Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:42

Coby, ik snap je post niet helemaal. Je vindt het wel ok als een paard slaat als er een kind achterlangs loopt (volkomen natuurlijk gedrag), maar als een hond gromt naar een kind wat bij zijn mand komt (ook volkomen natuurlijk gedrag), is het niet ok?

Of begrijp ik je nu verkeerd?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:44

Yeyo schreef:
Ben ik het niet helemaal mee eens, een teef wil haar kroost gewoon beschermen, vind ik vrij natuurlijk.
Sterker nog, toen ik net bevallen was had ik die drang ook! Hands off the baby! Ik kon er ook echt agressief van worden als bv. mijn schoonmoeder hem zomaar oppakte!

Jij kunt nadenken en bijt niet de strot van schoonmams door, schat ik zo in hoor :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:45

Quellian schreef:
LimaMambo schreef:
je hebt het over grommen.. en een hond die haar pups beschermt..
als die hond gromt, is dat een waarschuwing dat je ze met rust moet laten

dan zou jij ze nog ff een trap na geven..??

Absoluut! Ik sta boven de hond.

uiteraard.. maar je moet er rekening mee houden dat een hond geen trekpop is.. ze kunnen niet altijd dansen naar jouw pijpen..
en een hond met pups moet je gewoon met rust laten als ze daarom ' vraagt'
want een hond vraagt het je in principe door te grommen.. want een hond kan, zoals je weet, niet praten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:45

Quellian schreef:
LimaMambo schreef:
je hebt het over grommen.. en een hond die haar pups beschermt..
als die hond gromt, is dat een waarschuwing dat je ze met rust moet laten

dan zou jij ze nog ff een trap na geven..??

Absoluut! Ik sta boven de hond.

Maar een kind staat niet boven een hond en zal misschien wel gebeten worden. Niet de schuld van de hond hoor, die denkt niet als wij (als willen we dat wel heel graag natuurlijk). Een hond denkt als een hond en handelt daar ook naar. Maar ik snap dat het moeilijk is om je te verplaatsen in iets wat tegen je gevoel indruist.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:46

Nou dat scheelde weinig ;)

Waarom niet gewoon even uit de buurt van de pups blijven?
Het gedrag neemt vanzelf weer af toch? Laat de natuur daarin zijn gang gaan denk ik dan.
Als ze dit zou doen terwijl de pups niet in buurt zijn oké, dan kan je corrigeren, maar als ze bij haar pups ligt, tja dan vind ik toch echt dat je haar lekker met rust moet laten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:46

Mieke schreef:
kimmie261 schreef:
even voor de anti pitbull mensen,pitbulls worden zo gefokt dat ze ten ALLE tijden LIEF zijn voor mensen,ze mogen geen mensenhaat kennen,om de simpele reden,dat áls ze gebruikt worden voor gevechten,dat ze door mensen die in de ring staan uit elkaar gehaald moeten worden,en die willen niet aangevallen worden.

daarom zijn de vechthonden die op animal planet worden weggehaald,altijd vriendelijk tegenover de mensen die ze weghalen,dierenartsen enz...alleen zijn ze niet herplaatsbaar omdat ze alles wat dierlijk is wel aanvallen (worden ze wel op afgericht)

Waarom zijn er dan zoveel bijtincidenten met mensen?

Er zijn niet "zoveel" bijtincidenten door pitbulls. Er zijn evenveel bijtincidenten door anderen honden, alleen die worden niet zo breed uitgemeten in de pers, daarom lijkt het alsof er relatief meer ongelukken met pitbulls zijn.

Als er in Italie een kind gebeten wordt door een golden retriever zal dat echt niet in de NL kranten vermeld worden, niet interessant genoeg....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:47

Diablo schreef:
Maar een kind staat niet boven een hond en zal misschien wel gebeten worden. Niet de schuld van de hond hoor, die denkt niet als wij (als willen we dat wel heel graag natuurlijk). Een hond denkt als een hond en handelt daar ook naar. Maar ik snap dat het moeilijk is om je te verplaatsen in iets wat tegen je gevoel indruist.

Nee een kind niet, dus is het de verantwoordelijkheid van de ouders om hier toezicht op te houden. Elk weldenkend mens blijft in de buurt van kind & hond, lijkt mij.

