"dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:16

rensju schreef:
Maar als je een kat koopt, steriliseren en een maand later dood. Volgende kat, ook steriliseren, week later dood... Dan word het wél duur en het is ook niet leuk op zo'n manier.

Het lijkt ook net of er een vloek op rust zodra je ze laat helpen :o En dat is niet alleen bij ons, maar ik hoor het zo vaak :(:) En ook een stirrilisatie is niet zonder risico...
Natuurlijk is laten helpen een betere optie als de pil, maar ik wil alleen zeggen dat er meerdere opties/situaties zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:27

Onze poezen kregen vroeger op de flat vanaf het voorjaar tot de winter de pil. Mijn wederhelft was uit principe tegen sterilisatie, raar, ik weet het, en het heeft me jaren gekost om hem zover te krijgen dat het mes erin werd gezet.
De poezen hebben later geen mamma-tumoren gekregen, en ook geen diabetes, waar de dierenarts ook mee dreigde. :D

Ik ken een gezin waar poezen aan de lopende band nesten kittens kregen, terwijl ze de poezen aan de pil hadden. Alleen wachtten die mensen steevast net te lang met geven, en op de dag dat het moest, was de poes net weg... En dat ging iedere keer zo. }:0

Cemlys

Re: "dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:39

Bij mij komt er geen pil binnen, ik heb nu een katinnetje dat na haar eerste krolsheid gesteriliseerd is. Dat zal ook met elke volgende kat gebeuren. Ik heb nu wel het voordeel dat ik dit zelf kan doe, dusja ivm paar posts hierboven, indien dood en nieuwe kat, valt het natuurlijk financieel niet zo zwaar. Heb zo iemand geweten, liet altijd netjes haar kat steriliseren, kat in nog geen jaar tijd iedere keer dood. Op den duur zei ze ook van ja wordt duur, dus bij haar nieuwe kat liet ze het niet doen. Beestje is dan 17 geworden :) dusja... In principe met een jaar kunnen ze al makkelijk gesteriliseerd worden, eigelijk zelfs vroeger. Is maar zo makkelijk om gewoon te steriliseren. Zelfs al is ze gedekt, je kan ze nog laten steriliseren.

050206051012

Re: "dé pil" voor katten, wel 100% betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:49

Mijn poesje heb ik vorig jaar laten steriliseren met 4,5 maand :)

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 01:35

Quellian schreef:
Mijn poesje heb ik vorig jaar laten steriliseren met 4,5 maand :)

Is geen enkel probleem !. ;)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:18

Ik ben ook geen voorstander van de pil, niet bij de mens en niet bij dieren. Mijn oude poes kreeg de pil, op voorschrift van de DA, maar hier is ze (waarschijnlijk) aan gestorven... Mijn kater nu is gecastreerd, maar sproeit nog als gek :)