :D :')

En zondag eentje uit de kelder ook hup in een bakje, naar buiten waar ik met vrienden ging bbq'en en toen de spin losgelaten :D

héél erg leuk effect :+

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:11

tante van mij haalt ze met maandverband weg blijven ze aan plakken :P

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:15

femmiel schreef:
tante van mij haalt ze met maandverband weg blijven ze aan plakken :P

_O- Kreeg even beeld. Heb je ooit een spin gezien die ongesteld is? _O-

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:17

Ik ben ook als de dood voor die dikke zwarte spinnen, brrr....
Ze hebben mij eens geflikt om er eentje op een toastje te doen en me die te geven, nou ik heb alle stoelen ondersteboven gelopen want ging in paniek...

en heb een keer vloertegels gehaald voor in de badkamer, loopt er bij die tegelboer zo'n dikke zwarte spin over een pak. dus ik zeg tegen die gast: "die tegels wil ik wel maar die spin mag je houden.."
Dus op de terugweg voel ik ineens een gekriebel op mijn been en ja hoor daar was die dikkert, blech...in een impuls pakte ik hem met mijn hand en gooide hem naast me neer in de auto, vol in ankers natuurlijk (levensgevaarlijk i d auto) en meneer de spin was mooi onder het gaspedaal gaan zitten, stokje gepakt en heb hem dood kunnen prikken (als ik er aan denk krijg ik weer kippevel)
Ik heb die tegelboer nog wel even laten weten wat ik er van vond!! _-:(

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:32

SETEFURII_ schreef:
Uppojono schreef:
Als er een volgend leven bestaat, hoop ik dat de spinnendoders in hun volgende leven een grote, zwarte spin worden.. :D

Jij bent gemeen :\

_O- :')

jajajaaj geweldig !

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:37

Ik bekeek de foto, en kan volmondig beamen dat ook wij hier van die grote donkere kokkerds in huis hebben.
Eéntje was zó groot, dat ik twijfelde of het bierglas wel over al zijn pootjes zou passen. (Het was een mannetje, die hebben een grotere pootwijdte bij die soort.)
Maar het lukte, en meneer is in de tuin gedumpt, waarna hij vermoedelijk achter me aan weer het huis inliep. :+

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:52

Uppojono schreef:

Nee, dat ze terugkomen als vlieg of iets dergelijks en dat ze dan worden opgevreten door zo'n grote zwarte spin :Y) :D _O- _O- _O-

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:56

Zoolgangster schreef:
Eéntje was zó groot, dat ik twijfelde of het bierglas wel over al zijn pootjes zou passen. (Het was een mannetje, die hebben een grotere pootwijdte bij die soort.)

Volgens mij zijn de mannetjes juist heel veel kleiner als de wijfjes, scheelt zowat de helft.
Daar hoef je dan ook maar half zo bang voor te zijn :D

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:31

gauw mijn slaaapkamerraam dicht doen!!!!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:44

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:46

en toen sliep ik weer een nacht niet _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:50

cool! wel een kleintje hoor :P

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:03

toch maar allemaal 2 of 3 hoog gaan wonen dan!

ik heb er nauwelijks last van! af en toe een klein onbenullig spinnetje in de badkamer en een kruisspin bij de galerij-deur maar meer niet...(klopt voor de zekerheid even af)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:04

Nou, ga dan maar niet op mijn zolder wonen. :')
Brrrrr *denkt aan dat ze zo moet gaan slapen :+

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:12

laetitia schreef:

ik heb er nauwelijks last van! af en toe een klein onbenullig spinnetje in de badkamer en een kruisspin bij de galerij-deur maar meer niet...(klopt voor de zekerheid even af)

Afbeelding

Zoiets bedoel je.
Die vindt ik nou echt smerig, zekers 's avonds als je de deur uitgaat en je loopt recht in een web, met zoiets lekkers erin, jakkes :? := :r

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:25

spinnen, echt een fobie bij mij. sinds dat er afgelopen week 2 vrouwtjes gevonden zijn zit continu rond te zien of er nergens 1 zit. en te bedenken dat er 1 naast mijn bed zit (in een terrarium). een echte vagnan, foto op aanvraag :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:29

foto!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:31

Paul11 schreef:
laetitia schreef:

Afbeelding

Zoiets bedoel je.
Die vindt ik nou echt smerig, zekers 's avonds als je de deur uitgaat en je loopt recht in een web, met zoiets lekkers erin, jakkes :? := :r

haha inderdaad zoiets ja! meestal hangen ze netjes echt in de hoek van de deurpost van de galerijdeur.
En dan buk ik even...
Heb nooit van die joekels op mijn balkon of in mijn huisje gehad....

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:38

Ik woon vier hoog en ik heb hier één keer een spin gezien (gelukkig zat hij op de gang).
Die was ook meteen gigantisch. In mijn herinnering wel een cm of tien (incl. poten dus), maar misschien is dat iets overdreven. _O-

Ohnee, twee keer! Heb er ook nog een keer een andere moeten verwijderen uit mijn badkamer. Was ook best een grote jongen, 5 cm ofzo (ja dat vind ik groot).

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:01

Ow jeeeeetje.. wát een topic! Blegh blegh blegh!! Ze kunnen wel goed voor de natuurlijke cirkel zijn enzo :P maar ik heb er niks mee. Ik vind ze vies en eng (net zoals alle andere insecten by the way).

Ik was 3 weken geleden ook thuis (alleen) en toen zag ik opeens iets over mijn witte muur rennen. Nee, niet kriupen maar gewoon rennen! Aaaahh!! Hij was ook zooo groot als op sommige foto's blegh blegh blegh. Nou hij kroop op een gegeven moment mijn kant op en ja, toen ben ik toch echt even op de bank gaan zitten met mijn voeten. Buurjongen was helaas net weg naar zijn nachtdienst dus toen heb ik hem toch echt alleen moeten doden. Want nee, ik ga echt NIET slapen met zo'n ding dat hier rond kruipt, zometeen kruipt 'ie 's nachts op me!! Ennn buiten zetten heeft ook geen nut, want dan is 'ie binnen een halve minuut weer terug.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:04

Kelly_ann schreef:

Zoiets schoot de gang op toen mijn moeder de deur opendeed om mij uit te laten. Ik heb me bescheurd. Ik kan me niet herinneren haar zo hoog te hebben zien springen. :D
Nah, daarna maar braaf spin gevangen en hem buiten gezet. Bovenop een envelop zat ie, pootjes over de rand, haartjes in de wind en maar meekijken ('wooeeiii'). Ik zweer 't je dat dat gekke beest er lol in had...
(ja, ik weet 't, ik bezit een overgrote dosis aan fantasie ;) , uiteraard hebben spinnen echt geen lol aan vervoer per envelop)
Vanochtend ook al zo'n grote dikkerd uit de gootsteen gered, het is idd spinnentijd...