Yeyo; natuurlijk gedrag lijkt mij ongewenst gedrag binnen een gezin.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:49

Quellian, dan zijn we er toch? Je zegt nu zelf dat het aan de ouders is om er op te letten dat een hond geen kind kan bijten, omdat een kind niet boven een hond staat en dus zou kunnen bijten (nadat hij waarschuwend gegromd heeft uiteraard ;) ).

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:49

Ik vind het nogal een verschil als een hond een keer van zich afhapt/ bijt als hij echt in de verdrukking komt en een hond die je totaal verscheurt eerlijk gezegd. Bijten mag al niet geaccepteert worden, maar is meestal nog wel te verklaren..(maakt het er geen betrouwbaarder hond van, maar dat terzijde)

Een hond die een kind volledig verscheurt is gewoon helemaal niet pluis...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:50

Nou ja, tot op zekere hoogte denk ik.
Als het op pups aankomt snap ik prima dat een teefje haar instinct volgt en deze wil beschermen.
En wat ik me kan herinneren van dieren met nestjes was dat "de baas" er wel makkelijk bij kon komen hoor, maar ondergeschikten niet, en dáárvan vind ik dat ze lekker uit de buurt moeten blijven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:50

vanitymay schreef:
Ik vind het nogal een verschil als een hond een keer van zich afhapt/ bijt als hij echt in de verdrukking komt en een hond die je totaal verscheurd eerlijk gezegd. Bijten mag al niet geaccepteerd worden, maar is meestal nog wel te verklaren..(maakt het geen betrouwbaarder hond van, maar dat terzijde)

Een hond die eenkind volledig verscheurt is gewoon helemaal niet pluis...

Het ging hier om een roedel. Wel eens een roedel gezien waarvan 1 hond bijv. achter een kat aangaat? Dan wordt het een dolle boel hoor.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:51

@ diablo, waarschijnlijk verkeerd geformuleerd. :o Ook het natuurlijke gedrag van het paard corrigeer ik wanneer dat nodig is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Coby op 22-07-09 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:51

Diablo schreef:
Quellian, dan zijn we er toch? Je zegt nu zelf dat het aan de ouders is om er op te letten dat een hond geen kind kan bijten, omdat een kind niet boven een hond staat en dus zou kunnen bijten (nadat hij waarschuwend gegromd heeft uiteraard ;) ).

Túúrlijk is dat de verantwoordelijkheid van de ouders! Maar het verscheuren van een kind en het begraven van stukken kind gaat veel verder dan een waarschuwende grom of beet en daarin vind ik de honden 'te natuurlijk' reageren, te ver gaan. Heel dom van de ouders, maar ook zeer ongepast van de honden.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:53

Meiden, Het blijven honden. Die kunnen ook onvoorspelbaar zijn, en zomaar happen net als iedereen. Net zoals dat mensen snel in discussie willen gaan omdat ze hun gelijk willen bewijzen, dat is niet nodig.
Dit is vreselijk dat dit gebeurt, ik zal dan zeggen, de volwassen pitbulls afmaken en de pups naar anderen, die ff wat beter voor ze zijn. Dan kan een heel stuk beter maken.

Nonce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:54

Jeetje, lees net het bericht, echt erg,
wie er ook verantwoordelijk is, ouders/gemeenheid honden, het blijft heel erg voor die ouders om dit verlies te moeten dragen, het lijkt mij afschuwelijk!! Heel veel sterkte voor die mensen.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:54

Quellian schreef:
Diablo schreef:

Túúrlijk is dat de verantwoordelijkheid van de ouders! Maar het verscheuren van een kind en het begraven van stukken kind gaat veel verder dan een waarschuwende grom of beet en daarin vind ik de honden 'te natuurlijk' reageren, te ver gaan. Heel dom van de ouders, maar ook zeer ongepast van de honden.

