Waakhond in Curacao

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Re: Waakhond in Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:44

Ik woon hier nu 1,5 jaar en heb dit nog nooit gezien gewoon, en ik woon in het hartje van StMaria…lijkt me afschuwelijk om te zien. Er zijn hier idd heel wat meer straathonden en katten dan in Nederland, heb het idee dat in Nederland het dierenleed meer achter gesloten deuren plaatsvindt…ik geef ze altijd een beetje eten, maar kan nu niet zeggen dat alle straathonden er ongelukkig uitzien ofzo…

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:52

LittleAnn schreef:
Ik woon hier nu 1,5 jaar en heb dit nog nooit gezien gewoon, en ik woon in het hartje van StMaria…lijkt me afschuwelijk om te zien. Er zijn hier idd heel wat meer straathonden en katten dan in Nederland, heb het idee dat in Nederland het dierenleed meer achter gesloten deuren plaatsvindt…ik geef ze altijd een beetje eten, maar kan nu niet zeggen dat alle straathonden er ongelukkig uitzien ofzo…

Nee, er lopen ook een hoop leuke dikzakken hè? :) Lopen er ook nog altijd van die grote kuddes geiten door de buurt? Ik heb op de Schalieweg gewoond, tegenover ons huis was toen nog een klein braakliggend veldje waar ze vaak gingen staan "grazen": veel meer dan prikkelstruiken stond er namelijk niet, haha!

Eerder hebben we in de Wayakastraat gewoond, ik weet niet meer hoe de wijk heet (stom trouwens, ik zit het eens op te zoeken op googlemaps, maar de schalieweg en de wayakastraat bestaan zogenaamd niet, haha). We zijn daar vrij snel weg gegaan vanwege de buurt. Tegenover ons in de tuin van de overburen een vastgebonden loops teefje waar alle honden uit de buurt overheen gingen, arme beest kon niet weg en lag de hele nacht te gillen :( Met oud en nieuw werd er aan het eind van de straat een ezeltje opgeblazen.. dat soort dingen. Ik denk dat ik gewoon niet de beste introductie heb gehad. De buren bij de Schalieweg waren gelukkig erg vriendelijk en heel goed voor hun dieren!

We zijn in 1996 weer terug gegaan naar Nederland, ik denk dat er in de tussentijd een heleboel veranderd is (en dat is maar goed ook :) )

Beetje offtopic trouwens, maar een snelle vraag tussendoor: valt de stroom nog steeds zo vaak uit? :D Was altijd erg gezellig met olielampjes op de porch wachten tot de airco het weer ging doen ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 00:06

LittleAnn schreef:

Precies, ik had het er met manlief vandaag over, onderweg nog een boel honden zien lopen. Maar stuk voor stuk in goede 'staat'. Waar ik wel van ben 'geschrokken' is dat ik al meerdere zogende teven ben tegen gekomen.
Niet de nesten gezien, maar teven met enorme uiers zegmaar..

Ennehh.. (ik ben verliefd geworden op een rottweilerpup hier in een dierenwinkel)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 02:05

hih wat leukkkk, ben je bij de gosieweg geweest? ik ben na al die honden-verhalen ook geinspireerd geraakt om een pup te gaan kopen. ik wilde er al eeuwen eentje, maar heb nu pas de mogelijkheid om hem overdag op het erf te laten met 2 andere hondjes om mee te spelen...
ja die teven hebben onwijs grote uiers, waarom weet ik niet? Er is hier ook een stichting die straathonden en katten laat steriliseren zodat er minder dieren op straat komen, dat vind ik een goed initiatief.

Oh wat erg snadrem, zielig voor die loopse teef en ook heel zielig voor die ezel, pfff wat laag is dat. Nee ik heb zulke dingen niet meegemaakt, ik woon in een iets beter gedeelte als jij woonde ( tegenover de centro di bario stMaria). Ik zie hier ook geen geiten, er is veel gebouwd de afgelopen jaren, en gelukkig dus ook heel wat veranderd in de mentaliteit van de mensen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 02:11

Oehhw LittleAnn, misschien zit hij er nog! Het was echt een SCHATJE! (in een veeeeel te klein hokje.. hij zit er nu 3 dagen..(als hij er nog zit))

Ookal zou ik willen, we kopen hem niet.. dan moet hij 2x verhuizen!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 02:12

(ik weet eigenlijk niet waar die dierenwinkel zat.. aan een wat grotere weg iniedergeval. bij een aphoteekachtige winkel.. )

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:12

LittleAnn schreef:
hih wat leukkkk, ben je bij de gosieweg geweest? ik ben na al die honden-verhalen ook geinspireerd geraakt om een pup te gaan kopen. ik wilde er al eeuwen eentje, maar heb nu pas de mogelijkheid om hem overdag op het erf te laten met 2 andere hondjes om mee te spelen...
ja die teven hebben onwijs grote uiers, waarom weet ik niet? Er is hier ook een stichting die straathonden en katten laat steriliseren zodat er minder dieren op straat komen, dat vind ik een goed initiatief.

