en dan nog heeft de hond het altijd gedaan....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joceline

Re: en dan nog heeft de hond het altijd gedaan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:16

Ik zou dit gedrag nooit naar een ander dier of persoon vertonen, maar wel als ik zo'n meisje zie.. En ja, dan verlaag ik mij tot hetzelfde niveau, maar zulke ziekheid moet je er helemaal niet uitpraten! Ze weet dondersgoed wat ze aan het doen is maar er wordt haar gelijk hulp aangeboden, dat gebeurt nogal snel tegenwoordig. Vroeger werd dit anders afgehandeld en maar goed ook. Ik zou haar nooit meer in de buurt van dieren laten komen en haar eens flink slaan en de komende tijd strak houden. Ik zou dit filmpje zelf niet kunnen hebben gemaakt, want mijn kind of niet ik had die riem er langs gehaald..onschuldig dier wat niks snapt en alleen de pijn kan ontvangen zonder te kunnen verdedigen. Daar word ik zo nijdig van..!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:19

katiavl schreef:
Nee hoor, geweld is nooit de oplossing. Zeker bij kinderen niet en gelukkig maar :)
Als je dat moet gebruiken ben je pedagogisch heel verkeerd bezig.

Dat is dan heel jammer dat het niet pedagogisch verantwoord is, maar van mij had dat kind een flink pak slaag gekregen. Ik weet ook zeker dat mijn moeder, die mij nog NOOIT heeft geslagen, me niet heel zou laten als ik zo met één van onze dieren had omgegaan. En gelijk zou ze hebben ook!

Die hond heeft het niet verdiend om zo behandeld te worden en dat kind verdient in mijn ogen meer dan 1 pak slaag.

Misselijk rotkind, mijn handen gaan ervan jeuken.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:20

Wat een ongeloofelijk rotkind zeg. Ik hoop dat ze er een leven lang een trauma aan overhoud dat dit nu bekend is. poedersuiker !!!!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:20

Ontzettend goed dat die man dit is gaan filmen, zo is er voldoende bewijs geweest tegen het kind.

Jammer dat het kind als ze volwassen is dan wel weer dieren mag hebben.

Over de titel zal ik het maar niet hebben want die raakt kant nog wal, volgens mij geeft niemand de hond de schuld. Het komt op mij over om van de gelegenheid gebruik te maken om een totaal ander onderwerp aan te snijden, dat vind ik wel jammer.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:25

Maflinger schreef:
Er staat in de reacties dat het meisje van 12 (OMG ik dacht dat het een volwassen vrouw was) gepest wordt op school. Dat kan zich uiten in dit soort acties. Waarmee ik het absoluut niet goed wil praten!! Maar ik denk dat dit meisje zich heel erg machteloos voelt en zich uit op mensen/dieren die ze wel 'aan' kan.

Ik ben vroeger ook gepest op school, basisschool, mavo en mbo, maar nooit, maar dan ook nooit heb ik dat afgereageerd op dieren. Zou het niet eens kunnen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:26

LADPR: ik denk dat de TS bedoelt dat als dat achterlijke kind jankend naar huis had gegaan met 2 tandafdrukken in haar dieronvriendelijke klauwen, dat dan alsnog de hond de schuld had gehad en in de meeste gevallen is dat zeker zo.

Ik moet dan altijd denken aan een arme hond die is afgemaakt wegens het bijten van een kind, die de dag ervoor 15 nietjes in de hond zijn oren had staan drukken.

'Gelukkig' staat dit op film. Ik hoop dat ze dit kind in een inrichting kwakken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:27

Boyzone schreef:
Ik ben vroeger ook gepest op school, basisschool, mavo en mbo, maar nooit, maar dan ook nooit heb ik dat afgereageerd op dieren. Zou het niet eens kunnen.
Ik geloof idd ook niet dat pesten leidt tot het pijnigen van dieren. Als alle kinderen die op school gepest zijn dieren gaan mishandelen, dan had het leed niet meer te overzien geweest.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:31

Boyzone schreef:
Maflinger schreef:
Er staat in de reacties dat het meisje van 12 (OMG ik dacht dat het een volwassen vrouw was) gepest wordt op school. Dat kan zich uiten in dit soort acties. Waarmee ik het absoluut niet goed wil praten!! Maar ik denk dat dit meisje zich heel erg machteloos voelt en zich uit op mensen/dieren die ze wel 'aan' kan.

Dat kind heeft gewoon geen gevoel in haar donder...
Sociopathen noemen ze dat.
Geen schuld gevoel en geen inlevenings vermogen.
Dat zijn ook degenen die uiteindelijk eindigen als Serie moordenaar als er niet wordt ingegrepen...

