Hond wegdoen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:02

diessel schreef:
Als een hond of een kat het ergens anders beter zou hebben betekend dat vrijwel altijd dat je hem tekort doet......... :x

Wat een grote onzin! Mijn kat heeft het nu prima, maar ik ga dalijk verhuizen ( verhaal staat pagina of 2 terug ) en als ik haar dan zou meenemen zou de doodongelukkig worden! EN nu zoek ik een prima huis voor haar, en doe ik mijn huisdier te kort? Hoezo lompe en stomzinnig opmerking? Niet iedereen die zijn dier weg doet, doet dat om dat ze er van af willen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:07

xx_Horsiex schreef:
diessel schreef:
Als een hond of een kat het ergens anders beter zou hebben betekend dat vrijwel altijd dat je hem tekort doet......... :x

Wat een grote onzin! Mijn kat heeft het nu prima, maar ik ga dalijk verhuizen ( verhaal staat pagina of 2 terug ) en als ik haar dan zou meenemen zou de doodongelukkig worden! EN nu zoek ik een prima huis voor haar, en doe ik mijn huisdier te kort? Hoezo lompe en stomzinnig opmerking? Niet iedereen die zijn dier weg doet, doet dat om dat ze er van af willen.

Waarom kan jouw kat niet thuis, waar hij nu woont, blijven wonen eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door Nikka op 21-07-09 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:14

kimmie261 schreef:
diessel schreef:

is dat zo?

in mijn geval kregen beide honden die ik weggedaan heb,niet meer of minder als alle andere honden....

Dat denk ik van wel, waarom zou de hond het anders beter hebben bij die ander?
Wat doet die diegene anders als jou dat je hond het daar beter heeft?

Honden zijn allemaal verschillend, hun behoeftes verschillen dus ook.
Als baas moet je daar rekening mee houden, anders doe je de hond toch tekort naar mijn idee.

In sommige gevallen kun je daar als baas niets aan doen en heeft de hond het inderdaad beter bij iemand die hem dat wel kan bieden, maar in veel gevallen is het ook een kwestie van willen ipv kunnen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:26

Nikka schreef:
Waarom kan jouw kat niet thuis, waar hij nu woont, blijven wonen eigenlijk?

Mijn ouders gaan ook verhuizen, en hebben beide niks met de kat en nemen de honden mee.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:31

xx_Horsiex schreef:
diessel schreef:

Ik heb je verhaal gelezen en volgens mij voel jij je onterecht beledigd door mij ;)
Heb eerder het idee dat we hetzelfde bedoelen... :o

Als jij op kamers gaat dan kun je niet aan de behoeften van de kat voldoen.
Dat betekend dat je op dat moment je kat tekort zou doen, dat wil je niet dus zoek je een ander plekje voor hem want daar heeft hij het dan beter.

Je hebt je uiterste best gedaan een betaalbare woonruimte te vinden waar de kat het wel naar de zin zou hebben, maar dat is je helaas niet gelukt. Meer als je best kan je nooit doen, dus in jouw geval is het niet een kwestie van niet willen maar van niet kunnen :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:34

diessel schreef:

Als baas moet je daar rekening mee houden, anders doe je de hond toch tekort naar mijn idee.

In sommige gevallen kun je daar als baas niets aan doen en heeft de hond het inderdaad beter bij iemand die hem dat wel kan bieden, maar in veel gevallen is het ook een kwestie van willen ipv kunnen.

oke, de eerste hond die ik weg heb gedaan (was een herplaatser kruising dobermanx rottweiler),viel al mijn andere honden vanuit het niets aan,en let wel,heeft een amstaff haar kop van oor tot oor opengescheurd,werd dus midden in de nacht bij een da zitten om de boel dicht te nieten...

daarna bleef ze vanuit het niets zomaar de andere honden aanvallen,ze kon gewoon niet in een roedel leven,en ik vond voor haar iemand waarmee ze de hele dag mee mocht op het werk, in de auto,gewoon als mensenhond door het leven gaan,niet als roedelhond...

