Frances schreef:Hier haal ik dat vandaan... Zoals ik al zei volgde ik het niet echt. Als een gedragstherapeut je weigert moet je neit gaan aanklooien tot het fout gaat, dus ik neem aan dat je dan bedoelt dat je hem moet laten inslapen als de gedragstherapeut hem weigert. Iets anders kon ik er niet echt van maken
@ TS: Fijn dat het toch goed ging bij de trimmer. En castratie zou ik zoiezo doen
nee, ik vind dat je óf als baas echt je schouders eronder moet zetten en de tips moet aannemen (realistisch zijn dus, en niet denken nou dat doet mijn hond echt niet hoor) en je gewoon flink moet inzetten om de omgang tussen jou en de hond weer goed te krijgen (ook al betekend dat, dat je er veel vrije tijd in moet steken, en het bloed zweet en tranen kost) of je handen er vanaf moet trekken en een goede baas voor hem moet zoeken. het ligt er wel aan wat voor problemen er zijn, is de hond agressief naar andere dieren, kinderen of mensen (dus een gevaar op straat) en je krijgt het advies van een therapeut om hem in te laten slapen, dan moet je wel heel goed gaan nadenken of dat niet idd de beste oplossing is (desnoods ga je naar een andere therapeut om te horen wat die er van zegt)
ik zou het zeker niet zomaar opgeven maar sommige honden zijn een gevaar voor anderen, en dat kan gewoon niet.