Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:40

Natasjaa ben wel benieuwd hoe de afgelopen dagen zijn verlopen met je nieuwe aanpak :)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 00:21

Het gaat stukken beter, alleen de bench accepteert ze echt nog niet, maar ze is al een stuk minder uitputtend, haar kong gebruikte ik al, en daar is ze heel blij mee volgens mij, alleen ze weet zelfs die stuk te krijgen :j Nog geen stukken er uit, maar wel diepe krassen er in zeg maar :) Sterk bekkie zullen we maar zeggen....

Doorslapen doet ze nog altijd niet, maar denk dat dat vanzelf wel zal komen, zindelijkheid gaat op dat ene ongelukje van een paar dagen na weer helemaal goed, gelukkig! :D

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 02:09

Even nog een vraagje, aangezien er een aantal keer gezegd is dat een pup een baby is... ben ik benieuwd vanaf welke leeftijd een pup baby-af is eigenlijk, in jullie ogen? :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:34

Natasjaa schreef:
Even nog een vraagje, aangezien er een aantal keer gezegd is dat een pup een baby is... ben ik benieuwd vanaf welke leeftijd een pup baby-af is eigenlijk, in jullie ogen? :)

Nou als je een labrador heb, dan duurt het nog wel een paar jaar, die zijn volgens mij nooit puppie af :+
:D

Nee, maar dat hangt volgens mij een beetje per pup af.
De ene wordt wat sneller pup af dan de ander. Maar gemiddeld met een paar maanden moet je verbetering zien en dan krijg je ook
een soort van peuter-, kleuter en zeker ook puberfase.
Maar dan ga ik van de labradors uit he?

* heel gemeen en dan denk je dat je alles onder controle heb, dan gaan ze je weer uitproberen 8-) *

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:55

Ik vind een pup vanaf 1 jaar pup-af :) Dan hebben ze hun puppie en grootste puberperiode wel gehad :j Tot 1 jaar houd ik er extra rekening mee dat ze nog maar puppie zijn. Ook om mezelf er elke keer aan te herinneren dat onze enorme hond eigenlijk nog een heel klein hondje van binnen is :j

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:46

Wat fijn om te horen dat het al veel beter gaat +:)+
Ik noem een pup een pup tot ze 1 jaar zijn :j

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:51

ik zit me net iets te bedenken wat ik niemand heb zien zeggen.... weleens aan gedacht dat je pup een behoorlijk dominante tante is?

Wij hebben zelf een kruising Stabij x Wetterhoun (en we staan nu op de wachtlijst voor een volle Wetter) en zij is echt dominant. Helaas voor haar ben ik dominanter en staat zij op de 3e plek in ons "gezin" (mijn vriend en ik staan even hoog, we zijn tenslotte roedel leiders). Toen ze nog een pup was heeft ze ontzettend veel gesloopt. Jammer dan, had ik mijn spullen maar niet moeten laten slingeren, leer je wel van opruimen. Hogerop in de roedel willen kruipen is ze wel afgeleerd, want op je lazer van een leider krijgen is niet leuk. Toen ze in de gaten kreeg dat ze niet hogerop kwam, was het voor haar klaar en vond ze haar rust.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:17

Hoi, ik had in dit topic zitten lezen om tips op te doen en toen ik verder aan het zoeken was kwam ik dit tegen over de KONG:
Een KONG aan een touw, vastgebonden in de bench en gevuld met lekkers, is een handig hulpmiddel bij Bench Training ! Hierbij hoeft de moeilijkheidsgraad niet hoog te zijn, het touw dient hier slechts om ervoor te zorgen dat de KONG niet kan worden meegenomen door uw hond, uit de (openstaande) bench.
Wellicht is dat een idee? Dan is ze even bezig en vergeet ze misschien dat ze in de bench zit?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:42

Je moet dr ook niet zooooveel aandacht geven! je mag wel wat met je pup spelen enzoow. maar als jij het genoeg vind moet ie zich zelf maar vermaken! geeef m n oude bal, kussen sok ofzo en laat m lekker spelen. en dan negeren.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:33

ik heb alleen de eerste en de laatste paar reacties doorgelezen..
dus excuses als ik dingen vertel die al eerder gemeld zijn.