de andere hond,was een bouvier,een hypernerveus typje,waar ik (en mijn vriend) echt totaal maar dan ook totaal geen klik mee had,hij was bij ons gedumpt ,en we ergerden ons dood aan die hond en zijn hyper nerveuse gedrag ,na en paar maanden was ie door alle vrijheid nog meer doorgeslagen als dat we hem gekregen hadden,hij werd met de dag gekker,en dat beest speelde echt gitaar op mijn zenuw :D ,als ik er nog aan denk zeg...

bij ons moeten honden nogal zelfstandig zijn,in een roedel kunnen leven,en dat kon ie niet....ook niet na een paar maanden,hij was als een losgeslagen stier,hem corrigeren was voor 2 sec,en hij was zo vervelend dat ie uiteindelijk gegrepen werd door 2 van mijn honden....

tot er mensen kwamen die voor een paardje kwamen kijken en vertelden dat ze een boerderij hadden gekocht en een bouvier zochten,1+1 =2 ,ze hebben bouvier meegenomen,en waren/zijn er dolgelukkig mee,hond is daar blij,is een hond die de hele dag door 200% aandacht krijgt,en dat was voor hem gewoon beter....

ik had hem kunnen houden hoor...

zou zeer egoistisch en stom zijn van mij om zo'n hond niet dat wereldhuis te gunnen,...

(moet eerlijk bekennen dat ik de vlag uitgehangen heb toen ie vertrok... :o ,pfff had echt niets met die hond,kan er nog een hoge bloeddruk van krijgen als ik aan hem denk)

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:45

kimmie261 schreef:
diessel schreef:

oke, de eerste hond die ik weg heb gedaan (was een herplaatser kruising dobermanx rottweiler),viel al mijn andere honden vanuit het niets aan,en let wel,heeft een amstaff haar kop van oor tot oor opengescheurd,werd dus midden in de nacht bij een da zitten om de boel dicht te nieten...

daarna bleef ze vanuit het niets zomaar de andere honden aanvallen,ze kon gewoon niet in een roedel leven,en ik vond voor haar iemand waarmee ze de hele dag mee mocht op het werk, in de auto,gewoon als mensenhond door het leven gaan,niet als roedelhond...

de andere hond,was een bouvier,een hypernerveus typje,waar ik (en mijn vriend) echt totaal maar dan ook totaal geen klik mee had,hij was bij ons gedumpt ,en we ergerden ons dood aan die hond en zijn hyper nerveuse gedrag ,na en paar maanden was ie door alle vrijheid nog meer doorgeslagen als dat we hem gekregen hadden,hij werd met de dag gekker,en dat beest speelde echt gitaar op mijn zenuw :D ,als ik er nog aan denk zeg...

bij ons moeten honden nogal zelfstandig zijn,in een roedel kunnen leven,en dat kon ie niet....ook niet na een paar maanden,hij was als een losgeslagen stier,hem corrigeren was voor 2 sec,en hij was zo vervelend dat ie uiteindelijk gegrepen werd door 2 van mijn honden....

tot er mensen kwamen die voor een paardje kwamen kijken en vertelden dat ze een boerderij hadden gekocht en een bouvier zochten,1+1 =2 ,ze hebben bouvier meegenomen,en waren/zijn er dolgelukkig mee,hond is daar blij,is een hond die de hele dag door 200% aandacht krijgt,en dat was voor hem gewoon beter....

ik had hem kunnen houden hoor...

zou zeer egoistisch en stom zijn van mij om zo'n hond niet dat wereldhuis te gunnen,...

(moet eerlijk bekennen dat ik de valg uitgehangen heb toen ie vertrok... :o ,pfff had echt niets met die hond)

Misschien had je de rest ook wat ik geschreven had ook even moeten lezen, dan had jij je misschien niet zo aangevallen gevoeld :(:)

Er zijn ook gevallen waarbij het niet gaat om niet willen, maar om domweg niet kunnen.
Zoals de honden die jij herplaatst hebt.

Reden die ik oa noemde om te herplaatsen zijn wanneer de baas of zijn omgeving of de hond zelf in gevaar komt, zoals bij de honden die jij herplaatst hebt.

