Bella met haar nieuwe jas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deken voor een hond zielig of niet?

Ja
80 (49%)
Hangt van seizoen af
46 (28%)
Ligt er aan wat voor deken
15 (9%)
Nee
22 (13%)

Totaal aantal stemmen: 163

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:19

melanie_h schreef:
Heb het hele topic doorgelezen, mijn hemel wat een ophef over een jasje :O

totdat je hondje een keer gegrepen word door een andere hond doordat die jouw hond niet kon 'lezen'

Mars

Re: Bella met haar nieuwe jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:26

Moderatoropmerking:
Willen jullie aub letten op de manier van reageren? Ik heb al eerder gevraagd om niet persoonlijk aan te vallen, dat is nergens voor nodig en draagt niet bij aan een goede sfeer in dit topic.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:28

LimaMambo schreef:
melanie_h schreef:

totdat je hondje een keer gegrepen word door een andere hond doordat die jouw hond niet kon 'lezen'

8)7 er zijn nog meer gedragingen die een hond geeft dan alleen zijn haren!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:30

maar niet ieder hondenbaasje kent die gedragingen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:18

Ik vind jasjes ook niet echt nodig maar jeetje af en toe een jasje om kan echt geen kwaad hoor.

Andere honden merken aan veel meer dingen in de houding hoe de pet staat.

Nogmaals ook ik vind het absoluut niet nodig, mijn naaktkatten lopen ook in de winter buiten zonder jasje maar goed das ieder zn eigen keus.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:39

Aan meerdere dingen ja, maar die haren kunenn er net voor zorgen dat het wel of niet mis gaat. En geloof me, je kan jezelf wel voor je hoofd slaan als het fout gaat doordat de hond niet gelezen kan worden!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:44

Als je een beetje hondentaal kent zie je het wel aankomen en anders doe je het met loslopen toch af? ;)

Er wordt hier wel een heleboel heisa gemaakt om een jasje...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:35

Dat jij het ziet aankomen is allemaal fijn hoor, maar meeste mensen zien dit niet !
Juist aan de riem krijgen de meeste honden mot hoor...

En een heleboel heisa, je klopt. Mensen moeten een stoppen met het willen vermensenlijke van honden! Het zijn gewoon dieren. Voor je het weet heb je gucci hondenschoenen.

Ik vind het idioot, dat is mijn mening. Jij vind het heisa, ik vind van niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:38

Ik zei al in t begin ik ben t er ook niet mee eens..

Maar ik vind dat mensen niet zo hun eigen mening op moeten dringen :+
Als je er gewoon in de wijk mee loopt aan een riempje zal dat heus goed gaan, je weet tenslotte ook min of meer welke honden er wonen en anders ga je er met een boogje omheen :D

En vermenselijken... Ach doen we dat niet met alle dieren al, zoals de meeste paarden ook enzo :D

Nogmaals het zou mijn keuze ook niet zijn, heb zelf ook 8 naaktlopers die ook in de winter niets opkrijgen maar als er mensen zijn die t voor zo af en toe leuk vinden, niet jou probleem toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:40

dat weet je niet Babsiej.. ik kom dagelijks nieuwe honden tegen hier, is een erg grote wijk met 1 groot gebied dat heel geschikt is om je hond uit te laten, en dat is dus ook verdeeld in een 'uitrenplek' en een 'uitlaatplaats' het grootste deel dat in de wijk woont, en daar omheen loopt daar dus met honden. en dat zijn er heel veel :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:16

LimaMambo schreef:
melanie_h schreef:

Mijn honden hebben nog nooit hun rugharen opgezet. dat verschilt denk ik ook per ras..
En honden en andere baasjes lezen echt het gedrag van een hond niet aan de haren af! handig bij een Puli of poedel zeg :P

En de staart, oren, koppie, en zoiezo de houding veranderd echt niet van een jasje..

