Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:32

Ik heb kippen op stal en dus ook muizen (en ratten).
Het klinkt misschien hard maar als ik een nest vind laat ik de kippen erbij, die eten ze meteen op zeker als ze nog zo klein zijn.
Vind het 'humaner' (denk aan de aanhalingstekens) dan ze over een half jaar vol te stoppen met gif.
Vroegâh wilde ik ze ook allemaal redden, op mijn stage hebben ze dat afgeleerd en geleerd dat kippen dol zijn op zo'n "extraatje" :o

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:35

ik weet nu niet wat je hebt gedaan, maar 'k zou ze laten zitten tot ze volwassen zijn & dan als de bliksem een stalkat halen :D
(hoe grwuelijk kun je zijn? dieren laten opgroeien om vervolgens te vermoorden :o )
anders, als je ze verplaats hebt, zou 'k ze maar dood maken, erg maar wel de beste oplossing, met de schop, kop eraf, minste pijn en meteen dood.
en in het vervolg alles goed afsluiten :D
enne wespen, spinnen,.. gaan bij mij OF onder de schoen OF krijgen een goede laag anti-insecten spray over hun heen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:39

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Re: Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:46

bij mijn kippen gaan ze inderdaad in 1x naar binnen :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:01

Killer kipjes... _O-

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:53

Dabo schreef:
_Miesje_ schreef:
Ja die heb ik wel eens tussen mijn paardenspullen gehad. Heb een speciaal busje gekocht heb dat op de deur gespoten binnen een dag waren ze weg. Arme beestjes meteen doodmaken als er iets kapot is :( Kan hier echt heel boos om worden!
Hoor iemand zeggen dat slangen en muizen nergens goed voor zijn, nou blijkbaar wel! Ga eens ff logisch nadenken en koop een anti muis bus!!
Mag ik vragen wat dat voor 'busje' is? Is dat een spray ofzo?
Ik strooi motteballen in mijn kast, dat helpt ook wel wat om ze weg te houden. Maar van een anti muis bus heb ik nog nooit gehoord. Ik heb trouwens ook een muizenvalletje in mijn kast staan, en vang elke dag wel 1, die ik vervolgens in de kliko gooi ;) (is dan wel dood al) :D

Het is een soort busje (spray volgens mij) dat spuit je op een plek waar ze vaak komen en dat werkt bij ons op de manege heel erg goed. Je kan het kopen in de paardenwinkel bij ons.

Suuzepuus ik snap jou niet helemaal eerst zeg je dat het sielug is van Dabo met dat muizenval geval maar zelf heb je ze ook?

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:56

Bij ons het je de stal kippen die zijn heel erg lief hoor!
Maar er zijn er 2 dood; een dood gegaan en vastgevroren en een dood gebeten door een paard. Soms lopen ze perongeluk in de wedstrijdring als iemand bezig is dat is wel lachwekkend maar niet voor de gene die rijd! Laast was ie bijna zo plat als een dubbeltje..

clausjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 15:00

Ik ben niet degene die ze weer terug heeft gezet. Ik wilde ze eigenlijk in de mesthoop gooien :s. We hebben ook nog de da gebeld om te vragen of we ze konden groot brengen. Da adviseerde dit. De muisjes zijn wel weggehaald door hun moeder, want er is op stal geen kat aanwezig.
En ik strooi gif om de rest van mijn spullen te beschermen. en als ik het niet doe, doet de staleigenaar het wel. Hoe zielig het ook is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:58

miesje, als je mijn posts leest snap je wel dat ik muizenvallen niet zieig vind. gif vind ik dan weer wel sneu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:19

A

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:23

Heb ik ook is gehad. Bij mijn verzorgpaard. Moest ze in een emmer water gooien. Ik dus een emmer met een KLEIN laagje water gemaakt en erin gedaan. En zei 'ik wacht wel tot die verdronken is'. Nou hun gingen weg. Ik ben daarna ergenst heen gefietst en hem vrij gelaten. Ging dan wel over een wat ouder muisje.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:30

iewl ik zou ze wel weghalen hoor
ben gek op dieren en ook muizen *uit de dieren winkel net als ratten uit de dieren winkel*
maar in het wild vind ik ze vies ze brengen ziektes over enz
Daarnaast als je alle baby muizen moet laten leven krioel je straks in de muizen
weet niet of je daarop zit te wachten?
Haha Ik ben zoiezo bang voor wilde ongediertes!! dus zal gelijk mijn harige dude (H) erbij pakken
heeft hij ook een extra'tje

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:39

Muizen tussen de paarden op stal is gewoon niet gezond :n
En zelfs met gif is het vaak moeilijk onder controle te houden. Ze vreten de issolatie en alle spullen kapot en verontreinigen boxen, voer- en drinkbakken. En als je ze eenmaal hebt kom je overal nestjes tegen. Veel vriendelijker als gif is een simpele klap met een schep. Dat van die kippen wist ik nog niet, zoeken die de nestjes ook zelf op?
Je hebt ook muizensoorten die in het veld leven en daar heb je weer helemaal geen last van en die eten bijvoorbeeld schadelijke insecten.
Nog ergere horror: ratten op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:59

A

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:37

Judith_M schreef:
Polly schreef:
bij mijn kippen gaan ze inderdaad in 1x naar binnen :D

Ben je dan niet bang voor salmonella als je de eieren een keer iets te zacht hebt gekookt? :+ Ik ben een schijterd I know ;)

Ik voer de baby-muisjes altijd aan mijn brahma's en die leggen zo slecht dat k daar niet bang voor ben :D

ratten heb ik ook lopen daar, in de winter als alle kippen in een hok zitten zet ik altijd gif neer maar dat kan nu echt niet ivm de loslopende kippen.
Maar vervelend is het wel.. :\

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:54

als je ratten hebt heb je toch geen muizen en andersom?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:56

Ik heb al meegemaakt dat ratten en muizen heel goed samengaan. :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:00

suuzepuus schreef:
als je ratten hebt heb je toch geen muizen en andersom?

