Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
katiavl schreef:Nee hoor, geweld is nooit de oplossing. Zeker bij kinderen niet en gelukkig maar
Als je dat moet gebruiken ben je pedagogisch heel verkeerd bezig.
Maflinger schreef:Er staat in de reacties dat het meisje van 12 (OMG ik dacht dat het een volwassen vrouw was) gepest wordt op school. Dat kan zich uiten in dit soort acties. Waarmee ik het absoluut niet goed wil praten!! Maar ik denk dat dit meisje zich heel erg machteloos voelt en zich uit op mensen/dieren die ze wel 'aan' kan.
Boyzone schreef:Ik geloof idd ook niet dat pesten leidt tot het pijnigen van dieren. Als alle kinderen die op school gepest zijn dieren gaan mishandelen, dan had het leed niet meer te overzien geweest.Ik ben vroeger ook gepest op school, basisschool, mavo en mbo, maar nooit, maar dan ook nooit heb ik dat afgereageerd op dieren. Zou het niet eens kunnen.
Boyzone schreef:Maflinger schreef:Er staat in de reacties dat het meisje van 12 (OMG ik dacht dat het een volwassen vrouw was) gepest wordt op school. Dat kan zich uiten in dit soort acties. Waarmee ik het absoluut niet goed wil praten!! Maar ik denk dat dit meisje zich heel erg machteloos voelt en zich uit op mensen/dieren die ze wel 'aan' kan.
Ik ben vroeger ook gepest op school, basisschool, mavo en mbo, maar nooit, maar dan ook nooit heb ik dat afgereageerd op dieren. Zou het niet eens kunnen.
LADPR schreef:Ontzettend goed dat die man dit is gaan filmen, zo is er voldoende bewijs geweest tegen het kind.
Jammer dat het kind als ze volwassen is dan wel weer dieren mag hebben.
Over de titel zal ik het maar niet hebben want die raakt kant nog wal, volgens mij geeft niemand de hond de schuld. Het komt op mij over om van de gelegenheid gebruik te maken om een totaal ander onderwerp aan te snijden, dat vind ik wel jammer.
XoNo schreef:Boyzone schreef:Ik geloof idd ook niet dat pesten leidt tot het pijnigen van dieren. Als alle kinderen die op school gepest zijn dieren gaan mishandelen, dan had het leed niet meer te overzien geweest.Ik ben vroeger ook gepest op school, basisschool, mavo en mbo, maar nooit, maar dan ook nooit heb ik dat afgereageerd op dieren. Zou het niet eens kunnen.
vanitymay schreef:Misschien is dit meisje wel wat achter...
ik denk dat iedereen nu gaat zeggen dat ze het zelf nooit hebben gedaan, heel fijn, dan hebben jullie dieren in iedere geval nooit een trap te veel gehad, maar dan nog, wees gewaarschuwd voor je voor je eigen zoonje of dochter een dier koopt..
Joceline schreef:Ik zou dit gedrag nooit naar een ander dier of persoon vertonen, maar wel als ik zo'n meisje zie.. En ja, dan verlaag ik mij tot hetzelfde niveau, maar zulke ziekheid moet je er helemaal niet uitpraten! Ze weet dondersgoed wat ze aan het doen is maar er wordt haar gelijk hulp aangeboden, dat gebeurt nogal snel tegenwoordig. Vroeger werd dit anders afgehandeld en maar goed ook. Ik zou haar nooit meer in de buurt van dieren laten komen en haar eens flink slaan en de komende tijd strak houden. Ik zou dit filmpje zelf niet kunnen hebben gemaakt, want mijn kind of niet ik had die riem er langs gehaald..onschuldig dier wat niks snapt en alleen de pijn kan ontvangen zonder te kunnen verdedigen. Daar word ik zo nijdig van..!
LADPR schreef:Over de titel zal ik het maar niet hebben want die raakt kant nog wal, volgens mij geeft niemand de hond de schuld. Het komt op mij over om van de gelegenheid gebruik te maken om een totaal ander onderwerp aan te snijden, dat vind ik wel jammer.
vanitymay schreef:Misschien is dit meisje wel wat achter...
ik denk dat iedereen nu gaat zeggen dat ze het zelf nooit hebben gedaan, heel fijn, dan hebben jullie dieren in iedere geval nooit een trap te veel gehad, maar dan nog, wees gewaarschuwd voor je voor je eigen zoonje of dochter een dier koopt..
vanitymay schreef:maar wie heeft als kind nou nooit zijn eigen hond of paard geslagen oid??? ik kan helaas niet zeggen dat ik dat nooit heb gedaan...en ik was echt wel heel gek op mijn hond en pony..dat heeft er niets mee te maken..