Heel eng beest....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Heel eng beest....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:02

Eigenlijk is het zo net een hamster, die zijn ook rond en harig. :=

Alleen dan met wat extra pootjes, een soort geweitje en een schild. :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:03

Ik zal eens kijken of ik er 1 kan vinden, dan is dat mijn verjaardagscadeautje van mij voor jou :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:03

_O- doe er dan wel een hok bij, of maak hem zindelijk dan kan ie los in m'n kamer. :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:04

Wel een riempje bijleveren, dan kan ze em uitlaten :j

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:06

Gefeliciteerd Fiffill :D

Ik kon geen plaatje vinden van de aziatische wesp, geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.
Vond wel een aziatisch lieveheersbeestje, die zijn al eng.
Laatst bijgewerkt door _Covergirl_ op 18-05-09 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:07

Ja dag dat mag je zelf doen. Ik 'schaf' hem wel aan. Africhten doe je zelf maar

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:08

cp112 schreef:
Wij hadden een keer een zogehete (in het engels) Stag Beetle in huis, mar die was eng!! :oo was echt wel 7cm groot ofzo, giga grijpers en vloog ook nog. En nog moeilijk dood te krijgen ook want zijn pantser was knoeperd hard.

Afbeelding

Hier ga ik dus echt wel voor op de loop!! Zoeen is een keer bij mijn zusje op haar hoofd geland, we hebben het wereldrecord sprinten verbroken denk ik!! _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:09

Lieveheersbeestjes zijn volgens mij de meest evil diertjes die er bestaan. _O- Echt, gewoon pure moordmachines die schattige kleine gevlekte kevertjes. :))

Deze vind ik ook zo geniaal.. bidsprinkhanen
Afbeelding

En dankje _Covergirl_. :)

Is goed IL. :P

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:10

Ieuwieuwieuw :=

Die beesten zijn zo eng. Ik ben buitenafwonend en liep een keer in het donker door onze tuin. Vielen er 2 in mijn haren.

gatverdamme. Was nog nooit zo bang geweest. Gelukkig eet onze Jack die beesten op :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:11

Fiffill schreef:
Lieveheersbeestjes zijn volgens mij de meest evil diertjes die er bestaan. _O- Echt, gewoon pure moordmachines die schattige kleine gevlekte kevertjes. :))

Deze vind ik ook zo geniaal.. bidsprinkhanen
Afbeelding

En dankje _Covergirl_. :)

Is goed IL. :P

Die doet met haar vent wat menig vrouw ook graag zou doen.. :')

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:13

Bidsprinkhanen :')
Klinkt zo heilig! en ondertussen.... Inderdaad, de vrouwtjes zijn échte moordmachientjes.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:14

Ja, maar zo zijn er wel meer dieren die dat doen hoor.. bijv. de zwarte weduwe kan er ook wat van. :))

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:15

brrr die sprinkhaan! Die heb ik ooit een keer in de babykamer van de jongste gevonden (op de tweede verdieping, juist ja) heb kind gegrepen gegild en ben zo naar buiten gelopen. Manlief lag helemaal in een deuk, die kwam me later vertellen dat hij toch echt al dood was en dat ik nu naar binnen kon komen.

Lol, die zwarte weduwe, en zich dan maar afvragen waarom ze weduwe is zeker?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:17

Wat een geweldig topic dit :D
Die meikever ziet er erg lief uit! alleen denk dat ik wel erg zou schrikken zou k dr eentje tegenkomen..

Die aziatische wespen klinken doodeng! :oo
cp112 heb je daar een foto van? :D

ik sloeg vorigjaar mn dekbed opzei, wil bijna gaan liggen, liep dr ineens een enorme spin over mn bed heen! zo'n zwarte, lijf was wel 10cm! Wolfsspin ofzo? was lekker harig :Y) ik ben niet bang voor spinnen maar dat vond ik niet leuk :=
En dit weekend nog, lag naast mn vriend, word om 4uur snachts wakker van gekriebel op mn hand... Zat dr zo'n enorme (denk zwangere, was echt dik) langpootspin op mn hand.... moest mn gil echt inhouden, schrok me dood :')

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:18

Ohja, de zwarte weduwe. Ik dreig mijn vriend er ook wel eens mee, dat ik hetzelfde ga doen ~~}>

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:19

_Covergirl_ schreef:
Gefeliciteerd Fiffill :D

Ik kon geen plaatje vinden van de aziatische wesp, geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.
Vond wel een aziatisch lieveheersbeestje, die zijn al eng.

