Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:02

Dus chippen heeft geen enkele zin... Tenminste, niet als je huisdier bij dat asiel terechtkomt... Wat dat asiel er niet bijvertelt is dat sommige mensen liegen dat het hun hond niet is, omdat ze geen onkosten willen betalen voor opvang/behandeling van hun huisdier.
Dat neemt niet weg dat er wel degelijk baasjes teruggevonden kunnen worden door een chip, baasjes die dolblij zijn hun huisdier terug te krijgen. Die kans gunnen de asielmedewerkers de goedwillende eigenaren èn hun huisdieren niet, dat blijkt.

Al met al een hele nare situatie.

TS ik hoop voor jullie dat het allemaal toch goed komt.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:07

Lynn_Nikita schreef:
aangifte doen bij politie is eerste wat ik denk
en daarmee naar asiel gaan en de hond terugeissen

ja precies wat belachelijk zeg bah :(

slimmerik

Re: Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:57

Jammer, dat het zo lang duurt. De nieuwe eigenaar kan zo nog de hond houden, omdat hij de hond te goeder trouw gekocht heeft. Het dierenasiel zal de vorige eigenaars schadeloos moeten stellen en uiteindelijk geen winnaars, alleen verliezers ben ik bang.....

Berenslecht asiel hoor :(

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:17

Sjemig zeg..had stiekem gehoopt dat er al een positieve wending aan het verhaal zat..maar helaas.
Buiten het feit om dat de ex schoonmoeder de meest walgelijke beslissing heeft genomen door de hond weg te brengen, blijf ik erbij dat het asiel ook behoorlijk wat verwijten valt te maken...een erg grove fout gemaakt hier.
Kan me voorstellen dat je het liever zonder proces wilt, gezien het toch dr ex zn moeder is..maar er zal toch wat moeten gebeuren het diertje terug te krijgen..en nog vlot ook..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:58

dierenasiel in zuidwolde toevallig?

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 21:29

SecretLIN schreef:
dierenasiel in zuidwolde toevallig?

jup

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:46

sow dan zeg.. dat duurt lang
als het mijn hond was geweest, was die dezelfde dag nog terug geweest.. :(

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:04

Dat duurt inderdaad lang zeg, ik snap wel dat een proces een heleboel met zich mee brengt, maar ik had allang aangifte gedaan. zeker als de nieuwe eigenaar niet mee wilt werken en er toch is aangegeven dat het beestje daar wel kan blijven.
Durft de moeder van je ex nog in zijn ogen te kijken? Wat een actie zeg

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:11

Slordig asiel zeg!
Chippen is géén eigendomsbewijs helaas.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:21

is er al meer nieuws?

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:28

Tjeetje wat een verhaal zeg. wat een nare situatie. ik denk dat ik ook aaangifte had gedaan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:43

Bel eens even naar de directeur van de DB met je verhaal hij moet het asiel goed regelen en zoals ik nu lees gebeurt dat totaal niet!
Vragen naar dhr Hoiting

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:53

SecretLIN schreef:
Bel eens even naar de directeur van de DB met je verhaal hij moet het asiel goed regelen en zoals ik nu lees gebeurt dat totaal niet!
Vragen naar dhr Hoiting

Mag ik vragen hoe het komt dat jij zo negatief bent over het asiel in Zuidwolde? Ik heb er juist erg goede ervaringen mee. Het kan ook per pb als het teveel off-topic is.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:10

ben niet negatief over het asiel hoor ;)
maar lees nu gewoon dingen waarvan ik zelf denk dat het niet helemaal goed geregeld is en daar moet wat aangebeuren iemand is zomaar zijn hond kwijt en die wordt binnen een uur herplaatst? kan toch niet?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:40

zin er inmiddels nog ontwikkelingen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:14

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:23

Heb meer rare verhalen over dat dierenasiel gehoord.
Volg dit even ben wel aagje hoe dit gaat aflopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:25

zonnebloem18 schreef:
Dit is niet het enige geval trouwens: http://www.dekrant-info.nl/nieuws.php?n ... zoek=kater

Jezus wat een afschuwelijk verhaal en wat een misselijke manier van die dierenbescherming en het asiel zeg, niet eens tegen de buurtbewoners zeggen dat er een kooi staat en dan de katten vangen en dan nog een nota geven ook... aanklagen! En wat een prachtige kat en dan idd word een kat meteen gecastreerd als die daar aankomt, vre-se-lijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:31