Rare 'smoes' dus ;)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 13:26

Ik zie ook duidelijk aan mijn hond hoe zei zich gaat gedragen tegenover een andere hond. Als ik merk dat dit gedrag niet goed is, zorg ik dat ik haar kort hou en zei niet bij de andere honden kan komen.
Tuurlijk pak ik dit commentaar goed op Ciqa, iedereen denkt er anders over en zo leer ik ook weer dingen.

@Marielle, ja die poll heb ik gemaakt om te weten te komen hoe andere er over denken. En vind het ook prima dat zei hun andwoorden toelichten. Je hoort mij niet klagen over dit commentaar hoor, al vind ik zelf dat het ook wel iets minder kan.

@Musetta, Haha, ja hè, dát is pas zielig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:31

Klijntjuh schreef:
Mijn honden hebben nog nooit hun rugharen opgezet. dat verschilt denk ik ook per ras..
En honden en andere baasjes lezen echt het gedrag van een hond niet aan de haren af! handig bij een Puli of poedel zeg :P

En de staart, oren, koppie, en zoiezo de houding veranderd echt niet van een jasje..

Rare 'smoes' dus ;)

Verschilt per ras? :? Dan heb jij óf een nepchihauhau of je begrijpt het niet helemaal :D

De chihauhau's bij ons op de hondenschool heb ik wel degelijk zien borstelen,dus die vlieger gaat niet echt op :)
Het ligt wél aan het karakter, een angstige of agressieve hond zal sneller gaan borstelen dan een hond die zelfverzekerd is.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 13:39

Daar heb je gelijk je in Chiqa, maar er zijn meer manieren om hun 'agressie' te uiten. Om het zo maar even te noemen. En als de baas (In dit geval ik dus) Dat kan herkennen, voorkom ik gewoon contact met de andere hond. En idd, Bella borstelt regelmatig. Maar soms ook gewoon niet, en dan is ze evengoed in een 'agressieve' bui. (sorry, weet er anders even geen woord voor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:44

Maar helemaal voorkomen kan je dat nooit Daisy, er kan zomaar iemand de hoek om komen lopen met een hond, of een loslopende hond. Doe je helemaal niets aan, dan betekend dat geen ontspannen wandelingetje, heb je dat er voor over?
Ik ben heel serieus aan het trainen met mijn hond, en heb een tijdje gehad dat ze naar alles rende wat er gezellig uit zag. (Geen agressie maar puur spelen) en merkte dat ik een stuk gespannener wandelde dan toen ze nog gewoon los liep.
Een keer naar die mensen rennen betekende weer 10 stappen terug in mijn training.
Dat betekende veel voor mij uitkijken, als jij dus in de winter met dat dekentje gaat wandelen zal jij dat ook moeten doen, hondje kan ook niet meer los.
Heb jij dat er echt voor over?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:52

Klijntjuh schreef:

Rare 'smoes' dus ;)

Oef, eerst even verdiepen voordat je zo'n opmerking plaatst?
Honden lezen wel degelijk af van borstelen. En ook een poedel kan dat hoor ;).
Dat jouw chi nog nooit heeft geborsteld (al betwijf ik dat) , ligt dat echt niet aan het ras, maar aan jouw chi hoor.

Dus het is zéker geen smoes, maar gewoon normaal hondengedrag dat door een jasje wordt belemmerd...

Zal er even een aantal voor je quote

Citaat:
Opwinding:
Borstelen (het overeind zetten van de haren op zijn rug en nek; een soort 'hanenkam')
Dit is een teken van opwinding, hetgeen zowel opwinding uit angst als opwinding van agressie of zelfs opwinding over een spelletje. Helaas gillen veel mensen als ze
dit zien “Pas op, hij is agressief!” Een vooroordeel dus.

Citaat:
Bij een hond die gestraft wordt, net zoals bij mensen die verbaal of lichamelijk 'op hun donder hebben gekregen', stijgt het psychologische stressniveau dat ervoor zorgt dat de hond weer moeilijk kalm wordt. Ook kan straffen er voor zorgen dat de hond zijn stresssignalen verbergt (grommen, blaffen, uitvallen, borstelen) en dat kan tot gevolg hebben dat je een hond krijgt die niet meer waarschuwt maar ineens aanvalt.

