kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:13

Ahhh dus als een kind op je auto zit mag je hem maar eff een knal geven ofzo?

slimmerik, in dit geval gaat et er allee maar om dat JIJ katten niet leuk vind, dan heeft het niks meer te maken met de veiligheid van je auto... Zoals het nu klinkt...

Ik zou erg boos worden als ook maar iemand aan mijn kat zou zitten met kwade bedoelingen! En dan vooral omdat ze al gehandicapt is en dat het dan alleen maar erger zou worden als iemand haar (verkeerd) laat springen of iets anders waardoor ze zich verkeerd beweegt. En dan zou ze moeten worden ingeslapen, dus geloof me, die persoon zou er niet vanaf komen! Bij mijn andere kat, tuiunslang erop, maakt mij niet uit, die kan het toch wel aan, maar van mij Pukkie blijven ze af! Alle buren weten ook dat ze geopereerd is, dus ja..

Maar het gaat erom, de TS moet iets doen om de auto ongeschaad te laten, en nagels knippen is de optie, in dat geval moeten de auto eigenaaren ook met hun tengels van de kat af blijven vind ik (Wat ze zoiezo al doen denk ik, lijken me aardige buren)

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:16

lifaya schreef:
dat bedoel ik. Ik heb da ook een tyd gedaan bij mijn kat, maar puur omdat ze soms wat ruw is met spelen :+ en het werkt goed!

Mijn kat begrijpt het nut van een krabpaal niet, hij vindt de bank en het bed leuker, daarom knip ik ook z'n nagels :)
Sowieso vind ik dat een eigenaar ervoor moet zorgen dat de kat niet te lange nagels heeft. Als je een kat hoort lopen op parket, zijn z'n nagels te lang...

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:17

..En nog drammen mensen hun mening door na nota bene een moderatoropmerking te hebben gehad. :roll:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:18

Tenshi schreef:
..En nog drammen mensen hun mening door na nota bene een moderatoropmerking te hebben gehad. :roll:

ghehehe :')

mijn oplossing : nagels knippen!
anders auto in garage.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:20

Nou inderdaad!

Ik vind sowieso dat het, voor een forum dat gericht is op paardeigenaren, er nogal dieronvriendelijk aan toegaat!

Mijn conclusie TS: Nageltjes knippen/ vijlen, uitzoeken hoe het zit met de verzekering (mochten de buren toch iets vinden) en verder uitleggen dat het voor jou onmogelijk is om de kat te verbieden op de auto te liggen en dat het voor haar ondraaglijk is om binnen te blijven.

Het lijkt me dat dingen als een kattenren niet echt werken, dan kan ze nl. nog niet echt vrij klimmen, ontdekken en spelen met andere katten!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:20

nou nou!wat een aggressie hier!
danieke ik weet hoe gek je met je kat bent!en dat ze je beste maatje is!
het is heel netjes van je dat je om advies vraagt om samen een goede oplossing te bedenken om de kat van de auto te krijgen!
kun je niet een keer op de loer gaan liggen?dat je je kat opwacht en hem natspuit met de tuinslang zodra die op de auto wil gaan springen,of een eng geluid maakt waardoor de kat schrikt op het moment dat ze richting de auto gaat om er lekker warm op te gaan zitten/
het scheeld dat het zomer word haha!dan is de motor kap zo heet dat ze er niet meer op wil!
maar verveelden zat!
ik hoop dat je een goede oplossing vind!
succes morgen in barchem!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:21

Wat een dierenliefhebbers hier op bokt zeg :x Er zit wel leven in zo'n beest hoor! In een auto niet.
Volgensmij kun je over dit soort dingen gewoon praten en samen een oplossing zoeken, zoals TS ook doet. De auto kan ook vies worden van vogelstront, wie is dan de schuldige?