Door pesten op school ga je toch niet zulk gedrag vertonen??
Kom op zegk zolas hierboven ook al gezged wordt, dan hadden er wel heeel veel kinderen rondgelopen die dieren mishandelen...

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:35

LADPR schreef:
Ontzettend goed dat die man dit is gaan filmen, zo is er voldoende bewijs geweest tegen het kind.

Jammer dat het kind als ze volwassen is dan wel weer dieren mag hebben.

Over de titel zal ik het maar niet hebben want die raakt kant nog wal, volgens mij geeft niemand de hond de schuld. Het komt op mij over om van de gelegenheid gebruik te maken om een totaal ander onderwerp aan te snijden, dat vind ik wel jammer.

Toevallig wordt het in dit geval niet gedaan, maar het komt dus zo enorm vaak voor dat een kind een pruillipje trekt en de hond/kat de schuld krijgt. Dit bewijst maar weer wat..vind het een goede titel! Dat getreiter door kinderen van dieren.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:48

XoNo schreef:
Boyzone schreef:
Ik geloof idd ook niet dat pesten leidt tot het pijnigen van dieren. Als alle kinderen die op school gepest zijn dieren gaan mishandelen, dan had het leed niet meer te overzien geweest.

ben ik helemaal met je eens, Juist veel kinderen die gepest worden zoeken steun bij dieren.
ik vind het echt te erg voor woorden wat ze allemaal met het hondje doet .. :n

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:49

van zo'n filmpje wordt ik zo misselijk... die arme arme hond.. als ik haar had betrapt dan had ik eerst gefilmd en haar dan bij dr kladden gepakt de hond van dr afgepakt en haar meegesleurd hebben naar der ouders... zij zal heel wat uit te leggen hebben.. zo'n mensen moeten ze opsluiten.. als je op 12 jarige leeftijd al zoiets doet wat moet dat dan wel niet worden als ze ouder is..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:51

Jammer dat niemand haar voor de camera afgeronseld heeft en daar een filmpje van geupload heeft 8-)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:08

vanitymay schreef:
Misschien is dit meisje wel wat achter...

ik denk dat iedereen nu gaat zeggen dat ze het zelf nooit hebben gedaan, heel fijn, dan hebben jullie dieren in iedere geval nooit een trap te veel gehad, maar dan nog, wees gewaarschuwd voor je voor je eigen zoonje of dochter een dier koopt..

Ik weet zeker dat mijn kinderen nooit zulk gedrag zullen vertonen. Kan ook niet, mijn honden zouden dit nl. niet accepteren en dat weten ze donders goed. Opvoeden heet dat.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:16

Bah wat misselijkmakend!!
Als ik toch zoiets zie! dan sleep ik dat mens aan haar haren weg.
Uiteraard eerst filmen, anders heb je geen poot om op te staan.
Bah, hier kan ik echt boos om worden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:34

Joceline schreef:
Ik zou dit gedrag nooit naar een ander dier of persoon vertonen, maar wel als ik zo'n meisje zie.. En ja, dan verlaag ik mij tot hetzelfde niveau, maar zulke ziekheid moet je er helemaal niet uitpraten! Ze weet dondersgoed wat ze aan het doen is maar er wordt haar gelijk hulp aangeboden, dat gebeurt nogal snel tegenwoordig. Vroeger werd dit anders afgehandeld en maar goed ook. Ik zou haar nooit meer in de buurt van dieren laten komen en haar eens flink slaan en de komende tijd strak houden. Ik zou dit filmpje zelf niet kunnen hebben gemaakt, want mijn kind of niet ik had die riem er langs gehaald..onschuldig dier wat niks snapt en alleen de pijn kan ontvangen zonder te kunnen verdedigen. Daar word ik zo nijdig van..!

Ben het opzich helemaal met je eens. Ze mag best voelen dat dit niet de manier is. Maar vaak missen zulke mensen een geweten. Mensen met een antipersoonlijkheidstoornis die in de tbs zijn beland, hebben als kind ook vaak gruwelijk gedaan tegen dieren/andere mensen. Dus dat er te snel hulp wordt geboden? Dat is denk ik alleen maar goed. Bij zulk afwijkend gedrag moet je er snel bij zijn. Wil niet zeggen dat zij ook een stoornis heeft, maar helemaal gezond van boven lijkt me niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:42

