Dit KAN er gebeuren als ....(schokkende foto's!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dit KAN er gebeuren als ....(schokkende foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:15

Denk dat een kat wel een ander verhaal is als een hond of een paard.
BTW kun je vluchtgedrag wel afleren, ook bij een paard. Als je denkt dat niet te kunnen, misschien dan ook niet meer op buitenrit, want als je dier zo onvoorspelbaar is, ben je een gevaar voor jezelf en anderen.

Een hond kun je ook bij je houden.
As je dat niet kunt, moet je hem ook niet los laten lopen, dat is dan imo behoorlijk onverantwoord.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:19

Nessah schreef:
En zo ook bij een hond. Wij hadden een Jack die echt goed luisterde maar als er een eend erg dichtbij kwam wilde hij er toch nog wel eens achteraan. Hij kreeg dan wel straf, maar ja kom op.. Het blijven roofdieren.

Dan is het onverantwoord dat jij jouw hond los laat. Een hond is geen roofdier... niet meer. :n Belachelijk dat jij je hond de kans geeft achter eenden aan te gaan op terrein waar de eenden alle recht hebben te verblijven. Wat als jouw hond in zijn "jacht" de straat over rent en een autobestuurder in een reflex zijn stuur omgooit met alle gevolgen van dien?

Wèrkelijk voor zulke hondeneigenaars krijg ik direct plaatsvervangende schaamte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:38

@ Slimmerik: dat is dus idd wat ik bedoel, ik zou mezelf dat nooit vergeven..... nooit, nooit, nooit :n

Arme hond...... arme bestuurder....... auto total loss waarschijnlijk..... je hond kapot..... die bestuurder met een schuldgevoel (want die krijgt de schuld wss ook nog)......

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:43

Ik vindt het erg goed dat je zulke foto's neerzet.
Mensen beseffen niet wat ze die dieren aan doen.
Neem ook nu het is broedseizoen en ze moeten aan de lijn blijven.
En nog zijn er van die stomme figuren die ze los laten.
Kan ik me echt kwaad om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:45

Het loslaten is niet het probleem.
Het niet onder controle hebben is het probleem.

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:54

slimmerik schreef:
Nessah schreef:
En zo ook bij een hond. Wij hadden een Jack die echt goed luisterde maar als er een eend erg dichtbij kwam wilde hij er toch nog wel eens achteraan. Hij kreeg dan wel straf, maar ja kom op.. Het blijven roofdieren.

Dan is het onverantwoord dat jij jouw hond los laat. Een hond is geen roofdier... niet meer. :n Belachelijk dat jij je hond de kans geeft achter eenden aan te gaan op terrein waar de eenden alle recht hebben te verblijven. Wat als jouw hond in zijn "jacht" de straat over rent en een autobestuurder in een reflex zijn stuur omgooit met alle gevolgen van dien?

Wèrkelijk voor zulke hondeneigenaars krijg ik direct plaatsvervangende schaamte.

Mijn hond gaat ook wel achter eenden aan. Is dat dan zo erg? De eenden zijn echt wel sneller, zijn zo in het water. Waarom is een hond geen roofdier meer? Betekend dat ook dat paarden geen vluchtdieren meer zijn, en niet meer mogen vluchten voor gevaar?
Ik laat mijn hond niet loslopen op plekken waar het niet veilig is. Dus niet langs een weg met auto's.

edit@Yamcha ; We hebben het hier over dieren, geen machines. Een paard wat nooit vluchtgedrag vertoont, kan ook ineens vluchten. Een hond wat nooit achter eenden aangaat, kan ook ineens erachter aan gaan.. Dat betekend dus dat je nooit meer een buitenrit kan maken & je hond altijd aangelijnd moet houden?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:14

Mijn hond werd uitgelaten in een natuurgebied.. Waren alleen maar wandelpaden en sowieso laat ik mijn hond nooit los in de buurt van auto's.

Die eenden vliegen inderdaad weg en hij heeft er nooit 1 te pakken gehad.

