nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:06

Echt een hele leuke hond, ook erg mooi. Maar ik denk dat echt een 50/50 kruising is. Hij lijkt op je laatste foto's helemaal niet zo op een boxer, hij heeft ook typische stafford oogjes. Ik denk dat hij gekruist is met een Am Stafford. Maar zoals je zei maakt dat het ook niet uit, hij heeft een hele mooi uistraling. Ik denk dat je hier echt een leuke hond aan hebt. En super dat je hem uit het asiel hebt gehaald.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:48

hallo iedereen,

rocky en milo hebben samen in de auto gezeten naar huis en dat ging goed :)
milo heeft hem gerustgesteld en ging rustig zitten dus hij heeft ook veel gezeten/ gelegen en in totaal toch 30 min in de auto gezeten
hij heeft wel heel veel gehijgd en dus ook veel gekwijld :P
en hij heeft in korte tijd heel veel gedronken binnen ; minimaal wel 1 liter maar waarschijnlijk wel meer
en ik ws in eerste instantie beetje bang hoe milo in huis zou reageren op rocky aangezien dat toch milos terrein is en milo had straks bij het asiel 1 x keer gegromd klein beetje toen rocky met hem wilde spelen en druk begon te doen en hij dat niet wilde
maar wat gebeurde er??
ze hebben 1,5 uur met elkaar lopen dollen, spelen, rennen ; de eetstoelen(leren fauteuls op wielen) vlogen alle kanten op
daarna werd hij een stuk rustiger en nu slaapt hij

hij is al een paar keer op zijn kussen gaan liggen dus dat gaat ook kei goed; hij heeft ook al gegeten uit zijn eigen eetbak(maar ook uit die van milo en toen hebben we hem gecorrigeerd)
drinken doet hij uit zijn eigen bak en uit die van milo maar dat is niet erg
eten krijgen ze 2 x per dag ; sochtends en savonds en ik ben eigenlijk van plan dat zodra wij weg gaan(naar het werk bv) en het eten is nog niet op om dat weg te gaan zetten en pas weer te geven zodra wij thuis komen
dit omdat ik bang ben dat zij elkaars brokken anders gaan eten
ik geef trouwens brokken van hills; deze kreeg hij in het asiel ook dus die hebben wij ook gehaald want dat zijn gewoon goede brokken en daar doet hij het kei goed op

hij speelt ook met de speeltjes die we in de kamer hebben liggen; flostouw, piepbot en piepbal en tennisbal
over een paar weken wisselen we deze speeltjes weer om met de andere speeltjes want we hebben er wel een stuk of 15 ;)

u]ik heb nog wel ff jullie advies/ tips nodig mbt zindelijk maken
[/u]

onze andere hond is alweer 13 jaar en het is dus heel lang geleden is dat ik voor de laatste keer een hond zindelijk heb gemaakt.
De nieuwe hond(rocky) is niet zindelijk, in korte tijd ( 3 uur) heeft hij al 3 x binnen geplast en 1 x gepoept
We hadden ook verwacht dat de hond niet zindelijk was en ons vantevoren ingelezen op internet hoe hiermee om te gaan
Op internet konden we vinden dat we hond niet moesten straffen en niet met de neus door de ontlasting/plas heen moesten halen
Als de hond binnen iets zou doen dan moeten we de hond niet straffen maar het ongelukje negeren; de hond naar een andere ruimte brengen zodat hij het niet meer ziet en dan opruimen
Klopt dit? Is dit de juiste tip?
Ik twijfel er namelijk aan, heb het idee dat de hond op deze manier niet gaat begrijpen als ik geen correctie mag geven(bv nee roepen en bij nekvel pakken) dat hij binnen niks mag doen.
Graag zou ik van jullie tips willen zodat we de komende dagen daar mee aan de gang kunnen,

en graag zou ik jullie advies willen of jullie weten hoe de volgende planten heten en of deze giftig zijn voor honden
hij heeft aan een van de planten willen knabbelen dus toen heb ik hem gecorrigeerd maar ben nu bang dat de platen giftig zijn en hij eraan gaat knabbelen als ik van huis ben
het gaat om de volgende planten
plant 1
Afbeelding
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ten005.jpg

plant 2
Afbeelding
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ten003.jpg

plant 3
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ten002.jpg
http://i352.photobucket.com/albums/r347 ... ten001.jpg
Laatst bijgewerkt door lindake op 16-07-09 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet. Je mag max 2 foto's per post plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 01:08

