zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Re: zijn er dan helemaal geen dierenvrienden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:28

Misschien moet je even het verhaal boven je lezen sunny_love... daarin legt iemand die er gewerkt heeft uit hoe het in zijn werk gaat... en eigenlijk is dit ook heel logisch dat er die regels zijn over dat ze al gevangen moeten zijn. Ik denk ook niet dat de mensen van de DB geen dierenvrienden zijn, anders ga je ook niet vrijwillig dat werk doen :+

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:05

Ja, ik was net een paar seconden later met reageren. Toch vind ik het nog niet goed te praten dat ze zo'n hond dan maar over de weg laten rondlopen. Ik vind dat de DB zelf er meer voor moet gaan doen, en de gemeente moet zich ook meer met deze problemen bezig houden. Want zoals het nu gaat is het toch ook niet leuk?
En ik betwijfel echt alsof sommige mensen van de DB echt dierenvrienden zijn, want ik heb al een aantal keer mijn twijfels over ze gehad door eigen ervaringen. Het hoeft niet overal zo te zijn, maar bij mij in de buurt heb ik mijn twijfels.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:20

Ga eens in een bejaardenhuis mensen helpen met eten geven en hun mond afvegen etc. Als vrijwilligerswerk. Als je dat volhoudt heb je er binding mee.... hou je het niet vol dan heb je er niets mee.

Vrijwilligers werk kùn je niet volhouden als je er geen feeling mee hebt. Dus ja, ben er van overtuigd dat de VRIJWILLERS bij de DB dierenliefhebbers zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:24

Chiqa schreef:
dees_daan schreef:
chiqa, dat die honden vaak gejat worden boeit me niet, ras ook niet, een hond is een hond..

En jij noemt jezelf een dierenvriend? :?
Maar goed maakt niet uit, je heb antwoord op je vraag, ik stop alleen als het dier me opvalt/aanstaat al gelang gezien de situatie natuurlijk.

jij beprijpt het verkeerd, of je wil het gewoon verkeerd beprijpen, wat heeft het er mee te maken dat die honden vaak gejat worden, helemaal niets! dat heeft niets met dit topic te maken, en niets met het wel of niet stoppen voor een dier, zo bedoel ik het, kleine hondjes worden ook vaak gejat, andere rassen worden ook gejat, het is echt niet alleen het ras dat jij hebt :n waarom zouden mensen alleen stoppen voor jou hond? dat is natuurlijk belachelijk, gelukkig zijn er ook nog mensen die stoppen voor dieren omdat ze ze willen hebben, niet omdat het dier ze aanstaat, want dat noem ik egoistisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:26

slimmerik schreef:
Ga eens in een bejaardenhuis mensen helpen met eten geven en hun mond afvegen etc. Als vrijwilligerswerk. Als je dat volhoudt heb je er binding mee.... hou je het niet vol dan heb je er niets mee.

Vrijwilligers werk kùn je niet volhouden als je er geen feeling mee hebt. Dus ja, ben er van overtuigd dat de VRIJWILLERS bij de DB dierenliefhebbers zijn :j

weet jij hoe lang die mensen er al werken? ik niet.. ze zullen vast wel dierenliefhebbers zijn, maar sommige meldingen kunnen wel wat netter afgehandeld worden vind ik.. dat je een hondje die onder de schurft zit, kale plekken en een rode huid heeft, die zonder baas door de hele wijk heen zwerft laat lopen omdat je geen loslopende honden vangt (dat op zich is al te belachelijk voor woorden) dan vind ik het geen dierenliefhebber.. sorry, maar het is maar 5 minuten rijden voor hun, ga dan iig even kijken.. eventueel op een later tijdstip

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:40

@ dees_daan: ik ben het compleet met je eens. Ik zelf heb gewoon geen goede ervaringen met de DB hier bij mij in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:07

ik hoor t idd ook vaker dat er negatvieve ervaringen zijn dan positief :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:44

T is vrij simpel Dees-daan, je ziet een hond langs de weg lopen waar je hart naar ligt, dan stopt er wel een liefhebber ongetwijfeld. Dat ras wat jij heb zou ik ook niet voor stoppen, mijn eerste gedachte zou zijn ach daarheb je weer zo'n onopgevoed keffertje, sorrie ik heb daar niets mee!! De asiels zitten vol met dat soort hondjes en ik heb er met uitlaten alleen maar last mee omdat ik ze van mijn lieve hond af moet trekken om haar te beschermen. Dat jou hondje toevallig geen keffert is of onopgevoed, zie ik niet aan het uiterlijk, dat is alleen mijn gevoel bij het zien van zo'n ras. Net als jij nu beweerd dat heel veel mensen bang zouden moeten zijn van mijn ras.
Dat ze haar zouden laten lopen, (Vrees alleen van niet) is natuurlijk erg persoonlijk, maar wel afhankelijk van het soort mens wat ze etegn zou komen.
Mijn hond is nu twee keer weggelopen (pubertijd helaas daarom gaat ze ook niet meer los op bepaalde plekken) maar beide keren stond de telefoon roodgloeiend.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:47

