het is niet zo zeer het verdrinken, maar het water dat tot op de huid komt en ze zo ziek kan maken... allé... het is ook iets dat ik van horen zeggen heb hoor, ik weet niet of er iets van waar is.
Ik zit me af te vragen of de kleine niet beter bij papa kan zijn aangezien die wel eendenmanieren heeft. Weet niet hoe dat in de natuur gaat als het vrouwtje het niet overleeft op één of andere manier en of dan het mannetje het overneemt met de opvoeding.
Van die klier voor het waterdicht maken van het verenkleed is correct. Dat zie je bij onze eend ook heel duidelijk. Ze maken hun eigen verenpak ook regelmatig waterdicht op die manier.
Dat over papa zat ik ook te denken. In de natuur zorgen papa en mama voor de babys. Is dat hier ook niet mogelijk?
Koper
Geplaatst: 21-05-09 00:27
Liefff! En voor jou natuurlijk helemaal bijzonder omdat het 't kuikentje van een bijzondere eend is, wat verdrietig dat ze zelf niet voor 'm kan zorgen
SofieHavan
Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-09 09:37
Neen, het is hier uiteraard niet mogelijk dat de papa voor de kleine zorgt. De papa weet in principe niet dat hij papa is. Beide eenden zijn niet samen aan een nest begonnen. Het vrouwtje werd doorgebeten voor ze was beginnen broeden. Het was het enige ei dat ze al gelegd had. Ik heb dat ei gewoon onder een broedse kip gelegd. Trouwens in de natuur kijkt de papa sowieso niet meer om naar de kuikentjes en komt de taak op mama's nek terecht. De kip zorgt wel goed voor het kuiken en komt stilaan in mama-modus. Eenmaal hij groter is zal hij zélf wel zijn vederpak waterdicht kunnen maken en zwemmen.
oh wat een triestig verhaal....voel echt mee met die arme Yepa, die haar droom niet heeft kunnen afmaken, maar ze heeft wel voor een prachtig kindje gezorgd!!!
Ragdollcat
Geplaatst: 21-05-09 14:01
Ah gossie wat een lief kuikentje en die kip ook zo leuk.
Sneu van de moedereend.
Ja die vossen, die bijten ze dood en gaan dan ervandoor.
Hier bij ons lopen ze zelfs over straat, echt hondsbrutaal en bijt dan de hele groep kippen dood en gaan weer weg, dus die mensen van wie de kippen waren nemen geen kippen meer, die vossen komen toch telkens weer terug.
Enkele jaren geleden hadden wij een ganzenei van mijn opa's buren gekregen, ook onder de kip gelegd, enkel broed een kip 21 dagen en een gans 30.. dus kip had geen zin meer.. Wij dachten dat het ei wel leeg zou zijn of inmiddels dood, ik een stukje open geprikt en toen kwam er een klein snaveltje piepend kijken.. toen hebben we het snel naar de broedmachine gebracht en daar is onze Daan uit gekomen. 2 jaar later opnieuw geprobeerd, deze keer was het wel gelukt, Guus is toen met mama kip op gegroeid en later bij daan gezet, toen bleken het echter 2 mannen te zijn en begonnen ze te vechten. Nu sinds 2 jaar hebben we een vrouwtje erbij en ze hebben zelf net hun nest ''uit zien vliegen'' Hun 10, (jawel 10!!) babys zijn naar een grote boerderij gebracht en mogen daar als grasmaaiers spelen
Schitterend! Kan je al zien of het een mannetje of vrouwtje is?
MamaSnoopy
Geplaatst: 21-05-09 18:16
wat een ontroerend verhaal, beleefde het helemaal mee echt heel erg dat de vos Yepa te pakken heeft gekregen Maar, een klein duckie van Yepa....wat een mooi wonder Hoe gaat het met hem of haar?
Wij hebben ook 2 kleine eendjes gehad. Mijn vriendin heeft ze, toen ze een paar weken oud waren, een paar maanden groot gebracht. In het hokje lag ze 's nachts een kruikje en gaf paar keer per dag een bordje Brinta pap. Later ook wat brood erbij. Toen hebben we de duckies bij ons op stal gebracht en elke dag brood blijven geven, ook bix en kippenvoer vonden ze later lekker. Ze kwamen al naar mij toe als ik aan kwam lopen.....zo schattig. Ze waren erg tam en bleven heel erg dicht bij elkaar. Maar helaas troffen we ze begin maart dood aan. Een met zn koppie in het water en de ander op het gras naast de waterkant. Waarschijnlijk hebben ze samen iets giftigs gegeten. Arme duckies, ze waren ook zo lief!!!
Blijf dit topic volgen, en hoop dat je nog eens foto's plaatst
eeeh, lijkt het nu zo of is ie écht al groter? straks is ie niet schattig meer (nu wel nog hoor zelfs ik, de vogelfreak, blijf hem/haar fantastisch leuk vinden )
Wat een prachtig eendje! Super dat er toch nog een eitje bevrucht is geraakt, echt een mooi verhaal. Ik hoop dat hij heel goed kan opgroeien en dat de kip goed voor m zorgt! Ooh hij is echt te lief
Rivaldo
Geplaatst: 21-05-09 22:03
Het zou een leuk idee zijn voor een kinderboek, voor kinderen met adoptieouders!
Ir111
Geplaatst: 22-05-09 09:24
Rivaldo schreef:
Het zou een leuk idee zijn voor een kinderboek, voor kinderen met adoptieouders!
Nou zeker!
Tessaar
Geplaatst: 25-05-09 09:37
Ir111 schreef:
Rivaldo schreef:
Nou zeker!
Alfred Jodocus Kwak Alfred Jodocus Kwak is de hoofdpersoon van de tekenfilmserie. Alfred is een kleine, gele eend, wonend in een uitgebouwde klomp in Groot Waterland. Hij is moedig, vol dadendrang, eerlijk en altijd bezorgd om het welzijn van een ander. Dat resulteert erin dat hij zichzelf en zijn adoptievader Henk de Mol regelmatig in gevaar brengt.
Henk de Mol Henk de Mol is een mol en erkend mijnbouwexpert, die zich na de dood van diens ouders om Alfred bekommert. Henk staat Alfred in al zijn avonturen bij en geeft hem daarbij doordachte adviezen. Alfred beschouwt hem als zijn vader en zijn beste vriend.
Ach... Kip... Mol... T blijft leuk en geweldig dat dit kleine eendje een kans heeft gekregen!!