Plant een ken ik niet bij naam.
Plant twee is een ficus, kan er niets over vinden of tie giftig is.
Plant drie is een Spathiphyllum en die is zéér giftig!
hier een leuke site met plaatjes en voorbeelden van giftige planten

Wbt het onzindelijkheid, ik vidn het bijzonder dat hij op zijn leeftijd nog niet zindelijk is, mss is dat wel de reden dat hij uit huis geplaatst is want hij had al zindelijk moeten worden.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, alleen met een pup. EN dat was gewoon goed observeren, desnoods alleen in een bench (Nest vervuilen zze meestal niet) en heel goed belonen als ze het buiten doen.
Ik heb mijn pup geleerd te plassen en poepen op commando, en natuurlijk enorm belonen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 01:36

Hoi,

Wat een geweldig topic. Je begint over je hond (met een vraag) waarna er een discussie losbarst of het wel of geen boxer is en vervolgens komen er een paar planten in beeld. En ik kan over alles wel iets schrijven. I love bokt haha!

je plant heet een zamioculcas (moest ik ook ff googlen hoor! ;-)) ik heb er zelf ook een paar en ze doen het super in m'n vensterbank! De andere planten op je foto's heb ik ook en die ficus is niet kapot te krijgen. Bij mij staan alle planten op hoogte want ik wil niet dat onze reu denkt dat het een boompje is ;-)

Zindelijk krijgen is soms moeilijk. Hangt af van de oorzaak. Plast hij het nog als je binnenkomt? Dan is idd negeren de beste optie. Boxers zijn imo erg gevoelig (ken meer boxers die plassen bij binnenkomst en vreselijk schuddekonten omdat ze oh zo blij en vrolijk zijn). Als hij dus vaak geplast heeft kan hij soms de normen/waarden niet meer zo goed zien en denkt dan dat het allemaal in hius maar mag. Wij legdgen bij pups altijd een krant bij de voordeur en zodra er 1 gaat zitten dan til je ze op en dan breng je ze naar die krant (zo leren ze bij de deur te gaan zitten als ze moeten).

Bij volwassen honden pakten we ze toch eigenlijk zo snel mogelijk (dus het liefste als ze aan het plassen/poepen zijn) aan hun halsband naar buiten. Da's niet zo leuk want dan loopt het door je huis.. maar zo leert je hond wel dat hij/zij naar de deur moet gaan. Ik zou ze niet ergens opsluiten en dan gaan opruimen. Maar als jij de hond naar buiten doet kan je parner het achter je opruimen (en de volgende keer ruil je die taak om ;-))

Ga ook zeker met een jonge hond gewoon veel wandelen. Zeker als ze veel energie hebben. Heb je ook geen tuin waar ze in kunnen ravotten? Als die van ons heeeel nodig moeten dan doen ze het soms daar (en dat vind ik minder erg als binnen) maar op gezette tijden uitlaten is toch wel heel goed.

Wat ik ook als tip kreeg. Maar deze vind ik wel moeilijk is om niet heel veel water neer te zetten. Daarom vind ik hem moeilijk want ik vind dat je hond altijd genoeg vers water tot zijn/haar beschikking moet hebben (zeker met dit zomerse weer en nog meer zeker als je naar je werk bent!! ) maar 1 van onze honden dronk uit 'verveling' elke keer als ze langs die bak kwam nam ze een klein slokje omdat ze helemaal op eten gefocust is. Daar ging ze best veel van plassen en toen heb ik (op de dagen dat ik thuis was) de drinkbak maar om de paar uur neergezet en dan hield ze het wel droog. Ik weet niet of het daardoor komt, maar bij haar was het na een tijdje wel over. Misschien is het soms ook gewenning of uittesten van zo'n dier.

Verder heb ik ook asielhonden (en nogmaals super, dat zouden meer mensen moeten doen!!) en die krijgen ook Hills.. superduur maar ook supergoed. En als ze de brokken niet eten dan laat ik ze staan (ik ben zelf ookniet zo'n ontbijttype :Z ). Als jij niet thuis bent 'vechten' honden het toch wel met elkaar uit wat de rangorde is. Wel is het goed dat je leert wiens bak van wie is want dat kan wel tot een ruzietje leiden.

