ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:00

ik zeg niet dat er helemaal niet meer gefokt mag worden, maar dat het aan banden gelegd moet worden, zodat er niet meer zo massaal gefokt wordt. En wat is er mis met kruisingen?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:05

Ghehe, je kent m'n hondjes toch rw, ik heb alleen maar kruisingen :D, nog nooit rashonden gehad. Ik heb er dus geen problemen mee, maar ik zou het zeker jammer vinden als er een geheel fokverbod zou komen waardoor diverse rassen dan zouden verdwijnen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:11

nee idd er hoeft van mij ook geen algeheel fokverbod te komen, maar het zou wel wat minder kunnen, en dan dat er nog strenger geselecteerd wordt dat er zo min mogelijk minpunten doorgefokt worden. En ook dat er gewoon niet meer 600 pagina's vol met nesten op mp staan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 19:13

Ik vind met fokken niks mis, mits het gecontroleerd en zorgvuldig gebeurd. Maar da's net als met paarden fokken, net zoals je niet met elke uit de klei getrokken knol fokt, fok je ook niet met elke hond. Mits je een ras zuiver, gezond en 'duurzaam' wil houden.

Hoe dan ook, voorlopig is het afwachten. Als ik meer weet laat ik het jullie weten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:29

rockwitch schreef:
ik zeg niet dat er helemaal niet meer gefokt mag worden, maar dat het aan banden gelegd moet worden, zodat er niet meer zo massaal gefokt wordt. En wat is er mis met kruisingen?

Dan heb jij het over vermeerderen zonder enig ander doel dan de verkoop. Daar heb ik ook een probleem mee. De serieuze fokkers juich ik wel toe :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:43

rockwitch schreef:

Dan moet jij toch geen enkel probleem hebben met de rashondenfokkerij. De raad van beheer heeft het aantal nesten namelijk behoorlijk aan banden gelegt.

Verder vind ik het triest dat mensen dit gebeuren goed proberen te praten of op zijn minst proberen te verzachten.
Heel leuk en aardig tot jezelf (of iemand in je nabije omgeving om wie je veel geeft) zoiets meemaakt en snapt wat het is om zo behandeld te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:54

Nou idd.
Ik zou, als een fokker me dit flikte, het over laten gaan, en naar een ander toe. Dit soort dingen hoort gewoon niet.

Er kan altijd iets gebeuren, maar het niet communiceren is imo gewoon laks.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:12

Yamcha schreef:
rockwitch schreef:

Dan heb jij het over vermeerderen zonder enig ander doel dan de verkoop. Daar heb ik ook een probleem mee. De serieuze fokkers juich ik wel toe :j

Ja idd ik bedoel dus die mensen die elk jaar nestjes hebben van 3 teven en maar zoveel mogelijk op marktplaats verkopen.

En ik praat niet goed dat deze grote fout is gemaakt, maar het blijft nog altijd zo dat fouten maken menselijk is, al vind ik dit een hele grove fout, maar ik zou zelf dat hondje daardoor niet laten schieten, maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:13

Nou... het is zo fijn als mensen weten waar ze het over hebben :\

Wat is er nou aan de hand? De pupjes moesten nog hun laatst entingen, en in combinatie met de tests die gedaan worden levert dat wel eens beroerde pupjes op. Vandaar dat de reis met een week is uitgesteld.
Ook zijn er uitgebreide excuses gemaakt.

Met als gevolg dat wij volgende week donderdag gewoon een Spaans meisje mee naar huis nemen :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:16

gelukkig dat valt dus alles mee.
en fijn dat ze hun excuses aangeboden hebben. We willen natuurlijk wel veel foto's van je spaanse meisje hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:18

AAAARGH...... word je er niet helemaal gek van? Meeennn.......

Nu ja, jij hebt iig je Spaanse schone, en idd leuk als er goed gecommuniceerd wordt, jemig......

Rockwitch: als ik het hondje echt heel leuk vind zal ik het niet laten schieten hoor, al zou je het eigenlijk moeten doen....... maar ja, de hond moet ook niet de dupe worden van menselijke stommiteiten, is ook zo sneu, hond kan het tenslotte ook niet helpen :(:)

Wij zijn het qua fokkers met elkaar eens idd.......

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:19

ja dat zeker, en idd ik zou zelf zoals je al zegt het hondje ook niet de dupe ervan laten worden, dat beestje kan er ook niks aan doen en die verdient toch dat goeie leven hier.

Maar idd qua fokken zitten we op 1 lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:22

Daarom, en denk zomaar dat dat kleine ding een gouden mandje krijgt :D

En daar ging het in de eerste plaats om :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:23

precies, ik hoop dat we voor de blinde pup uit Roemenie ook zo'n goed baasje kunnen vinden.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:25

Berdien schreef:

Wat is er nou aan de hand? De pupjes moesten nog hun laatst entingen, en in combinatie met de tests die gedaan worden levert dat wel eens beroerde pupjes op. Vandaar dat de reis met een week is uitgesteld.

Met als gevolg dat wij volgende week donderdag gewoon een Spaans meisje mee naar huis nemen :)

+:)+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:26

Hihi, een gouden mandje en zilveren brokjes ja :D :))

Ik ben hier ook ontzettend blij mee. Het is absoluut niet fraai zoals het allemaal is gegaan, maar je gaat voor dat hondje. En daar kunnen we nou voor blijven gaan gelukkig :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:29

Wat fijn, Berdien, dat ze toch nog komt en gezond is! :D

Staat alles al klaar voor de Senorita? Zal vast echt zo heerlijk zijn, een leuke hond in je huis. Het brengt altijd zoveel vreugde. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:30

Nou, omdat we dus maar niks hoorden moet alles nog aangeschaft worden. Je wilt ook geen bench op een Podenco kopen als je straks toch met een Papillon eindigt :))
Dus nou kan mams éindelijk gaan shoppen :))

:):) :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:34

Hihi, wel zo fijn dat je inderdaad nu het formaat weet!
Mijn ervaring is dat shoppen voor je dieren vaak leuker is dan shoppen voor jezelf. En jezelf maar verheugen op het beestje, heerlijk. Ik krijg het gevoel helemaal mee hier. Kei leuk! :D

Het is jammer dat het communicatief net even niet handig is verlopen, maar de kleine gaat dit goed maken! Wel foto's plaatsen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:38

Berdien schreef:

super dat het toch goed gaat komen, het shoppen naar puppy spullen kan beginnen :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:47

LEUK!!!!
helemaal goed!
wij hebben ook een podenco andaluz uit spanje gehaald
dankbaarder kun je ze niet krijgen
zelf ben ik vrijwilliger voor de stichting animal in need (www.animalinneed)
Onze hond die wij al hadden ging vroeger 24 uur per dag met me mee overal naar toe, toen kwam onze zoon en de aandacht werd minder en hond moest stapje terug doen, we vonden dat ie een vriendje verdiende, zodoende kwam Vito in ons leven
na wat aandacht luistert ie perfect en past helemaal in ons gezin.

ik wens je heel erg veel plezier met je nieuwe hondje!!
goeie keus!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:52

Met fokken bedoelde ik natuurlijk de fokkers die fokken om het ras ten goede te doen. Niet die 'fokkers' op MP.
Dáár heb ik zelf ook een hekel aan!

Ah TS wat fijn dat het toch nog goed komt!!
Succes met shoppen :P Ik weet niet wie de creditcard heeft :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:56

Ikke niet :D :D

Wel ontzettend fijn dat jullie zo meeleven :j en steun betuigen. Doet een mens goed! :)

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:01

Nou ja gelukkig maar weer, ben ook heel blij dat je gewoon met de adoptie doorgaat hoor, idd tenslotte mag die kleine meid er niet de dupe van worden. Jammer dat er dan gelijk weer zoveel mensen in de hoogste boom klimmen en zo'n stichting meteen met de grond gelijk willen maken, maar ja, de beste stuurlui staan aan wal he!! ;)
Nogmaals heel veel succes en plezier met die kleine geluksvogel!!!!!!!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:04

Niemand heeft de stichting met de grond gelijk gemaakt hoor.
Alleen ook jij kan niet ontkennen dat de comminucatie daar bagger is.

Bnb, dat jij je volledig wil geven voor buitenlandse honden vinden wij best. Maar respecteer ook de mening van andere, dat doen we ook bij jou.