Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:47

randie schreef:
Citaat:
Lijkt mij een beetje raar dat een kat een konijnenhok/ ren sloopt, dan was ie vast niet stevig genoeg. Je weet dat er dieren los rondlopen, en het is die beessies hun natuur om te jagen. Kan je ze niet kwalijk nemen. Gewoon zelf maatregelen treffen. Konijntje 's nachts in binnenhok, of stevige ren

Dat beest heeft niet mijn hok te slopen of dat hij nou stevig is of niet, want hij hoort NIET in mijn tuin..

En hoe ga je dat die kat vertellen? Katten kunnen overal overheen, dat weet elke idioot toch?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:48

randie schreef:
Dat beest heeft niet mijn hok te slopen of dat hij nou stevig is of niet, want hij hoort NIET in mijn tuin..

Hmmm dan toch maar eens een brief schrijven naar de gemeente dat een steenmarter/straatkat/vos/rat/weetikveelwat je konijn heeft gestolen? Misschien krijg je een tientje om een nieuwe te halen.

Wat wil je nou eigenlijk TS?

Tenshi

Áls het een kat geweest is. Want waarom zou alleen een kat die muur over kunnen, en een ander roofdier niet?

Morrie05

Als je dan zo'n kat ziet gooi je gewoon een keer een emmer water over hem heen. Denk dat hij dan niet meer terug komt.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:49

Gebed zonder eind

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:50

Sabbientje schreef:
Sweetselina schreef:
Ik snap inderdaad dat dit heel rot is, maar wat moet er gebeuren dan met alle roofvogels/vossen en overige jachtdieren die ned heeft? Je moet gewoon zorgen dat bv een kippen of konijnenren compleet en degelijk dicht is en stevig is.

Wij wonen vlak bij het bos en wij hebben ons konijnenhok en de kippenren compleet dichtgemaakt. Nog nooit is er bij ons iets weggehaald, terwijl er heel erg veel vossen zitten.

Iig veel sterkte!

Dat zijn wilde dieren. Dieren die in de natuur leven.

Een kat is losgelaten en hoort daar niet!
Ik vind dat je een ander niet mag lastig vallen met je huisdier.

Maar goed. Deze discussie is al meerdere malen gevoerd....

Morrie05 schreef:
Wat wil je nou zeggen dat je een kat uit moet laten aan een touwtje en dan als hij poept de poep opruimt :(:)

Dat deed ik wel met mijn kat. Over het algemeen hebben mijn buren geen last van mijn huisdier gehad.
iets wat ik wel van andere katten had, die mijn kat gek zaten te maken voor de deur....
(ik spreek in verleden tijd, want ik hem hem afgelopen week in laten slapen |( )

Ow dat is niet zo fijn :( Maar ja katten horen niet aan een tuigje vind ik. Wij hebben raskatten maar die blijven lekker op het balkon.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:51

Als iedereen zich nou eens net zo druk zou maken over milieuvervuiling en uitstoot van alle auto's etc. in plaats van een minidrol van een kat in een tuin dan zou het misschien ooit nog goedkomen met ons. Mijn buurman heeft een SUV, getver als die 's ochtend strat moet ook mijn raam dicht, en zo zijn er nog talloze voorbeelden van "last" hebben van elkaar. Dat heb je nou eenmaal in steden. Wil je dat niet? Lekker een hut op de hei kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:52

Quellian schreef:
randie schreef:

Hmmm dan toch maar eens een brief schrijven naar de gemeente dat een steenmarter/straatkat/vos/rat/weetikveelwat je konijn heeft gestolen? Misschien krijg je een tientje om een nieuwe te halen.

Nouja wij hebben op de manege zo'n bordje hangen 'verboden voor vogels' misschien is dat een idee maar dan voor katten. Even in TS haar denkwijze....

AliesMeijer

NonaWen schreef:
Nee precies, dus dit wordt denk ik echt een gebed zonder eind :P

Klopt. :P Maar dat betekent nog niet dat het normaal is om dieren op te sluiten.
Tegenwoordig leeft bijna ieder dier in een hokje indd maar dat is eigenlijk hartstikke absurd.
Maar aan deze discussie komt indd geen eind, feit is wel dat dieren uiteindelijk niet in hokjes op de wereld zijn geplaatst.

@juul _O-

Morrie05

Haha idd die stink auto's is helemaal niks. Maar ja nou gaan we wel helemaal off topic.

dicenbalt

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:53

:) inderdaad, terug naar het probleem. Oplossing van Juul is goed!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:54

Quellian schreef:
randie schreef:

Het maak niet uit wat dat konijn heeft gekost mijn kat was ook een tientje dat geeft mensen niet het recht om andere tot last te zijn met een huisdier waarvoor JIJ hebt gekozen en niet je buren!!!!

Laat mijn hond toch ook niet voor jou voordeur schijten!!!

Tenshi

aliesjeh schreef:
NonaWen schreef:
Nee precies, dus dit wordt denk ik echt een gebed zonder eind :P

Klopt. :P Maar dat betekent nog niet dat het normaal is om dieren op te sluiten.
Tegenwoordig leeft bijna ieder dier in een hokje indd maar dat is eigenlijk hartstikke absurd.
Maar aan deze discussie komt indd geen eind, feit is wel dat dieren uiteindelijk niet in hokjes op de wereld zijn geplaatst.

@juul _O-

Als het zo doorgaat met de instelling van sommigen hier zitten alle dieren over een paar eeuwen opgehokt. :) Geen natuur meer over, maar hey, van poep of een roofdier dat een konijntje/vogeltje pakt heeft niemand meer last. Ideaal...toch?