Hond 1 vormde een gevaar voor je andere honden
Hond 2 wist zich niet te gedragen in een roedel waarbij hijzelf in gevaar bracht

Die honden hadden behoeftes waar jij niet aan kon voldoen en andere mensen wel, dan is het juist hartstikke goed dat je de honden hebt laten gaan ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:49

Oei, das ook niet fijn. Dan kun je hem inderdaad beter wegdoet, zo'n beestje wordt daar uiteindelijk ook niet gelukkig van. Wat mij betreft is een dier ook voor het leven. Maar je hebt nu eenmaal niet altijd controle over wat er in je leven gebeurt, dus soms kan het zo zijn dat je dan toch moet besluiten dat ze weg moeten.

sunny_l0ve

Re: Hond wegdoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:52

Nee, dat is ook nog een vereiste. De hond moet natuurlijk wel in het bestaande gezin passen, anders werkt het ook niet goed. Gelukkig heeft alles wat hier tot nu toe is gekomen perfect in het gezin gepast en de beestjes die we nu hebben passen er ook perfect bij!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:53

diessel schreef:
Ik heb je verhaal gelezen en volgens mij voel jij je onterecht beledigd door mij ;)
Heb eerder het idee dat we hetzelfde bedoelen... :o

Als jij op kamers gaat dan kun je niet aan de behoeften van de kat voldoen.
Dat betekend dat je op dat moment je kat tekort zou doen, dat wil je niet dus zoek je een ander plekje voor hem want daar heeft hij het dan beter.

Je hebt je uiterste best gedaan een betaalbare woonruimte te vinden waar de kat het wel naar de zin zou hebben, maar dat is je helaas niet gelukt. Meer als je best kan je nooit doen, dus in jouw geval is het niet een kwestie van niet willen maar van niet kunnen :(:)

Excuses, ik voelde me inderdaad een beetje aangevallen. Ik begrijp wat je probeerde te zeggen! Dankjewel voor medeleven.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:53

kleine huisdieren (daar valt imo de hond ook onder) heb ik voor het leven. Die gaan dus echt niet weg. Ik ben zelf wel allergies, maar kan met wat medicijnen toch goed samen met de dieren leven, alleen bij het schoonmaken van het konijnenhok krijg ik het wat benauwd, maar dat is ook echt vies werk vind ik. Ik doe liever het kippenhok of de kattenbak :)

Paard daarentegen zou ik wel afstand van kunnen doen als het echt moet. In het belang van het gezin ivm financiën en als er echt geeeen andere oplossing zou zijn zou ik daar wel afscheid van kunnen nemen.

andere beestjes horen gewoon bij het gezin.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:22

ik weet 1 ding heel zeker en dat is dat Lima tot aan haar dood bij me blijft
hoe ik het doe, geen idee maar er is altijd wel een mouw aan te passen

desnoods vreet ik zelf droog brood of helemaal niks... ik kan niet zonder mijn meisje en mijn meisje kan ook niet zonder mij

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:57

over het algemeen heb ik een dier voor het leven! :D
maar helaas heb ik mijn blauwe kater weg moeten doen, omdat hij heel erg graag naar buiten wil! maar hij kon niet naar buiten bij mij omdat hij de KOI Karpers van de buurman uit de vijver steelde, ik maakte hem helemaal ongelukkig omdat hij niet naar buiten mocht.
toen heb ik de moeilijke beslissing genomen om hem een plekje te geven waar hij wel lekker naar buiten mag.
het was gewoon niet eerlijk om hem ongelukkig bij mij te houden, als hij ergens anders heel gelukkig kan zijn!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:03

als het moet gaan ze weg........... heel simpel.

