Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: Mag een hond tegen een heg aan plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:50

Ik vind het eigenlijk ook wel erg dat sommige baasjes hun hond alleen op bevel laten poepen of plassen! Ik zou het zelf wel erg vinden als ik niet naar de wc mag als ik nodig moet en wachten tot het wel moet. Of zie ik dit ook al weer verkeerd?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:54

Ik denk dat je dat verkeerd ziet.
Veel honden vinden het nodig om tegen elke boom en bosje onderweg naar de uitlaatplek een plasje te doen.
Dit is niet om te plassen maar gewoonweg om te markeren.
Een hond kan (als je hem regelmatig uitlaat) best wel even zijn plas ophouden tot hij bij een grasveldje is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:02

Die honden mogen ook naar de WC als ze moeten , maar onderweg naar de WC moeten ze het nog even ophouden , net als jij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:56

Als jij je hond op tijd uitlaat hoeft hij helemaal niet op knappen te staan en is het prima op te houden. Als een hond amper zijn behoefte kan doen... dan wordt het een ander verhaal.

Ik lees wel met verbazing sommige reacties. Reuen die smerig zijn... Honden dingen aan leren kost tijd... Een hond iets in zijn hoofd haalt en niet meer te houden is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:03

sunny_l0ve schreef:
Ik vind het eigenlijk ook wel erg dat sommige baasjes hun hond alleen op bevel laten poepen of plassen! Ik zou het zelf wel erg vinden als ik niet naar de wc mag als ik nodig moet en wachten tot het wel moet. Of zie ik dit ook al weer verkeerd?

Dus als jij moet sta je ook onmiddellijk stil, trek je je broek naar beneden en ga je ter plekke zitten plassen of poepen? Je gaat dan toch ook eerst naar de wc? Mijn honden dus ook, die moeten even wachten tot ze in het bos zijn (200 meter lopen) Ze worden 5 keer per dag uitgelaten dus op knappen staan ze nooit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:16

sunny_l0ve schreef:

Ik ben het met je eens hoor, ik vind het ook wat ver gaan dat hier gezegd wordt 'mijn hond plast/poept helemaal niet als ik het commando niet geef'. Mijn hond laat ik niet tegen hekjes oid aanplassen, ik houd hem aan de riem en loop door tot we op het uitlaatveld zijn.
Eenmaal daar mag hij los en heeft hij geen commando meer nodig, dan mag hij gewoon plassen/poepen waar hij zelf wil.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:30

Wij lieten onze hond altijd bij het kanaal uit, maar daarvoor moesten we ook nog een klein stukje door de wijk. Het was simpel, daar mocht hij gewoon niet plassen of poepen en daar was nog een veel simpelere oplossing voor. Onze hond moest volgen op die stukken "Dus met koppie naast de knie lopen" en als hij volgde werd er niet geplast of gepoept of gesnuffeld.

bij het kanaal mocht hij dan gewoon "vrij" lopen en deed hij wat hij moest doen...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:38

Wij hadden in ons vorige huis echt geen mooie voortuin, wel een grote met gras en grind.
Vele van de hondenbezitters die hun hond uit lieten kwamen langs ons huis en wat maakt het uit als de hond zijn behoefte doet in andermans tuin? Het is niet van hun, dus wat maakt dat dan uit.
Op den duur schoot het bij ons ook in het verkeerde keelgat, laat je hond het maar ophouden tot het stukje gras wat daar (net) achter ligt. :)
Wij hebben zelf ook een hond en die lieten wij echt niet zoals vele anderen in onze tuin hun behoefte doen, maar ook niet in de tuin van een ander.

Ik vind ook dat de man in zijn recht staat, die heg is onderdeel van zijn tuin en is dus zijn eigendom. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:39

Mijn honden wachten ook altijd met plassen/poepen tot ze daar zijn waar ze het mogen doen (veld beneden). Ik kan me voorstellen dat meneer in kwestie er niet van gecharmeerd is dat er een hond tegen zijn heg plast, alleen snap ik de heftige reactie niet, misschien had ie wel een slechte dag.