Citaat:
Denk bij agressie aan verstarren (een soort bevriezen van het hele lichaam), fixeren (gefocust staren naar een bepaald iets of iemand), borstelen (het opzetten van de rugharen), de oren naar voren of juist naar achteren, de staart omhoog of juist omlaag of zelfs tussen de poten, de lip optillen enzovoort, enzovoort.

Zo zie je dus dat het gedrag wel degelijk van het borstellen af wordt gelezen ;).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:04

Ohww.. tja, mijn grootste 'borsteld' wel eens als er een grote hond langs het raam loopt, maar nooit buiten.
en ik vind het belachelijk om te zeggen dat een hondje die dus een jasje aan heeft, ineens elkaars lichaamstaal niet kan aangeven.

Anyway.. als iemand denkt dat het belemmerd.. dat doet het ook niet..
zie hier: -5 mijn 2 en een hondje van een vriendin met kleding:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:05

o, en let op! lichaamstaal ... oehhwww.. ookal hebben ze kleding aan ;)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:12

Dit is dus idd wat ik bedoel. Dat ze buiten het borstelen om ook andere vormen van lichaamsstaal hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:17

Daisy01 schreef:
Dit is dus idd wat ik bedoel. Dat ze buiten het borstelen om ook andere vormen van lichaamsstaal hebben.

maar die moet je als baasje wel weten te ontcijferen dan

veel mensen denken dat als honden kwispelen, ze blij zijn en willen spelen
maar kwispelen kan ook een vorm van dominantie zijn ;)
en als jij als baas dat niet weet en je het borstelen niet kan zien omdat je hond een jasje aan heeft.. gaat het fout

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:24

Klijntjuh schreef:
o, en let op! lichaamstaal ... oehhwww.. ookal hebben ze kleding aan ;)

Ik geef alleen aan dat wat jij zegt niet waar was ;)

Hoef je niet gelijk zo op te reageren.
Als jij je dier kleding wil geven (wat ík volstrekt nutteloos vind) moet je dat helemaal zelf weten.
Ik 'praat' alleen in de hondentaal waarom het voor een hond wél verwarrend en belastend kan zijn.

Ik denk verder niet aan m'n eige lolletje dat mijn hond er modieus uitziet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:25

Daisy01 schreef:

Absoluut! Maar borstellen speelt wel een grote rol.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:43

Mijn reactie was algemeen bedoeld.
Er is gewoon nu ineens iets gevonden waardoor kleding nu NOG slechter is..
ik denk dat de meeste mensen het borstelen nieteens kennen of zien.
Een overall-houding zegt veel meer!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:12

Het is niet nu ineens klijntjuh.
En ja, ik vind hondenkleding ook gewoon slecht. Waarom die beesten in hemelsnaam een jas aandoen?
Wat is voor jouw de reden? Waarscheindelijk omdat je het zélf leuk vind..

Iedereen die ik ken, weet precies wat borstellen is hoor.
Overall? Je bedoeld een houding in het algemeen? Daar behoort borstellen ook zeker bij!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:40

oh al 5 paginas. Ik ben het volkomen met je eens Nikki hoor, Ts heeft gezegd dat ze het alleen opdoet voor een foto of iets dergelijks.. maar ik blijf er ook bij: hondenjasjes zijn voor de baasjes, niet voor de honden. Als argument gebruiken: Mijn hond lijkt er geen last van te hebben.. dus waarom niet? Slaat nergens op. Ik zie op dit filmpje hierboven dat de hondjes zelf stijf rennen door die ernome dingen op hen rug. Mjah, dat zie ik, het baasje ziet superschattige leuke mooie jasjes die geen nut hebben, maar wel erg mooi zijn om naar te kijken. Een mooie halsband, ok.. die heeft nut. Maar een jasje, jurkje, hoedje, schoentjes.. Nee.. Maargoed, ieder zijn eigen mening. Die kleine chichuaua-hondjes zijn poppenhondjes, helaas pindakaas voor hen.. Ze zijn In.. ( vind het geen dierenmishandeling hoor, maar vind het gewoon overdreven)