Onze kat zit heel regelmatig op onze (eigen) auto, maar er zit echt geen krasje op. Soms een afdruk van een pootje, maar na 1 regenbui is dat er ook wel af.
Nageltjes knippen lijkt me in elk geval een goeie.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:35

Nageltjes bijhouden voorkomt zeker niet dat er geen krassen gemaakt worden. Dus die optie valt gelijk al af.

Daarbij kun je een kattenren etc. zo aanpassen dat het een zeer geschikte ruimte is voor katten. Kat voelt zich daar prima in thuis hoor. Het gaat er om dat ze er lekker even uit kunnen en of dat in de grote wereld is of in een afgezette wereld maakt ze weinig uit hoor. Daarbij bescherm je zo niet alleen je kat tegen kwaad van buiten af. Maar ook de dieren die je kat vangt en dood. Want denk maar niet dat poezel daar niet aan komt.

Ronne

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:42

Nou, ik weet dat mijn katten echt vriendjes hebben in de buurt die ze echt op gaan zoeken. Dus dat kan al niet meer als hij in een ren zit.

Plus binnen kunnen ze ook rennen en springen, maar toch heeft De Grote Boze Buitenwereld een enorme aantrekkingskracht op ze, waar ze zich uren kunnen vermaken, terwijl ze op het balkon (van 3m2) zo uitgekeken zijn. Het heeft dus zeker wel een meerwaarde voor je kat om echt naar buiten te kunnen!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:43

ik heb net een beetje bijgelezen, maar mensen moeten eerst een beter leren lezen!
teneerste er zitten nog geen krassen op. de buuf heeft nog niks betaalt. en een deel heeft ook een hoop rare ideeen !

ik wil best een oplossing bedenken en mijn buren ook maar ik ga niet :
mijn hele tuin afzetten dat lukt ook niet eens !
stroom draad of weet ik veel wat gebruiken.
ik ga mijn kat zeker niet weg doen.
en onderspuiten/ dompelen helpt niet want mijn kat is gek op water !
ik hoop dat de buren een deken of hoes willen en anders weet ik het ook niet ! ideeen over de kat onder rijden en weet ik veel wat reageer ik niet eens op ............

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:48

TS zoek eens op google op scatmat.... prima product.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:50

Dan zou ik in elk geval beginnen met de nageltjes knippen en aan je buurvrouw vertellen dat je dat in elk geval al gedaan hebt om schade te voorkomen. Dat is dan al 1 goede stap van jouw kant toch?

Edit: Met die scatmat moet je wel in de buurt blijven denk ik als je die op een auto legt? Lijkt mij niet echt regenbestendig. Maar als de kat het op vaste tijdstippen doet, zou het zomaar kunnen werken!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 22:55

nageltjes knippen heeft geen zin dan nog krijg je krassen ;)
zal ff googelen

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:04

Pfff, lastig.
Staat de auto altijd op dezelfde plaats geparkeerd? Misschien iets met Kattenschrik (van Ecostyle)?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:06

ja altijd ;)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:07

Ja, dan kun je idd ook iets met geurtjes proberen (haha of de ruimte rond de auto afzetten ipv de tuin :P). Iets wat ze echt vies vinden (pepermunt) of van die speciale antikatten geurtjes!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:08

ja maar geen idee of ze dat op de auto willen sprayen ofzo :P

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:09

Maar misschien strooien rondom de auto? (probeert wat te verzinnen) De kat zal niet van 2 meter afstand op de auto springen, toch?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:11

dat denk ik wel ;)

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:15

simpel: een ander moet geen last van JOUW beest hebben, wat voor beest dat ook is. Dus binnen houden, de tuin afzetten of een ren in de tuin. Mijn binnenkatten komen op mij niet ongelukkig over, ze zijn niet eens graag buiten, omdat ze dat niet gewend zijn. Het zijn MIJN beesten, mijn keuze en dus ook mijn veratwoordelijkheid. Ik als kattenliefhebber krijg 'moordneigingen' als ik een kat op mijn auto zie. Dat is MIJN auto, van mijn zuurverdiende centen gekocht en ik ben er trots en zuinig op. Voor anderen misschien blik, voor mij veel meer dan dat. Dat moet een ander respecteren. Zoals anderen van mijn dieren af moeten blijven moeten ze ook van mijn spullen afblijven.