Ik had het verkeerd, het zijn geen aziatische wespen maar aziatische horenaars. Ze worden ook wel Hornets from hell genoemd en duiken steeds vaker in europese landen (zoals oa Frankrijk) op. Denk dat we ze hier ook nog wel eens tegen zullen gaan komen....

quoteje: The toxicity ... "three hornet stings will kill a man"

Hier een wikistukje,
http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_giant_hornet

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:21

Overigens wel een mooie spin, maar o zo giftig. :=

Afbeelding

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:21

Ik word echt panisch van dit topic. :D

Ik vind dat hoofdje van die meikever best schattig op foto's, maar in het echt zou ik ze niet hoeven zien. Zeker niet van zo dichtbij. :D

Die verhalen ook van die pad in je laars en spin om je vinger. Brr, de rillingen lopen over mijn rug. := :')

Naast die Aziatische horenaars heb je ook killer bees, die steeds verder over de wereld verspreid raken. Die zijn ook levensgevaarlijk. Ontstaan uit een kruising.
Laatst bijgewerkt door Spirit op 18-05-09 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:22

Oh hoornaars, ja die zitten hier in NL ook wel. De Aziatische variant ken ik niet, die beesten zijn wel huge (de "gewone"). Wil je echt niet door gestoken worden. :n

Zelfde als met die "killer bees", die zijn ziek..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:22

Dit is zo'n aziaat
Afbeelding

ok mijn 10 cm was overdreven :P was innde war met dat keverbeest, maar ze worden 5.5 cm. vind ik groot zat voor een wesp :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:23

Fiffill schreef:
Oh hoornaars, ja die zitten hier in NL ook wel. De Aziatische variant ken ik niet, die beesten zijn wel huge (de "gewone"). Wil je echt niet door gestoken worden. :n

Zelfde als met die "killer bees", die zijn ziek..

Die gewone zijn mij ook groot zat, hadden wij dus een nest van. Dooooodeng die beesten, maar blijkt dat de gewone hoorenaars lang niet zo agressief zijn als gewone wesen, toch vind ik ze niet leuk :+

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:24

Wie zijn die gekken die ze OP HUN HAND HOUDEN?! D: *Zit hier met kippenvel*

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:24

Die aziatische horenaar! :\
Een spanwijdte van 76 mm.... Das groooot. En hij is lelijk!
Die hoop ik toch nooit tegen te komen...Laat staan vast te houden/in mijn haar te krijgen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:25

Killer bees:

De Killer-bee bestaat echt. Anders dan de vredelievende Europese honingbij, is een killer-bee extreem agressief. Een voorbijrijdende vrachtauto, de adem van een hond, zwaailichten of iemand in een rood T-shirt kan een killer-bee al erg uit zijn hum brengen.

Wanneer een killer-bee wordt doodgeslagen, verspreidt hij een zoete geur. Andere killer-bees ruiken deze geur en storten zich massaal op degene die de zoete geur bij zich draagt: in veel gevallen iemand die een bij heeft doodgeslagen. Waar normale bijen hun doelwit hoogstens zo'n zestig meter achtervolgen, achtervolgen killer-bees hun slachtoffer wel meer dan 500 meter. Er zijn gevallen bekend waarbij slachtoffers door meer dan 8.000 bijensteken om het leven kwamen. Alleen al in Venezuela werden in een jaar tijd meer dan 100 mensen door killer-bees gedood.

Killer-bees ontsnapten inderdaad in de jaren vijftig uit een laboratorium in het Braziliaanse regenwoud. Daar werd ge-experimenteerd met bijen die meer honing verzamelden dan 'gewone' bijen. Nadat een medewerker per abuis zo'n 30 bijenvolken liet ontsnappen, zijn de killer-bees bezig aan een gestage opmars. Ze rukken per jaar meer dan 300 kilometer op en verdrijven alle normale bijenvolken die ze tegenkomen.

In de jaren zestig en zeventig werden Zuid- en Midden Amerika veroverd. In de jaren tachtig hebben de VS vergeefs geprobeerd de killer-bee buiten de deur te houden door een 300 kilometer diepe 'bij-vrije zone' aan te leggen bij de grens met Mexico. De opzet faalde. Inmiddels zijn de killer-bees opgerukt tot Las Vegas.

Da's inderdaad een grote wesp, op dat plaatje. :))

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:25

cp112 schreef:
Die gewone zijn mij ook groot zat, hadden wij dus een nest van. Dooooodeng die beesten, maar blijkt dat de gewone hoorenaars lang niet zo agressief zijn als gewone wesen, toch vind ik ze niet leuk :+

Killer bees zijn juist super agressief. Hoop echt dat die nooit in Nederland terecht komen. Die blijven je gewoon achter na zitten tot ze je te pakken hebben. Ze zijn héél snel geïrriteerd die beesten.