Rat ziek? Hoop dat er nog bokkers zijn die NU kunnen reagere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:59

DUDIEFOREVER schreef:
Idd, als mijn rat dood gaat, zit ik ook wel te janken hiero hoor.

Ik beweer ook niet dat dat niet zo is, tuurlijk ik jank ook wel als mijn cavia doodgaat.. Maar om hond jank ik harder.

DUDIEFOREVER

Re: Rat ziek? Hoop dat er nog bokkers zijn die NU kunnen reagere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 16:09

ik niet.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:10

ik probeer zo min mogelijk te huilen dan, krijg ik hoofdpijn van (dat rijmd)

Ik eet mijn verdriet vaak weg, en ga dan met alle andere kroelen, en bedenk me dat t beter was.

Bij de ene heb ik er heel veel vrede mee, Kita werd 3 jaar en 7 dagen. En zat bij de DA om haar in te slapen, wilde nog even kroelen en toen zei ik: euhm, ze doet t niet meer :o Ze was al overleden, ik heb niet gehuild Kita was op en oud, ze was er klaar mee.Geweldige leeftijd gehaald, t was goed zo.

Maar ratjes vol levens lust, die na tig operatie's alleen maar zieker worden, ja dat is vreselijk :( dan ben ik wel kapot.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:21

xTamara schreef:
DUDIEFOREVER schreef:
Idd, als mijn rat dood gaat, zit ik ook wel te janken hiero hoor.

Ik beweer ook niet dat dat niet zo is, tuurlijk ik jank ook wel als mijn cavia doodgaat.. Maar om hond jank ik harder.

ik niet. Ik heb momenteel 2 konijnen, een kat, een slang en een paard. En ik zou met allemaal evenveel moeite hebben als ik ze moet laten gaan. Geen een die moeilijker of minder moeilijk is. Ik heb met allemaal een band maar allemaal weer anders want ze zijn ook allemaal anders. Waarom zo heftig reageren als iemand de vergelijking met een hond maakt? Ik vind dat een hele normale vergelijking, beide sociale huisdieren waar je een band mee kan hebben. Dat jij, en de mensen om je heen, dat niet zien, wil niet zeggen dat het niet zo is. Zet aub je oogkleppen af en besef je dat er andere mensen anders over kunnen denken. We kunnen hier eeuwig over doorgaan namelijk. Jij vind je hond erger, ik en een aantal anderen hier zien daar geen verschil in. Dus is de vergelijking hond/rat voor jou niet goed en voor ons wel. Meer valt daar niet van te maken!
Sterker nog, ik heb zelfs een band met mn slang... dat vinden mensen pas raar! En ja, het is nog wederzijds ook...

TS, ik hoop dat de DA straks wat aan je ratje kan doen en dat ie met medicijnen er zo weer bovenop is. Sterkte straks!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:41

Hmm ik vind het zeker niet raar dat xTamara dat zegt.. ik zou het ook 100000 keer erger vinden als m,n hond doodgaat dan m,n hamster of goudvis. Wat mij part gaan ze samen, m,n hond doet me veel meer pijn..

Ik hoop idd ook dat je DA wat voor je ratje kan doen!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:59

Hoi,

Ik zag dat je uit Duiven komt dus ik neem aan dat je naar Care 4 animals gaat. Als ik jou was zou ik gewoon vandaag om 18.30 naar het spreekuur gaan en vragen of Ellen er is. Ze is een super dierenarts en ze is heel erg goed met ratten. Ik heb zelf jaren lang ratten gefokt en ben bij aardig wat dierenartsen geweest maar het meerendeel weet weinig van ratten en schrijven 9 van de 10x doxoral (doxycycline) voor. Dat is natuurlijk een breed medicijn maar toch. Leg Ellen je probleem voor en misschien kan ze je helpen.

Ga wel snel met je ratje naar de dierenarts voor het te laat is. Is het een luchtweginfectie heb je kans dat het met een kuurtje zo weer goed is.

Misschien kom ik je wel tegen vanavond, ik moet mijn hondje ophalen bij de trimster die bij haar in het gebouw zit :D

Succes!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:12

Marlinh: waar de discussie eigenlijk over ging bij mij dan hoe die dus ontstond was dat je met elk beest naar de DA moet gaan en als je dat niet doet in mijn ogen niet spoort :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:46

Meid, vraag of je moeder het voor wil schieten, verkoop een van je setjes, want volgens je profiel heb je die genoeg en betaal je mams daarvan terug. Als je geen medische kosten voor een rat wilt betalen, schaf zo'n rat dan niet aan.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:47

Ik ben wel benieuwd wat er uit het DA bezoekje is gekomen en hoe het nu met de rat gaat? :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:55

Hoe was het bij de DA ? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:56

Ik ben ook benieuwd hoe het bij de DA was

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:06

ik ben ook erg benieuwd!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:15

Munnie schreef:
Marlinh: waar de discussie eigenlijk over ging bij mij dan hoe die dus ontstond was dat je met elk beest naar de DA moet gaan en als je dat niet doet in mijn ogen niet spoort :D

Oke, overheen gelezen.. :P
Ja, helemaal mee eens, als je een dier neemt, ongeacht wat voor n dier, moet je hem de (medische) zorg geven die het nodig heeft! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:05

Ehhh ik heb laatst mijn konijn moeten laten opereren voor 500 euro.
Zou je dat ook laten doen ?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:07

Munnie schreef:

Ik heb gezegd dat ik ook vind dat je naar de dierenarts moet gaan als er wat is, ongeacht welk beest..

