Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yeyo schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens, een teef wil haar kroost gewoon beschermen, vind ik vrij natuurlijk.
Sterker nog, toen ik net bevallen was had ik die drang ook! Hands off the baby! Ik kon er ook echt agressief van worden als bv. mijn schoonmoeder hem zomaar oppakte!
Quellian schreef:LimaMambo schreef:je hebt het over grommen.. en een hond die haar pups beschermt..
als die hond gromt, is dat een waarschuwing dat je ze met rust moet laten
dan zou jij ze nog ff een trap na geven..??
Absoluut! Ik sta boven de hond.
Quellian schreef:LimaMambo schreef:je hebt het over grommen.. en een hond die haar pups beschermt..
als die hond gromt, is dat een waarschuwing dat je ze met rust moet laten
dan zou jij ze nog ff een trap na geven..??
Absoluut! Ik sta boven de hond.
Mieke schreef:kimmie261 schreef:even voor de anti pitbull mensen,pitbulls worden zo gefokt dat ze ten ALLE tijden LIEF zijn voor mensen,ze mogen geen mensenhaat kennen,om de simpele reden,dat áls ze gebruikt worden voor gevechten,dat ze door mensen die in de ring staan uit elkaar gehaald moeten worden,en die willen niet aangevallen worden.
daarom zijn de vechthonden die op animal planet worden weggehaald,altijd vriendelijk tegenover de mensen die ze weghalen,dierenartsen enz...alleen zijn ze niet herplaatsbaar omdat ze alles wat dierlijk is wel aanvallen (worden ze wel op afgericht)
Waarom zijn er dan zoveel bijtincidenten met mensen?
Diablo schreef:Maar een kind staat niet boven een hond en zal misschien wel gebeten worden. Niet de schuld van de hond hoor, die denkt niet als wij (als willen we dat wel heel graag natuurlijk). Een hond denkt als een hond en handelt daar ook naar. Maar ik snap dat het moeilijk is om je te verplaatsen in iets wat tegen je gevoel indruist.
vanitymay schreef:Ik vind het nogal een verschil als een hond een keer van zich afhapt/ bijt als hij echt in de verdrukking komt en een hond die je totaal verscheurd eerlijk gezegd. Bijten mag al niet geaccepteerd worden, maar is meestal nog wel te verklaren..(maakt het geen betrouwbaarder hond van, maar dat terzijde)
Een hond die eenkind volledig verscheurt is gewoon helemaal niet pluis...
Diablo schreef:Quellian, dan zijn we er toch? Je zegt nu zelf dat het aan de ouders is om er op te letten dat een hond geen kind kan bijten, omdat een kind niet boven een hond staat en dus zou kunnen bijten (nadat hij waarschuwend gegromd heeft uiteraard).
Quellian schreef:Diablo schreef:Quellian, dan zijn we er toch? Je zegt nu zelf dat het aan de ouders is om er op te letten dat een hond geen kind kan bijten, omdat een kind niet boven een hond staat en dus zou kunnen bijten (nadat hij waarschuwend gegromd heeft uiteraard).
Túúrlijk is dat de verantwoordelijkheid van de ouders! Maar het verscheuren van een kind en het begraven van stukken kind gaat veel verder dan een waarschuwende grom of beet en daarin vind ik de honden 'te natuurlijk' reageren, te ver gaan. Heel dom van de ouders, maar ook zeer ongepast van de honden.
kimmie261 schreef:het is vreselijk voor die ouders en dat kind,maar ja die honden in een kennel,hun terratorium,hun puppies,er hoeft er maar 1 aan te vallen en de rest doet mee...
ik zeg het zo vaak,ik hoop niet dat een inbreker of onverlaat die hier het terrein opkomt als we niet thuis zijn,ik moet er niet aan denken,die gaat ook in stukjes,simpelweg omdat je 5 honden van gemiddeld 60 kilo die je aanvallen niet overleefd...
vermoed zeker wel dat de ouders die honden laten inslapen...denk niet dat je ermee kan leven dat er honden zijn die je kind versnipperd hebben...
Ess_Ramona schreef:Bah, naar om zo je kind aan te treffen.
Maar eigenlijk wel beetje schuld van ouders/eigenaren.
Kinderen nooit alleen laten bij honden, zeker niet als ze pups hebben!
Enne.. Pups afmaken? Dieren worden nooit vasl geboren, maar vals gemaakt door mensen.