Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:30

Ik knip ze ook zelf, maar het is bijna niet nodig :+
Ze slijten goed genoeg van de stenen en het spul op het trappetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:30

Less schreef:
Als je konijn zo bang is [naam], kan ik het me voorstellen hoor :D

Naja het bange is nog nieteens het erge, maar hij is zo klein en glad dat hij amper vast te houden is. 't Is een kleurdwergje.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:32

Less schreef:
Ik knip het zelf en ben echt geen ervaren knip therapeute.

Ik voer 1 peen, 3 bladen andijvie, 1 stuk komkommer en 1 radijs verspreid over de dag. Twee kleine handjes gemengd voer van Nature's Best en onbeperkt hooi. Hij is klein, weegt 1,2 kg.

Hoeveel brokjes geef je dan?

2 bakjes 3/4 vol nu 2 halve bakjes en ze zitten met zijn 4en he.
En heb gemengd voer

Verder onbeperkt hooi, 1 tot 1,5 peen per dag en een paar stukjes komkommer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:32

Ik pak ze gewoon in de nekvel, dan krijgen ze een soort van verlamming waardoor ze mooi opkrullen, kan ik op mn gemak de nagels knippen. (Wel met een speciaal schaartje)

Hier krijgen ze onbeperkt hooi, een keer op een dag een handje brokjes en soms wat water.
En alle dagen vers groen voer.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:33

Ik hoef de nagels helemmal niet te knippen, zitten de hele dag op de stenen als ze buiten zijn dus slijten genoeg

hyawatta

Re: Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:33

Neem aan iedere dag vers en schoon water?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:35

Juul schreef:
hyawatta schreef:
Das een hoop geld zeg, voor 2 vind ik het nog duur. :wow:
Ik knip ze zelf en heb ook bijna mn eigen trimsalon :D
Maar bij trimsalon doen ze het vaak voor €5 en soms zelfs voor niks.

Heb je ze niet op de stenen zitten?

Fluffy wel, Piccolo soms. Maar daar slijten ze echt minimaal van.

En dat is het verschil al he, bij jou zitten ze er niet hele dagen op en bij mij wel en dan slijten ze bij jou nijnen idd minder hard

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:36

Ik probeer zoveel mogelijk hooi te geven onbeperkt lukt helaas niet want ze eten heel snel, maar ze laten dan veel vallen wat ze vaak laten liggen en dan geef ik ook nog geen hooi weer, ze kunnen dan best dat nog op eten.
's avonds krijgen ze 90-100 gram biks, geen gemengd :n

En we hebben een 'paasboom' met wilgentakken dus daar krijgen ze eigenlijk iedere dag ook wat blaadjes van.

En iedere dag schoon water ofcourse.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:37

Zijn er ook konijnen bij die weinig hooi eten. Die van mij eet net een flinke hand binnen 24 uur, meer niet. Maar springt als een rottweiler op de brokjes.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:39

Bij mij ook niet hoor, heb zo'n bal waar je hooi in kan doen en dat gaat met zijn 4en vaak niet niet op in 24 uur, misschien als het kouder is wel weet niet maar nu niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:39

Sommige konijnen moeten ook hooi leren eten, ik heb binnenkonijnen gehad die nooit een krummel hooi hadden gekregen die wisten zich dr geen raad mee...Ongelovelijk dat ze nooit de geest hebben gegeven een konijn heeft namelijk hooi nodig voor zijn spijsvertering.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:40

Dit topic gaat toch over hoe je konijnenhok eruit ziet? O:)
Niet over slijten van nageltjes en knippen alles?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:41

hyawatta schreef:
Ff een voervraagje.
Hoeveel wortels mogen konijnen per dag hebben?

Heb ze de brokken iets minder gegeven, bleem bij 2 konijnen beetje aan de kont plakken en dat zou te maken hebben met te veel brokken

Ik voer nu nog 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht en een worteltje per dag voor ze samen. Maar mijn voedster wordt binnenkort gecastreerd en dan zal het minder worden. Naast een heleboel ander groenvoer en onbeperkt hooi.

Qua ruimte vind ik toch het minimum een vierkante meter per konijn (Normaal formaat, geen Vlaamse reus/Franse hangoor) en een paar uur per dag vrij lopen. Dat is ook wel de eis van de meeste opvangen zo ver ik weet en wat geadviseerd wordt op goede sites.

Verhuizen zal van konijn tot konijn verschillen, de mijne zijn al een paar keer naar het pension geweest en deze vakantie heb ik ze meegenomen naar mijn familie waar ik vakantie hield. En ze zijn iedere keer best snel weer op hun gemak.

Nagels knippen betaal ik 3 euro of zo voor bij het pension, erg ervaren mensen zijn het daar waar ik het volste vertrouwen in heb.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:42

O, gelukkig. Ik denk dat hij het ook gewoon niet zo lekker vind.

Ik laat wel zijn hooi staan tot hij het op heeft. Daarna krijg hij pas zijn brokjes, anders wacht hij serieus tot ik weer aan kom lopen met dat blik.

Die van mij vind verhuizen prima. Kan hij lekker op onderzoek gaan. Nu zit hij tijdelijk ook even in een ander hok en morgen weer in zin nieuwe hok; vind het best.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 06-08-09 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

hyawatta

Ja idd, ik voer ze altijd savonds maar kijk smorgens nog ff of ze van alles zijn voorzien zo niet dan vul ik het hooi wel aan en ververs dan vaak ook het water dus 2 keer per dag en al helemaal met dit weer, anders hebben ze een beetje warm water

hyawatta

Je hebt ook kruidenhooi he, weet niet of dat wat is en is ook wel wat duurdr maar misschien dat ie dat lekkerder vind

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:45

Ik heb alle soorten hooi geprobeerd. Van kamille erin tot gedroogde brandnetels en paardenhooi. Een dagje smult hij er van, net als gras en daarna eet hij het niet meer. Heb zijn groenten ook al door het hooi geraspt maar laat zelfs zijn groenten er voor staan, die sukkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:47

1234 schreef:
Dit topic gaat toch over hoe je konijnenhok eruit ziet? O:)
Niet over slijten van nageltjes en knippen alles?

Je heb volkomen gelijk :j
We gaan compleet offtopic.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:47

oke dat is wel raar dan, als ie er maar wat van eet dan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:53

Dit topic lijkt opgezet te zijn als verzamel topic van mensen met konijnen en hoe die hokken er uit zien.
Dat is in mijn ogen niet heel informatief en zou dus naar de HK kunnen.
Maar omdat de sfeer hier niet in alle posts even gezellig is en er ook al een soortgelijk topic bestaat:
[BB] Hulp gevraagd bij keuze konijnenhok
Sluit ik dit topic.