Daarnaast is mijn kat zo vaak met een half levende merel thuis gekomen. Sja, waarom is dat anders dan als een hond er wel een keer 1 te pakken heeft gehad? Tuurlijk is het sneu, ik zie het ook liever niet! Maar ja.. het blijven in mijn ogen gewoon dieren.

Het vluchtgedrag van een paard is nooit helemaal afteleren.. dat kan gewoon niet. Je kan het wel verminderen, maar bij echt gevaar zal een paard altijd vluchten.

En zo zal een hond toch een eend blijven zien als prooi, de eene gaat er niet achter aan en de ander wel.. Mijne zag het als spelletje en heeft er nooit 1 gepakt maar rende er wel eens naar toe en dan vlogen de eenden weer weg.
er is ooit een gans geweest waar hij toe rende, die ging niet weg en na een paar seconde rende mijn hond weg en de gans er achter aan. Wat dat betreft was hij dus niet vals, maar was het een spelletje.

Ik vind het heel wat anders als een hond los loopt langs een drukke weg, maar dat was bij mij nooit het geval.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:05

slimmerik schreef:
Goed dat je dit topic hebt geopend :j

Het is mijn mening dan ook dat als je de hond niet volledig onder appèl hebt, je de hond nooit los mag laten. Nu kan ik me trouwens ook voorstellen dat je in dat park niet eens je hond los mag laten lopen.

In dat geval de volledige kosten van dierenambulance etc. op baasje verhalen :j

Helemaal mee eens :j
Wij hebben zo nu en dan wel eens honden in onze tuin die vanwege hun 'jacht instinct' op onze konijnen en kippen afkomen. Die overigens inmiddels vanwege die onopgevoede honden in een volledig afgesloten ren zitten, ipv lekker rond scharrelend in onze tuin (en dan nog hebben we ooit eens een hond uit de ren moeten trekken omdat hij het hek kapot had gebeten, inclusief 2 van onze konijnen.....). Ik wordt altijd ZOOOO pissed dat mensen hun hond niet bij zich kunnen houden, dan mist er gewoon wat in de opvoeding.
Jachtinstinct, en achter beestjes aan rennen ala, maar als hij dan niet meer kan luisteren is er wat mis. Net wat slimmerik zegt, wat als hij in een 'jachtreflex' een weg over rent met alle gevolgen van dien.... Lekkere baas ben je dan.

Onze boerderij hond heeft een 'jachtinstinct' ook, en gaat het land in en pakt hazen. Aangezien die niet vastgelegd kan worden (hangt zichzelf op, of bijt de lijn doormidden) wordt hij opgesloten als wij het land in gaat, en loopt hij met een lange zware ketting aan zijn nek zodat hij niet zo hard meer kan rennen. Het is een hond die altijd op het erf losloopt en niet altijd onder toezicht is, en ondanks dat hij in eigen land 'jaagt' is het niet getolereerd. Overigens wil dit soort gedrag niet zeggen dat ze mensen etc wat aan zouden doen. Deze hond vind het leuk de katten te pesten, maar heeft er nog nooit een gepakt terwijl hij dat makkelijk zou kunnen. En bij de kinderen is het een super rustig hondje, terwijl het normaal een hyper is (jackrussel zit erin volgens mij). Verder is het niet 'speels' of 'aggressief' gedrag van alleen het moorden, maar ze eet ze ook op. Al praat dat niets goed natuurlijk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:01

Chawi schreef:
Adil18 schreef:

Helemaal mee eens! Bruno reageert bijna altijd, bijna...Garantie kun je niet geven. Heeft hij een zo'n 'rebelfase' dan gaat de teletac eraan, bij de jacht standaard....Maar heeft ook te maken met het gevaar dat de hond in de vuurlinie komt mocht hij het toch eens in z'n kop halen een commando te negeren...

Maar feit blijft wel, 't is instinct....Rent Bruno toch eens achter een haas aan terwijl ik hem geroepen heb, komt hij (na de jacht op te hebben gegeven) haast kruipend naar je toe omdat hij heel erg goed weet dat hij fout bezig is geweest, maar hij kon zich op dat moment niet beheersen, dat zijn dierlijke maar natuurlijke reacties/driften die dan het zeggen hebben, niet het verstand. En dat heet instinct en dat zit in elke hond!

