Hond agressief naar kind.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:33

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:34

daarom zeg ik, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.. Sorry van mijn harde reacties, maar je kwam in je beginpost wat naief over.. Ik hoop voor je dat je wat van deze pup kan maken, maar ik betwijfel het. Wens je veel succes!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:36

Ellen__ schreef:
elma: mag ik vragen waarom je niet eerder een puppycursus hebt gedaan?

ik quote mezelf nog eens :)
als je dit wel had gedaan had je namelijk al veel kunnen leren en dit wellicht kunnen voorkomen ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:38

Bedankt voor de link.

En pinuts: ik begrijp absoluut de reacties, en de twijfels, maar ik vind toch dat ik dit nog kan proberen, en tot die tijd komt hij gewoon niet in de buurt van mijn zoontje.

Ellen__ Ik had je post even over t hoofd gezien, vanwege de wervelwind die ik over me heen kreeg :P
Ik heb geen puppycursus met hem gedaan nee, waarom niet geen idee, was wss een heel goed idee geweest. Wat voorkomen had kunnen worden.. heb je gelijk in, dat weet ik nu. er is me een hele hoop duidelijk geworden en we gaan eraan werken, we kunnen nu alleen nog maar vooruitkijken, met de kennis waar het fout is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:41

Chiqa schreef:
ik ben overigens wél benieuwd Elma wat jij op dit moment heb gedaan met de hond?

Elma dan heb je deze vraag ook over het hoofd gezien ben ik namelijk wel nieuwsgierig naar ;)
Jammer dat je je zo aangevallen voelt, is namelijk helemaal niet nodig! Zijn allemaal geod bedoelde adviezen die voorkomen hadden kunnen worden, beetje incasseren ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 15:43

Chiqa schreef:
Chiqa schreef:
ik ben overigens wél benieuwd Elma wat jij op dit moment heb gedaan met de hond?

Elma dan heb je deze vraag ook over het hoofd gezien ben ik namelijk wel nieuwsgierig naar ;)
Jammer dat je je zo aangevallen voelt, is namelijk helemaal niet nodig! Zijn allemaal geod bedoelde adviezen die voorkomen hadden kunnen worden, beetje incasseren ;)

Ik stond inderdaad op mijn achterste poten van je eerste post, mijn fout, excuses.. Ik heb wel gereageerd op jou vraag. wat ik nu doe is mijn hond gewoon niet meer bij mijn kind laten. tot we zaterdag zijn geweest, van daaruit kijken we verder.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:50

TS, je bent al overspoeld met raadgevingen, wat mijn eigen ervaring betreft: een peuter heeft gewoon een, bekeken vanuit de hond, foute lichaamstaal. Daar kan een peuter niets aan doen, het is gewoon zo. En de ene hond is zo'n sul, dat ie zich er niks van aantrekt, maar er zijn ook honden, die zich daar wel wat van aantrekken, en dat zijn vooral honden die van zichzelf dominant en eigenwijs zijn: terriers dus...(nee niet allemaal, maar het komt nog wel eens voor)

Wat ik goed van je vind is dat je hond en kind nu gescheiden houdt, en vooral dat je hulp van deskundigen inroept. Dat is het belangrijkst, een deskundige die jou en je hond en kind in jullie eigen omgeving ziet, die kan er het meest over vertellen. Wij niet, wij zien alleen wat je typt, en niet de hond zelf, we kunnen wel in het algemeen wat dingen typen, maar meer ook niet. De regels van de roedel toepassen is al een goede stap, dus niet hond en kind op de bank, maar daar ben je al op gewezen, ik wens je gewoon veel succes met de hulp, en ik hoop dat het je lukt zonder ongelukken tot een oplossing te komen. +:)+

Nickeltje

Re: Hond agressief naar kind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:58

De discussie loopt hier hoog op.
Ik plaats een slotje om het topic rustig door te kunnen lezen zonder dat de discussie onderhand verder uit de hand loopt en ga denk ik even overleggen met het team.