Twee weesjes, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:55

@ babsiej : woon in twente, maar ze gaan niet weg. sorry voor iedereen die hier niet mee kan leven.

Bovendien, als ze bij die mensen waren gebleven waar ze nu eigenlijk zouden zijn hadden ze afgelopen nacht waarschijnlijk al niet eens overleefd.
Ze werden daar niet fatsoenlijk warm gehouden. kregen minder vaak voeding en werden niet over hun buikjes gewreven. + dat ze daar waarschijnlijk altijd koeienmelk zouden krijgen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:55

Ze woont in Twente, en ik ben bang dat als ze al de moeite niet nemen om naar een da te gaan of ergens anders melk te halen dat ze ook niet naar jou toe rijden Babsiej :n

Fudge

Re: Twee weesjes, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:56

héj, de uiteindelijke beslissing ligt bij mijn moeder he!

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:58

Ik vindt het erg vreemd van je moeder, had van een volwassene wel meer verantwoordenlijkheid verwacht.
Hoop dat de kleintjes het halen, al ben ik bang dat het erg lastig voor ze wordt als ze niet de juiste verzorging krijgen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:01

Nou volwassenen zijn soms vreemd ik zou met m'n hamster ook niet naar de dierenarts mogen ook al zou 't beestje liggen te creperen van de pijn. Het is namelijk 'maar' een hamster...

@ Floran ik begrijp dat het niet mogelijk is niet omdat je zélf niet de moeite wilt nemen maar omdat je moeder het niet goed vind, maar is er voor jou dan ook niet de mogelijkheid om de fiets te pakken en wat geld mee te nemen en het dan zelf bij de DA te gaan halen nu? Wellicht heb je dat nog niet bedacht of is dat ook geen optie omdat je dat ook niet mag.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:02

Ik vind het raar dat je wel 2 jonge kittens mee gaat slepen naar huis, maar dan niet de moeite wil nemen om goed voor ze te zorgen. Dat had je ze toch net zo goed daar kunnen laten, hier schieten ze ook niet veel mee op.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:03

Lees eens beter mensen! ze zegt toch nergens dat ze de moeite niet wil doen? het mág niet van haar moeder!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:04

simone_1986 schreef:
Ik vindt het erg vreemd van je moeder

Vreemd? Schandalig!!!
Wat een mentaliteit zeg!
Wat ik niet begrijp is dat je überhaupt deze verantwoording op je neemt wanneer je niet van plan bent om je er voor een volle 100% voor in te zetten!?!

TS, wanneer je je moeder zo ver krijgt ben ik nog in staat om vanuit Oudenbosch ze op te komen halen en de zorg over te nemen.
Ik heb hier KMR staan, zodat ze de juiste voeding en verzorging kunnen krijgen.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:05

Ik snap dat jullie het niet genoeg vind om 'de moeite te willen nemen' als we geen kittenmelk hebben.
maar het is al een hele opgave zoals we het nu hebben hoor!! mijn moeder is zeker niet iemand die er normaal gesproken ruim de tijd voor zou hebben, maar maakt er nu écht tijd voor om het zo goed mogelijk te doen. jullie schilderen ons nu écht af alsof we ze mishandelen...
dit is absoluut niet waar... behalve dan misschien de benodigde kittenmelk hebbben ze totaal niets te klagen en wordt alles voor ze aan de kant gezet!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:06

Je moeder heeft die 2 kittens toch meegesleept naar huis? :?
Dan heeft zij ook de volledige verantwoording.
Nu zitten ze van het ene slechte adres in het andere :n

Echt zum :r

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:08

je moeder maakt er misschien tijd voor, maar wil het allerbelangrijkste niet ondernemen....

Behalve dan misschien? Dat is nou juist waar het om gaat.....

maar goed, ben er redelijk klaar mee, reageren heeft geen nut want moeders wil kennelijk niet. Tja, dan houdt het idd op

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:09

Een dier te weinig voedingstoffen geven om normaal te functioneren ts, ís mishandeling.

