Joyckuh schreef:ikdoemaarwat schreef:overdrijven is ook een vak hoor
ze staan op kamertemperatuur......hebben 3 mooie grote planten in de bak,een bruissteen die de hele dag overdag aan staat en volop licht van buiten.....
en zo lees ik er hier wel meer die ze op die manier houden
de vissen lijken er echt niet onder te lijden en fokken maar raak dus kan je mij niet vertellen dat ze "ongelukkig" zijn voor zover een vis dat kan (geen idee)
Leven en overleven zijn 2 verschillende dingen. Hoe verklaar je dat guppen die op tropische temperatuur gehouden worden groter worden dan guppen die op koudwater gehouden worden?
En uiteraard kweken guppen toch! Dat is wat ze doen, hun soort in stand houden. Dat doen ze in de zeer uiteenlopende omstandigheden! Maar dat wil niet zeggen dat ze het dan naar hun zin hebben en dat ze een goed leven hebben.
tja wat is nou echt koud water? het is standaard 26 graden in mijn huis

en ja hoor ze hangen er ook heel sip bij

klein zijn ze niet en wat mij betreft vrij vrolijk aangezien ze de bellen van de bruissteen dagelijks gebruiken als hun grote speeltuin

en tja de planten schijnen er tot nu toe weinig last van te hebben en anders koop ik gewoon nieuwe...
de guppen vinden de bellen gewoonweg te leuk dus hou ik het zo

Als je van mening bent dat ik mijn guppen "mishandel" dan mag je best eens ze op komen zoeken hoor!

of je kan natuurlijk ook de DB bellen