Daar ben ik het mee eens ja!
Maar ik denk dat die honden ook wel wat te verduren hebben gehad, in een kooi, in een achterstandswijk, om maar even een potje te generaliseren :+

050206051012

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:55

Oh ja, die honden zullen er vast niet zo warmpjes en gezellig bij zitten als die van ons hoor ;)

Yeyo

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:56

misschien was dit voor de honden zelf zelfs wel onnatuurlijk gedrag ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:56

een kind mag je nooit zonder toezicht bij een hond laten
ongeacht of het een golden retriever, maltezer of een pitt bull is
een hond accepteert een kin ook nooit als leider/baas om het simpele feit dat kinderen kleiner zijn dan volwassen en vaak op ooghoogte staan met honden wat dus dreigend over kan komen op de honden
tevens zijn veel honden al wat beschermender(agressiever niet het juiste woord misschien) als ze eten hebben/ krijgen en als ze met meerdere honden leven en dus een roedel vormen en er zijn ook pups dan komt het natuurinstinct naar voren en dat is hun roedel beschermen
een pittbull die als vechthond ingezet wordt is alleen agressief naar dieren en niet naar mensen

en dit komt alleen maar in de krant omdat het pittbulls betreft; indien het labradors waren geweest of iets dergelijks komt het never nooit in de krant; is niet interessant genoeg
daar kan ik me ook vaak boos over maken want de meeste bijtincidenten zijn toch vaak met die kleine schoothondjes die iedereen zo lief vind }>
jack russels en chiwawa bijten veel sneller over het algemeen dan een pitbull of iets dergelijks maar zulke incidenten worden nooit in de krant vermeld

tevens vind ik wel dat de honden ingeslapen moeten worden; zulke honden zijn als ze zoiets hebben gedaan niet meer te vertrouwen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:57

Yeyo, als ik sommige mensen hier in het topic moet geloven, dan mag ik nog blij zijn dat mijn honden mijn keel niet hebben doorgebeten, want dat is natuurlijk gedrag.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:59

Volgens mij hebben die pittbuls sowieso een steekje los.
Het lijken me van die dieren die zomaar kunnen ontploffen en blind agressief worden.
Ik vind ze iig eng.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:01

kimmie261 schreef:
het is vreselijk voor die ouders en dat kind,maar ja die honden in een kennel,hun terratorium,hun puppies,er hoeft er maar 1 aan te vallen en de rest doet mee...

ik zeg het zo vaak,ik hoop niet dat een inbreker of onverlaat die hier het terrein opkomt als we niet thuis zijn,ik moet er niet aan denken,die gaat ook in stukjes,simpelweg omdat je 5 honden van gemiddeld 60 kilo die je aanvallen niet overleefd... :n

vermoed zeker wel dat de ouders die honden laten inslapen...denk niet dat je ermee kan leven dat er honden zijn die je kind versnipperd hebben...

Dan mag ik hopen dat je duidelijke waarschuwingen hebt hangen :=
Een bordje met "Hier waak ik" bleek bij ons niet duidelijk genoeg te zijn, nu hangt er "Wacht voor het hek, hond bijt, druk op de bel"
En dan nog hebben we meegemaakt dat er iemand gewoon doorliep _-:(

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:01

Weer zo een discussie..
Hier lopen mensen voor mijn pup om omdat het een Amerikaanse Bulldog is en er hier een loopt die wel elke hond grijpt.
Dan denk ik ook ja ze zijn allemaal hetzelfde vast.....

Net zoals bij de Pitt bull. Ik ken mensen die zo een hond hadden en hun kind van 4 reed over zijn staart heen perongeluk hond stond op liep weg en ging ergens anders liggen. Ja want ze zijn zo vals.

Ten eerste moet je je hond opvoeden. (nu ging het om de pups dus gewoon beschermend gedrag) En welke ouder laat zijn kind van 6 nou bij onbekende honden?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:02

Ess_Ramona schreef:
Bah, naar om zo je kind aan te treffen.
Maar eigenlijk wel beetje schuld van ouders/eigenaren.
Kinderen nooit alleen laten bij honden, zeker niet als ze pups hebben!
Enne.. Pups afmaken? Dieren worden nooit vasl geboren, maar vals gemaakt door mensen.

Pups worden de eerste periode wel opgevoed door de ouders..... daarna pas door de mensen...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:02

Quellian, is dat niet een kleín beetje kort door de bocht?!? ;)

Als een hond respect voor je heeft en je vertrouwt dan kan je ten alle tijden bij de pups komen omdat de hond dan dondersgoed weet dat hij ondergeschikt is aan je.
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 22-07-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt