Mager scharminkel ( poes ) hoe dikker krijgen???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Re: Mager scharminkel ( poes ) hoe dikker krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:36

idd ik heb de uitslag ;)

er is niks te vinden in haar bloed dus dat is een goed teken.
wel gaan we nog verder met onderzoeken, want ze is niet voor nix zo mager, ze krijgt hier voldoende te eten! het staat de hele dag voor het grijpen bij wijze van.
misschien is het echt stres, maar ook de krolsheid wat ze steeds heeft! ( laat haar helpen als ze wat is aangekomen )

verder gaat het nog steeds goed met haar! ze kan goed stinken zeg van al dat vlees gebeuren! haha.
gister lag ze op schoot en liet ze een scheet. nou ik wert er misselijk van. en de geur bleef je ruiken ;) haha!
maar ja ik neem het maar even voor lief, het gaat mij er om dat ze wat dikker wort!

woensdag ga ik op vakantie, wat zal ik doen???? ( ivm stres )
mijn broer heeft aangeboden haar in huis te nemen als ik er niet ben. maar hij heeft ook weer katen! een stuk is 4.

of zou ik haar lekker in haar eigen omgeving laten??? maar dan is ze wel 2 weken alleen! op elke dag me broer na dan die voor haar zorgt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:38

Ik zou haar niet in een vreemd huis plaatsen met 4 andere katten, denk niet dat dat goed is voor dr.

Maar alleen thuis zitten is ook niet goed, heb je niet een goede vriendin die in je huis kan en op de kat kan passen.

Zo heb ik het vorige keer ook gedaan.. gewoon iemand in mn huis ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:02

ik heb al wat geregeld idd! een vriendin van me komt oppassen! die kan haar gelijk goed in de gaten houden, en gaat naar de DA als dat nodig is!

en natuurlijk goed in de gaten houd wat ze binnen krijgt

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:04

Super, is een stuk fijner voor de kat dan als ze naar een vreemd huis moet met 4andere poezels..

Fijne vakantie ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:06

dankje! :D hheb ook nog iemand gezocht waar ze niet bang voor is, want ze is voor bijna iedereen bang! maar gelukkig heb ik wat kunnen vinden, want vond die katten bij mijn broer niet zon goed plan! maar alleen thuis zitten ook niet! :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:12

Super geregeld! Stukken beter voor poezenkind :j
Oh en die angst is snel vergeten hoor, als ze door heeft wie het eten geeft ;) Zeker nu ze in haar vertrouwde omgeving mag blijven.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:12

Als ik jou was, zou ik alle blikvoer eruit gooien. Beginnen met alleen brokjes. Als er een visboer bij je in de buurt zit, gewoon binnen wandelen en vragen of hij nog afval heeft. Mijn dochter gaat drie keer per week bij de visboer in het dorp langs om te vragen of hij nog afval heeft. Dat kook ik dan één keer per week en dan delen mijn drie katten dan.
Maar er hoeft niets mis te zijn met je kat. Kijk maar naar mensen. De ene is moddervet en de andere is vel over been. Succes.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:16

hier ben ik het niet mee eens...

als een kat volgepropt wordt en blijft afvallen is dit niet goed, dan is er toch iets wat niet goed mee werkt of de vertering te snel in werking zet..

Brokken zit meer in dus als ze dat goed zou eten is dat indd prima, maar volgens mij was deze kat ook een moeilijke eter (of zit ik 2 topics door elkaar te halen :P) dus dan is vleesvoer wel beter..

Vis koken voor haar kan nooit kwaad, dit vinden ze vaak erg lekker ;)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:18

Lastig geval! Onze kater wordt ook moeilijk dikker, maar is ook ontzettend kieskeurig wat eten betreft. Hij is heel veel buiten en wij denken (misschien klinkt het heel stom) dat hij gewoon heel veel beweegt. Ik weet niet of die van jou veel buiten komt?

Onze andere kat had suikerziekte, maar dat hadden ze dan in het bloed wel ontdekt!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:06

Don_Zhivago schreef:
hier ben ik het niet mee eens...

als een kat volgepropt wordt en blijft afvallen is dit niet goed, dan is er toch iets wat niet goed mee werkt of de vertering te snel in werking zet..

Brokken zit meer in dus als ze dat goed zou eten is dat indd prima, maar volgens mij was deze kat ook een moeilijke eter (of zit ik 2 topics door elkaar te halen :P) dus dan is vleesvoer wel beter..

Vis koken voor haar kan nooit kwaad, dit vinden ze vaak erg lekker ;)

nee het klopt wat je zegt! en als poepsie het alleen op brokken moet doen dan kotst ze dat er weer uit! haar maagje kan dat nog niet aan.
ze eet wel brokken bij het vlees! maar ze kan er geen voorledige maaltijden mee vullen. vandaar ook het vlees!
wel kan ik is kijken als ik van vakantie terug ben of de visboer wat afval heeft voor haar!
al denk ik dat ze dat ook laat liggen! maar ik kan het is proberen! :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:55

Je kan ook gewoon een stukje zalmfilet bij de aldi kopen. Eten mijn hondjes en katten ook. Heel even geblacheerd in wat kokend water zodat het nog lekker rauw is van binnen. Niet vaker geven dan 1 keer per week en max 3% van haar lichaamsgewicht, anders krijgt poes teveel vitamine A binnen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:07

Rauw voer is opzich wel goed, maar bouw dit langzaam op, zeker omdat haar maagje zo zwak is, indd niet vaker dan 1 keer per week en meng het met iets anders, klein beetje

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:40

En haar tandjes/kiezen, zijn die allemaal nog in orde?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 19:56

ja alles is nog spier wit! dus er is nix mis met haar gebit. geen rood tandvlees of wat! ik hout dat altijd goed in de gaten dat er geen tandsteen op komt! dat doe ik bij de hond het zelfde :D

als ik terug kom van vakantie dan ga ik is verder kijken naar ander eten voor haar! daar ga ik de oppas niet mee lastig vallen! die komt morgen bij mij thuis voor 2 weken.
want ik ben vandaag al weg gegaan.

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:33

@Dhani hoe is het afgelopen met je kat?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:36

Dit is een heel oud topic. Daarom een slotje.
Als je wilt weten hoe of wat kan TS een nieuw topic openen of via pb reageren.