Als een kind agressie vertoont oals dit, en je gebruikt een fysieke straf leer je net dat agressie normale reactie is wanneer je boos/gefrustreerd bent. Denk dat je dat wel zelf kan inzien en daarvoor moet je nog niet eens psychologisch getraint zijn. En staat absoluut los van stoornissen.
De leeftijd van het kind in de video is juist en kritieke leeftijd waar de reactie het geval erop of eronder voor verdere ontwikkeling kan zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:47

wat een verschrikkelijk filmpje zeg..
kind is echt ziek in der kop :(

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:50

het is inderdaad te verschrikkelijk voor woorden
waar haalt ze het lef vandaan?
kan er echt niet bij, kreeg zelfs bijna tranen in me ogen
komt echt niet bij me op om een dier te gaan schoppen
laten ze dat kind lekker gaan schoppen!! aanpakken die handel

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:01

Tsja tegenwoordig moet je praten.....maar gelukkig ben ik niet slechter geworden van een pedagogische "tik" en velen zullen met mij zijn.

Als je op deze leeftijd al zulk gestoord gedrag laat zien dan zit er geen steekje los maar dan zit er geen één vast :(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 22:14

LADPR schreef:

wat ik met de titel bedoel,is dat als er ergens een berichtje staat van een hond die snapt naar een kindje,iemand gebeten heeft,of een vogel heeft aangevallen,dat er meteen geroepen wordt dat ie dan maar de doodstraf moet krijgen..

niets zo makkelijk als honden in laten slapen...

maar dit laat zien,dat soms honden echt niet zomaar bijten,maar was dit niet gefilmd,en had ie het meisje gebeten,was de hond ter dood veroordeeld,zonder pardon,en had niemand zich afgevraagd wat er nu werkelijk gebeurd was....

zum kotsen..

en dat kind,als ik het vroeger had gedaan,denk dat mijn kamer te klein was geweest...mijn ouders sloegen niet,maar denk dan dat ik echt 3 weken niet had kunnen zitten...en terecht!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:33

Op dit moment zou ik normaar gesproken degene zijn, die roept dat geweld niets oplost...... maar kind mag van mij wel pakwerker zijn hoor..... met 2 DH's ipv 1, in haar ondergoed :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:54

vanitymay schreef:
Misschien is dit meisje wel wat achter...

ik denk dat iedereen nu gaat zeggen dat ze het zelf nooit hebben gedaan, heel fijn, dan hebben jullie dieren in iedere geval nooit een trap te veel gehad, maar dan nog, wees gewaarschuwd voor je voor je eigen zoonje of dochter een dier koopt..

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn hond vroeger ook weleens een schop teveel heb gegeven maar dat had altijd een reden, dit kind zit de hond zonder reden te martelen.
Nu ga je vast zeggen dat ik niet weet wat eraan vooraf is gegaan, nee dat klopt maar deze man heeft 13 minuten gefilmd, de hond kan nooit iets hebben gedaan wat 13 minuten lang straffen goedpraat en bovendien heeft de man/vrouw die dit gefilmd heeft dit vaker gezien en rept met geen woord over wat de hond evt gedaan kan hebben, niets (bijzonders) dus.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 23:02

vind het nu ook niet een type hond die iets misdaan zou kunnen hebben,waarvoor ie zo'n straf verdiend,zelfs tussendoor zit ie haar nog zo braaf en lief aan te kijken,en ze ramt hem gewoon neer met een riem...

overiens heb ik nooit een van mijn dieren geslagen of opzettelijk mishandeld..ja 1x een visje in te heet water gedaan,en ik heb mijn hamsters wel eens voor een karretje gezet,maar een dier opzettelijk geslagen of geschopt als kind :n

ik was te gek op dieren om ze ook maar iets te doen....

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:10

O wat zou ik dat kind graag een heleboel rotschoppen willen verkopen. Wat een ontzettend lieve hond, dat hij haar niet naar de strot is gevlogen. Gatver ik word hier echt niet goed van, zo'n kind moet je ook maar niet alleen laten met een baby want die overleefd het niet.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:15

vanitymay schreef:
maar wie heeft als kind nou nooit zijn eigen hond of paard geslagen oid??? ik kan helaas niet zeggen dat ik dat nooit heb gedaan...en ik was echt wel heel gek op mijn hond en pony..dat heeft er niets mee te maken..

Euhm, ik kan met een gerust hart zeggen, dat ik dat als kind NOOIT gedaan heb! (mijn broer heeft spijtig genoeg soms wel geëxperimenteerd met vliegjes, maar met niets anders dan dat, en hij had het ook niet moeten proberen) Mijn ratjes, konijn of hond hebben nooit bewust (ben beetje onhandig :Y) ) een mep van mij gekregen! En vind het redelijk verontrustend dat jij denkt, dat alle kinderen zo zijn.....zie mijn neefjes dit (hun hond een keertje slaan) ook nog niet zo snel doen hoor!