Natuurlijk gaat het niet altijd goed. Maar 'onze' honden weten wel dat het fout is en daardoor komt het bij mij maar zelden voor. Het zijn nu eenmaal geen machines.

Ik vind het gewoon frustrerend dat mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen. Ook 'jachtmensen' laten hun honden stropen. De veel gehoorde reden: Anders doet ie het ook niet meer wanneer het wel moet. Ik heb dat nooit zo geloofd en bij mijn eerste Weim ook bewezen gekregen dat het zo niet werkt. Alledrie weten ze precies wanneer ze aan het werk zijn en wanneer we gewoon een lekkere wandeling maken.

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:46

Marlous schreef:
edit@Yamcha ; We hebben het hier over dieren, geen machines. Een paard wat nooit vluchtgedrag vertoont, kan ook ineens vluchten. Een hond wat nooit achter eenden aangaat, kan ook ineens erachter aan gaan.. Dat betekend dus dat je nooit meer een buitenrit kan maken & je hond altijd aangelijnd moet houden?

Schat, ik heb zelf een hond, en ik heb nog wel meer honden nette manieren weer geleerd.
Ik weet echt wel wat opvoeden is........ en ik weet echt wel dat dieren geen machines zijn. Dat een hond eens ergens heengaat, sja, hoort bij honden. Maar een hond die niet komt als je hem roept, is niet te vertrouwen, en kun je dus idd beter aan de lijn uitlaten. En dan oefen je stukjes zonder lijn, en je oefent het commando "hier" veelvuldig. Totdat je hond altijd en overal luistert, dan kun je je hond loslaten wanneer je maar wilt.
Je oefent dat dus ook in lastige situaties, ook bij andere honden, ook als ie achter de kat aanwil....... bedenk je eigen varianten maar. Maar een hond hoort ALTIJD te komen wanneer je roept, ook in de jachtdrift, ook in het spel, ook wanneer...... kan je hond dat niet, moet je hem aanlijnen.
Een hond hoort onder appèl te staan. Ik begrijp niet waar je dat idee van een machine vandaan haalt......

Overigens zijn jachttrainingen mogelijk OMDAT de hond geen machine is, IPO en politiehonden hetzelfde verhaal, en zelfs die domme koekietrainingen werken volgens dat principe. De instincten zijn nodig en we gebruiken ze in de training, zonder de natuurlijke instincten is een hond niet eens te trainen...... bazel dus geen onzin. Alsjeblieft zeg.

En als een paard schrikt, kan dat. Het is des paards. Vluchten is gedrag en idd af te leren. Als het alternatief een veilige baas is, die betrouwbaar is, zal je paard bij je willen blijven en niet willen vluchten. Maar als jij er van overtuigd bent dat je paard een vluchtdier is, en het op elk moment kan verkiezen om het hazepad te nemen, zou het idd wijs zijn om geen buitenritten te maken.

In beide gevallen heeft die onbetrouwbaarheid geen donder met het dier te maken, maar alles met de eigenaar.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:54

arm ding :(:)
als een hond zoiets doet is ie niet helemaal goed in z'n hoofd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:56

Hmmm, beestenfreak, het zijn mij wat té schone wonden.... ik verdenk een mens ervan dat hij de zwaan te grazen nam, wss dat een hond het afmaakte, maar ik vind het té netjes gedaan.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:08

nou,ik voel me nu wel heel slecht...heb hier een 19 jarige (paard)die al 15 jaar echt een enorm vluchtdier is,jemig zeg,heb ik daar al een hoop ellende mee meegemaakt...nu nog 19 jaar en is nog steeds zeer schikkerig,en vluchterig...