Ik heb ook weleens de hond van een ander naar het asiel gebracht. ( weliswaar onder hele andere omstandigheden waaronder mishandeling en verwaarlozing( maar toch werd er toen geen enkel probleem van gemaakt. Ga idd naar de politie om via die weg de hond terug te krijgen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:39

Jeetje toch schandalig he. Wij hebben hier ook een keer 2-3 maanden met een kat gezeten die we rond kerst gevonden hebben. Het sneeuwde en hij bleef maar terugkomen. We hadden aan het asiel doorgegeven dat we hem gevonden hadden (zelfs een foto gemaild), maar vonden het zielig haar naar het asiel te brengen omdat het best een lief beest was mocht ze wel bij ons blijven totdat haar baasje zich melde. Maar toen het baasje zich melde bij het asiel zei het asiel van niks te weten en kon het baasje wel een asielkat meenemen. Uiteindelijk heeft het baasje via via gehoord dat haar kat bij ons zat en zijn ze haar na 2,5 maand komen ophalen. Echt belachelijk dat het asiel niet gewoon onze gegevens heeft doorgegeven aan de eigenaren.
Ik snap trouwens ook echt zo'n nieuwe eigenaar niet, je weet toch dat een ander waarschijnlijk ontzettend aan dat dier gehecht is en dan geef je het toch gewoon terug aan de eigenaar. Zo zou je toch zelf ook behandeld willen worden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:40

lifaya schreef:
zonnebloem18 schreef:
Dit is niet het enige geval trouwens: http://www.dekrant-info.nl/nieuws.php?n ... zoek=kater

Jezus wat een afschuwelijk verhaal en wat een misselijke manier van die dierenbescherming en het asiel zeg, niet eens tegen de buurtbewoners zeggen dat er een kooi staat en dan de katten vangen en dan nog een nota geven ook... aanklagen! En wat een prachtige kat en dan idd word een kat meteen gecastreerd als die daar aankomt, vre-se-lijk!

De foto is van een andere kat. Niet dat dat iets uit zou moeten maken natuurlijk. Het is weliswaar niet netjes om katten te vangen terwijl je niet weet wie de eigenaar is, maar ik vind het ook niet netjes (en zeker niet slim) om een niet-gecastreerde raskat los buiten te laten lopen. :o En vre-se-lijk? Die dozen jonge katjes die bij de poort van het asiel worden gedumpt, dat is pas vreselijk. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:43

ik zeg toch niet dat je kittens mag dumpen :+ maar het is gewoon niet diervriendelijk om zomaar in de wilde weg een vangkooi te plaatsen in een woonwijk waar geen sprake is van zwerfkatten. En ook dat ze dus schijnbaar geen moeite nemen om de rechtmatige eigenaar te helpen met het vinden van hun hond/kat die dus schijnbaar in het adoptieprogramma terecht is gekomen en dus nog wel een rechtmatige eigenaar heeft, dat vind ik vre-se-lijk

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:45

Laten we eerlijk zijn: mensen die hun katten en honden los laten lopen en daardoor andere mensen ermee belasten nemen willens en wetens het risico dat hun kat doodgereden wordt of gevangen wordt.

Wat betreft dat artikel dan geef ik de DB en het asiel gróót gelijk.

Hier in dit topic gaat het echter om een hond die gebracht wordt en direct verkocht wordt.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:50

lifaya schreef:
ik zeg toch niet dat je kittens mag dumpen :+ maar het is gewoon niet diervriendelijk om zomaar in de wilde weg een vangkooi te plaatsen in een woonwijk waar geen sprake is van zwerfkatten. En ook dat ze dus schijnbaar geen moeite nemen om de rechtmatige eigenaar te helpen met het vinden van hun hond/kat die dus schijnbaar in het adoptieprogramma terecht is gekomen en dus nog wel een rechtmatige eigenaar heeft, dat vind ik vre-se-lijk

Dat zegt de eigenaar van de kat. Maar die geeft ook toe dat de kat regelmatig een paar dagen weg is om 'een boodschap te doen'. Lees: om het asiel van werk te voorzien en overlast te veroorzaken bij buurtbewoners die misschien de dierenbescherming bellen.

Maar inderdaad, on-topic maar weer. :o

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:59

Jeetje, wat een verhaal zeg.
En de hond is echt binnen 1 uur naar een andere eigenaar overgegaan? Dat is echt heel bizar!!
Succes ermee.