Hond laten inslapen of niet ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:54

Cushing kan ook door een tumor in de hypofyse (hersenen) komen.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 01:14

BraveSpots schreef:
Ik vind sommige reacties wel wat raar hier. Waarom zou je een hond laten inslapen als hij nog goed is (kwa kwaliteit van het leven)? Om verder leed te voorkomen vind ik maar een vage reden hoor. Dan kun je je hond evengoed standaard laten inslapen als ie tien jaar is, want ooit zal hij wel eens pijn voelen :? ...

Trouwens, een DA die mij aanraad om een hond te laten inslapen omdat hij een 'last' is, die zijn niet lang mijn DA zijn hoor. OK, als het dier lijd, pijn heeft, echt versleten is en daardoor niet meer verder kan, maar toch niet omdat hij een last is...

dan heb je het verhaal niet goed begrepen denk ik. :S ik heb mijn ond laten inslapen op het moment dat ze een hondonwaardig bestaan tegemoed ging, dat is niet raar, dat is moedig

Laulau1986

Re: Hond laten inslapen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 01:25

Is het misschien een idee om de hond te trainen dat hij ook op een bak of krant zijn behoefte mag doen? Weet niet of je dit nu nog lukt maar dan hoef je in ieder geval niet 5 keer per nacht op.
Ik zou dat best over hebben voor mijn dier alleen als je dat jaren moet doen ben je wel gesloopt op den duur...

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:03

Laulau1986 schreef:
Is het misschien een idee om de hond te trainen dat hij ook op een bak of krant zijn behoefte mag doen? Weet niet of je dit nu nog lukt maar dan hoef je in ieder geval niet 5 keer per nacht op.
Ik zou dat best over hebben voor mijn dier alleen als je dat jaren moet doen ben je wel gesloopt op den duur...
Momenteel gaat het beter met hem, we laten 's nachts het licht branden en dan staat hij niet ieder uur weer aan de deur te krabben. Bedankt iedereen voor het meedenken en de tips.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:34

Ben je nog met hem naar de DA geweest om te kijken waarom hij zoveel plaste ?

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:47

darwin schreef:
Ben je nog met hem naar de DA geweest om te kijken waarom hij zoveel plaste ?
Nee, hebben alleen gebeld en hij zei dat dit wel normaal was omdat hij nu zoveel drinkt en door zijn leeftijd.
Het gaat terug beter met hem.
Heb de indruk dat hij weer levendiger geworden is.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:52

Fijn dat het beter met hem gaat, hopelijk gaat hij nog een tijdje mee ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:12

Ik zou om te beginnen écht ander voer aanschaffen, in pedigree zit heel veel zout.
De honden die pedigree eten die ik zie schijten letterlijk oranje en 2 keer zoveel als de honden die bijvoorbeeld eukanuba eten.

Misschien hoef je dan wel minder je bed uit.
En ik vind het niet gek, 5 keer per nacht, het dier heeft geen nachtrust en jij niet.
Daarnaast, als jij heel je leven zelfstandig bent geweest en een goede baan hebt gehad etc.
Stel je word hulpbehoevend, dat vinden héél veel mensen verschrikkelijk!
Zo is dat ook voor een hond imo..
Je hebt 15 jaar van je vriendje gehouden maar 5 keer per nacht zou mij echt te ver gaan.

Als je verder gaat met je hond zou ik van voer veranderen én hem na laten kijken qua bloed en urine.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 21:20

Even een update;

Het gaat voorlopig goed met hem.
We zijn intussen weer van voer veranderd, wisselen vaak af nu krijgt hij eukanuba en romeo.
moonfish ik denk niet dat het in dit geval echt iets met het voer te maken heeft want hij moet nog steeds veel en vaak plassen.
We laten nu 's nachts het licht branden, laten hem nog uit voor we gaan slapen en bijft redelijk goed liggen.
Verder loopt hij ons overdag de hele tijd achterna en is super actief :) :?

geerke

Re: Hond laten inslapen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:27

fijn!
trouwens heel goed dat je een up-date geeft!
veel topic starters laten nooit meer wat van zich horen...ook niet netjes.