Ik verbaas mij erover met hoe weinig respect mensen hier over andermans spullen (auto) praten. Je moest je schamen. Dat zijn dan vast ook die mensen die steeds weer meer (deuren)deuken in mijn auto maken, omdat het ze niet interesseert dat ze spullen van een ander slopen. Mensen respect voor elkaar en elkaars spullen!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:19

sorry hoor maar ik snap het wel dat zeg ik ook in de begin post ! en kattenliefhebber met moordneigingen naar katten ? dat joun katten heel hun leven binnen zitten is goed maar als een buitenkat naar binnenhaalt is wat anders ;) ik probeer nu dus een oplossing te zoeken die voor mij fijn is en voor de buren :D

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 23:21

ik ga nu naar bed doei allemaal :evaw:

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:22

truste! ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:36

Ik ben blijkbaar kortzichtig, heb een stuk blik waar ik zuinig op ben. Ik woon in een woonwijk, mijn directe buren zijn geen kattenliefhebbers en zullen er toch in aanraking mee komen. Toch een reden dat hier geen kat binnenkomt..

Iedereen die vindt dat auto-eigenaren mogelijke schade van dat stukkie blik door katten van anderen maar voor lief moeten nemen is wel erg kortzichtig. Vraag ik me gelijk af; Zijn dat dezelfde als die op menig parkeerplaats hun autodeur tegen de geparkeerde naast hun aangooien en hetzelfde denken?

Het is erg zot om de buren te verplichten van hun garage gebruik te maken die ze beschikbaar hebben, omdat je als eigenaar je kat buiten wil. Niet iedereen heeft een garage tot zijn beschikking en als de buur geen garage tot zijn beschikking heeft kun je het ook niet op de buur afschuiven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:38

Hmm best een intressante discussie , op een paar bokkers na...

ik heb En een kat....En een mooie wagen waar ik veel centjes voor neergetikt heb en waar ik zuinig op ben , En tevens nog eens in bezit van een garage waar ie NIET meer in gaat...

Nee ik duldt een kat op mijn auto ook niet en mijn kat wil ik ook geen overlast mee bezorgen (loopt alleen op balkon/gallerij)
Als ik een kat op mijn auto zie dan jaag ik m voorzichtig weg (duwtje onder de kont)
meerdere keren eraf sturen wil nog wel eens afdoende werken
Vogels schiet ik ook niet de lucht uit terwijl ik mijn auto regelmatig was en poets en nog geen 3 uur later de meeuwen en reigers flinke flatsen achterlaten (grrrr)
Tja superzuinig dus maar wel acceptabel naar het buitenleven en "de natuur"

TS ik vind het idd al heel wat dat je naar een oplossing zoekt,veel mensen zouden gewoon egoistisch zijn
Heb je de buuf ook al gevraagd of zij over ideeen nagedacht heeft? misschien kan je zo in goed overleg eruit komen
Er zijn ook sprays tegen katten en ook onschadelijke doe je ook op meubels enz kan sprayen
wil je die niet op je lak? smeer het dan op de buitenkant van je ruitenwissers en harde onzichtbare plastic onderdelen rondom de motorkap,de geur is namelijk sterk genoeg voor hun om dan al flink uit de buurt te blijven
ook heb je van die mooie korrels voor in de tuin
die kan de buurvrouw ook gebruiken om tijdelijk in de richel te leggen van het raam (bij de ruitenwissers)
ik denk dat je met deze 2 bovenstaande al een heel eind komt
veel succes ermee en laat nog even horen of t werkt,voor vele hier gelijk dan een antwoord ;)