Laika

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 07:20

Planten heb ik geen enkel verstand van.
Het zindelijk maken, tja. Dit is wat IK zou doen. Ga hem eerst vaak uitlaten. Ieder uur of zo. Plast/poept hij buiten, enorm belonen. Probeer het voor te zijn dat hij het binnen doet. Dan dat uur langzaam uit laten lopen, telkens met een minuut of 10
Als hij het in huis doet, kun je dat best "straffen" hoor. Maar niet té! Gewoon zeggen NEE of FOEI, neem hem bij de halsband en trek hem naar buiten. Is er nog iets wat hij buiten doet, belonen. En hij mag best zien dat je het opruimt, en ook dat je dat helemaal niet leuk vind. Tenzij hij het zou doen bij wijze van aandacht vragen. Maar dat is het niet in dit geval, hij weet gewoon nog niet dat het niet binnen mag.
Laat hem in ieder geval even buiten na het drinken, eten, slapen en spelen. Dit zijn meestal de momenten dat ze moeten.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 07:39

tamaramt schreef:
hahaha, hij heet nu BOB maar wij willen hem een leukere toepasselijke naam geven
aangezien al onze dieren vernoemd zijn naar karakters uit films willen we dat graag aanhouden
we hebben nu pumbaa(van timon en pumbaa)

Hoho SPONGE BOB is ook een film :D
BOB de Rooy (uit Filmpje van paul de Leeuw :D), maak je dr Bopper van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:56

Vippie schreef:
tamaramt schreef:
hahaha, hij heet nu BOB maar wij willen hem een leukere toepasselijke naam geven
aangezien al onze dieren vernoemd zijn naar karakters uit films willen we dat graag aanhouden

Topic niet gelezen zeker?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:05

Chiqa schreef:
Topic niet gelezen zeker?

:D :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:25

Chiqa schreef:
[

Topic niet gelezen zeker?[/quote]

:D Duuhhhhh sorry heb ik niet altijd voor, jij wel?? ;)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:32

wat is hij leuk! misschien wel een kruising??

en namen,, heb er genoeg, james , nemo :Y) haha
veel suc6 met hem en veelplezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:38

Vippie ik maak er tijd voor komt zo B ingeinteresseerd over anders zo'n opmering á la mosterd na de maaltijd, naam was namelijk al lang en breed overeengekomen.
Anders reageer ik echt niet.

Tamarant hoe was je eerste dag zo met Rocky?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:05

Zindelijk maken doen wij zo;

Als eerste is het uiteraard belangrijk om de hond vaak uit te laten zodat hij genoeg gelegenheid krijgt zijn behoefte te doen.
Als hij toch in huis plast/poept is het het beste om er zo snel mogelijk bij te zijn, streng NEE en hem er meteen meenemen naar buiten en naar een plek waar het wel mag, doet hij daar zijn behoefte dan heel uitgebreid belonen. (hoe sneller hoe beter uiteraard)
Zelf negeer ik het wel zoveel mogelijk, kijk hem bv niet aan als ik hem meeneem naar buiten.
Heeft hij gepoept/geplasd terwijl ik er niet bij ben dan maak ik hem daar wel van bewust door te zorgen dat hij ernaar kijkt en dan duidelijk NEE te zeggen. Ik sleur hem daarbij niet er doorheen, pak hem vaak helemaal niet vast, zeg alleen; wat is dat? Kijkt hij dan duidelijk NEE en weer naar buiten waar het wel mag.
Baruch, onze huidige hond, was zindelijk binnen 3 dagen en was krap 8 weken toen we hem kregen.

