Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HBVisser schreef:Maar met een goede begeleiding valt iets als angstagressie of bezitsagressie wel te controleren en in sommige gevallen zelfs te verbeteren.
Alleen is het jammer dat iedere leek in Nederland en omstreken zomaar een hond aan mag schaffen.
Vaak wordt even vergeten dat het om een levend wezen gaat met emoties zoals opwinding, angst en blijdschap.
Men verwacht van een hond dat deze zich in alle situaties maar perfect gedraagt. Je haalt eruit wat er in zit.
Als een hond angstagressie vertoond, en ik weet wat het is met mijn Singapoorse mafketelhond, dan moet je daarmee aan het werk gaan. En als je het zelf niet op kan lossen dan moet je daar hulp bij zoeken.
Sorry is zo enorm vooruit gegaan. Toen we haar net hadden kon je er nog geen blokje mee om. Kinderen hapte ze na als deze haar voorbij renden. En nu?
Natuurlijk gaat ze in de bench als er kids op bezoek zijn en ik kan me niet voor 100% op hond en kinderen concentreren.
Maar......tijdens het wandelen is ze al niet meer bang voor kinderen, kinderen mogen haar het tuigje aantrekken, kinderen kunnen met haar aan de riem lopen.
Nog 1 jaar verder en ik weet zeker dat we deze hindernis hebben overwonnen.
HBVisser schreef:Sorry kan ook heel raar reageren en gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik een paar filmpjes van dit gedrag opgestuurd naar een gedragsdeskundige.
Sorry doet namelijk echt raar. Zij gromt om alles, moet ze opschuiven en je raakt haar aan, grommen!
Zeg je wat tegen haar, grommen! Echt bij vrijwel alles.
Ze heeft alleen geen andere lichaamstaal waaruit blijkt dat ze boos is. Ook tijdens het spelen met andere honden doet ze raar. Niet gemeen maar wel raar.
Dus filmpje laten zien> bleek dat Sorry waarschijnlijk als enige pup is opgegroeid en veel te vroeg van de moeder is gescheiden waardoor zij nooit goed de hondentaal heeft geleerd.
Haar gedrag zou door vreemden zeer zeker als agressief bestempelt kunnen worden. Ik weet dat zij niks doet en als ze weer eens gromt denk ik "ja ja, je gaat je gang maar hoogheid, maar je duvelt nu wel ff op van mijn plekkie" . Wegsturen geeft geen enkel probleem behalve dan dat ik voor alles en nog wat uitgescholden wordt.
Yamcha schreef:Exact nakisha.
Kunnen mensen 100 keer roepen dat je een puppie naar ja hand kunt zetten, maar wat er in zit, zit er in, en dat krijg je er niet uit.
atilla schreef:Interessant topic dit!
Ik lees hier verschillende keren de vraag of agressie erfelijk is/kan zijn.
Maar agressie is toch niet iets wat in een karakter zit?
Agressie ontwikkelt een hond..
Dominantie kan wel in een karakter zitten en als er dan verkeerd om wordt gegaan met een dominante hond dan lijkt mij dat er agressie ontwikkeld kan worden bij die hond
@Tosadog: Wat een gave honden fok jij!
Ik heb 2 fotoshoots gehad met Tosa's waren echt hele lieve honden!