Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:46

Succubi schreef:
@Quellian: ik gun je absoluut niets negatiefs, ik gun je een inzicht ;).
De 1 kan beter lezen en leren en de ander leert meer doormiddel van voelen ;).

Als je gewoon leest boor ik haar absoluut niet in de grond.
Ik geef haar alleen advies hoe te handelen.
Ik gun zowel het katje als TS allebei veel goeds.
Als TS het dier namelijk gewoon aangeeft dan mag zij het dier houden.
Daar is niks negatiefs aan, alleen maar een advies om samen gelukkig te kunnen worden zonder de angst dat iemand de kat later kan opeisen.

Ik heb al genoeg gevoeld als het aankomt op dieren, daar hoef ik geen kat meer voor te verliezen. Heel triest wat jou is overkomen, maar ik denk -en ik denk dat Yinnar daar ook ervaring mee heeft gezien haar kattenervaring- er meer gebeurt in 'kattendumpland' dan in het land waarin katten ineens bij een ander baasje terecht komen.

Bij 2 van onze katten heb ik mijn twijfels of ik die in de tuin ga kunnen houden, dus daar neem ik bepaalde risico's mee. De 2 zwerfkatten die ik hier heb lopen zijn 100% exbaasloos, we zouden er 5 zwerfkatten bij hebben op het moment dat ze niet hier terecht gekomen zouden zijn (en meer op den duur, want katten fokken net zo makkelijk als konijnen).

Natuurlijk moet TS bepaalde stappen ondernemen, maar mocht iemand echt heel hard op zoek zijn naar zijn kat, dan zou diegene toch wel briefjes ophangen en Amivedi of DA inlichten? Of ga ik dan geheel onterecht uit van dierenliefde? Ik kan me zo voorstellen dat ik de wanhoop nabij zou zijn...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 02:20

urselin schreef:
Mijn kat is overigens wel eens vermist geweest.
Niet een week, nee twee/drie weken.

Ik was blíj dat ie bij mensen thuis gezeten had.
Hij kwam in een regenachtige periode zónder honger, zónder klitten en zónder takken in zijn vacht terug (wat al een wonder is als ie mijn tuin uit wil komen).

En zou je het niet veel fijner hebben gevonden als hij maar 1 week weg was geweest omdat een ander het fatsoen had gehad om andermans kat niet in huis te nemen? Ik zou al niet meer gecoördineerd kunnen lopen of denken van slaapgebrek of zorgen als één van mijn katten langer dan een paar dagen weg was. En wee degene die 'm dan in huis had genomen. Van mijn eigendom heb je af te blijven. De tortie zal niet weglopen, en mocht ze dat toch doen krijgt niemand haar te pakken. En mijn kater heeft verdorie een chip en een adrespenning en degene die hem ondanks dat in huis zou nemen heeft een PROBLEEM.

Je hebt op 18 augustus aangegeven dat je de dierenambulance zou bellen. Je weet nu ook dat dat het enige juiste is om te doen, en inmiddels zijn we bijna twee weken verder en heb je nog steeds niet gebeld. Ik vind het heel naar voor je dat er wat vervelends is gebeurd maar mag ik dan vragen waarom je wel tijd hebt om op de reacties in dit topic in te gaan en niet om even de dierenambulance te bellen? Kennelijk voel je je aangesproken, en ik verwacht niet dat zo'n jong katje een chip heeft maar breng 'm nou gewoon even naar het asiel als dat de wettelijke gang van zaken is. Dan hoef je je ook niks meer aan te trekken van de reacties hier, aangezien je dan immers het enige juiste hebt gedaan.

Pollewoppy

Re: Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 02:25

Allereerst vind ik het heel vervelend voor je dat er wat naars in je priveleven gebeurd is. Toch vind ik je vrij laks door de kat gewoon steeds in huis te laten komen eten. Dat hij weer weg kan wanneer hij wil doet daar in mijn ogen niks aan af.
Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat jouw situatie is en wat voor naars er gebeurd is, maar ik vind twee weken erg lang en ik ben van mening dat er best ergens een gaatje geweest moet zijn om te bellen. Het is alleen hoe belangrijk jij dat zelf vind en blijkbaar had het niet jou prioriteit. Wel heel verdrietig voor een eventuele eigenaar die misschien al twee weken heel hard op zoek is om zijn maatje terug te krijgen. Ik snap dat je het goed bedoeld, maar dit is niet helemaal de slimste manier vind ik.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 02:26