Toen ik de honden 5 jaar geleden aanschafte, werkte ik nog volop in de paarden en waren ze de hele dag bij mij en gingen ze overal mee naar toe.. Ik kon me toen niet bedenken dat ik nu hele dagen op kantoor zit, en mijn leven dus totaal anders geworden is......

voor hun in iedergeval minder aangenaam dan toen........... ze vinden het niet erg hoor, ze hebben zich super aangepast...... Maar zou er iemand langskomen die ze hun "ouwe" leventje weer terug kan geven...... dan denk ik niet dat ik daar erg lang over na hoef te denken.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:58

Als er een moment zou komen dat ik niet meer thuis zou kunnen werken dan zou ik proberen een baan te vinden waarbij de hond mee mag :P
Zo heb ik een paar jaar in een winkel gestaan en dan nam ik onze boerenfox gewoon mee :o
Die lag dan op kantoor of onder de balie te slapen en anders was hij achter ongedierte aan in het magazijn +:)+

Mocht dat nou niet lukken en ik zou wel een leuke baan aangeboden krijgen dan zou ik mijn uiterste best doen een vaardige oppas te vinden voor mijn hond.
Als het om een part time baan gaat voor 2 of 3 hele dagen dan zou mijn vriend de hond ook nog mee kunnen nemen naar het werk.
Hij werkt als hoefsmid en zou dan de adressen zo moeten inpassen dat de hond mee kan, niet iedere klant staat uiteraard te juichen als de hoefsmid met een mechelaar op de stoep staat :D

En als dat ook niet lukt dan zou ik bekijken of ik helemaal zou kunnen stoppen met werken :z

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:03

Mijn beesten gaan niet weg. Ik vind ze veel te lief, en zij mij. :)

KiWiKo schreef:
voor hun in iedergeval minder aangenaam dan toen........... ze vinden het niet erg hoor, ze hebben zich super aangepast...... Maar zou er iemand langskomen die ze hun "ouwe" leventje weer terug kan geven...... dan denk ik niet dat ik daar erg lang over na hoef te denken.

Dat je dat kan. Ik vind dat knap, want missen zul je ze.
Maar wat nu als je dochter ervoor gaat liggen?? Ik bedoel, zij heeft toch ook een band met de honden? Heeft zij inspraak?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:09

Een hond is volgens mij, een dier die zich hecht aan zijn familie, zijn roedel. Bijvoorbeeld, een kat is meer gehecht aan zijn thuis. Ik heb al veel verhalen gehoord van katten, die na een verhuis teruggaan naar hun oude huis. Terwijl een hond altijd thuis is bij zijn baasjes, daar voelt een hond zich altijd thuis. Dat wil toch wat zeggen, vind je dat nu zelf niet?

Een hond wegdoen, zou voor mij onmogelijk zijn om te doen. Zeker heb ik moeilijkheden met een hond "verkopen". Als je dan vind dat een hond niet op zijn plek is bij jou, zoek dan een andere familie voor hem te laten adopteren, maar zet hem toch niet te koop.

Zelf ben ik verslingerd aan honden, meer dan aan mijn paardjes. Vorig jaar heb ik ééntje verloren, ze was pas twee jaar. En ik zou er alles voor gedaan hebben om haar terug bij me te hebben. Als ik dan verhalen hoor, over achtergelaten honden, of ongewenste honden, dan doet me dat pijn. Zelf wou ik mijn hond langer bij me houden, terwijl anderen ze gewoon aan hun lot achterlaten. Ja, de wereld is soms hard. ;(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:02

vanneke ik heb 7 opvangers + de 2 die ik weg heb gedaan is 9 opvangers en nog geen 1 heeft langer als 5 minuten getreurd om zijn baasje....

als je op vakantie gaat en je brengt je hond bij iemand in huis onder,is die hond toch ook niet weken van slag,dan zou je ook nooit meer op vakantie moeten gaan...

honden worden hier,jong en oud zo in de roedel gezet,en echt hoor...geen 1 die huilend voor het hek heeft zitten treuren om een baasje...

