Kan ik later ook wedstrijden gaan lopen zonder dat ik mij een kinoclub zit?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:Oke.
ik hoef bij die van mij niks te zeggen. Scheelt een hoop onrust op het veld. Madam vind het raakvlak namelijk geweldig, omdat daar zo nu en dan nog eens een snoepje op verschijnt. Dus toch elke keer even kijken of er een snoepje ligt.
Nikki__ schreef:@kohtje, waarom kijk je niet of er een andere hondenschool in de buurt is, als je er zo op tegen bent. Je hebt ook kans dat het nu alleen is omdat je met een pup traint.
@Paintlinger: Ah, zo'n tunnelfreak
kohtje schreef:Ben net terug van mijn koekcurcus. Ik heb uitgelegd dat ik liever wat meer zwart wit wil trainen dus dat ik als ze niet op let ook wel eens een rukje aan de riem geef. Mag ik daar dus echt niet, nee ik moet haar dan lokken met een snoepje
Nikki__ schreef:Citaat:Nee die is verkoekt op de training... Ik heb namelijk heel braaf naar hun instructies geluisterd... met een verpeste hond als resultaat
Jij zegt dat de hond niks meer deed zonder snoepje en zelfs sommige dingen niet eens meer at!
Dat is verwend. Én dat heb je wél zelf in de hand.
Valt me altijd op hoe makkelijk hondenscholen ed de schult krijgen als de hond niet zo reageert als dat de baas wil.
Een school helpt, maar de opvoeding doe je zelf.
@Yamcha; had al verwacht je hier een keer tegen te komenCitaat:waarbij de hond als ie iets pakt wat hij niet mag, het geruild krijgt voor een koekje (imo ben je dan de hond aan het belonen voor iets wat hij in de eerste plaats niet mag) of honden die agressie tonen, afleiden met een koekje (imo verkeerd belonen). Het respect van de hond is dan heel snel weg, vrees ik.
Hier wil ik toch nog even een opmerking op maken.
Als mijn hond iets pakt wat ze niet mag hebben (zoals een heerlijke rotte vis) Dan ruil ik met haar. Ik beloon haar niet voor het vangen van de vis, maar ik beloon haar wel voor het lossen. Snap je wat ik bedoel?
Ook met agressie ben ik het niet helemaal met je eens.
Als ik een hond zie waarvan ik wéét dat ze er niet mee op kan schieten lijd ik haar af. Dit kan zowel met de bal zijn, met het snoepje of met mijn stem. Sanne is dan zo op mij gerricht doordat ze weet dat er echt iets géweldigs komt, dat ze geen oog meer heeft voor de andere hond. Deze loopt vervolgens voorbij. Ik beloon haar daarna voor het perfecte opletten.
Zo kon zij geen agressief gedrag vertonen en kon ik haar niet straffen voor verkeerd gedrag.
Citaat:Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ze niks meer at? En mijn hond was niet vewend maar verpest omdat ze niet beter meer wist door die gekkigheid. Ook vind ik het erg kwalijk dat jij oordeelt over mijn manier van opvoeden. Ik zou zeggen kom eens langs... En opvoeding lijkt me wel wat anders als gehoorzaamheid is het niet? Als ze bij mij aan de bank gaan knagen denk maar niet dat ik ze beloon met een "koekje". Maargoed, verder bedoel ik het allemaal niet aanvallend hoor iedereen moet maar doen waar die zich goed bij voelt.
Nikki_ schreef:Hier wil ik toch nog even een opmerking op maken.
Als mijn hond iets pakt wat ze niet mag hebben (zoals een heerlijke rotte vis ) Dan ruil ik met haar. Ik beloon haar niet voor het vangen van de vis, maar ik beloon haar wel voor het lossen. Snap je wat ik bedoel?
kohtje schreef:Ben net terug van mijn koekcurcus. Ik heb uitgelegd dat ik liever wat meer zwart wit wil trainen dus dat ik als ze niet op let ook wel eens een rukje aan de riem geef. Mag ik daar dus echt niet, nee ik moet haar dan lokken met een snoepje![]()
Kan ik later ook wedstrijden gaan lopen zonder dat ik mij een kinoclub zit?
Nikki__ schreef:Citaat:Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ze niks meer at? En mijn hond was niet vewend maar verpest omdat ze niet beter meer wist door die gekkigheid. Ook vind ik het erg kwalijk dat jij oordeelt over mijn manier van opvoeden. Ik zou zeggen kom eens langs... En opvoeding lijkt me wel wat anders als gehoorzaamheid is het niet? Als ze bij mij aan de bank gaan knagen denk maar niet dat ik ze beloon met een "koekje". Maargoed, verder bedoel ik het allemaal niet aanvallend hoor iedereen moet maar doen waar die zich goed bij voelt.
Sorry, daarmee heb ik je met een andere bokker in de war gehaald. Mijn excuses.
Ik oordeel niet over je manier van opvoeden. Dat was in het algemeen.
Waarom denken niet koekjes mensen toch bijna altijd dat wij alles állen maar oplossen met koekjes?
Mijn hond kent ook nee hoor. Trouwens aangeleerd met snoepjes, maar oke. Als zij aan de bank knaagt weet ze ook dondersgoed dat ze het niet mag als ik vervolgens nee zeg.
Het is niet dat ik álles met snoepjes doe hoor! Alleen het trainen, dát wel!
Yamcha schreef:Overigens vind ik de bewering dat honden de grootste opportunisten zijn die er bestaan, onzin.
Het is projectie ook nog, de méns is een opportunist. Een mens zal nooit iets doen wat niets oplevert, een hond is een dier dat wíl werken voor je, een hond vindt het echt leuk om jou een plezier te doen. Het probleem ligt bij de bazen die niet duidelijk zijn in wat gewenst en ongewenst gedrag is, maar wel koekies blijven geven op de verkeerde momenten. Dan maak je van de hond een opportunist, terwijl hij dat van nature niet is.