Trouwens; als je toch bezig bent met zindelijk maken is het een kleine moeite om je hond te leren niet op de stoep/speelveld te poepen, wel zo fijn voor je medemens/kind ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 18:38

Chiqa schreef:
Plant een ken ik niet bij naam.
Plant twee is een ficus, kan er niets over vinden of tie giftig is.
Plant drie is een Spathiphyllum en die is zéér giftig!
hier een leuke site met plaatjes en voorbeelden van giftige planten

Wbt het onzindelijkheid, ik vidn het bijzonder dat hij op zijn leeftijd nog niet zindelijk is, mss is dat wel de reden dat hij uit huis geplaatst is want hij had al zindelijk moeten worden.
is niet zo bijzonder hoor ;)
Mijn andere hond was 8 maanden toen ik die kreeg en niet zindelijk omdat hij altijd buiten in de tuin en hok had gezeten met een stuk bose; er werd dus niet mee gewandeld
dit komt vaker voor dat je denkt
nee, waarschijnlijk is deze hond gedumpt omdat hij een cherry eye had en dat is nu een week geleden operatief verwijderd en dat is een dure grap dus waarschijnlijk hebben ze daarom achtergelaten in de bossen

Ik heb er zelf geen ervaring mee, alleen met een pup. EN dat was gewoon goed observeren, desnoods alleen in een bench (Nest vervuilen zze meestal niet) en heel goed belonen als ze het buiten doen.
Ik heb mijn pup geleerd te plassen en poepen op commando, en natuurlijk enorm belonen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 18:41

Vippie schreef:
tamaramt schreef:

hahaha, je hebt niet goed doorgelezen; hij heet nu rocky balboa oftewel rocky ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:02

Chiqa schreef:
Vippie ik maak er tijd voor komt zo B ingeinteresseerd over anders zo'n opmering á la mosterd na de maaltijd, naam was namelijk al lang en breed overeengekomen.
Anders reageer ik echt niet.

Tamarant hoe was je eerste dag zo met Rocky?

he, wat leuk dat je het vraagt
de eerste avond/dag was super; zie stukje hierboven voor het verslag.
gisteren heeft hij op de galerij ook kennis gemaakt met onze buren en hun 2 oliebol; alleen toen raakte hij beetje in paniek
logisch; smalle gang met 4 vreemde volwassenen en 3 vreemdeje hondjes om hem heen
hij was wat bang; trol zijn staart tussen de benen en zetten wat rugharen rechtop
net toen ik daarom met hem verder wilde lopen omdat dit te veel voor hem was rende hij terug naar de voordeur
hij heeft gewoon nog tijd nodig om te wennen maar binnen een paar weken is dat allemaal goed ;)
maar de nacht was supervermoeiend; slecht geslapen omdat hij veel gespeeld heeft en gehijgd en wonen gelijkvloers dus ik hoor alles ;)
maar goed; paar keer bed uit; gezegd en commando gegeven voor op zijn plaats te gaan liggen zodat hij ophield met spelen en heel consequent meegeweest; dus paar keer bed uit geweest
hij heeft vannacht ook maar 1 x keer binnen geplast :D
vanochtend om 5 uur heeft mijn vriend beide honden uitgelaten maar rocky was zo blij en enthousiast dat hij mee mocht dat hij plasje liet lopen
buiten heeft hij toen nog gepoept
om 6.00 heb ik beide honden eten gegeven en na een kleine correctie(hij vond het eten van milo lekker) is hij braaf zijn eigen brokken gaan opeten
daarna heeft hij rond 6 uur nog 1 x binnen geplast en om kwart over 6 ben ik er 45 min mee gaan lopen
hij heeft toen 2 x geplast en 2x gepoept(klein beetje diarree) en toen heb ik alle keren heel uitbundig beloond met stem, aaien, kuffels en beloningssnoepjes
na 2 x keer werd hij echter zo enthousiast dat hij heel druk ging spelen toen ik hem beloonde; maar dat vond ik prima was spelen is immers ook een beloning
echter toen ik na een paar minuten door wilde lopen sprong hij tegen me aan; lomp en druk dat hij verder wilde spelen
hem toen gecorrigeerd met ; NEE en hem laten zitten en toen hij rustig was weer verder gelopen
toen kwamen we thuis en moets ik om 7.00 naar mijn werk; toen heb ik beide honden een rawhide grote knauwstok gegeven(voor het geval hij anders interesse kreeg in mijn meubels) en daar begon hij lekker op te knauwen
vervolgens ging mijn schoonvader om 11.00 uur ons huis binnen om ze te controleren of alles goed ging en of niks binnenhad gedaan
hij had niks vernield en niks binnen gedaan; maar toen mijn schoonvader ze uit wilde gaan laten moest hij van enthousiasme 2 x plassen
daarna is hij gaan wandelen en toen heeft hij weer geplast en gepoept dus is hij weer uitbundig beloond
na een fikse wandeling hefet hij ze thuis teruggelegd en toen is mijn schoonvader rond 2 uur weer naar ons huis gegaan
hij had toen 1 x binnen geplast; toen is hij met beide weer een grote wandeling gaan maken en toen heeft hij buiten weer geplast :D
daarna heeft mijn schoonvader ze mee genomen naar hun huis met een tuin van 30 meter(mijn schoonouders wonen bij mij in de straat) en daar hebben ze lekker met zijn 2en en met mijn schoonouders liggen spelen, ravotten en slapen in de tuin.
Hij heeft toen 2 x geplast in de tuin; en toen heeft mijn schoonmoeder hem gecorrigeerd met NEE
We hadden namelijk inmiddels een mail gehad van onze toekomstige hondencursustrainer met deze tip; we mogen deze correctie alleen doen bij op heterdaad betrappen
hij gaf ons ook het advies om alleen water te geven na het eten en na het spelen en dan het water wegnemen
ik ken deze truc al langer maar ben er geen voorstander van
vooral niet met dit warme weer; ik vind dat er continue drinken beschikbaar moet zijn; ook voor mijn andere hond
net heb ik rocky ff gecorrigeerd met NEE en nekvel gepakt en laten liggen omdat jij tot 2 x toe iets van tafel had gehaald(knaagstok); 1e keer zag ik het pas toen hij het in zijn mond had maar 2e keer betrapte ik hem op heterdaad dus gecorrigeerd meteen en dat ging goed