Ik snap ook serieus niet dat jij het er zo makkelijk bij laat liggen. Als mijn mams het ergens niet mee eens is, terwijl er 30 mensen zeggen dat we fout bezig zijn, zou ik alles doen om er toch voor te zorgen. Zo niet, dan betaal ik zelf wel...!

Niks te klagen.. jammer dat ze niet kunnen huilen, net als kinderen. Ik denk namelijk dat ze hun bekjes niet meer hadden gehouden!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:09

Je moeder mishandelt ze wel, je moeder heeft er kennis van dat de beestjes kittenmelk nodig hebben. Maar je moeder weerhoud ze bewust van kittenmelk om wat voor reden dan ook. Afgeven aan mensen die ruime ervaring hebben met het opvoeden van kittens en de kittens zelfs willen halen (!), daar doet ze niet aan mee.

Dat is in mijn ogen dierenmishandeling..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:13

Floran, dat er kittenmelk komt heb je idd gezegt, maar daar moet je NU voor zorgen. Niet morgen pas. Daar had ook allang voor gezorgd moeten zijn ook. Dat je een dierenarts niet op zondag om middernacht uit zijn bed wil bellen, soit, maar je had ook vanochtend kunnen bellen. Met de dierenarts, niet met zijn assistente. Een dierenarts zal je voor een telefoontje helemaal niks in rekening brengen en wsn zal ie zelfs de melk alleen maar rekenen, niet eens een consult oid.

Als je met een kitten van een dergelijke leeftijd naar de DA gaat omdat ie ziek is - bijvoorbeeld door slechte voeding - dan is het gewoon al te laat.

Ik vind het jammer dat je voorbij gaat aan het feit dat er in koffiemelk géén voedingsstoffen zitten. Daar kun je ze vol mee proppen tot je een ons weegt, maar je brengt die beestjes er schade mee toe. Ook al lijkt dat niet het geval te zijn...

Zoals ik al zei, het is heel lief van je moeder dat ze zich over dat nest ontfermt, maar de kittens leiden er nog steeds onder. Wsn gewoon door onwetendheid, maar juist daardoor is het zo jammer dat jij - of je moeder - het niet aanneemt van ons. Het kan wel zo zijn dat de kittens op het vorige adres de nacht wsn überhaupt niet overleefd hadden, maar op deze manier ben je het imo ook alleen maar aan het rekken... In plaats van ze te redden. Ik vind het ook echt vreselijk jammer dat je de hulp die aangeboden wordt (Babsiej, Kaatje77, etc) gewoon niet aan wilt nemen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:16

Je zou bij gebrek aan kittenmelk ook op de kattenfora op het internet een oproepje kunnen plaatsen.
Ik durf te wedden dat er mensen zijn die je wel tegemoet willen komen en die ook bij je in de buurt wonen. Dan kun je van hen iig tot morgenochtend wat melk lenen?

Verder zul je ze idd ook snachts om de 2 1/2 / 3 uur moeten voeden.
Een pittenzak is trouwens niet erg geschikt om warm te houden. Ze kunnen er met hun nageltjes in verstrikt raken aangezien ze die nog niet kunnen intrekken.
Een warmtematje is veel handiger.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:18

Ik denk niet dat het zin heeft om er enige moeite voor te doen Cayenne. Het ziet er naar uit dat de TS en haar moeder het allebei wel goed vinden zo. Dan kunnen we hier hoog en laag springen, hun bepalen. Heel erg sneu, maar het is niet anders.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:19

En voornamelijk voor de kittens is het sneu...
Laatst bijgewerkt door Ylana op 01-06-09 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:22

Ik vraag me echt af, na al de goede adviezen hier, onder welke steen jullie leven Floran. Ook al is het je moeder, ik neem aan dat je oud en wijs genoeg bent om je moeder te overtuigen?

