Succubi schreef:@Quellian: ik gun je absoluut niets negatiefs, ik gun je een inzicht.
De 1 kan beter lezen en leren en de ander leert meer doormiddel van voelen.
Als je gewoon leest boor ik haar absoluut niet in de grond.
Ik geef haar alleen advies hoe te handelen.
Ik gun zowel het katje als TS allebei veel goeds.
Als TS het dier namelijk gewoon aangeeft dan mag zij het dier houden.
Daar is niks negatiefs aan, alleen maar een advies om samen gelukkig te kunnen worden zonder de angst dat iemand de kat later kan opeisen.
Ik heb al genoeg gevoeld als het aankomt op dieren, daar hoef ik geen kat meer voor te verliezen. Heel triest wat jou is overkomen, maar ik denk -en ik denk dat Yinnar daar ook ervaring mee heeft gezien haar kattenervaring- er meer gebeurt in 'kattendumpland' dan in het land waarin katten ineens bij een ander baasje terecht komen.
Bij 2 van onze katten heb ik mijn twijfels of ik die in de tuin ga kunnen houden, dus daar neem ik bepaalde risico's mee. De 2 zwerfkatten die ik hier heb lopen zijn 100% exbaasloos, we zouden er 5 zwerfkatten bij hebben op het moment dat ze niet hier terecht gekomen zouden zijn (en meer op den duur, want katten fokken net zo makkelijk als konijnen).
Natuurlijk moet TS bepaalde stappen ondernemen, maar mocht iemand echt heel hard op zoek zijn naar zijn kat, dan zou diegene toch wel briefjes ophangen en Amivedi of DA inlichten? Of ga ik dan geheel onterecht uit van dierenliefde? Ik kan me zo voorstellen dat ik de wanhoop nabij zou zijn...