nu liggen ze beide te slapen en suffen afwisselend met knagen op de rawhide stick ;)
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 16-07-09 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:03

anneliesdj schreef:
Zindelijk maken doen wij zo;

Als eerste is het uiteraard belangrijk om de hond vaak uit te laten zodat hij genoeg gelegenheid krijgt zijn behoefte te doen.
Als hij toch in huis plast/poept is het het beste om er zo snel mogelijk bij te zijn, streng NEE en hem er meteen meenemen naar buiten en naar een plek waar het wel mag, doet hij daar zijn behoefte dan heel uitgebreid belonen. (hoe sneller hoe beter uiteraard)
Zelf negeer ik het wel zoveel mogelijk, kijk hem bv niet aan als ik hem meeneem naar buiten.
Heeft hij gepoept/geplasd terwijl ik er niet bij ben dan maak ik hem daar wel van bewust door te zorgen dat hij ernaar kijkt en dan duidelijk NEE te zeggen. Ik sleur hem daarbij niet er doorheen, pak hem vaak helemaal niet vast, zeg alleen; wat is dat? Kijkt hij dan duidelijk NEE en weer naar buiten waar het wel mag.
Baruch, onze huidige hond, was zindelijk binnen 3 dagen en was krap 8 weken toen we hem kregen.

Trouwens; als je toch bezig bent met zindelijk maken is het een kleine moeite om je hond te leren niet op de stoep/speelveld te poepen, wel zo fijn voor je medemens/kind ;)

dat was ik natuurlijk ook van plan; als ik hem zindelijk maak doe ik het wel ook meteen goed he ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:13

Leuk verslag, maar wat een geplas zeg! :D Het is dus wel een zeikert _O-
Ook handig om aan het plassen en poepen ene commando te koppelen. Kan altijd handig zijn :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:18

Laika schreef:
Leuk verslag, maar wat een geplas zeg! :D Het is dus wel een zeikert _O-
Ook handig om aan het plassen en poepen ene commando te koppelen. Kan altijd handig zijn :j

hahaha, ja beetje wel
maar komt natuurlijk ook door de strees want hij heeft gister ook ontzettend veel gedronken ; echt minimaal 1 a 1,5 liter in hele korte tijd
gewoon stress en nerveus beetje maar dat komt allemaal wel goed
ik heb er de volste vertrouwen in dat hij binnen enkele weken helemaal zindelijk is(ik hoop binnen 8 weken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:26

Zo te lezen pak je je hem op de juiste manier, leuk dagverslag :)

tamaramt schreef:
logisch; smalle gang met 4 vreemde volwassenen en 3 vreemdeje hondjes om hem heen
hij was wat bang; trol zijn staart tussen de benen en zetten wat rugharen rechtop
net toen ik daarom met hem verder wilde lopen omdat dit te veel voor hem was rende hij terug naar de voordeur
hij heeft gewoon nog tijd nodig om te wennen maar binnen een paar weken is dat allemaal goed