Oh wat erg snadrem, zielig voor die loopse teef en ook heel zielig voor die ezel, pfff wat laag is dat. Nee ik heb zulke dingen niet meegemaakt, ik woon in een iets beter gedeelte als jij woonde ( tegenover de centro di bario stMaria). Ik zie hier ook geen geiten, er is veel gebouwd de afgelopen jaren, en gelukkig dus ook heel wat veranderd in de mentaliteit van de mensen.

Goed om te horen dat het zoveel veranderd is!! Wij woonden geloof ik inderdaad niet in de beste buurt := Mijn vader zat bij de luchtmacht, dus het zou eigenlijk erg vanzelfsprekend zijn geweest als we op Grote Berg waren gaan wonen. Maar mijn moeder wilde per cé niet tussen de Nederlanders wonen. "Want dat kunnen we in Nederland ook." Een hele leuke culturele ervaring, het mindere is alleen dat er belachelijk vaak werd ingebroken, ondanks alle voorzorgsmaatregelen, en dat je af en toe echt met vreselijke dingen te maken kreeg zoals dierenleed.

@ Klijntjuh: rottweilerpups zijn altijd zo aandoenlijk :) Bijna niet te geloven dat er dan echt zo'n enorme hond uit komt! Op den duur mag er hier ook weer een hond komen, het liefst heb ik zo'n Antilliaans asbakje :) Hier in de asiels hebben ze ook wel kruisingen zitten, maar die lijken in geen geval op die typische Antilliaanse hondjes.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:36

LittleAnn schreef:
sunny_l0ve schreef:
Ik zou mezelf opvreten met al die verschrikkelijke mensen. Ze zouden bonuspunten voor mij zijn als hun in de berm lopen en ik met mijn autootje kom aanscheuren }>

Ik heb nog nooit iemand speciaal een hond zien aanrijden in de berm hoor, het is misschien ook maar net wat je wil zien? er zijn hier een heleboel mensen die wel om dieren geven, moet het weer zo zwart wit? net alsof er in nederland geen dierenleed bestaat ;) daar erger ik me net zo hard aan!

Ik scheer ook echt niet iedereen over één kam en ben uiteraard bewust van het dierenleed in NL, alleen gaat het in het buitenland vaak iets harder aan toe. Niet dat het hier helemaal niet gebeurd, maar iets minder.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:43

Ik geloof oprecht dat het elkaar niet zoveel zal maken, maar dat het in nederland en europese landen meer verborgen leed is.

Snadrem je hoort juist zo vaak dat er in de arme wijken zelf niet wordt ingebroken maar in de wijk ernaast! Haha, jullie hadden dus geen waakhond? Vind het wel goed van je moeder om niet op grote berg, zuurzak of jan thiel of noem het maar op te gaan wonen, maar tussen het volk. Heb je alleen net wel een heel erg stuk wijk gekozen haha, het stuk stmaria waar ik woon is iig prima! Als je dan de seru fortunaweg oprijdt dan zie je idd wel wat meer armoede en problemen....Bij deze ben je uitgenodigd om een keer op vakantie te komen en dan zorg ik dat jij je antilliaanse vuilnisbakken pup krijgt om mee te nemen :)

TS ik vind rottweilers helaas te groot, anders was ik m wel gaan halen...zielig trouwens, pups in een winkel? Zonder mama? Mijn vriendin vertelde dat dit in belgie blijkbaar heel normaal is ook?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 16:44

Klopt, nou zijn de pups die daar zitten al oud genoeg om zonder moeder te zijn hoor..
maar toch.
Ik heb ook gevraagd hoelang ze er ongeveer zitten. ik begreep gemiddeld tussen 3 en 7 dagen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 16:45

O, en bij mijn ouders om de hoek (in Nederland dus) is ook een dierenwinkel met pups, in Nederland is dat dus ook...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:11

LittleAnn schreef:
Snadrem je hoort juist zo vaak dat er in de arme wijken zelf niet wordt ingebroken maar in de wijk ernaast! Haha, jullie hadden dus geen waakhond? Vind het wel goed van je moeder om niet op grote berg, zuurzak of jan thiel of noem het maar op te gaan wonen, maar tussen het volk. Heb je alleen net wel een heel erg stuk wijk gekozen haha, het stuk stmaria waar ik woon is iig prima! Als je dan de seru fortunaweg oprijdt dan zie je idd wel wat meer armoede en problemen....Bij deze ben je uitgenodigd om een keer op vakantie te komen en dan zorg ik dat jij je antilliaanse vuilnisbakken pup krijgt om mee te nemen :)

