Konijn plast bloed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: Konijn plast bloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:58

Ik vind het nog steeds onverantwoordelijk, toen ik 14 was werkte ik al. En ik neem aan dat ze toch wat zakgeld krijgt?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:11

ik vind het zelf nog fouter dan de ouders.. maar de TS heeft wel de zelfde instelling als haar ouders... en dat mag ze wel weten..

een dierenarts assistent weet ook n iet alles.. dat ben ik zelf ook.. en het kan zoveel zijn... bloedplassen is gewoon niet goed..

ik vind het zielig voo rhet konijntje.. zn zorg wordt gewoon ontnomen..

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:36

Nou het is jouw taak niet om mij dingen uit te leggen of bij te brengen hoor. Verre van! En ik werk niet om andere redenen die ik hier niet zet ;) En waarom zou ik dan de DA moeten bellen ipv het even aan haar te vrage? Heeft tog even veel zin.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:37

En het konijn plast trouwens geen bloed meer en eet en drinkt gewoon weer. Wat ik hier trouwens al eerder had gezet.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:39

Ts weet nu inmiddels wel dat het allemaal verschrikkelijk fout is, maar in de tijd dat dit topic nu loopt is dit konijn dus nog niet geholpen. Misschien is meedenken met ts beter als alleen maar afzeuren van ts.

Ts als ik zou weten wat jouw konijntje mankeert had ik het je met alle liefde van de wereld wel verteld. Ik heb mijn hele leven al konijnen, maar wat jij beschrijft heb ik nog nooit bij de hand gehad. Wel weet ik dat konijnen erg harde beestjes zijn en pas laat laten merken dat er wat met ze aan de hand is.
De dierenarts is de enige die echt een duidelijk antwoord op jouw vraag kan geven. Ik snap dat jij niet voldoende financiële middelen heb en jouw ouders het er niet voor over hebben. Maar misschien kan je je ouders overhalen door te vragen of ze je het bedrag kunnen voorschieten en dat jij ze op een later tijdstip terugbetaald of dat je deels terugbetaald en voor het andere deel klusjes opknapt in huis ofzo. Elke dag de aankomende 2 weken de vaat doen of iets dergelijks.
Van ruzie in huis wordt niemand blij en misschien kan je op deze manier iedereen tevreden houden. Jij omdat je konijntje naar de dierenarts kan en je ouders omdat jij klusjes voor ze doet.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:43

Ja ik wacht eerst maar het advies van die vriendin op! ;) Misschien dat zij iets weet of misschien dat zij even kan kijken. Maar ik vind het inderdaad ook erg zielig van sommige om mij ervan te gaan beschuldige dat ik niet mijn konijn zou houden wat natuurlijk vette onzin is. Als dat meisje hier is geweest en tegen mijn ouders zegt dat hij echt naar de DA moet dan doen mijn ouders dat wel.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:50

Wacht maar niet te lang. Als konijnen ziek zijn gaat het vaak snel bergafwaarts ook al lijkt het nu wat op te knappen. Beter het zekere voor het onzekere.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:01

xvanity22 schreef:
Nou het is jouw taak niet om mij dingen uit te leggen of bij te brengen hoor. Verre van! En ik werk niet om andere redenen die ik hier niet zet ;) En waarom zou ik dan de DA moeten bellen ipv het even aan haar te vrage? Heeft tog even veel zin.

ik weet dat het mijn taak niet is om jou iets bij te brengen, maar het is wel een feit dat als je een dier heb, dat je hier voor moet zorgen, en daar hoort ook een eventueel bezoek aan de DA bij.. vergeet echt niet dat dieren die ouder zijn meer zorg nodig heb.
dat meisje is assistent.. dus die weet nog lang niet een kwart van wat een DA je kan vertellen.. ik zal er verder over ophouden ;) ben blij dat je konijntje geen bloed meer plast, maar hou hem de komende weken wel even in de gaten.. konijnen zijn beestjes die niet snel laten merken dat er iets mis is.. ze zijn keihard.. het nadeel daarvan is wel dat het tere diertjes zijn..
het belangrijkste is dat hij blijft eten en drinken... als ze stoppen met eten betekend dat dat er iets mis is..

ik hoop dat het goed blijft gaan... mocht je nou toch nog iets merken dan zou ik zowiezo even naar de kliniek bellen.. vragen of hun tips hebben.. ze weten meer dan een assistent..

Succes met je konijntje.. en sorry dat ik hard overkom.. maar ik zie/hoor dit heel vaak voorbij komen in de kliniek, en helaas is het ook heel vaak fout afgelopen..

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:24

Nee is al goed, Snap je reactie ook heus wel hoor! Ik kom soms ook over alsof ik er niks om geef maar dat is echt wel!
Trouwens dit is Leo:
Afbeelding
Weten jullie ook weer over wie jullie het hebben, Foto is al oud en de kwaliteit is niet zo goed.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 23:59

Vandaag toen ik Leo eten ging geven was zijn bakje leeg alles was op! Ook zijn water en er lag geen bloed meer gelukkig. Hopen dat het een goed teken is en dat hij opknapt. :)

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:56

Klinkt zeker al beter, maar onthoudt dat je konijntje in de periode dat je nu al aan het afwachten bent allang al dood had kunnen zijn. Ik zou als ik jouw was toch een spaarpotje gaan opbouwen voor dit soort situaties.