Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:29

Mijn hond ligt geduldig te wachten onder tafel totdat de maaltijd gedaan en dan krijgt ze de restjes van iedereen als er niet teveel zijn ;) . En de poes zit dan op een stoel, te wachten op zijn deel, als ie het lust teminste, stuk kieskeuriger dan de hond :+ .

Edit: Overigens is mijn leiderschap over de hond blijkbaar zo goed dat ik de hele 'ik eet eerst' regel niet nodig heb. Ik ben beter dan ik altijd dacht :Y) .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 16-08-09 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:32

Mijn hond zit ook altijd te bedelen en krijgt ook wel eens wat. De katten bij mijn vriend geven we nooit wat, waardoor ze nu niet bedelen. Dat eet toch echt een stuk relaxter! :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:33

Mijn katten krijgen niet als ik zelf aan het eten ben, als ik klaar ben zet ik mijn bord op de grond (ik eet wel altijd alles op!) en dan mogen ze het aflikken. :+ Af en toe krijgen ze wat melk of een stukje kaas. Verder alleen eigen brokken/vleesvoer en snoepjes. En ze zijn allemaal netjes op gewicht. :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:37

Onze vorige hond had bij het eten helemaal zijn plek onder de tafel gevonden, namelijk onder de stoel waar ik op zat. Ik knoeide het meest, en echt ik knoeide heel veel _O- Dus die hond wist precies waar die moest zijn :j

Nu met deze hond valt het mee, maar ik geef hem af en toe wel eens iets. Mijn moeder ook, mijn vader, en mijn zus. Niet teveel, gewoon 1 klein stukje ofzo :j Met broodje smeren wacht hij altijd totdat mijn moeder klaar is, en dan krijg die een stukje kaas. _O-

Verder is die goed op gewicht hoor, krijgt die brokken, hondenvlees en hebben we hondenkoekjes, botten, etc. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:59

Onze DA was hoogstverbaasd over het uiterlijk/gewicht van onze katten (allemaal volwassen en rond de 2,5 kilo). Zeker voor binnenkatten zijn ze super op gewicht, echt mooi slank en energiek.
Denk dat het ook echt wel scheelt dat ze alleen goed voer krijgen en geen extraatjes!

happy2014

Re: Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:02

ja hoor, elke dag eigenlijk..maak daar niet zo'n probleem van. Hij is eindelijk keurig op gewicht (altijd te mager geweest ondanks alle extratjes) en luistert ook gewoon goed.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:09

De katten krijgen helemaal nooit iets van tafel.

De honden krijgen wel eens een beetje yoghurt of een plakje vleeswaren als de datum verstreken is.
Meestal ruim ik de koelkast op als ik de nieuwe boodschappen wil opbergen. De hond houdt mij dan van een afstandje onopvallend nauwlettend in de gaten, in de hoop dat er nog iets voor haar tussen zit.

Verder krijgen ze heel weinig van tafel, hooguit eens een vetrandje van het rundvlees met een overgebleven aardappeltje.
Wel mogen ze na het gourmet, fondue of barbeque het overgebleven vlees opeten.
Kip en varkensvlees verhit ik dan wel van te voren.

En na een verjaardag geef ik ze ook weleens een overgebleven stukje kaas of worst.

Het lijkt nu alsof ze heel veel van tafel krijgen, maar eens in de week is al vaak.
Onder het eten schooien ze niet, in ieder geval niet bij ons :o
Ze weten precies bij wie ze moeten zijn, hapje voor oma, hapje voor de hond, hapje voor oma, hapje voor de hond ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:13

Bij ons thuis kreeg de kat toen hij ouder was wel vaak een plakje kaas en worst van tafel. Op een gegeven moment wist het beestje het, dus ging hij, op wat spoedig zijn kruk werd, aan tafel zitten. Hij wist dat hij niet op de tafel mocht springen, en dat hij niet met zijn pootjes op het tafelkleed mocht. Ondertussen was ik hem trucjes aan het leren, waaronder opzitten en pootjes geven (ja je moet toch wat als je ouders geen hond willen, en je paardloos bent := (en ook nog biologiestudent met voorkeur voor gedragsbiologie)) dus hij zette vaak een pootje op tafel als hij uitgegeten was.

Heel fout eigenlijk, maar het was best schattig. Als ik de tafel dekte wist hij al hoe laat het was, en kwam erbij zitten... Je moet er maar van houden. Maar zelf mijn kat-hatende pa vond het toch wel heel leuk :=

Buiten dit gedrag wat we beloonden aan tafel schooierde hij nooit, ook niet als je in de keuken rond lunchtijd even snel een broodje smeerde. Nooit nageltjes in de benen gezet. Ook als we bezoek hadden en hij niet aan tafel mocht komen was het geen probleem. Na verloop van tijd werd hij soms wel wat drammerig als hij vanwege een allergische leverancier helemaal de kamer niet meer in mocht.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 16-08-09 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:16

Nee hoor bij ons niet, moet echt niet zo;n kwijl bak aan tafel hebben staan. (onze amerikaanse bulldog is er toch al goed in). Het is zelfs zo dat ze op de mand moeten totdat we klaar zijn met eten.
Als ze als iets krijgen bv brood ofzo is het toch meestal wel in de voer bak.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:18

Nou mijn kat krijgt echt bijna nooit iets tussendoor, maar toch is hij ontzettend brutaal. Als ik een x op de bank een boterham met kaas zit te eten zou die het zo uit mijn handen willen slaan :P Dan stuur ik hem ook weg. Hij krijgt ook alleen maar wat in zn bakje.

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:28

Nee, ze krijgen eigenlijk nooit iets. In veel van ons eten zit een hoop zout en dat is zo slecht voor ze. Als je ze nooit iets geeft gaan ze ook niet zitten schooien en hoef je dat ook niet te weerstaan ;).
Ze mogen ook niet in de buurt van de tafel liggen als ik aan het eten ben. Als ik een keer een beetje droge gekookte pasta of wat zilvervliesrijst over heb geef ik wel eens wat aan mijn hond, maar dan gewoon na het eten in haar eigen voerbak.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:00

Yup :j

Pumbaa gaat over de toetjes en de rest wordt verdeeld. Pannen worden aan het einde leeggeschept en aan de honden gegeven (en de katten eten dan ook mee als ze het lusten).

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:57

Niet zo vaak, wel als er iets van mijn bord over is (ik eet niet zo veel :P)

Maar mijn kat is brutaal! Gaat ie naast je zitten, eerst heel onschuldig kijken, en als je denkt dat hij niks doet, slaat ie zo met z'n poot je vis van de vork af _O-

Gelukkig is het hem nog niet gelukt, maar je ziet af en toe wel opeens dat pootje naar je bord gaan >;)

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:30

Jep, poezel hier krijgt ook wel wat mee.

ze zit meestal heel braaf in de keuken te wachten totat er iets van het eten naar beneden valt, dan gaat ze altijd even stofzuigen en weer braaf wachten :') Overgens is het bekende broodje kaas ook zeer geliefd ! :D