hond gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:45

Borders vind ik dan weer niks :n Zijn van die kruiperige mormels, ik vind dat een hond stoer rechtop hoort te lopen en niet als een kat langs de grond moet sluipen.

Anoniem

Re: hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:50

Ik moet altijd lachen om ze..... ken een Border, die komt me altijd heel vrolijk begroeten, je ziet die ogen stralen gewoon..... en hij is erg leuk met Beau :+:

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:41

anneliesdj schreef:
Bouviers zijn wel erg dominant hé? Dus dat moet je wel aan kunnen.
Verder voldoen veel doggen ook wel aan je eisen; goed waaks, rustig in huis, buiten actief en vinden het niet zo erg als ze eens een dag wat minder lopen, bovendien staan de meesten erom bekend dat ze erg goed met kinderen zijn.

mannetjes KUNNEN (met de nadruk op KUNNEN) dominant zijn de vrouwtjes niet, maar over het algemeen zijn bouviers tegenwoordig allemaal schapen:P (dus lief) ik vind persoonlijk dat ze 1 van de meest eerlijke honden zijn.En dan spreek ik ook over veel persoonlijke ervaring met bouviers en andere honden. Ik heb leren lopen met 2 bouviers :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:45

borders zijn ook echt geen rustige dieren!!!de nieuwe fokrichting wel daar het opeens een modehond was, maar het orginele ras (die wat IK dus juist t leukste vind) is een hond die heeeeeel energiek is en zeker veel uitdaging moet hebben, als ze zich vervelen kunnen ze gedrachsproblemen ontwikkelen, ze kunnen zelfs de mensen in huis gaan drijven (daar waar ze voor gebruikt werden int algemeen) of alles maar dan ook alles kapot maken thuis. er moet dus veel mee gelopen worden, een paar vrienden hebben bv ook 1 en gaat uren lopen, hij komt dood moe thuis en zijn springt uit de auto van ow eey en gaan we nu doen!?

binnen KAN ze rustig zijn maar dan gaat ze ondeugde, meestal kun je bijna heel de dag met dr bezig blijven onuitputbaar die dieren pfff...maar lijkt me dus niet zoon idiale hond als je zeker weten een rustige hond binnen wilt ;)

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:37

ik stuiter buiten ook de hele dag

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:33

anneliesdj schreef:
Yamcha schreef:
Annelies bedoelt meer doggen in de zin van Duitse doggen, dogachtigen, molossers.....

:j Duitse dog valt dan wss ook af aangezien ze een middelgrote hond wil, ik zat meer te denken aan B/Z Sennenhonden, Bordeaux, Am. Bull, Schnauzers (erg leuk!), Hovawart, New Foundlander, Landseer ed. (dat ik deze rassen noem wil niet zeggen dat ze per definite geschikt zijn voor TS)
Maar ligt er ook erg aan wat je ziet als middelgrote hond, de rassen die hier genoemd zijn zijn wel een tikkie groter dan een Friese stabij ;)

Dat valt voor mij allemaal onder het formaat kalf :D Bij de hele grote honden moet je er ook wel rekening mee houden dat het een hele tijd duurt voordat ze uitgegroeid zijn (anderhalf -2 jaar) en ze meestal ook niet zo oud worden. Als ze echt wil gaan trainen, zou ik overigens niet voor deze rassen gaan.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:35

anneliesdj schreef:
Borders vind ik dan weer niks :n Zijn van die kruiperige mormels, ik vind dat een hond stoer rechtop hoort te lopen en niet als een kat langs de grond moet sluipen.

Doen ze lang niet allemaal hoor
Afbeelding
:+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:36

geerke schreef:

Ben ook via deze site aan mijn hond gekomen (een 16 jarige) en heb er nog geen moment spijt van gehad. Voor elk wat wils in het asiel!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:37

Er is een beslissing genomen door TS en haar familie over welk ras het zal worden.
Daarnaast gaat de discussie hier weer richting off-topic.
Daarom sluit ik dit topic.