Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:dees_daan schreef:chiqa, dat die honden vaak gejat worden boeit me niet, ras ook niet, een hond is een hond..
En jij noemt jezelf een dierenvriend?![]()
Maar goed maakt niet uit, je heb antwoord op je vraag, ik stop alleen als het dier me opvalt/aanstaat al gelang gezien de situatie natuurlijk.
slimmerik schreef:Ga eens in een bejaardenhuis mensen helpen met eten geven en hun mond afvegen etc. Als vrijwilligerswerk. Als je dat volhoudt heb je er binding mee.... hou je het niet vol dan heb je er niets mee.
Vrijwilligers werk kùn je niet volhouden als je er geen feeling mee hebt. Dus ja, ben er van overtuigd dat de VRIJWILLERS bij de DB dierenliefhebbers zijn
Chiqa schreef:T is vrij simpel Dees-daan, je ziet een hond langs de weg lopen waar je hart naar ligt, dan stopt er wel een liefhebber ongetwijfeld. Dat ras wat jij heb zou ik ook niet voor stoppen, mijn eerste gedachte zou zijn ach daarheb je weer zo'n onopgevoed keffertje, sorrie ik heb daar niets mee!! De asiels zitten vol met dat soort hondjes en ik heb er met uitlaten alleen maar last mee omdat ik ze van mijn lieve hond af moet trekken om haar te beschermen. Dat jou hondje toevallig geen keffert is of onopgevoed, zie ik niet aan het uiterlijk, dat is alleen mijn gevoel bij het zien van zo'n ras. Net als jij nu beweerd dat heel veel mensen bang zouden moeten zijn van mijn ras.
Dat ze haar zouden laten lopen, (Vrees alleen van niet) is natuurlijk erg persoonlijk, maar wel afhankelijk van het soort mens wat ze etegn zou komen.
Mijn hond is nu twee keer weggelopen (pubertijd helaas daarom gaat ze ook niet meer los op bepaalde plekken) maar beide keren stond de telefoon roodgloeiend.
Chiqa schreef:Ik doe gewoon, en jou reactie kan ook wel even minderIk houdt van dieren alleen heb ik wel mijn keuzes hierin waar ik wel van houdt.
Waarheid kan soms hard zijn blijkbaar zie mijn onderschrift.
_rosita_ schreef:Jouw waarheid... dat is nog niet dé waarheid
Chiqa schreef:T is vrij simpel Dees-daan, je ziet een hond langs de weg lopen waar je hart naar ligt, dan stopt er wel een liefhebber ongetwijfeld. Dat ras wat jij heb zou ik ook niet voor stoppen, mijn eerste gedachte zou zijn ach daarheb je weer zo'n onopgevoed keffertje, sorrie ik heb daar niets mee!! De asiels zitten vol met dat soort hondjes en ik heb er met uitlaten alleen maar last mee omdat ik ze van mijn lieve hond af moet trekken om haar te beschermen. Dat jou hondje toevallig geen keffert is of onopgevoed, zie ik niet aan het uiterlijk, dat is alleen mijn gevoel bij het zien van zo'n ras. Net als jij nu beweerd dat heel veel mensen bang zouden moeten zijn van mijn ras.
Dat ze haar zouden laten lopen, (Vrees alleen van niet) is natuurlijk erg persoonlijk, maar wel afhankelijk van het soort mens wat ze etegn zou komen.
Mijn hond is nu twee keer weggelopen (pubertijd helaas daarom gaat ze ook niet meer los op bepaalde plekken) maar beide keren stond de telefoon roodgloeiend.
Chiqa schreef:Ik doe gewoon, en jou reactie kan ook wel even minderIk houdt van dieren alleen heb ik wel mijn keuzes hierin waar ik wel van houdt.
Tallie_Ho schreef:Chiqa schreef:Ik doe gewoon, en jou reactie kan ook wel even minderIk houdt van dieren alleen heb ik wel mijn keuzes hierin waar ik wel van houdt.
Mooi zinnetje in je onderschrift, maar niet zaligmakend
Persoonlijk vind ik je wel erg provocerend overkomen in dit topic. Ik zal je vertellen dat ik zelf geen honden heb, maar als er een hond op een hele drukke weg loopt, stop ik wel en bel ik de politie. Ongeacht of het beest bruin, wit, gespikkeld of wat mij betreft pimpelpaars met een goud randje is![]()
Dus begrijp ik het goed dat jij bepaalde rassen ten alle tijden laat lopen, ongeacht of het een drukke of zeer rustige weg betreft?( ik vraag het maar, voor ik het verwijt mocht krijgen een aanname te doen
)
Tallie_Ho schreef:Dus begrijp ik het goed dat jij bepaalde rassen ten alle tijden laat lopen, ongeacht of het een drukke of zeer rustige weg betreft?( ik vraag het maar, voor ik het verwijt mocht krijgen een aanname te doen
)