pup's moeten inderdaad erg wennen aan een bench.. een tip die ik je kan mee geven is dat als je de pup in de bench zet om te slapen/rust te houden, is om de bench (gedeeltelijk) af te dekken met een doek/laken. op die manier wordt het een beetje een donker holletje en dan zijn ze vaak een stuk rustiger..ook doordat zo'n donker holletje lekker vertrouwd aanvoelt..

en het niet zindelijk worden, no worry's met consequent volhouden komt dat op een gegeven moment ook echt wel goed..
wij hebben nu 2 honden..de oudste (bijna 6 jaar) hebben we gekregen vanaf dat ze 5/6 maanden was. voor die tijd heeft ze ong 4 eigenaren gehad en nog 0 opvoeding. daarbovenop was (is ze nog steeds) een enorm dominante hond, en ze is een labrador, dus alles is eetbaar. nog een bijkomend probleem: ze is enorm intelligent! nou je kunt je wel voorstellen waar de combi geen opvoeding, dominantie en pubertijd op uitdraaiden..

onze 2e pup is een half zusje van onze eerste hond. en ook zij is enorm dominant. met haar hebben we ook de nodige problemen gehad met het zindelijk worden. dan ging t weer een week goed, en vervolgens deed ze weer 2 dagen alles in huis, dan ging t weer 2 weken goed en hup, daar ging t weer fout.

de oudste heeft ook nachten lang zitten janken in de bench (maar die deed het er dus ook om omdat de vorige eigenaren wel toegaven en haar zo haar zin gaven).. maar gewoon negeren (uiteraard wel als je zeker weet dat er niets anders aan de hand is, dus ook snachts regelmatig even uitlaten, en het natuurlijk overdag ook regelmatig opbouwen/oefenen).. negatieve aandacht is ook aandacht en als je naar ze toe komt wennen ze er nooit aan. ze gaan t vanzelf een lekker knus plekje vinden waar ze even tot rust kunnen komen (die doek eroverheen helpt echt heel erg). sterker nog, toen wij de tweede hond kregen ging de eerste vaak lekker in de bench liggen toen we die dus weer hadden, vond ze heerlijk! heb je misschien nog een knuffel/speeltje over van t nest waar ze uit kwam? of misschien een kledingstuk met jouw geur die je in de bench kan leggen? zulke dingen kunnen ook helpen om ze sneller thuis te laten voelen in de bench.

verder is routine dus heeel belangrijk voor een jonge pup..en consequent zijn. routine geeft de pup ook rust.. elke dag op exact dezelfde tijdstippen eten, even wandelen, even spelen/oefenen, even in de bench enz.

hoop dat t inmiddels beter gaat, en ga nu even de rest van t topic doorlezen;)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 19:40

Dank jullie voor de reacties, het gaat inmiddels een stuk beter, en ze is ook op dat ene ongelukje na gelukkig weer helemaal zindelijk, dus gaat eigenlijk prima wat dat betreft!

Vandaag is ze lekker mee geweest naar de kampioenschappen, beestje had de tijd van dr leven, en ligt nu halfdood op dr kleedje te slapen :) Hoop indrukken opgedaan dus vandaag voor de kleine meid! Met de bench ga ik inderdaad weer helemaal van voor af aan beginnen, en dan moet dat ook vast wel weer helemaal goedkomen :j Regelmaat gaat lastig worden, aangezien mijn vriend geen vast rooster heeft, is het eigenlijk onmogelijk om alles stipt op hetzelfde tijdstip te doen, maar ze begint er aan te wennen, dus ook dat gaat vast en zeker helemaal goedkomen!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:43

ahjoh gewoon zoveel mogelijk dezelfde tijden aanhouden dan komt het vast ook goed hoor :j fijn dat het zoveel beter gaat, super +:)+ zo zie je maar... de aanhouder wint :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:49

ik ben t even kwijt, maar wat is ookal weer de leeftijd van een pup/hond waarop ie zn laatste inenting cocktail krijgt voor zn 'puppytijd' ? (de puppytijd van onze honden is alweer een tijdje terug).
mijn tante (fokster) waarschuwde ons namelijk dat we de pup voor ie al zn inentingen gehad heeft niet op teveel plekken moesten laten komen (bijv in een natuurgebied waar veel wild rondloopt enz).

