Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
C_arola schreef:Alleen is het voor die ene cavia net zo zielig om alleen te zitten en zonder een maatje van hetzelfde soort als een konijn dat bij een cavia zit vind ik.
Caira schreef:Jemig Jose misschien moet je je leesbril eens opzetten voordat je zo hoog van de toren begint te blazen.
Caira schreef:
Klopt normaal ben ik dat volkomen met je eens, maar deze cavia is opgegroeid bij konijnen en spreekt geen caviataal, ze hebben hem meerdere keren proberen te koppelen met een cavia, maar dat lukte nooit. Met konijnen gaat het echter prima.
Caira schreef:C_arola schreef:Uitzondering dus. Fijn dat het bij hem wel goed gaat, vaak gaat het niet goed maar dat is net zo als bij 2 voedsters en 2 rammen, je hebt uitzonderingen.
Absoluut, mijn 2 konijnen en de vlaamse reus waren alle 3 voedsters
Yinnar schreef:Ik denk dat het ook te maken heeft met de enorme ruimte die ze hebben. In een standaard konijnenhok had het geheid een keer verkeerd gegaan.
Less schreef:Ach... een konijn en cavia kan prima. Niet altijd maar ik heb zelf ook jaren beide samen gehad en waren de beste maatjes. Ik houd niet zo van het extreem doorslaan, wat ik hier en daar lees over konijnen. Je bent echt geen slechte eigenaar wanneer je niet aan alle "voorwaarden" voldoet.
Caira schreef:Dan zal ik hem eerst moeten laten castreren, is dat verstandig met een 7 of 8 jaar oude cavia?
Het zwart witte knijn dat je ziet heeft trouwens maar 1 oog, zelfs dat gaat goed.
C_arola schreef:Yinnar schreef:Ik denk dat het ook te maken heeft met de enorme ruimte die ze hebben. In een standaard konijnenhok had het geheid een keer verkeerd gegaan.
Ik heb ook een paar verhalen gehoord waarbij het in een standaard kooi wel goed is gegaan maar alleen omdat ze een grote ren hadden waar ze bijna altijd inliepen.
Chubby schreef:En wat dan als je een ongeent vrouwtje koopt? Moet je dan ook zoveel betalen?
Geen slimme zet m.i.
Yinnar schreef:Die verhalen hoor je echt sporadisch. Dan is het mazzel. Het is algemeen bekend dat twee of meer voedsters bij elkaar een laag slagingspercentage heeft. Vaak gaat het een keer fout.
zij schreef:Yinnar schreef:Die verhalen hoor je echt sporadisch. Dan is het mazzel. Het is algemeen bekend dat twee of meer voedsters bij elkaar een laag slagingspercentage heeft. Vaak gaat het een keer fout.
hmz, bij mij vechten ze altijd even, maar daarna gaat het prima. en dat is nu al bij 9 keer koppelen gewoon goed gegaan. ouder konijn met een jong konijn... steeds allemaal voedsters...