we zouden dat wel graag willen,dat weer wel :D

de labrador van mijn broer wilde niet eens meer met hun mee,die zat achter mij in de hal,en die bleef mooi zitten waar die zat :D

de honden van kiwiko zijn hier ook geweest,nou denk als zij ze achter had gelaten,dat ze zich prima verder vermaakt hadden :D

of ik heb nog eens een dober te logee gehad,die zou even blijven,werd 3 maanden en uiteindelijk opgehaald door nickyu,heeft niet getreurd om zijn oude baasje bij mij,en bij nicky ook niet getreurd dat ie bij mij weg was... :n

nee hoor,honden vermaken zich prima bij iemand anders,daar ben ik inmiddels wel uit :j

en ja dat laatste ben ik met je eens...ik ben laatst een puppie van 19 weken verloren,en als ik op marktplaats kijk dat mensen van die leeftijd honden gewoon wegdoen,kan er met mijn verstand niet bij :n

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:31

Wel, dan heb ik een ander soort honden. Vorig jaar, is mijn broer op vakantie gegaan, en heeft zijn hond achtergelaten op zo'n pension. Toen ze thuiskwamen hebben ze een andere hond teruggevonden. Hij was helemaal van streek en erg vermagerd. Dus dit jaar is hun hond naar hier gekomen. En ook de eerste dagen jammerde hij, zocht duidelijk naar iets. Na een paar dagen is het overgegaan, maar hij is hier dan ook nog gewoon van te komen, en dit is altijd al zijn tweede thuis geweest. Toch was het me duidelijk dat hij op zoek was naar zijn familie.

Ons kleine hondje Zara, hebben we geadopteerd toen ze zes maanden was, het heeft een tijdje geduurd voor ze ons vertrouwde en hier haar draai heeft gevonden en ze was dan nog zo jong. Nu gaat het erg goed, maar haar vorig baasje komt nog elk jaar rond de feestdagen op bezoek. Dan is Zara zo door het dolle heen, dat ze haar urine van blijdschap laat lopen. Terwijl ze anders dat nooit zal doen. Dan zit ze ook constant op de schoot bij haar oude baasje en ziet ze mijn moeder, haar huidige baasje niet meer staan. Vertel mij eens, is die hond dan niet erg gehecht geweest in die korte eerste maanden van een inprentingsfase aan haar eerste baasje?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:44

een hond zal altijd zijn eerste baasje herkennen,alleen tis niet zo dat een hond niet zonder die baasjes kan leven...als de oude eigenaren van mijn opgevangen rottweiler langs komen ,dan is ie ook door het dolle heen,maar gaan ze weg,dan is het ook weer oke,hij eet er geen hap minder door.

maar tuurlijk hun eerste mens zullen ze altijd onthouden,zelfs als deze de hond mishandeld zou hebben....

en een pension,ja een hond moet zowiezo in een kennel kunnen leven,er zijn veel honden die daar een probleem mee hebben,en dan niet willen eten of van slag zijn,maar dat is meer de omgeving die zo anders is,als dat ze nadenken over wat hun nu weer overkomen is.

ik heb persoonlijk ervaren dat zowel paarden als honden bij andere mensen een prima leven kunnen hebben,al zou ik het allerliefste roepen dat mijn honden echt niet zo zijn,en mij alleen als baasje zien...maar helaas...ben bang dat ook zij best gelukkig bij een ander zullen zijn...

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:52

kimmie261 schreef:
ik heb persoonlijk ervaren dat zowel paarden als honden bij andere mensen een prima leven kunnen hebben,al zou ik het allerliefste roepen dat mijn honden echt niet zo zijn,en mij alleen als baasje zien...maar helaas...ben bang dat ook zij best gelukkig bij een ander zullen zijn...

Dan heb ik spijt voor je, dat je nog nooit echt die band hebt gehad zoals ik met een hond. Misschien kom je ooit nog wel eens die speciale hond tegen in je leven, zoals ik, waar je echt van weet, dat ze onvoorwaardelijk van je houdt. Misschien kunnen ze leven bij andere baasjes, maar ze zullen niet diezelfde band hebben met hen. En er zijn misschien honden, die snel kunnen wennen aan een andere omgeving, maar zo zijn ze niet allemaal, je moet ze niet over dezelfde kam scheren. Mensen zijn ook altijd anders van karakter, zo is dat ook bij honden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:52

Bij mij gaat zéker een hond pas weg als het met "gestrekte pootjes" is. Een hond heb je levenslang. Mijn ouders hebben ook nog nooit een hond weggedaan. Alleen hun laatste hond heb ik thuis gekregen, wegens hun eigen gezondheid.

