Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tessyke schreef:ik vind persoonlijk dat er bitter weinig verschil zit tussen een broodfokker en een rasfokker.
-ze vragen allebei veel(niets op tegen hoor)
- ze fokken met stamboom (sommige broodfokkers dan toch)
- en je hebt geen garantie van de gezondheid
de zogenaamde rasfokkers die de rassen "verbeteren", ik heb ze niet gezien, jullie wel?
Hoe oud wordt een rottweiler tegenwoordig?
kan een herder eigenlijk nog wel deftig op zijn achterpoten staan?
of die Jack russels dat al blind en doof zijn op hun 7 jaar
nee
geef mij maar een pupje uit een pleziernestje of uit een asiel
Yamcha schreef:[*olduser*], respect dat je er nog op reageert, echt.
Ik word er zo moe van soms.....
tessyke schreef:ik vind persoonlijk dat er bitter weinig verschil zit tussen een broodfokker en een rasfokker.
-ze vragen allebei veel(niets op tegen hoor)
- ze fokken met stamboom (sommige broodfokkers dan toch)
- en je hebt geen garantie van de gezondheid
de zogenaamde rasfokkers die de rassen "verbeteren", ik heb ze niet gezien, jullie wel?
Hoe oud wordt een rottweiler tegenwoordig?
kan een herder eigenlijk nog wel deftig op zijn achterpoten staan?
of die Jack russels dat al blind en doof zijn op hun 7 jaar
Zinzi_jewel schreef:Het is idd onnodig leed de broodfok !
Maar moet even kwijt dat ik mijn hond ook via Marktplaats heb gekocht 3 jaar geleden nu , en denk niet dat het per definitie slecht is !
Stond er wel sceptisch tegenover toen we haar zagen op MP , Maar toch gaan kijken en het zag er allemaal keurig uit daar . Moederhond in goede conditie pups enthousiast en blij . Die man fokte wel meerdere nestjes per jaar maar had ook meerdere teefjes , maar ze kregen in hun leven max nesten .
ook is hij aangesloten bij de NVKH. of iets in die richting iig heb ik daar papier van meegekregen en garantie op mijn pup.
Heb die dingen wel gecheckt toen voor we besloten dat Indy de onze zou zijn , en de pup ook niet gelijk meegenomen toen .
Zou nooit een Pup bij een broodfokker vandaan halen !
Ooh onze Indy is wel een kruising !
Ik wilde een Border Collie en vriend een Shelty
tadaa hier is border X shelty
ThePast03 schreef:Yamcha schreef:ThePast03, respect dat je er nog op reageert, echt.
Als je gezien hebt wat voor ellende er achter de broodfok zit en voldoende pups uit broodfok en zogenaamde gelegenheidsnestjes niet ouder heb zien worden dan een half jaar dan heb je een hele goede reden om te blijven vechten tegen dit onnodige leed. Geloof me.
Yamcha schreef:ThePast03, respect dat je er nog op reageert, echt.
ThePast03 schreef:Zinzi_jewel schreef:Het is idd onnodig leed de broodfok !
Maar moet even kwijt dat ik mijn hond ook via Marktplaats heb gekocht 3 jaar geleden nu , en denk niet dat het per definitie slecht is !
Stond er wel sceptisch tegenover toen we haar zagen op MP , Maar toch gaan kijken en het zag er allemaal keurig uit daar . Moederhond in goede conditie pups enthousiast en blij . Die man fokte wel meerdere nestjes per jaar maar had ook meerdere teefjes , maar ze kregen in hun leven max nesten .
ook is hij aangesloten bij de NVKH. of iets in die richting iig heb ik daar papier van meegekregen en garantie op mijn pup.
Heb die dingen wel gecheckt toen voor we besloten dat Indy de onze zou zijn , en de pup ook niet gelijk meegenomen toen .
Zou nooit een Pup bij een broodfokker vandaan halen !
Ooh onze Indy is wel een kruising !
Ik wilde een Border Collie en vriend een Shelty
tadaa hier is border X shelty
Leuke hond!
Maar je gelooft toch serieus zelf niet dat iemand die meerdere nestjes per jaar heeft van kruisingen of stamboomloze honden dat voor de lol doet?
Verder raad ik je aan alles nog eens goed door te lezen. Broodfokkers/handelaren doen er juist alles aan tegenwoordig om het er netjes uit te laten zien en doen zich zelfs voor als particulieren die af en toe een nestje fokken.
Tja de vereniging van kennelhouders is er juist voor dit soort fokkers/handelaren.
In jouw geval is het een kruising en heb je het voordeel dat je niet zoveel risico loopt met erfelijke gebreken als iemand die een rashond zonder stamboom op zo'n adres koopt.
Maar ik zou als ik jou was niet zo hard beweren dat je nooit een hond bij een broodfokker vandaan zou halen.