Dank je wel Pollewoppy, dat is precies wat ik bedoel alleen dan subtiel verwoord ;)

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 02:31

ik vind het goed wat je doet maar zorg wel dat de mogelijke baas de kans krijgt om hem te vinden. wij hebben zelf 6 katten waarvan er 4 zwervers van zijn. wat wij deden als er een zwerver aan kwam lopen was meteen naar amivedi en de politie bellen of er een vermist was en al de gegevens doorgeven. ook lieten we meteen checken of ze gechipt waren. wij gaven ook meteen door bij amivedi dat we de kat onderdak bieden totdat het baasje gevonden is, en mocht deze niet op komen dagen mochten ze blijven. wij plaatsten zelf ook advertenties op internet, in de krant en zelfs op tv. helaas zijn van deze 4 nooit de baasjes op komen dagen ondanks al de zoekacties. en wij hebben zo dus moeder en dochter, een 4 weken oud katje en een 2 jarige poes kunnen helpen. wel waren ze allemaal sterk vermagerd en hadden erge oormijd en vlooien. zelfs was moederpoes met haar 1 dag oude jong bijna dood. we hebben er wel heelwat kosten aan gemaakt maarja dat doe je uit echte dierenliefde. en mocht ik je ergens mee kunnen helpen dan stuur maar een pbtje groetjes roxanne
Laatst bijgewerkt door meklabo op 31-08-09 02:33, in het totaal 1 keer bewerkt

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 02:33

tevens zijn wij helaas ook een kater van 14 jaar al vanaf 2 april kwijt en hebben hem helaas nogsteeds niet terug gevonden :( toch hopende dat hij ergens een goed huisje heeft gevonden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:27

Moderatoropmerking:
De discussie hier begint aardig persoonlijk te worden en is bovendien ook nog offtopic. Bij deze dan ook het verzoek ontopic te reageren en elkaar in zijn/haar waarde te laten

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:46

Ik moet hier toch ook nog even reageren...ik snap alle heftige reacties van iedereen, het is niet cool als je kat weg is en bij iemand anders gaat wonen. Echter, als een kat bij iemand anders eet en knuffelt, dan zegt dat niet dat hij daar woont.

Voorbeelden? Genoeg....twee simpele- wij hebben een kattenluik, de buren niet. Zij werken en de katten zijn overdag buiten. Eén van hun katten woont dus overdag bij ons en als hij hun hoort, dan gaat hij weer. In dit geval weten we van wie hij is, wel zo makkelijk. Eén van onze eigen katten wilde per sé bij weer een andere buur zijn. Ze hebben geprobeerd hem buiten te houden, niet te voeren, maar konden niet voorkomen dat hun dochtertje de deur wel es open deed en de kat binnen liet. Die dan heerlijk bij de honden in de mand ging liggen. Hij heeft uiteindelijk besloten daar te gaan wonen (is overigens ook ooit bij mij aan komen lopen 7 jaar geleden en na alles te hebben gecheckt heb ik hem gehouden). Da's niet fijn, maar het is zijn keuze....

De stelling is toch ook: "De kat en zijn huishouden wonen hier"? Katten zijn eigenzinnig en kiezen zelf....bewust binnen houden is niet cool, maar als een kat blijft aankomen.....

Is het trouwens niet zo dat onderzocht is dat minimaal de helft van de katten een tweede adres heeft waar hij of zij thuis is, knuffelt en mee-eet?

Nu ja, my two cents....meis, als je alles gaat doen om de kat thuis te krijgen, dan supergoed....dierenambulance is inderdaad niet te beroerd om langs te komen, hoef je je schichtige kleine hummel ook niet helemaal mee te nemen naar een dierenarts en kost het je niks.....

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 12:03

Ik ben hier helemaal klaar mee.
Ik vind het érg naar als mensen oordelen over mijn situatie en mij 'laks' noemen, terwijl ze niet eens wéten wat er gebeurd is in mijn privéleven :n
Dat mijn kat twee/drie weken weg is geweest, dat kan gebeuren.
Dat risico heb ik genomen door mijn kat(ten) naar buiten te laten.