Nooit troosten he, dan bevestig je zijn gedrag, gewoon doorlopen of dr niets aan de hand is.
tamaramt schreef:
en moets ik om 7.00 naar mijn werk; toen heb ik beide honden een rawhide grote knauwstok gegeven(voor het geval hij anders interesse kreeg in mijn meubels) en daar begon hij lekker op te knauwen

je hodn alleen laten met zo'n kauwbot zou ik niet doen, je zult niet de eerste zijn bij wie dit misgaat.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 21:11

hoi chica,

bedankt voor je reactie ;)
kun je verklaren waarom ik hem niet alleen zou kunnen laten met zo n bot?
Ik heb dit altijd zo gedaan bij nieuwe honden zodat ze behalve speeltjes ook iets te knauwen hebben want anders beginnen ze aan meubels of iets dergelijks
ook de trainer en andere deskundigen raden dit aan maar ik sta voor alle opties open dus andere goede afleidende dingen tijdens uren afwezigheid hoor ik graag ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:44

Ik zou eerst de "heel vaak naar buiten doen en de hemel inprijzen als hij plast" methode doen. Als het niet werkt zou ik hem daarbij ook van de brokken afhalen en op vers zetten. Ze drinken dan minder en plassen dan ook minder. heeft bij mijn asielhond goed geholpen en ik hoef er 's nachts ook niet meer uit gelukkig. Is hij nog volledig reu?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:44

Als ze hem opeten kunnen ze in het laatste stukje nog wel eens stikken ;)

Wat je kan doen is een kong kopen en deze vullen met iets lekkers, zijn ze ook uren mee zoet en niet gevaarlijk ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:06

Nikka schreef:
Ik zou eerst de "heel vaak naar buiten doen en de hemel inprijzen als hij plast" methode doen. Als het niet werkt zou ik hem daarbij ook van de brokken afhalen en op vers zetten. Ze drinken dan minder en plassen dan ook minder. heeft bij mijn asielhond goed geholpen en ik hoef er 's nachts ook niet meer uit gelukkig. Is hij nog volledig reu?

jep volledig reu
ik wilde hem eerst laten castreren maar dat werd me door verschillende mensen afgeraden omdat hij nog zo jong is en een boxer pas met 2 a 2,5 jaar uitgegroeid is
hij is ook heel lief en onderdanig absoluut niet dominant; als hij dat straks ooit wel wordt als hij in de pubertijd komt en ik krijg het met correctie en training niet afgeleerd dan gaan meteen zijn ballen eraf
mijn andere reu is ook niet gecastreerd en die is ooit wel wat dominant maar die laat zich wel goed corrigeren
en we doen nu idd de heel vaak naar buiten doen en de hemel inprijzen als hij plast/poept maar als we hem binnen op heterdaad betrappen is het wel NEE en pak ik hem bij zijn nekvel mee naar buiten
ben ik straks mee begonnen op advies van bokkers
hij bleef wel gewoon doorplassen tijdens het lopen naar buiten toen maar op deze manier leert hij wel dat het binnen niet mag en dat hij dan naar buiten moet
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 16-07-09 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 23:08

Babsiej schreef:
Als ze hem opeten kunnen ze in het laatste stukje nog wel eens stikken ;)

Wat je kan doen is een kong kopen en deze vullen met iets lekkers, zijn ze ook uren mee zoet en niet gevaarlijk ;)

maar het laatste stuk wat hij nu heeft is helemaal zacht van het gekwijl en gelebber
mijn andere hond milo eet heel gulzig en schrokt het laatste stuk van zon boyt altijd naar binnen en kokhalst dan soms wel wat maar omdat toch wat zacht is van al het gekwijl en gekauw glijdt het wel goed door en door het speeksel in de mond wordt het nog zachter

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:58

Hey, wat een zeikerd idd hihii!! Maar zo te horen heb je er een flinke kluif aan (sorry, zal op houden met flauwe grappen ;-))
Supergoed dat je hem gewoon naar buiten 'sleurt' terwijl hij plast dat is even niet leuk maar voor hem ongemakkelijk waardoor hij beter kan begrijpen dat je dit niet wil.