Ik heb dit een keer gehad toen ik nog in Utrecht woonde. Mum moest heel nodig plassen (zat te hijgen toen ik thuis kwam), dus ik ben de straat overgestoken en heb haar laten plassen naast een gemeenteperkje (rechts perk met onkruid, recht voor je een stuk met gras en onkruid), op dat stuk zat ze te plassen. Komt er vervolgens iemand met een waas voor haar ogen uit een huis gestormd, gaat me toch een partij uit haar dak :oo Haar man erbij, zelfde verhaal. Heb gezegd dat ik net zoveel recht heb als zij om daar te lopen/hond te laten plassen, dat het een gemeenteperk is, dat het niet bij haar huis hoort (overigens huur) en dat ik hondenbelasting betaal. Mooie mafkees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:41

ben blij dat mijn hond op mijn commando zijn nehoefte doet, zie dat veel honden en baasjes er nog een voorbeeld van kunnen gevem hoevaak ik een drol op eens toep of midden op een looppad zie liggen }:0
Goed okay wil je ze niet op commando laten kakken of pissen, ruim dan je rommel op maar ookd at komt niet echt in ze op lijkt wel.
Waarom hebben die mensen een hond vraag ik mij af?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:10

Hij staat wel in zijn recht, maar zijn reacite is wel heftig. Wel kan ik begrijpen, als er tig honden op een dag daar gaan lopen plassen dat je daarook flink zat van word...

prii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 11:14

Chiqa schreef:
prii schreef:
Dit heb ik NOOIT gezegd, ik zeg dat ik het hem moeilijk kan aanleren, omdat hij nogal eigenwijs is en ik heb gezegd dat hij niet weet waar hij wel en niet mag plassen, maar ik heb nooit gezegd dat ik hem dat niet kan verbieden!

Onee? Dit zijn toch echt anders je eigen woorden ;)

prii schreef:
Een hond weet niet tegen welke heg hij wel of niet mag plassen.
Ik kan moeilijk zeggen: Roxy, tegen deze heg mag je niet plassen hoor 8)7 .

Volgens mij staat daar toch echt dat het MOEILIJK is en NIET dat ik hem niet kan verbieden ;)
Maar misschien vat jij dat anders op :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:44

sunny_l0ve schreef:

Zet je achterdeur open et voila, de hond is gearriveerd op zijn wc :Y)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:12

Chiqa schreef:
Waarom hebben die mensen een hond vraag ik mij af?

Ik denk dat geen enkele hondenbezitter een hond neemt om de stront op te ruimen. Het is een van de mindere kanten van het honden hebben, in ieder geval wat mij betreft. Maar goed het hoort erbij. Ik vind ook dat je overlast zo veel mogelijk moet zien te beperken. Overigens vind ik het net zo irritant dat mensen het tegenwoordig al snel gelegitimeerd zien, om maar een scheur open te trekken. Is wat mij betreft ook asociaal gedrag.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:14

Onze hond houdt het ook op tot ze op een plek is waar het mag. Ze mag niet in tuinen van andere mensen komen en dat weet ze heel erg goed. Gelukkig is ze een echt meisje (trutje dus) en wil dus ook niet op tegels e.d. plassen, ze moet echt gras onder haar pootjes hebben anders doet ze het niet :+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:55

Wat een heilige reacties allemaal hier :') . Volgens mij gebeurd het iedereen wel eens, dat je aan het lopen bent en ineens begint je hond te plassen.. en oeps, ja dat kan wel eens een heg zijn... Liever niet natuurlijk! Maar soms kan je er echt zo snel niks aan doen.. Ik vind het echt achterlijk hoe die man reageert :? Dat je het niet leuk vind, dat is te begrijpen, maar dat kan je ook normaal zeggen... Bah, dat asociale gedrag tegenwoordig. :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:01

sunny_l0ve schreef:

Euuh, maar iedere hond die niet 24/7 ergens z'n behoeftes kan doen heeft dat 'probleem': ze moeten allemaal wachten tot ze uitgelaten worden. En tijdens het uitlaten wordt dan op het daarvoorbestemde plekje het commando gegeven.. zo vreselijk is dat toch niet, of wat :?

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:03

Daar waar jou hondje plast gaan nog -tig andere reuen over heen.

Ik kan me voorstellen dat als je zuinig bent op je tuin dat je je daar
aan ergert.

Uiteraard had deze meneer het subtieler kunnen brengen, maar ik kan er
wel inkomen ;)

Soms zie je bordjes in tuinen met teksten als:

"Het is dan wel uw hond, maar het is mijn tuin!"

