Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamaramt schreef:hahaha, hij heet nu BOB maar wij willen hem een leukere toepasselijke naam geven
aangezien al onze dieren vernoemd zijn naar karakters uit films willen we dat graag aanhouden
we hebben nu pumbaa(van timon en pumbaa)
Vippie schreef:tamaramt schreef:hahaha, hij heet nu BOB maar wij willen hem een leukere toepasselijke naam geven
aangezien al onze dieren vernoemd zijn naar karakters uit films willen we dat graag aanhouden
Hoho SPONGE BOB is ook een film
BOB de Rooy (uit Filmpje van paul de Leeuw), maak je dr Bopper van
Chiqa schreef:Plant een ken ik niet bij naam.
Plant twee is een ficus, kan er niets over vinden of tie giftig is.
Plant drie is een Spathiphyllum en die is zéér giftig!
hier een leuke site met plaatjes en voorbeelden van giftige planten
Wbt het onzindelijkheid, ik vidn het bijzonder dat hij op zijn leeftijd nog niet zindelijk is, mss is dat wel de reden dat hij uit huis geplaatst is want hij had al zindelijk moeten worden.
is niet zo bijzonder hoor
Mijn andere hond was 8 maanden toen ik die kreeg en niet zindelijk omdat hij altijd buiten in de tuin en hok had gezeten met een stuk bose; er werd dus niet mee gewandeld
dit komt vaker voor dat je denkt
nee, waarschijnlijk is deze hond gedumpt omdat hij een cherry eye had en dat is nu een week geleden operatief verwijderd en dat is een dure grap dus waarschijnlijk hebben ze daarom achtergelaten in de bossen
Ik heb er zelf geen ervaring mee, alleen met een pup. EN dat was gewoon goed observeren, desnoods alleen in een bench (Nest vervuilen zze meestal niet) en heel goed belonen als ze het buiten doen.
Ik heb mijn pup geleerd te plassen en poepen op commando, en natuurlijk enorm belonen.
Vippie schreef:tamaramt schreef:hahaha, hij heet nu BOB maar wij willen hem een leukere toepasselijke naam geven
Hoho SPONGE BOB is ook een film
BOB de Rooy (uit Filmpje van paul de Leeuw), maak je dr Bopper van
Chiqa schreef:Vippie ik maak er tijd voor komt zo B ingeinteresseerd over anders zo'n opmering á la mosterd na de maaltijd, naam was namelijk al lang en breed overeengekomen.
Anders reageer ik echt niet.
Tamarant hoe was je eerste dag zo met Rocky?
anneliesdj schreef:Zindelijk maken doen wij zo;
Als eerste is het uiteraard belangrijk om de hond vaak uit te laten zodat hij genoeg gelegenheid krijgt zijn behoefte te doen.
Als hij toch in huis plast/poept is het het beste om er zo snel mogelijk bij te zijn, streng NEE en hem er meteen meenemen naar buiten en naar een plek waar het wel mag, doet hij daar zijn behoefte dan heel uitgebreid belonen. (hoe sneller hoe beter uiteraard)
Zelf negeer ik het wel zoveel mogelijk, kijk hem bv niet aan als ik hem meeneem naar buiten.
Heeft hij gepoept/geplasd terwijl ik er niet bij ben dan maak ik hem daar wel van bewust door te zorgen dat hij ernaar kijkt en dan duidelijk NEE te zeggen. Ik sleur hem daarbij niet er doorheen, pak hem vaak helemaal niet vast, zeg alleen; wat is dat? Kijkt hij dan duidelijk NEE en weer naar buiten waar het wel mag.
Baruch, onze huidige hond, was zindelijk binnen 3 dagen en was krap 8 weken toen we hem kregen.
Trouwens; als je toch bezig bent met zindelijk maken is het een kleine moeite om je hond te leren niet op de stoep/speelveld te poepen, wel zo fijn voor je medemens/kind
Laika schreef:Leuk verslag, maar wat een geplas zeg!Het is dus wel een zeikert
Ook handig om aan het plassen en poepen ene commando te koppelen. Kan altijd handig zijn
tamaramt schreef:logisch; smalle gang met 4 vreemde volwassenen en 3 vreemdeje hondjes om hem heen
hij was wat bang; trol zijn staart tussen de benen en zetten wat rugharen rechtop
net toen ik daarom met hem verder wilde lopen omdat dit te veel voor hem was rende hij terug naar de voordeur
hij heeft gewoon nog tijd nodig om te wennen maar binnen een paar weken is dat allemaal goed
tamaramt schreef:en moets ik om 7.00 naar mijn werk; toen heb ik beide honden een rawhide grote knauwstok gegeven(voor het geval hij anders interesse kreeg in mijn meubels) en daar begon hij lekker op te knauwen
Nikka schreef:Ik zou eerst de "heel vaak naar buiten doen en de hemel inprijzen als hij plast" methode doen. Als het niet werkt zou ik hem daarbij ook van de brokken afhalen en op vers zetten. Ze drinken dan minder en plassen dan ook minder. heeft bij mijn asielhond goed geholpen en ik hoef er 's nachts ook niet meer uit gelukkig. Is hij nog volledig reu?
Babsiej schreef:Als ze hem opeten kunnen ze in het laatste stukje nog wel eens stikken![]()
Wat je kan doen is een kong kopen en deze vullen met iets lekkers, zijn ze ook uren mee zoet en niet gevaarlijk