wat nu?postduif gevonden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 12:25

duifje is de nacht goed doorgekomen :)) en heeft goed gegeten :D maar het ziet er nog niet naar uit dat hij verder kan vliegen. ik ga zo weg en ben rond 4 uur weer thuis en dan wordt de eigenaar gebeld!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:04

Dat is mooi, dat hij gegeten heeft, goed teken! :)
Ben benieuwd wat de eigenaar zegt.
Hoop voor jou dat hij zegt dat hij hem niet meer hoeft, zodat je hem kunt houden ;)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:16

nou dat is ook niet alles hoor ;) natuurlijk wil ik voor het duifje zorgen, maar ik ga zaterdag op vakantie :+ vader gaat niet mee, maarja...kweet niet of hij in zijn eentje een duifje wil verzorgen. en we zijn nu toch echt bang dat hij wel iets met zijn vleugel/pootje heeft, want hij valt de hele tijd om...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:23

Daar was ik al bang voor, omdat je gisteren al zei dat hij op één kant lag.
Nouja als hij gegeten heeft zal hij wel niet zoveel pijn hebben.
Ga je nu de eigenaar bellen?

Pluttersput

Re: wat nu?postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:54

Niet te snel vanuit gaan dat ze iets hebben :) Het kan natuurlijk wel, maar vergeet niet dat die duiven vaak (te) lange vluchten moeten maken, zonder goed gevoerd te zijn. Wij hadden er hier eentje die gewoon omkiepte, kon niet meer goed zitten of niets. Na 3 weken is het weer een gezonde duif geworden die goed vloog, wat hij eerst niet kon. Alles werkte naar behoren, dus mocht hij weer vliegen. Niets van de eigenaar gehoord op het bericht wat we hadden achtergelaten, dus dan mag hij 'de wildernis' in.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:22

oke ja hij kiept dus ook de hele tijd om, hoop idd vermoeidheid en geen verwonding..maargoed mijn vader had vanmiddag 2x gebeld, maar er werd niet opgenomen. maar nu heeft hij rond 8 uur weer gebeld, maar toen was ik weg, en toen ik terug kwam was hij weg. dus ik weet nog niets! ben benieuwd of hij hem aan de lijn heeft gehad!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:13

spannend wel laten weten he als je iets meer weet

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:55

werd weer niet opgenomen....mijn vader belt zo voor de laatste keer deze avond, anders morgen nieuwe kansen...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:56

ik denk dat je nu wel genoeg hebt gedaan hoor
de eigenaar kan zelf ook terug bellen
heeft hij vanmiddag toch ook gedaan

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:01

Ik heb dit ook regelmatig mee gemaakt bij ons op stal. Soms vlogen ze weer weg, soms niet. Een keer meegemaakt dat we de eigenaar hadden gebeld, nou die was reuze blij (vrij jonge duif) maar blijkbaar een hele goede. Hij wilde nog geld geven enzo.
Dus dat ze altijd hun nek omdraaien is niet waar, en ze zullen heus niet. Tenminste bij ons het geval uit Friesland komen (2 uur rijden) voor hun duif en dan de nek omdraaien..

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 22:06

wopkelover schreef:
ik denk dat je nu wel genoeg hebt gedaan hoor
de eigenaar kan zelf ook terug bellen
heeft hij vanmiddag toch ook gedaan

huh nee?ik denk dat jij me verkeerd begrepen heb of ik jou ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:15

Hoe gaat het nu met de duif en is het ondertussen gelukt om contact te krijgen met de eigenaar?

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 18:45

duif ligt steeds met een vleugel gespreid, maar hij kan er wel mee vladderen , dus ik denk dat het zijn pootje is en dat hij zijn vleugel gebruikt om te steunen, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet....
en we hebben de eigenaar nog steeds niet kunnen bereiken, vanavond nog een keer proberen...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:07

hmm... als het echt een postduif is en die ook echt daarvoor bedoeld is door die eigenaar, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk de nek omdraaien als je hem terugbrengt. Ik zou het diertje gewoon naar de vogelopvang brengen en mocht de eigenaar hem nog terug willen kan hij de duif daar ophalen. Je hebt toch vaak genoeg gebeld lijkt mij...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:13

Toevallig heb ik sinds dinsdag ook een postduif zitten. Er mist een stuk van het bovendek van zijn vleugel waardoor hij ook niet kan vliegen. Waarschijnlijk is hij gegrepen door één of ander beest. Omdat de katten al op hem lagen te loeren heb ik hem in de schuur gezet met wat brood en water. Ik wist niet dat je de eigenaar kon achterhalen via het ringnummer, dat ga ik dan vandaag even doen. Ben benieuwd of de eigenaar hem komt halen... :j

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 17:17

we zijn ermee naar de da geweest naar mislukte pogingen om de eigenaar te bereiken.
maar er was niks aan te doen. hij had een open botbreuk en zn pootje was helemaal kapot, bovendien was hij waarschijnlijk al veel langer gewond dan de paar dagen dat wij hem hadden, want hij was broodmager. we hadden hem dus beter veel eerder moeten brengen! maar het was ons niet opgevallen dat het zo erg was :n nu is hij dus ingeslapen of wordt ingeslapen, want we zijn nog maar net terug en mijn vader (mij maakte het niet zoveel uit) wilde er liever niet bij zijn, maar ik neem aan dat hij nu al vrolijk in de vogelhemel :P rondvladdert.......

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:16

Ah arme duif ;( .
Goed dat je tenslotte naar de DA bent gegaan en dat hij nu uit zijn lijden verlost is.
Paula is het jou wel gelukt om de eigenaar te achterhalen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:18

Jammer van de duif Lovelanga, maar je hebt in ieder geval je best gedaan.

Jep, maar de eigenaren wonen zo ongeveer aan de andere kant van Nederland dus we hebben samen besloten dat ik hem voorlopig nog hou om te kijken of hij hersteld en eventueel zelf verder kan vliegen. Vind ik prima, heb geen last van het duifje en genoeg ruimte. Vandaag ook al geprobeerd of hij kan vliegen en dat ging goed totdat hij een bocht maakte en met een knal tegen de dakgoot van de stal aanvloog... := Toen wilde 'ie niet meer vliegen.