Ik kan daar wel om lachen, mijn honden plassen enkel en alleen als ik daar toestemming
voor geef en niet uit eigen initiatief. In mijn ogen heet dat opvoeding ;) (Uiteraard
mag iedereen daar anders over denken.)

Edit; natuurlijk heeft een volwassen hond recht op iedere dag minimaal 6 x te worden uitgelaten.
Lees, een flink stuk wandelen. Dan bedoel ik dus niet een blokje om :o

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:07

Onze hond heeft geleerd dat hij alleen op gras etc. mag plassen, nu vergeet hij dat nog wel eens en plast hij wel eens tegen een paaltje aan wat op de stoep staat ofzo, maar hij plast nooit tegen heggen of hekjes oid van een tuin.
Hij mag dat ook niet (hij gaat er wel eens naar toe als hij wat ruikt, waarschijnlijk een vorige hond) en als ik dan zeg "nee, niet in de tuin" dan doet hij dat ook niet.
Hij mag tenslotte ook niet in onze eigen tuin plassen. :D

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:16

Prinslover schreef:
Wat een heilige reacties allemaal hier :') . Volgens mij gebeurd het iedereen wel eens, dat je aan het lopen bent en ineens begint je hond te plassen.. en oeps, ja dat kan wel eens een heg zijn... Liever niet natuurlijk! Maar soms kan je er echt zo snel niks aan doen.. Ik vind het echt achterlijk hoe die man reageert :? Dat je het niet leuk vind, dat is te begrijpen, maar dat kan je ook normaal zeggen... Bah, dat asociale gedrag tegenwoordig. :/

Heilige reacties? Dat gebeurt mij inderdaad nooit nee. En mensen bij wie dit wel gebeurt laten of hun hond te laat uit óf ze kunnen geen hond opvoeden. Allebei een reden om geén hond te nemen.

Mensen nemen zomaar een hond, ik hoor het vaak genoeg in mijn omgeving. zit die hond heel de dag alleen of ze voeden hem niet op, neem lekker geen hond als je er geen tijd of dicipline voor hebt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:36

WildWings schreef:
sunny_l0ve schreef:

Euuh, maar iedere hond die niet 24/7 ergens z'n behoeftes kan doen heeft dat 'probleem': ze moeten allemaal wachten tot ze uitgelaten worden. En tijdens het uitlaten wordt dan op het daarvoorbestemde plekje het commando gegeven.. zo vreselijk is dat toch niet, of wat :?

Je kan ook gewoon nette honden hebben die het alleen in de bosjes doen. Dus niet in iemand z'n tuin. Zulke honden heb ik dan gelukkig, op één ongelukje na. Maar om nou echt te zeggen hier mag je plassen en poepen en 2 meter verder niet vind ik erg ver gaan. Maar ik heb al gelezen dat ik dat verkeerd begrepen had ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:38

prii schreef:
Volgens mij staat daar toch echt dat het MOEILIJK is en NIET dat ik hem niet kan verbieden ;)
Maar misschien vat jij dat anders op :)

Nu niet je woorden verdraaien jij zegt;
prii schreef:
Ik kan moeilijk zeggen: Roxy, tegen deze heg mag je niet plassen hoor 8)7 .

Moeilijk moeilijk, weet niet hoe het met jou Nederlands gesteld is (Wil deze discussie eigenlijk niet echt voeren maar is toch nodig)

Zie de Dikke van Dale;

RESULTAAT
 ver·bie·den -bood, h -boden zeggen dat iets niet mag

http://www.vandale.nl
Staat er letterlijk.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:34

LZP -> BB

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:17

Honden weten over het algemeen mieters snel waar ze wel en niet mogen plassen.
1 x toestaan is altijd toestaan en
1 x "nee" blijft nee.

Kwestie van consequent zijn.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:19

Marijee schreef:
Hij staat wel in zijn recht, maar zijn reacite is wel heftig. Wel kan ik begrijpen, als er tig honden op een dag daar gaan lopen plassen dat je daarook flink zat van word...

Inderdaad, misschien was het hond nummer zoveel die tegen zíjn heg aan stond te wateren. Het is wel zíjn eigendom waar een ander gewoon tegenaan staat te plassen.