Chiqa schreef:
T is vrij simpel Dees-daan, je ziet een hond langs de weg lopen waar je hart naar ligt, dan stopt er wel een liefhebber ongetwijfeld. Dat ras wat jij heb zou ik ook niet voor stoppen, mijn eerste gedachte zou zijn ach daarheb je weer zo'n onopgevoed keffertje, sorrie ik heb daar niets mee!! De asiels zitten vol met dat soort hondjes en ik heb er met uitlaten alleen maar last mee omdat ik ze van mijn lieve hond af moet trekken om haar te beschermen. Dat jou hondje toevallig geen keffert is of onopgevoed, zie ik niet aan het uiterlijk, dat is alleen mijn gevoel bij het zien van zo'n ras. Net als jij nu beweerd dat heel veel mensen bang zouden moeten zijn van mijn ras.
Dat ze haar zouden laten lopen, (Vrees alleen van niet) is natuurlijk erg persoonlijk, maar wel afhankelijk van het soort mens wat ze etegn zou komen.
Mijn hond is nu twee keer weggelopen (pubertijd helaas daarom gaat ze ook niet meer los op bepaalde plekken) maar beide keren stond de telefoon roodgloeiend.

En jij noemt je een dierenvriend? Omdat JIJ niet zoveel hebt met een bepaald ras, laat je het maar kapot rijden? Vooral niet stoppen, ook niet als het kan om 'm bij de weg vandaan te halen?
Bah, ik walg van dat soort reacties! En zich dan nog dierenvriend noemen ook... ik begrijp dat niet. Maakt het uit of het een rottweiler is of een chihuahua... zit daar verschil in ernst in als het doodgereden wordt? Een dier is een dier imo ongeacht of het ras me nou aanstaat of niet...
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 19-04-09 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:49

Ik doe gewoon, en jou reactie kan ook wel even minder :) Ik houdt van dieren alleen heb ik wel mijn keuzes hierin waar ik wel van houdt.
Waarheid kan soms hard zijn blijkbaar zie mijn onderschrift.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:52

Ik denk toch dat er een aantal vrijwilligers rondlopen die het puur doen voor hun ego hoor 'kijk eens wat een goed persoon ik ben'.
Ik ken er zelf precies zo een dus het zal me niets verbazen als er meerdere van rondlopen.
Over het algemeen vind ik dat de vrijwilligers bij de DB goed werk leveren, ze hebben zich nou eenmaal aan regels te houden maar hallo.. ze doen het voor niet hoor!

De reactie van de vrouw aan de telefoon vind ik niet kunnen. Als jij als receptioniste werkt is het ook je taak om begripvol te zijn en dingen dus niet zo bot te brengen.
Gelukkig heb jij gewoon gedaan wat je moest doen TS!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:53

Chiqa schreef:
Ik doe gewoon, en jou reactie kan ook wel even minder :) Ik houdt van dieren alleen heb ik wel mijn keuzes hierin waar ik wel van houdt.

Jouw waarheid... dat is nog niet dé waarheid ;)
Daarbij komt dat wanneer jij onderscheid maakt in dierrassen of je het wel of niet dood laat rijden, ik dat niet vind getuigen van dierenliefde... Iemand die van dieren houdt maakt geen onderscheid tussen een ras omdat het toevallig wel of niet je 'lievelingsras' is...
Maar goed...hou jij je lekker bij jouw waarheid, kan alleen maar hopen voor je dat het niet een keer jouw hond is die kapot gereden wordt, omdat dat iemand dat nou eenmaal een rotras vind en 'm lekker heeft laten lopen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:56

_rosita_ schreef:
Jouw waarheid... dat is nog niet dé waarheid

Nou bij deze waar in vredensmaam heb ik gezegt dat dit dé warheid is? Nergens dus verdraaien is niet zo gepast vind je ook niet?
Ik laat keffers lopen, so be it, take it or leave it, en dat is mijn waarheid :) En over dat tweede zal ik em maar niet meer uitlaten gelukkig ken ik mezelf heel goed :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:45

Moderatoropmerking:
Dames, discussie is prima, maar hou het een beetje vriendelijk graag! En daarbij dus geen persoonlijke aanvallen!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:15

Chiqa schreef:

Vind ik eigenlijk wel pure discriminatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:29

ik zou ook geen onderscheid maken in rassen! Een hond is een hond!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:41

Een dier is een dier... en geen enkel dier (ras) verdient het om 'over het hoofd' gezien te worden...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:13

Jammer dat de DB zo knullig reageerde, daar staan je dan mooi te kijken met 2 loslopende honden en je eigen hond er nog eens bij.

Misschien zijn ze van een nabij gelegen boerderij en van het erf af geraakt, gebeurd vrij veel, helaas en soms wordt en dan ook zo'n hond dood gereden. Gelukkig is dat laatste niet gebeurd, mede dankzij jou handelen denk ik.

Mijn ouders hebben 12 jr op de ambulance gewerkt, heel goed en zinvol werk in mijn ogen alleen zitten er grote verschillen tussen de een of de andere persoon, zo merkte mijn ouders ook toen al. (is al wat jaren geleden).
Van de DB heb ik jammer genoeg niet zo'n hoge pet op, mede door ervaringen van mishandeling en verwaarlozing waarbij erg nalatig is gereageert.
Daardoor zijn ook meerdere dieren overleden, het doet pijn om te weten dat een dier lijd en je probeert bij een instantie zoals de DB gehoor te krijgen en je wordt gewoon afgewimpeld.
Gelukkig kwam de politie op een gegeven moment wel in actie, maar toen was het leed al geschied en was er niks meer te redden.
Daarnaast hebben de mensen op de ambulance het soms erg druk, dan kunnen ze gewoonweg niet gelijk komen, heel begrijpelijk....maar zeg dat dan.
Het zijn vaak mensen met een groot hart voor dieren, maar helaas ontbreekt het soms aan sociaal gedrag en communicatie met mensen.

Na die incidenten heb ik mijn lidmaatschap aan de DB per direct stop gezet en geef niks aan collectanten, iets wat erg tegen mijn gevoelens indruist als dierenliefhebber, maar zolang er niks veranderd bij de DB en hun beleid ga ik daar geen geld meer aan geven.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:19

Chiqa schreef:

Misschien lees ik je stukje niet goed, maar ik ben bang van wel........ ;(
Het maakt toch geen fluit uit, wat voor soort hond er langs de kant van een drukke weg loopt?
Een hond is een hond en vaak schuilt er achter zo'n keffertje om in jou bewoording te blijven een ongerust baasje zie zielsveel van dat diertje houd, net zoals jij om jou hond geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:29

Chiqa ik ben eigenlijk een beetje klaar met je nu.. je verdaaid het compleet, als jij verder had gelezen dan je neus lang is in mijn profiel zie je dat wij een stafford gehad hebben, dus dat ik zeg dat mensen bang moeten zijn is onzin, echt je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op zo..
mijn honden zijn idd geen onopgevoede keffers, vallen geen andere honden aan, en willen dat ook niet, jet zijn 2 sociale vriendelijke hondjes, daarbij, het zijn geen rashonden ;) mijn honden betekenen alles voor mij, blijkbaar jou hond niet voor jou, anders kon jij je wel in een andere hondenbaas verplaatsten, dus ontopic, nee ik vind jou geen dierenvriend, eerder het tegenovergestelde :)
jij wil mij niet begrijpen, verdraaid mijn woorden contstant, lees maar hoe je het wil lezen, ik ben er klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:31

Hoe kun je nou aan het ras al zien dat het een on opgevoed dier is??? haha!!!
ik ken ook iemand met een stafford, het is een schatje en luistert zo goed!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:01

Chiqa schreef:

Mooi zinnetje in je onderschrift, maar niet zaligmakend ;)

Persoonlijk vind ik je wel erg provocerend overkomen in dit topic. Ik zal je vertellen dat ik zelf geen honden heb, maar als er een hond op een hele drukke weg loopt, stop ik wel en bel ik de politie. Ongeacht of het beest bruin, wit, gespikkeld of wat mij betreft pimpelpaars met een goud randje is :)

Dus begrijp ik het goed dat jij bepaalde rassen ten alle tijden laat lopen, ongeacht of het een drukke of zeer rustige weg betreft? :) ( ik vraag het maar, voor ik het verwijt mocht krijgen een aanname te doen ;) )

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:33

Tallie_Ho schreef:
Chiqa schreef:

Mooi zinnetje in je onderschrift, maar niet zaligmakend ;)

Persoonlijk vind ik je wel erg provocerend overkomen in dit topic. Ik zal je vertellen dat ik zelf geen honden heb, maar als er een hond op een hele drukke weg loopt, stop ik wel en bel ik de politie. Ongeacht of het beest bruin, wit, gespikkeld of wat mij betreft pimpelpaars met een goud randje is :)

Dus begrijp ik het goed dat jij bepaalde rassen ten alle tijden laat lopen, ongeacht of het een drukke of zeer rustige weg betreft? :) ( ik vraag het maar, voor ik het verwijt mocht krijgen een aanname te doen ;) )

oh, die lijkt mij erg mooi :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:36

Tallie_Ho schreef:

Heb ik al meerdere malen antwoord op gegeven, maar okay ben de beroerdste niet.
Voor een JR stop ik niet, heb er verschrikkelijk nare ervaringen mee en heb geen zin om weer gegrepen te worden door zo'n kreng, sorrie het spijt me.Denk dat dit toch wel begrijpelijk is?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:43

Ik vind het iig erg onvriendelijk hoe de Dierenambulance gereageerd heeft.
En dan kunne jullie honderd keer zegegnd at het vrijwillegers zijn, maar op pag 1 staat toch duidelijk bij de functioe omschrijving van betsuurder EM bijrijder het vangen van wilde/zwervende dieren....
daar horen loslopende honden toch ook bij :?

Maargoed...

En Chiqa, zou je dan desnoods wel de politie/DA bellen???
Of zelfs dat niet eens??