Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BraveSpots schreef:Ik vind sommige reacties wel wat raar hier. Waarom zou je een hond laten inslapen als hij nog goed is (kwa kwaliteit van het leven)? Om verder leed te voorkomen vind ik maar een vage reden hoor. Dan kun je je hond evengoed standaard laten inslapen als ie tien jaar is, want ooit zal hij wel eens pijn voelen...
Trouwens, een DA die mij aanraad om een hond te laten inslapen omdat hij een 'last' is, die zijn niet lang mijn DA zijn hoor. OK, als het dier lijd, pijn heeft, echt versleten is en daardoor niet meer verder kan, maar toch niet omdat hij een last is...
Laulau1986 schreef:Momenteel gaat het beter met hem, we laten 's nachts het licht branden en dan staat hij niet ieder uur weer aan de deur te krabben. Bedankt iedereen voor het meedenken en de tips.Is het misschien een idee om de hond te trainen dat hij ook op een bak of krant zijn behoefte mag doen? Weet niet of je dit nu nog lukt maar dan hoef je in ieder geval niet 5 keer per nacht op.
Ik zou dat best over hebben voor mijn dier alleen als je dat jaren moet doen ben je wel gesloopt op den duur...