;( voel me nu werkelijk een enorme mislukkeling op paarden gebied,al die jaren nog zo mijn best gedaan,maar altijd verkeerd gedaan... :(:)

rozahorse schreef:

:Y) broedseizoen geldt ook voor alle vogeltjes die vermoordt worden door de katten,vind dat je helemaal gelijk hebt en dat er een verbod moet komen op katten loslaten tijdens het broedseizoen,zijn nl net zulke stomme figuren dan die die beesten loslaten,zodat ze allerlei vogeltjes kunnen vermoorden...
die mensen beseffen blijkbaar ook niet wat ze die dieren aandoen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:15

Ik ben sowieso ook tegen het loslaten van katten inderdaad. Daar worden ook andermans konijnen, cavia's, vissen en vogels de dupe van.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:49

Yamcha schreef:
en zelfs die domme koekietrainingen werken volgens dat principe.

Mag ik vragen waarom jij zo tegen trainen met beloning bent (mag ook via PB)?

Heb zelf twee terriër kruisingen en een Lab.
De Lab intereseert zich totaal niet in wild (gosh, wat een jachthon :+ ) De terriërs daar in tegen wel.. maar, staan ook onder appél.
Ze mogen van mij best eens achter een eend aan. Wil niet hun hele instinct afnemen. Maar zodra ik fluit, wil ik twee honden zien die daarvoor nog weg waren. Zie ik ze niet direct, gaan ze vast en mogen ze de eerst volgende keren niet meer achter de eenden aan.
Zo heeft een van de twee, toen ze nog niet bij ons was, zo'n 5 km door het water gezwommen om een zwaan te pakken te krijgen. Eigenaar kreeg haar er niet uit, maar toen ze er eenmaal uit was (volledig versleten) werdt ze door dr eigenaar nog een paar keer koppieonder geduwd, zou ze het wel afleren. Resultaat, ze schijt voor water maar vind de eenden nog steeds geweldig.

De andere is ooit een keer losgebroken (toen hadden we haar net een jaar) en ging ook achter de ganzen aan. Een van de ganzen redden de aanloop niet en bleef dus achter. Ben als een gek erheen gerend om m'n hond eraf te halen. Het enigste wat die muts deed was met dr poten tegen de gans aan duwen. Ze snapte totaal niet waarom hij nou niet meer renden en liep verder.
Bij haar gaat het dus niet om het doden maar om het spel dat ze voor haar wegrennen. De ander ben ik niet zeker van, dus daar houd ik extra controlle op.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:56

Wilawander schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat dit door een hond is gedaan. Dan ziet het er heel anders uit.

Ik dacht precies hetzelfde ja.
Helemaal omdat het lijkt alsof de veren er 'netjes' afgestroopt zijn.
Ben dan ook heel benieuwd of er iemand getuige is geweest voordat hier zomaar een hond de schuld krijgt van wat dit arme beest is aangedaan ;(

Overigens heb ik mijn hond altijd loslopen,zolang het maar niet bij de weg is.
Nu jaagt hij ook niet op volgels,doet ie dat wel gaat ie direct aan de riem :P

*edit* ik heb het topic verder gelezen en las dar d bewuste hond van de zwaan is afgetrokken!
Wat een schoft van een eigenaar zeg! :(
Dat soort lui bezorgen mensen met een keurig getrainde,ongelijnde hond een slechte reputatie!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:52

kimmie261 schreef:
nou,ik voel me nu wel heel slecht...heb hier een 19 jarige (paard)die al 15 jaar echt een enorm vluchtdier is,jemig zeg,heb ik daar al een hoop ellende mee meegemaakt...nu nog 19 jaar en is nog steeds zeer schikkerig,en vluchterig...

;( voel me nu werkelijk een enorme mislukkeling op paarden gebied,al die jaren nog zo mijn best gedaan,maar altijd verkeerd gedaan... :(:)

rozahorse schreef:

:Y) broedseizoen geldt ook voor alle vogeltjes die vermoordt worden door de katten,vind dat je helemaal gelijk hebt en dat er een verbod moet komen op katten loslaten tijdens het broedseizoen,zijn nl net zulke stomme figuren dan die die beesten loslaten,zodat ze allerlei vogeltjes kunnen vermoorden...
die mensen beseffen blijkbaar ook niet wat ze die dieren aandoen...