Overigens de vergelijking verzorgingshuis-dierenasiel is pure kolder. In een verzorgingshuis kun je dag en nacht bij je ouders op visite komen, een asiel is een betonnen cel waar niemand de bewoner kan uitleggen wanneer het nieuwe baasje eigenlijk komt.
Als je ouders naar een verzorgingshuis gaan, blijven ze, mag ik hopen, toch wel deel van de familie?

Een asiel daarentegen betekent dat het contact met de roedel(familie) is verbroken, voorgoed. Toch heel iets anders nietwaar?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:55

cocochanel schreef:
Sorry ik weet niet veel van het verleden van de dieren van Geerke...
Maar ik vind ookal hebben je dieren een verleden,je bent heus niet de enige die met ze om kunt gaan,vooral de laatste paar jaren
zijn er meer deskundige mensen die goed met paarden kunnen omgaan met een moeilijk verleden en die te vertrouwen zijn!
Je moet juist nu al zoeken naar mensen die jij goed genoeg zou vinden voor je dieren en goede afspraken maken! Een gezond dier afmaken .. het moet niet gekker worden hoor! :(
Ik ben 24 en denk/hoop dat ik nog alle jaren van mijn dieren ga/mag meemaken,maar heb wel al mensen die mijn dieren krijgen wanneer ik er niet meer zou zijn en heb alles voor ze al geregelt!

Soms komt er weleens in je leven een situatie dat het echt niet meer gaat,niemand kan immers in de toekomst kijken,maar dan zou ik het beste plekkie voor ze zoeken wat ik maar kan vinden,zoals de meeste die voor dit besluit hebben moeten kiezen gedaan hebben!
Lijkt me niet meer als logisch.... Maar denk dat financiele redenen dan al snel een rol spelen.
Allergie kan een reden zijn,maar ligt er een beetje aan wie het heeft vind ik .. denk niet dat als mijn vriend het zou hebben ik mijn dieren wegdoe,misschien als ik een kindje heb die allergie's blijkt te zijn ik het misschien zou overwegen,maar ook dan zou ik eerst een andere oplossing proberen te zoeken!

Miepie1980 schreef:
Cocochanel, ik denk dat ik daar misschien toe behoor.

Maar een stuk genuanceerder. Wat Geerke aankaart vind ik ook echt schokkend.

Maar onze hond van 9 die zijn hele leven op de boerderij heeft gewoond en enorm aan mij gehecht is, zal als ik en mijn vriend gaan verhuizen naar een plek waar we geen ruimte genoeg voor haar hebben; of zullen overlijden; waarschijnlijk ook ingeslapen worden. Maar niet nadat er eerst wordt gekeken of er toch niet ergens een plekje voor haar is.
Het punt is dat ze dan op een boerderij/buitenwoning terecht zou moeten komen. Ze kan niet met andere honden en katten overweg.
Ze is al 9 en dus niet de jongste meer.
Ze is erg pittig en je moet dus wel weten wat je er mee aan moet.

Moeilijke keuzes. Hoop gewoon dat ze overlijd voor wij ooit hier weg moeten.
Alleen soms heb je niet alles in de hand zelf.

Ja maar je zegt het al zelf eigenlijk,je zult eerst proberen een andere oplossing te zoeken! en ik begrijp het best dat je als je al zo'n oude hond hebt,die een leven lekker buiten is gewent,niet zou toewensen dat hij ergens in een klein bovenhuis zonder tuin terecht komt,denk dat niemand dat voor zijn dieren wilt! maar eerst een oplossing zoeken voordat je al meteen een afspraak met de DA hebt voor als jij er niet bent meteen maar laten inslapen...