Dat hij bij binnenkomst van enthousiasme gaat plassen is best moeilijk af te leren, zeker bij een jonge hond die gewoon zo blij is (in het asiel kwam er natuurlijk niet zo vaak leuke visite langs! :(:) ) maar daarin is het het beste echt gewoon strak negeren. Bij binnenkomst niets zeggen hond voorbij lopen, van hem wegdraaien (laat je bezoek ook nog niet gaan zitten want dan komen ze dichterbij (op ooghoogte hond) en dat is ook weer aandacht) en loop anders direct door naar de tuin ofzo.

Mijn honden mochten eerst ook niet in de tuin plassen (ik was bang voor stank/gele planten) maar toen ze het in huis deed had ik liever dat als ze dan een keer een klein plasje moesten het toch in de tuin doen. Dat doen ze nu, maar het komt niet vaak voor (met dit warme weer wel ietsjes vaker maarja dan drinken ze ook meer) (gevolg is trouwens wel dat je andere hond het ook gaat doen..). Het zal wel allemaal verkeerd zijn, maar ik blijf erbij, liever in de tuin dan op m'n tapijt of vloer! En het ik ruik niks en ook geen gele planten btw! ;)

Maar goed, jullie staan dus in de tuin. En pas als de hond niet meer schuddekont (doet die van jullie dat ook? ik vinddat zo grappig bij boxers) dan kan het bezoek/jij tegen hem gaan praten. Dit moet je echt concequent volhouden want het is voor jezelf ook gewenning en je andere hond zal het misschien ook wel gek vinden (die kun je wel een aai geven maar beter is het om geen 'haaai' of wat dan ook te zeggen). Ik roep ook altijd heel enthousiast als ik thuis kom (dat is ook zo leuk aan een hond dat als je alleen thuis komt er altijd iemand vrolijk op je af komt) maar bij een enthousiaste-plasser kun je dat beter laten. Dus pas als hij rustig is dan zachtjes aaien. gaat hij weer door het dolle blijf dan rustig en negeer het anders weer. Het zal best een tijdje kunnen duren voordat hij dit afleert (zeker als je viste krijgt die het niet weten en enthousiast binnenkomen met allerhande verhalen) maar het is voor zover ik weet de enige manier die werkt.

Probeer anders in het begin ook best wat rust in te lassen. Als je veel visite krijgt, andere honden op bezoek (iedereen wil hem zien natuurlijk) is dat ook allemaal hardstikke spannend voor hem. Dat werkt het plassen weer in de hand denk ik. Hij moet nog aan zijn omgeving, jullie, de andere hond en alle andere dingen wennen. Voorheen was z'n wereldje maar klein natuurlijk. Niet om nu je agenda om te gooien hoor maar als het toch gaat regenen is een TV-avondje niet wat?? ;) ;) ;)

Ik vind de truc met het water ook best moeilijk. Maar het heeft bij ons wel gewerkt. Ik wist dat onze andere hond maar een paar keer per dag wat grotere hoeveelheden water in 1x dronk dus daarom durfde ik de bak best weg te zetten. Ze bleef namelijk maar langs die bak lopen en elke keer weer een slok nemen. Kan ook gewoon spanning zijn omdat alles nieuw is maar hij moet er natuurlijk geen gewoonte van maken (want na een tijdje ben je dat dweilen goed beu!) >;)

Het lijkt er wel op dat hij jullie een beetje aan het uittesten is. Iets van tafel pakken enzo is natuurlijk uit den boze! Zorg dat je in het begin heel consequent blijft tegen je hond dan heb je er later alleen maar plezier van. Mijn andere hond probeerde ook vanalles uit (tot echt vals naar je bijten..) die kende het commando zit niet eens (geen enkel commando trouwens) en nu weet ze wat 'op je plaats' 'zit' en 'blijf' is, ook kent ze te termen 'koekje?' en 'eten' natuurlijk!!! :D _O- Het commando 'ga je mee uit' kun je ivm met het plassen beter even laten (of hem in de tuin aan de riem doen ;-))

Succes met je nachtrust vanavond. En ik zou hem morgenochtend gelijk een wandeling van een uur geven en dan buiten ook lekker met hem spelen.