O jawel hoor.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:06

hmm ik dacht dat die niet samen gingen en ratten eten muizen dus das dan wel weer handig...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:20

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:46

Ik heb toevallig net nog 2 muisjes gered, die zijn denk ik een week of 2/3 en die liepen gewoon midden op het erf tussen de paarden. Kon ze vrij makkelijk pakken dus ze zitten nu even bij een vriendin die muizen heeft gefokt en dan later gaan ze wel weer de natuur in, want denk niet dat je die tam krijgt en ik hoorde dat ze ziektes meebrengen.
Ze waren echt zooo schattig, en ik ben zo'n muts dat ik alles wil redden.
Vind sommige dingen hier wel erg cru en nogal makkelijk gezegd. Gewoon even dood maken, ik kan het niet hoor. Oh ja heb ooit 1 muisje verdronken die zat helemaal onder de bloedluizen ofzo en ademde al bijna niet meer en toen heb ik staan janken zo erg vond ik het.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:23

rockwitch schreef:
Ik heb toevallig net nog 2 muisjes gered, die zijn denk ik een week of 2/3 en die liepen gewoon midden op het erf tussen de paarden. Kon ze vrij makkelijk pakken dus ze zitten nu even bij een vriendin die muizen heeft gefokt en dan later gaan ze wel weer de natuur in, want denk niet dat je die tam krijgt en ik hoorde dat ze ziektes meebrengen.
Ze waren echt zooo schattig, en ik ben zo'n muts dat ik alles wil redden.
Vind sommige dingen hier wel erg cru en nogal makkelijk gezegd. Gewoon even dood maken, ik kan het niet hoor. Oh ja heb ooit 1 muisje verdronken die zat helemaal onder de bloedluizen ofzo en ademde al bijna niet meer en toen heb ik staan janken zo erg vond ik het.

Dat vind ik pas dom, zo verhongeren ze en weten ze niet wie hun natuurlijke vijanden zijn. Dat is een lekkere dood. }:0
denk jij dan dat die muisjes het makkelijk krijgen in de natuur.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:39

Mmmm, ratten en muizen gaan toch niet altijd goed samen hoor... Toen ik nog in een appartement in Delft woonde hadden we ook altijd last van muizen. Die dan binnen kwamen en midden in de nacht bij de deur gingen krabbelen om naar buiten te mogen... :+ Kon ik midden in de nacht mijn bed uit om de deur te openen. Of dood gaan midden in mijn dure rok, waardoor ik die rok wel meerdere keren heb moeten wassen om de ontbindingsgeur eruit te krijgen.

Even daarna heb ik drie tamme ratten aangeschaft en ik heb werkelijk nooit meer een muis gezien, geroken of gehoord... Et voila! Maar goed, doodmaken is aan mij niet besteedt. Ik ben daar een te grote softie voor. Het enige wat wel dood mag zijn muggen, want daar krijg ik enorme bulten van en die krengen moeten altijd mij hebben. :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:44

zo pardon, je hoeft me niet gelijk dom te noemen hoor, beetje banketstaaf.
Maarre deze muizen blijven op z'n hoogst 2 weken en daarna gaan ze weer bij stal los. En ze verhongeren echt niet, want er is altijd genoeg eten bij de paarden, waarom denk je dat iedereen op stal zo'n beetje muizen heeft. En ik snap je redenering ook niet bepaald. Omdat ik ze even naar binnen heb gehaald en na 2 weken weer vrij ga laten weten ze gelijk niet meer wie de natuurlijke vijanden zijn? Denk dat het wel in het instinct zit dat ze normaliter niet midden over het erf ofzo gaan lopen. Dat deden deze wel, dus ze liepen echt het gevaar om door de kat gepakt te worden, dat heb ik nu voorkomen en ik hoop als ze straks wat groter zijn dat ze zich dan wel kunnen redden en niet meer van die kamikaze dingen gaan doen. Ik zet ze in ieder geval achter in de strostal uit en dan hoop ik dat ze het goed gaan doen. In de stal zitten geen natuurlijke vijanden, ze moeten alleen wat voorzichtiger zijn als ze naar buiten gaan.
Ik denk zelf niet dat deze muizen het veel moeilijker zullen krijgen, ze worden niet tam gemaakt of in de hand gehouden verder. Zoals jij het redeneert kan je dus never nooit een dier wat met de hand is groot gebracht of een tijdje uit de natuur is geweest terug zetten, want die weten ook niet meer wie de natuurlijke vijanden zijn. Nou ik weet niet, maar volgens mij gaat het meestal wel goed, als je een dier een tijdje opvangt en later weer terug zet. Zo lang je maar niet je best gaat doen om ze te laten wennen aan mensen. Ze moeten wel schuw blijven.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:16

rockwitch schreef:
Ik zet ze in ieder geval achter in de strostal uit en dan hoop ik dat ze het goed gaan doen. In de stal zitten geen natuurlijke vijanden, ze moeten alleen wat voorzichtiger zijn als ze naar buiten gaan.

Nobel streven, maar wat gebeurt er vervolgens? Na een paar maanden zit je met een muizenplaag op stal... Want ze hebben geen natuurlijke vijanden, eten zich te pletter, en fokken er rustig op los. Ik hoef je vast niet te vertellen hoe snel dat gaat bij muizen.. :D