sorry, maar ooit gehoord van natuurlijke selectie? Als je alle katten binnenhoudt, ga dan eens kijken hoeveel meerkoeten en eendjes er overblijven. Die moet je zometeen dan allemaal gaan afschieten, nee das lekker.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:06

nee daar zijn dan weer honden voor :D

das natuurlijk dikke onzin he,dan is dit dus ook natuurlijke selectie geweest...zwaan was niet snel genoeg en niet sterk genoeg...

natuurlijke selectie dus...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:11

Zoals er al gezegd werd is dit of door een hond gebeurd, wat dus de schuld is van het baasje of het is door een mens gebeurd. Dus hier spreek ik absoluut niet van natuurlijke selectie.
Ik zou alleen nooit mijn katten maar de hele tijd binnen houden in het broedseizoen terwijl alle meerkoeten en eenden en alles zich moeten voortplanten. Mijn katten mogen ook wel een stukje natuur behouden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:33

het is krom om te vinden dat katten alles maar mogen uitmoorden wat er leeft,en honden dat niet mogen,beide zijn jagers,beide zijn huisdieren.. :)

beide hebben eigenaren die verantwoordelijk zijn voor hun huisdieren...

doordat jij jou katten niet binnen houdt (en vele anderen ook niet) zullen vele vogels en andere dieren,dezelfde dood sterven als deze zwaan,alleen werd deze zwaan door de mens uit zijn lijden verlost,maar had de hond laten gaan en hij had het dier doodgebeten.

beetje hypocriet om te vinden dat katten dat wel mogen en honden niet...

denk dat de hoeveelheid vogels die door honden daadwerkelijk doodgebeten worden echt op 2 handen te tellen zijn,daarentegen de vogels die vermoordt worden door katten en mensen zijn ontelbaar...

maar goed, die mogen dat,een hond is altijd maar weer het foute onopgevoede dier met een asociale baas...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:48

sunny_l0ve schreef:
Zoals er al gezegd werd is dit of door een hond gebeurd, wat dus de schuld is van het baasje of het is door een mens gebeurd. Dus hier spreek ik absoluut niet van natuurlijke selectie.
Ik zou alleen nooit mijn katten maar de hele tijd binnen houden in het broedseizoen terwijl alle meerkoeten en eenden en alles zich moeten voortplanten. Mijn katten mogen ook wel een stukje natuur behouden.

Natuurlijk, en als jouw kat dan te veel schade aanricht, dan mag mijn hond 'm pakken! :D En zo houden we dan de 'natuur' in balans

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:52

Het zijn vreselijke foto's zeg! :O
Arme zwaan.. ;(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:54

Arm beest.
Als je weet dat je hond dat soort beesten aanvalt, hou je hem toch aan de lijn?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:53

kimmie261 schreef:
het is krom om te vinden dat katten alles maar mogen uitmoorden wat er leeft,en honden dat niet mogen,beide zijn jagers,beide zijn huisdieren.. :)

beide hebben eigenaren die verantwoordelijk zijn voor hun huisdieren...

doordat jij jou katten niet binnen houdt (en vele anderen ook niet) zullen vele vogels en andere dieren,dezelfde dood sterven als deze zwaan,alleen werd deze zwaan door de mens uit zijn lijden verlost,maar had de hond laten gaan en hij had het dier doodgebeten.

beetje hypocriet om te vinden dat katten dat wel mogen en honden niet...

denk dat de hoeveelheid vogels die door honden daadwerkelijk doodgebeten worden echt op 2 handen te tellen zijn,daarentegen de vogels die vermoordt worden door katten en mensen zijn ontelbaar...

maar goed, die mogen dat,een hond is altijd maar weer het foute onopgevoede dier met een asociale baas...

Hier ga ik niet verder op in anders word dit weer een eindeloze discussie over een kat loslaten of niet en daar heb ik geen zin in. Dit is gewoon mijn standpunt, die kan niemand veranderen.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:49

Sneu beestje, waar zwanen zijn laat ik mijn hond nooit los. Ze krijgt dus niet de kans om zoiets te veroorzaken.
Alleen 1 keer, vriendin van mijn zus had het tuinhekje niet dicht gedaan. Weg hond, was dus een konijn ergens in een buitenren, en die bleef dus niet lenen. Wij geld aan hun gegeven om niet konijn te kopen..