Jullie moeten je schamen, stelletje knierten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:24

Ik las het inderdaad.
Jammer dat het zo moet gaan.
Mijn moeder heeft een tijdlang 7 Maine Coon kittens moeten voeden omdat mams zelf geen interesse toonde. Dat hield ook in dat ze snachts gevoed moesten worden, maar dat weet je en omdat ze zo afhankelijk van je zijn doe je dat uiteraard.
Je wilt dat ze een zo goed mogelijke start krijgen, dus dan zul je ook alles uit de kast moeten halen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-06-09 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:27

Laten we hopen dat moeder (en TS) zo verstandig zijn om als ze morgen die kittenmelk gaan halen, ook even advies in winnen bij de DA zelf... :)

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:30

wat ik nog het ergste vindt is dat er heel veel mensen hun hulp aan bieden en gewoon melk in huis hebben, ervaring en die bereid zijn hun bed uit te gaan s'nachts en geld aan de kleintjes uit te geven om ze een eerlijke kans te geven, dat jullie dat weigeren.
Dat is egoistisch en dierenmishandeling.

Wat is de reden dat jullie de kittens niet aan iemand kunnen geven die ze wel de juiste verzorging geeft ?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:33

Dat ze ze niet af willen staan, soit, maar er zijn ook mensen die hulp aanbieden waarmee ze ze wél zelf kunnen blijven verzorgen... Ik heb zelf ook nog flesjes liggen en misschien zelfs ook nog wel kittenmelk, maar ik woon verder weg dan Kaatje77 en Babsiej...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:33

Moderatoropmerking:
Wij als moderator team kunnen de reacties van enige frustratie goed begrijpen over het niet halen van degelijke kitten melk.
Het is echter niet de bedoeling daar persoonlijke aanvallen te maken om die beslissing, die door de moeder van TS genomen is en niet eens door TS zelf.
Er is hier heel veel aan nuttige tips voorbij gekomen, vooral wat betreft de voeding van de kittens. Meer kunnen wij vanuit Bokt helaas niet doen.
Verdere adviezen en aanwijzingen zijn hier nog steeds van harte welkom, maar bedenk wel dat moeder de beslissingen neemt en niet TS, dus graag geen aanvallen meer.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:34

simone_1986 schreef:
wat ik nog het ergste vindt is dat er heel veel mensen hun hulp aan bieden en gewoon melk in huis hebben, ervaring en die bereid zijn hun bed uit te gaan s'nachts en geld aan de kleintjes uit te geven om ze een eerlijke kans te geven, dat jullie dat weigeren.
Dat is egoistisch en dierenmishandeling.

Wat is de reden dat jullie de kittens niet aan iemand kunnen geven die ze wel de juiste verzorging geeft ?

Hier ben ik het 1OO% mee eens!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:37

Even een vraagje tussendoor, ik heb met een vriendin een aantal jaar geleden ook een kitten gered van een doos langs de weg. Kitten was een week of 3 uit en was al van de moedere weggenomen. Wij hadden toen de taak op ons genomen het diertje een tweetal dagen te verzorgen en dan op 'transport' naar NL te zetten waar het bij mijn ouders verder is groot gebracht en terug is gegaan naar vriendin. Wij hadden daar ook geen mogelijkheid iets voor het kitten te regelen (werkten op een camping zonder vervoer), maar hebben wel bij campinggasten (onze achterburen :P) kindermelk gehaald. Is dat niet een tijdelijke oplossing? Al kan ik me voorstellen dat 3x van voeding (als je daar al over kan spreken) wisselen ook niet gezond is.

Jammer dat je moeder (wegens omstandigheden) de kittens wel in huis heeft genomen, maar er eigenlijk net niks voor wilt doen. Jammer hoor :j. Hopelijk wordt er morgen wel wat voor gedaan :j