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:55

in het paspoort van je hond kun je zien wanneer deze zijn volgende enting moet hebben :j
Ik geloof rond de leeftijd van 3 maanden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:58

Yup, met 12 weken hebben ze de laatste enting binnen. Dan kun je in principe overal naartoe :j

Helpt het overigens niet dat als je pupsel slaapt, dat je haar dan in de bench legt? Wij konden onze pup als hij goed sliep half door de kamer gooien voor hij wakker werd :D Vervolgens laat je de bench wel gewoon open staan, maar slaapt ze toch in de bench. Verrassing als ze wakker wordt :) Ik heb wel vaker gehoord dat dit helpt bij honden die de bench niet zo leuk vinden.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:59

Hee dat vindt ik wel een goed idee XoNo, was ik nog niet opgekomen :P ik heb idd ook weleens gehoord dat dat goed werkt :j

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 23:54

Het idee is op zich super, maar als ze slaapt en je wilt haar oppakken is ze meteen weer klaarwakker, dit heb ik namelijk al een aantal keer geprobeerd...
Iets lekkers kijkt ze niet naar, ze heeft maar 1 missie als ze in de bench zit, en dat is er Uit!!
Maar goed, we gaan stug door en ooit zal het kwartje toch wel gaan vallen mag ik hopen...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:46

eowyn04 schreef:
Natasjaa schreef:

Nou als je een labrador heb, dan duurt het nog wel een paar jaar, die zijn volgens mij nooit puppie af :+
:D

*

Ennnn bedankt :D :D ik heb dr dus 2 van nu 8 maand :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:47

Zwitsal schreef:
ik ben t even kwijt, maar wat is ookal weer de leeftijd van een pup/hond waarop ie zn laatste inenting cocktail krijgt voor zn 'puppytijd' ? (de puppytijd van onze honden is alweer een tijdje terug).
mijn tante (fokster) waarschuwde ons namelijk dat we de pup voor ie al zn inentingen gehad heeft niet op teveel plekken moesten laten komen (bijv in een natuurgebied waar veel wild rondloopt enz).

Meen je dat?
onze 2 pups moeten hun laatste entingen in November maar we komen nu al wel met ze in de bossen en het lauwersooggebied

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:07

Secretlin: je 2 pups zijn nu 8 maand? dus in november een jaar dan? Die enting bedoelt ze denk ik niet met laatste pup enting :) Het gaat om de enting met een leeftijd van 3 maand geloof ik.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:18

hmm even denken hoor haha of zijn ze inmiddels alweer ouder (oh wat erg ik ben zo slecht in onthouden) ze zijn geboren in November 2008 dan zijn ze nu dus 8 maand

ohhh zo haha oke

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:31

Als de hond zo'n hekel aan de bench heeft, waarom hou je er dan niet mee op? Niet elke hond is geschikt voor een bench. Ik zou een fijne mand met deken voor haar neerzetten en haar in de keuken zetten als dat gaat.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:40

chocobroodje schreef:
Als de hond zo'n hekel aan de bench heeft, waarom hou je er dan niet mee op? Niet elke hond is geschikt voor een bench. Ik zou een fijne mand met deken voor haar neerzetten en haar in de keuken zetten als dat gaat.

lezen is ook een vak :O Er staat geloof ik 10 keer dat de pup de mand alleen maar sloopt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:42

Ja maar dat kun je hem afleren. Ik heb het hele topic gelezen hoor, je hoeft niet meteen aan te vallen! Wel eens van anti knabbel gehoord?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:51

Ha ha ha inge ik kom je topic heeeeel toevallig tegen. Maar dacht dat het goed ging nu? Of toch geen advies meer nodig van deze kant?

Nou ik hoop dat het toch echt goed gaat nu.