Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessah schreef:En zo ook bij een hond. Wij hadden een Jack die echt goed luisterde maar als er een eend erg dichtbij kwam wilde hij er toch nog wel eens achteraan. Hij kreeg dan wel straf, maar ja kom op.. Het blijven roofdieren.
slimmerik schreef:Nessah schreef:En zo ook bij een hond. Wij hadden een Jack die echt goed luisterde maar als er een eend erg dichtbij kwam wilde hij er toch nog wel eens achteraan. Hij kreeg dan wel straf, maar ja kom op.. Het blijven roofdieren.
Dan is het onverantwoord dat jij jouw hond los laat. Een hond is geen roofdier... niet meer.Belachelijk dat jij je hond de kans geeft achter eenden aan te gaan op terrein waar de eenden alle recht hebben te verblijven. Wat als jouw hond in zijn "jacht" de straat over rent en een autobestuurder in een reflex zijn stuur omgooit met alle gevolgen van dien?
Wèrkelijk voor zulke hondeneigenaars krijg ik direct plaatsvervangende schaamte.
slimmerik schreef:Goed dat je dit topic hebt geopend
Het is mijn mening dan ook dat als je de hond niet volledig onder appèl hebt, je de hond nooit los mag laten. Nu kan ik me trouwens ook voorstellen dat je in dat park niet eens je hond los mag laten lopen.
In dat geval de volledige kosten van dierenambulance etc. op baasje verhalen
Chawi schreef:Adil18 schreef:
Helemaal mee eens! Bruno reageert bijna altijd, bijna...Garantie kun je niet geven. Heeft hij een zo'n 'rebelfase' dan gaat de teletac eraan, bij de jacht standaard....Maar heeft ook te maken met het gevaar dat de hond in de vuurlinie komt mocht hij het toch eens in z'n kop halen een commando te negeren...
Maar feit blijft wel, 't is instinct....Rent Bruno toch eens achter een haas aan terwijl ik hem geroepen heb, komt hij (na de jacht op te hebben gegeven) haast kruipend naar je toe omdat hij heel erg goed weet dat hij fout bezig is geweest, maar hij kon zich op dat moment niet beheersen, dat zijn dierlijke maar natuurlijke reacties/driften die dan het zeggen hebben, niet het verstand. En dat heet instinct en dat zit in elke hond!
Natuurlijk gaat het niet altijd goed. Maar 'onze' honden weten wel dat het fout is en daardoor komt het bij mij maar zelden voor. Het zijn nu eenmaal geen machines.
Ik vind het gewoon frustrerend dat mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen. Ook 'jachtmensen' laten hun honden stropen. De veel gehoorde reden: Anders doet ie het ook niet meer wanneer het wel moet. Ik heb dat nooit zo geloofd en bij mijn eerste Weim ook bewezen gekregen dat het zo niet werkt. Alledrie weten ze precies wanneer ze aan het werk zijn en wanneer we gewoon een lekkere wandeling maken.
Marlous schreef:edit@Yamcha ; We hebben het hier over dieren, geen machines. Een paard wat nooit vluchtgedrag vertoont, kan ook ineens vluchten. Een hond wat nooit achter eenden aangaat, kan ook ineens erachter aan gaan.. Dat betekend dus dat je nooit meer een buitenrit kan maken & je hond altijd aangelijnd moet houden?
rozahorse schreef:Ik vindt het erg goed dat je zulke foto's neerzet.
Mensen beseffen niet wat ze die dieren aan doen.
Neem ook nu het is broedseizoen en ze moeten aan de lijn blijven.
En nog zijn er van die stomme figuren die ze los laten.
Kan ik me echt kwaad om maken.
Yamcha schreef:en zelfs die domme koekietrainingen werken volgens dat principe.
Wilawander schreef:Ik kan me niet voorstellen dat dit door een hond is gedaan. Dan ziet het er heel anders uit.
kimmie261 schreef:nou,ik voel me nu wel heel slecht...heb hier een 19 jarige (paard)die al 15 jaar echt een enorm vluchtdier is,jemig zeg,heb ik daar al een hoop ellende mee meegemaakt...nu nog 19 jaar en is nog steeds zeer schikkerig,en vluchterig...
voel me nu werkelijk een enorme mislukkeling op paarden gebied,al die jaren nog zo mijn best gedaan,maar altijd verkeerd gedaan...
rozahorse schreef:Ik vindt het erg goed dat je zulke foto's neerzet.
Mensen beseffen niet wat ze die dieren aan doen.
Neem ook nu het is broedseizoen en ze moeten aan de lijn blijven.
En nog zijn er van die stomme figuren die ze los laten.
Kan ik me echt kwaad om maken.
broedseizoen geldt ook voor alle vogeltjes die vermoordt worden door de katten,vind dat je helemaal gelijk hebt en dat er een verbod moet komen op katten loslaten tijdens het broedseizoen,zijn nl net zulke stomme figuren dan die die beesten loslaten,zodat ze allerlei vogeltjes kunnen vermoorden...
die mensen beseffen blijkbaar ook niet wat ze die dieren aandoen...
sunny_l0ve schreef:Zoals er al gezegd werd is dit of door een hond gebeurd, wat dus de schuld is van het baasje of het is door een mens gebeurd. Dus hier spreek ik absoluut niet van natuurlijke selectie.
Ik zou alleen nooit mijn katten maar de hele tijd binnen houden in het broedseizoen terwijl alle meerkoeten en eenden en alles zich moeten voortplanten. Mijn katten mogen ook wel een stukje natuur behouden.
kimmie261 schreef:het is krom om te vinden dat katten alles maar mogen uitmoorden wat er leeft,en honden dat niet mogen,beide zijn jagers,beide zijn huisdieren..
beide hebben eigenaren die verantwoordelijk zijn voor hun huisdieren...
doordat jij jou katten niet binnen houdt (en vele anderen ook niet) zullen vele vogels en andere dieren,dezelfde dood sterven als deze zwaan,alleen werd deze zwaan door de mens uit zijn lijden verlost,maar had de hond laten gaan en hij had het dier doodgebeten.
beetje hypocriet om te vinden dat katten dat wel mogen en honden niet...
denk dat de hoeveelheid vogels die door honden daadwerkelijk doodgebeten worden echt op 2 handen te tellen zijn,daarentegen de vogels die vermoordt worden door katten en mensen zijn ontelbaar...
maar goed, die mogen dat,een hond is altijd maar weer het foute onopgevoede dier met een asociale baas...