Meraki

Ja maar, waarom moeten andere mensen van andermans huisdieren genieten :=

Aliesje ja klopt, baal er ook van dat m'n hond nergens meer los mag :\

We kunnen beter een andere discussie beginnen volgens mij :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:55

Juul; heeft iemand je al eens verteld dat je echt meesterlijk bent? :D

Dat bordje moet ik ook hebben voor in mijn tuin, wil niet dat mijn katten straks de vogels pakken in hun eigen tuin ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:55

Citaat:
En hoe ga je dat die kat vertellen? Katten kunnen overal overheen, dat weet elke idioot toch?

precies daarom vind ik katten in veel gevallen beesten voor mensen die wel een huisdier willen maar
er niet zo veel voor willen doen..Beest is heel de dag op pad en komt alleen even kroelen wanneer
hij zin heeft, en eten op etenstijd. Uitzonderingen daar gelaten ik lees hier ook reacties van mensen
die juist heel erg veel met hun kat bezig zijn en daar kan ik niet voor hebben dan respect :)

dit is overigens het verdwenen slachtoffertje
Afbeelding

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:56

Ik hou zelf ook van katten en heb er ook 1, maar ik vind het niet leuk als andere katten de tuin verprutsen (balenvan je konijn :(:) )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:57

_x_Vace_x_ schreef:
Het maak niet uit wat dat konijn heeft gekost mijn kat was ook een tientje dat geeft mensen niet het recht om andere tot last te zijn met een huisdier waarvoor JIJ hebt gekozen en niet je buren!!!!

Maak je niet dik, dun is de mode :(:)

Ik heb katten, 8 stuks maar liefst! Alle 8 100% binnen katten, dusse... waarom zou je precies jouw hond voor mijn voordeur willen laten schijten?
Mag hoor, als jou dat een goed gevoel geeft, daar niet van :) Maakt niet uit, maak dagelijks 4 kattenbakken schoon, kan die ene hondendrol er ook nog wel bij.

_x_Vace_x_

Die drollen van die katten zijn net zo groot als die van de jack russel van mijn ouders hahah laat die toch ook niet overal in de bloemenperjes van de buren schijten dan zou er wel raar gekeken worden.....

Anoniem

Quellian schreef:
[naam]; heeft iemand je al eens verteld dat je echt meesterlijk bent? :D

Not today. O:)

Nee geintje.. maar thanks. :P

Morrie05

precies daarom vind ik katten in veel gevallen beesten voor mensen die wel een huisdier willen maar
er niet zo veel voor willen doen..Beest is heel de dag op pad en komt alleen even kroelen wanneer
hij zin heeft, en eten op etenstijd. Uitzonderingen daar gelaten ik lees hier ook reacties van mensen
die juist heel erg veel met hun kat bezig zijn en daar kan ik niet voor hebben dan respect

dit is overigens het verdwenen slachtoffertje

Net of je zoveel aan een konijn heeft die zit alleen maar in een hokje en komt niet eens kroelen (oja die kan niet eens komen kroelen omdat hij in een hokje zit)

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:59

Quellian schreef:
_x_Vace_x_ schreef:

Maak je niet dik, dun is de mode :(:)

Ik heb katten, 8 stuks maar liefst! Alle 8 100% binnen katten, dusse... waarom zou je precies jouw hond voor mijn voordeur willen laten schijten?
Mag hoor, als jou dat een goed gevoel geeft, daar niet van :) Maakt niet uit, maak dagelijks 4 kattenbakken schoon, kan die ene hondendrol er ook nog wel bij.

Dat ben je vanzelf zat als het per dah wel meerdere drollen worden...
Mijn kat is ook een binnenkat maar als je lekker elke dag 5 hopen tussen je planten vandaan kan halenwordt je dat egt wel zat!! zeker als je lekker buiten wil eten!!! en je ruikt die zure kattenshit lucht!

Maarja dit is egt een eindeloze discussie

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:00

_x_Vace_x_ schreef:
Dat ben je vanzelf zat als het per dah wel meerdere drollen worden...
Mijn kat is ook een binnenkat maar als je lekker elke dag 5 hopen tussen je planten vandaan kan halenwordt je dat egt wel zat!! zeker als je lekker buiten wil eten!!! en je ruikt die zure kattenshit lucht!

Maarja dit is egt een eindeloze discussie

Sja... ik lees hier vooral veel frustratie in het topic :(:)
Meid, ga eens met je buren praten, wellicht zijn ze wel bereid maatregelen te treffen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 14:01

dat is ook mis :), mijn vorige konijn liep altijd los in onze tuin binnen de 4 muren. Die kwam als je zijn naam riep, en wilde wel degelijk aangehaald worden.

vanuit een ander punt gekeken:
Onze konijnen ( ehmm konijn) moet in zijn hokje opgesloten worden fulltime, omdat als hij losloopt de kans is dat hij op
gevreten wordt door een kat die op terrein is waar hij niet
hoort..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:01

randie schreef:
Citaat:

die juist heel erg veel met hun kat bezig zijn en daar kan ik niet voor hebben dan respect :)

Maar wat wil je nou? Dat elke kat voortaan binnen wordt gehouden en aan een tuigie uitgelaten? Dán heeft iemand pas weinig voor z'n kat over, dan wordt hem al zijn vrijheid ontnomen. Sorry, ik probeer je te snappen, maar het lukt me echt niet..