@ xx_Horsiex,ik vind jou geen slechte eigenaar,je wilt het beste voor je diertje,en een kat die een buitenleven gewent is op een kleine kamer houden is gewoon zielig voor zo'n beestje,en soms gaan dingen niet zoals je verwacht had helaas..
Ik hoop dat je een goede oplossing voor je kat kunt vinden,misschien ergens bij bekenden dat je hem nog afentoe kunt opzoeken! ;)

@ Daffodil,denk dat mensen er minder moeite mee hebben met paarden,omdat paarden er zelf vaak ook minder moeite mee hebben dan bijv. een hond.. Een hond hecht meestal toch meer waarde aan hun baasje als een paard,paard is na een week alweer de oude baas vergeten soms,wanneer hij het goed heeft waar hij komt natuurlijk,terwijl een hond vaak heimwee heeft en zijn baasje mist ook al word hij bij zijn nieuwe baas goed verzorgt..

helemaal mee eens, ik vind het met paarden wel anders, ik beleer mij paarden en verkoop ze dan verder, dat is gewoon wat ik leuk vind en njha dat doe ik gewoon graag, me honde zou ik nooit weg doen maar stel ik ga dood dan gaan ze echter wel na een andere goede plek

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 01:00

Bij mij hangt het wel een beetje van het type dier af, moet ik bekennen. Paarden heb ik niet, maar wel twee honden, drie katten en een voliere vol vogeltjes.

Voor de vogeltjes, op twee na, zou ik zonder teveel problemen een nieuw thuis zoeken als de situatie daarnaar was. Die dieren zijn niet tam en in elke voliere waar genoeg te eten krijgen en hun soortgenoten hebben wel happy. Wel zou ik er strikt op toezien dat ze ook echt in een grote voliere komen! Ik zei al... op twee na. Die zijn nl. tam en heel erg aan mij gewend, plus dat één van de twee al genoeg ellende heeft meegemaakt. Die blijven altijd bij mij, een verhuizing zou voor hen wel zwaar zijn.

De katten en de honden zullen ook altijd bij me blijven. Ik heb daar ook de voorzieningen voor getroffen. Verhuizen naar een ongeschikt huis gaat NIET gebeuren, simpelweg omdat ik genoeg thuisbasis heb om het lang genoeg uit te zingen als er een crisissituatie is. Er zal altijd plek voor hen zijn. Geld is ook het probleem niet, want ik heb genoeg buffer als er iets gebeurd om maatregelen te treffen tot het probleem is opgelost. En de rest van de dingen die in het leven voorbij komen, zullen voor mij nooit een reden zijn om mijn dieren weg te doen.

Ik zou pas een dier wegdoen als ik weet dat hij of zij het beter krijgt bij een ander dan bij mij. Als het écht in volle belang van het dier zelf is. Eerder niet....
En ''te weinig aandacht'' is sowieso NIET zo'n factor, want daar kan ik zelf iets aan doen. Ik praat dan over een dier die niet gelukkig is in de situatie die ik bieden kan, of die het totaal niet met mij of de andere dieren kan vinden, waarbij je een last in - first out principe zou hanteren. Echter, ik ben wel iemand die eerst onderzoekt en probeert, en dan pas een dier aanschaft.... Maar goed, ik kan me voorstellen dat zoiets KAN gebeuren.

Ik hecht me wel heel sterk aan de dieren die ik heb. Ik zou werkelijk gebroken zijn een dier weg te moeten doen...

Edit; Na mijn dood zijn er al voorzieningen voor mijn dieren getroffen. Ze blijven bij mijn vriend/ouders, afhankelijk welke situatie het meest optimaal is voor het dier in kwestie. Ook heb ik financieel daar iets voor geregeld, zodat de achterblijvers geen verschrikkelijke keuzes moeten maken als een dure operatie nodig is....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 07:31

dejavu schreef:
Mijn beesten gaan niet weg. Ik vind ze veel te lief, en zij mij. :)

KiWiKo schreef:

Dat je dat kan. Ik vind dat knap, want missen zul je ze.
Maar wat nu als je dochter ervoor gaat liggen?? Ik bedoel, zij heeft toch ook een band met de honden? Heeft zij inspraak?

als ik dat uitleg dan snapt ze het wel :) en dan zal ze het er ook mee eens zijn........ want het betekend niet dat we ze nooit meer zullen zien, het betekend alleen dat ze niet meer bij ons wonen :)