Alleen jij vind gelijk dat een mens geestelijk niet spoort, geen gevoel heeft als je dat niet doet.. En daar ben ik het dan niet mee eens..

In grote lijnen zijn we het gewoon met elkaar eens..

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:08

hoe gaat het nu met het ratje?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:10

MariekeB schreef:

Bij mij hangt zo'n beslissing altijd van hoe het beest ervan af komt. Mocht het lijden zo groot worden dat het allemaal weinig zin heeft.. tjah, dan zou ik hoe moeilijk ook kiezen voor het laten inslapen. Dit geldt dan voor alle dieren. :j

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:13

MariekeB schreef:

Ehm, ik denk dat ik zou zeggen laat hem maar inslapen.
Het spijt me zeer maar 500,- vind ik te veel geld voor zo'n beest.
En natuurlijk moet je kijken naar de band die je met dat dier hebt, als het mijn maatje zou zijn weet ik nog niet wat ik zou doen.
Maar met mijn "verstand" zou ik dan voor nee gaan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:33

Ik heb eergisteren een beestje dat ik nog maar 4 dagen in huis had laten opereren.
Kassa 165 euro maar moet ik het dan maar niet doen en een verder gezond beestje van 4 maanden maar in laten slapen??

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:08

Marlinh: Dat is mooi dan zijn wij het eens. En is mijn stelling dus ongeacht welk beest je moet zorgen dat die bij de DA komt.

Marieke: Ik zal het ook laten doen mits die daarna dus gewoon door kan blijven leven op een normale manier. Je hebt in mijn ogen altijd een band met je eigen dieren. Koste wat het kost wil je ze bij je houden.

Sentito: Vind ik ook wel als het beest erna geen leven meer heeft dan zou ik ook kiezen voor inslapen voor het beest zelf dan is de enigste die zich rot voelt jij zelf omdat je afscheid moet nemen.

Zonnebloem: Waarschijnlijk wordt het een goede vriend en een leven wat gered kan worden zou ik altijd 100% voor gaan. En al helemaal als ze nog een heel leven voor zich hebben! Super dat je het hebt gedaan trouwens!

En nu TS hoe is het met je ratje? Heeft die iets ernstigs? Of wordt die snel weer beter?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:24

zonnebloem18 schreef:
Ik heb eergisteren een beestje dat ik nog maar 4 dagen in huis had laten opereren.
Kassa 165 euro maar moet ik het dan maar niet doen en een verder gezond beestje van 4 maanden maar in laten slapen??

Dat zeg ik niet, je moet inderdaad voor al je beesten zorgen.
Zoals ik al eerder zei ja ik heb ook voor ruim 100 kosten aan mijn vorige cavia gehad.
En tja, dat heeft niks geholpen.

Ik vind 165 euro nog aardig wat geld.
Het ligt helemaal aan de situatie om erover te beslissen of je het laat opereren.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:28

ik heb onlangs nog in totaal rond de 250€ aan m'n ratje besteed.
spijtiggenoeg heeft ze het toch niet gehaald..maar ik heb haar wel een 2de kans gegund en daar ben ik blij om :j
ik zou me (nog meer :roll: ) schuldig gevoeld hebben, had ik het niet geprobeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:04

Ben wel erg benieuwd hoe het nu met de rat van de TS gaat....

( die 500 voor mijn konijn ging me eigenlijk wat te ver, maar ze was al geopereerd voor ik er over na kon denken .... )

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:13

wat heb je in godsnaam laten doen bij je konijn dat het zo duur uit kon vallen? (als het mijn konijn was had ik t ook gedaan hoor, super beest is het!)

ik kan ook echt moe worden van de eeuwige discussie ik ga niet naar de dierenarts want het is maar een rat... zucht.... al mijn dieren zijn mijn dieren en als het 100den euros gaat kosten om ze een beter leven te geven na een medische behandeling dan hebben ze daar al het recht op.

de prangende vraag blijft natuurlijk hoe het met het ratje van de TS is.....

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 01:04

Ik ben naar de DA geweest, maar wel naar een andere dan care 4 animals ofzo, en ik had voor de zekerheid mijn 2 andere ook mee genomen ( je weet maar nooit ) .

Het was niks met luchtweg, ze had tumor in dr buik, en nu had ze spuitje gekregen, en morgenochtend moet ik dr iets in dr bekkie spuiten, en morgenavond, en als het niet beter gaat, zei de DA dat ik dr vrijdag moest laten inslapen |( ! WAAROM NOU |( ?