Over een tweede huis, dit heb ik zelf met mijn (andere) kat gehad voor een paar jaar lang.
Buurvrouw was er érg blij mee, aangezien ze niemand kende in de buurt en haar vier katten verloren had (als in doodgereden door mensen).
Ze durfde niet meer aan katten te beginnen in de angst om ze te verliezen en mijn kat was zo brutaal om haar huis binnen te lopen als de deur bij ons niet openstond.
Ze kwam vragen of wij het erg vonden, nee hoor, ik was allang blij dat zíj er iets aan had en dat mijn kat blij was.

Als je mensen wil kwetsen, vooral oordelen over de situatie waar ze in verkeren.
Het is hier goed gelukt om mij op mijn gevoelens te trappen in ieder geval +:)+

En over die twee weken, de kat is ruim een week niet eens komen opdagen als mijn posts gelezen waren.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:00

Heb je nu inmiddels de dierenambulance gebeld zoals je had gezegd gisteren? Daar hoor ik je weer niet over. Als je dat hebt gedaan zal je denk ik niet meer van die reacties krijgen. Mensen vinden het vreemd dat je dit nog niet gedaan hebt, snap je? Vertel eens wat hebben de mensen van de dierenambulance gezegd. En was de kat gechipt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:01

@Yinnar
TS heeft de kat al 1 week niet meer gezien.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:04

Yinnar, volgens mij heeft TS toch duidelijk aangegeven dat ze door zulke reacties op haar hart wordt getrapt, waarom dram je dan door? Volgens mij staat er ook een mod-opmerking? :?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:07

Yinnar, voor zover ik begrijp loopt de kat gewoon los buiten en kan dus ook naar de eventuele eigenaar als ie dat zou willen, waarom moet TS dan met alle geweld van jou naar de dierenambulance? Ze houdt de kat toch helemaal niet binnen, beest is vrij om te gaan en staan waar ie wil.
Ze had ook kunnen schrijven dat er steeds een kat komt buurten, ga jij ook voor elke kat die komt buurten de dierenambulance bellen??

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:10

Brainless schreef:
@Yinnar
TS heeft de kat al 1 week niet meer gezien.....

Ze had hem 1 week niet gezien. En nu wel weer. Lees haar berichten maar!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:12

cissy schreef:
Yinnar, voor zover ik begrijp loopt de kat gewoon los buiten en kan dus ook naar de eventuele eigenaar als ie dat zou willen, waarom moet TS dan met alle geweld van jou naar de dierenambulance? Ze houdt de kat toch helemaal niet binnen, beest is vrij om te gaan en staan waar ie wil.
Ze had ook kunnen schrijven dat er steeds een kat komt buurten, ga jij ook voor elke kat die komt buurten de dierenambulance bellen??

Ik zou de kat geen eten geven. Maar ik begreep uit eerder posts dat ze dacht dat het een zwerver was dus vandaar het advies de DA te bellen. En ik ben niet de enige die dit heeft voorgesteld. Lees maar eens het topic door!

Gisteren zei ze dat ze vandaag de DA zou bellen. Dus is mijn vraag of ze dit heeft gedaan is geheel on topic. Ik ben benieuwd of het katje gechipt is en of de eigenaar hem zoekt. Gewoon interesse. Verder zou ik zeker de dierenambulance bellen als ik het vermoeden had dat er een zwerfkat in mijn tuin zou zitten ja.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:15

enkel de post van ts gelezen.

Maar volgens mij wordt er weer banketstaaf gereageerd.
Als ik een kit zie lopen die honger heeft, geef ik die ook eten en bel ik amivendi en asiels en hopen dat iemand meld of juist niemand.

Zo heeft mijn schoonzus pooky gevangen een dove kit en niemand kwam hem halen dus na 5 weken heb ik hem in huis genomen, wat moet je dan terugschoppen op straat.
Pook werd trouwens vermist opgeven en daarna haalde ze hem in stal en hield hem 5 weken in de bench.
pook is doof en kon dus niet los op stal ook niet ivm andere katten

ts je hebt je best gedaan hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:25

Yinnar: Ik vind je behoorlijk fel en aanvallend reageren. Ze begaat verdorie toch geen misdrijf!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:29

Omdat er na een modopmerking gewoon door wordt gegaan met de offtopic discussie en doordrammen naar de TS toe komt hier een slotje.