Citaat:Dit heeft niks met agressie te maken. De pup heeft simpelweg nooit geleerd om fatsoenlijk te spelen. Wij hebben ook een hond die als pup zo was.
Maak je niet te veel zorgen, het komt wel goed.
Zodra de pup begint te bijten staak jij meteen het spel en loop je weg. Hangt hij dan in je hielen (dat deed de onze) dan zeg je luid "NEE!!" en blijf je gewoon helemaal stilstaan.
Des te meer jullie reageren, des te meer prikkels geef je de pup en prikkels daar reageert de pup weer heftig op.
De pup wil spelen, dat is prima maar wel onder jullie voorwaarden, en bijten mag niet, dus houdt het spelletje op. Klaar!
Geef hem wel iets waar hij zich op uit kan leven, herders zijn over het algemeen erg intelligent dus ik raad je een Kong aan, doe daar zijn brokjes in en een lekker snoepje voor hem. Dan mag hij zelf gaan uitvogelen hoe hij het eruit moet krijgen.
Onze hond vond dit geweldig.
De agressie die jullie beschrijven is angstagressie, het is een laatste redmiddel in de hondentaal. Wolven in een roedel vinden namelijk heel erg veel goed van hun pups en een correctie en zeker zo'n heftige komt vrijwel nooit voor.
Jullie pup snapt er dus geen lor van. Elke hond reageert anders, de een ploft op zijn rug als hij bang is maar je hebt dus ook zogenaamde angstbijters. Ik denk dat jullie daar een van hebben.
Het codewoord is negeren. Als hij bijt staak je meteen alle aandacht die je hem gaf. Je kan hem als hij echt heel stout is een time out geven in een aparte ruimte. Niet te lang hoor, hooguit een minuut of 2. Wij gebruiken daarvoor de badkamer, dat vindt ons loedertje niet leuk.
Ga ook lekker met het hondje op cursus en pak hem niet te hard aan.
Ik ben het hier helemaal mee eens. De hond weet gewoon voor gekkigheid niet hoe hij dan wel moet reageren als jullie hem op zijn donder geven....Hij doet dit *agressief* gedrag dus alleen maar omdat hij simpelweg niet snapt wat jullie dan wel van hem verwachten