Wat grappig zeg. Ik had het er laatst met een vriendin over, zij noemt het dabben idd en ik keek haar heel raar aan. Ik ken het niet anders dan 'kleedje trappen', toen keek zij mij weer raar aan... Nu ben ik helemaal verbaasd dat ik in het hele topic kleedje trappen nog niet ben tegengekomen, terwijl dat voor mij zo logisch is!
Anoniem
Geplaatst: 13-05-09 15:17
tita schreef:
Het heet melktreden
Ik heb dus zelf een kat die dat doet en tevens gaat ie gelijk sabbelen op je dekbed of een kledingstuk
Bij m'n vriend thuis noemen ze het ook 'treden' ja.. de poes doet het vaak als haar lekker aan het aaien bent, en dan ook sabbelen aan draadjes van de bank of kleding of etc
Zwartwitje
Geplaatst: 14-05-09 01:43
Mijn moeder noemde het klauwen, wij zeggen melken
TurdusMerula, dat geluidje noemen wij kwaken, kwekkeren, kekkeren of mekkeren of 'hee moet je luisteren, ze ziet weer een vliegje ofzo' Onze poezen kletsen trouwens ook heel vaak door 'prrrr' te zeggen, dat noemen wij krauwen, prauwen of priepsen
Ik hoorde 'fietsen' voorbij komen voor het melktreden, maar dat gebruik ik dan weer voor het trappen met de achterpoten wat honden doen als je ze op de buik krabbelt
Gister kwam Pumbaa bij me op schoot zitten en begon ook te tapdansen, maar hij bleef zo lekker met z'n nagels in m'n broek (en vel, auw) hangen. Toen zei ik: 'hou eens op met dat halen', moest aan dit topic denken, want naast 'tapdansen' en 'bed opmaken' noem ik het inderdaad ook 'halen'
Ik knip hier zelden de nagels. Zou ik eigenlijk eens moeten doen, pff zou een hoop ge-"rot op met je nagels" schelen
Ze bedoelen het zo goed, maar auw wat doet het zeer. En ik heb ook nog eens van die trutjes die zodra ik "AUW" roep, wegvliegen van schoot, en daarbij even flink de nagels uitklappen en dan goed hard afzetten....
Mijn kittens zijn trouwens erg grappig, die kun je beter klittens noemen. Noorse boskatten hebben krommere nagels dan andere rassen, mijn kittens kan ik als kleefkruid aan mijn kleding hangen
zij
Geplaatst: 15-05-09 13:30
kneden, trappelen
Destino
Geplaatst: 15-05-09 13:33
Wij noemen het Klauwen
Cyrilletje
Geplaatst: 15-05-09 13:40
Wij noemen het masseren... Hoewel het niet echt lekker is.