Wij hadden zelfs twee honden, haha! Een dobermann en een asbakje. Overdag werkt dat prima, want zodra er iemand langs het hek liep dan sloegen ze al aan, en er hingen ook overal bordjes met "Beware of the dog". We hadden de honden 's nachts echter binnen, aangezien we van een aantal kennissen al hadden vernomen dat er kippenkarkassen over het hek werden gegooid met rattengif of andere troep er in om de hond uit te schakelen ;( Er zijn dan ook nooit inbrekers in ons huis geweest, maar de schuur werd regelmatig aangedaan (en dan mijn stoere moeder met de honkbalknuppel er achteraan, met de dobermann (die jankend mee liep, want die vond zo'n inbreker natuurlijk maar wat eng := ). Niet dat mijn moeder de beste man iets aan zou doen, maar een mevrouw in een fel roze badjas met haar haren door de war werkte kennelijk goed genoeg om ze van het erf te krijgen, haha! Mijn vader was heel vaak in het buitenland voor zijn werk, dat werd goed in de gaten gehouden, want er werd ook alleen ingebroken als hij er niet was.

En zo zijn dus:
- een paar emmers verf gestolen, twee weken later werd het huis aan het eind van de straat wit geschilderd :')
- de fiets van mijn broer gestolen, om een maand later iedere dag door de straat te rijden met een klein negertje er op :+
- de accu uit de auto gehaald
- zo'n beetje al het tuingereedschap verduisterd
- etc.

Maar de honden hebben hun werk verder goed gedaan ;) Als ik mijn vriend zover krijg dan kom ik er maar wat graag een halen! :D O ja, Klijntjuh, mocht je nou geen geschikte hond vinden dan zal ik mam eens vragen of ze die badjas nog heeft, hahahaha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:18

Oh snadrem wat een geweldige verhalen, zo grappig ook echt eigenlijk… ze denken: die makamba’s zijn toch rijk! Hihi en dan je dappere mams in dr nachtjapon hihi

Daarom wil ik mijn hond HEEL goed trainen. Hij mag niks eten dat hij niet in zijn voerbak krijgt, en hij moet dus ECHT niet bang zijn voor inbrekers en dergelijke, een dappere hond zoek ik. Ben zelf aan de bullterriër aan het denken…alleen zijn er hier geen fokkers voor zover ik weet, beetje jammer…

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 17:24

Fantastisch!! haha Super verhaal!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:38

LittleAnn: als je een ECHTE waakhond wil die voor de duvel niet bang is zit je wel goed met een boerboel!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 05:58

ellebel heb m even gegoogled, maar ik zoek een hond tot maatje medium, deze is me veeeel te groot, ook al is hij wel gaaf!
Ben toevallig naar een erkende fokker gegaan vandaag, man wat een geweldige honden had die lopen!!

Een red/brown dobermann
Een rhodesian ridgeback
Een volledig afgetrainde rottweiler
Een cockerspaniel

allemaal ver boven mijn prijsklasse uiteraard, maar wat een prachtige beesten allemaal....de dobermann sprak me toch wel aan eigenlijk...maar ja, maar eens rustig rond gaan kijken nog. Die fokker vertelde dat de bullterrier een echte een-baas hond is, hij zal vervelend worden als ie naar meerdere mensen moet luisteren en hij is niet goed in gezinsverband. Dan is dat dus toch niks voor mij...zit ook nog steeds aan een herder te denken....tips welkom!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 08:40

fokt die erkende fokker 4 rassen?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:49

LittleAnn schreef:
ellebel heb m even gegoogled, maar ik zoek een hond tot maatje medium, deze is me veeeel te groot, ook al is hij wel gaaf!
Ben toevallig naar een erkende fokker gegaan vandaag, man wat een geweldige honden had die lopen!!

Een red/brown dobermann
Een rhodesian ridgeback
Een volledig afgetrainde rottweiler
Een cockerspaniel

allemaal ver boven mijn prijsklasse uiteraard, maar wat een prachtige beesten allemaal....de dobermann sprak me toch wel aan eigenlijk...maar ja, maar eens rustig rond gaan kijken nog. Die fokker vertelde dat de bullterrier een echte een-baas hond is, hij zal vervelend worden als ie naar meerdere mensen moet luisteren en hij is niet goed in gezinsverband. Dan is dat dus toch niks voor mij...zit ook nog steeds aan een herder te denken....tips welkom!

Oeeeh.... neem de dobermann, de dobermann *\o/* :P Zal zeker duur zijn, vooral door die kleur. Cocker Spaniels zijn ook leuk, alleen waakhonden betwijfel ik.... ;)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:46

die dobermann zal ongeveer rond mei voor pups gaan zorgen, maar die prijsklasse zal beginnen bij 1500 gulden...beetje boven mijn budget haha

snoevie, hoe bedoel je dat, is dat veel of juist weinig? heb er niet zoveel verstand van...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:06

LittleAnn schreef:
Die fokker vertelde dat de bullterrier een echte een-baas hond is, hij zal vervelend worden als ie naar meerdere mensen moet luisteren en hij is niet goed in gezinsverband. Dan is dat dus toch niks voor mij...zit ook nog steeds aan een herder te denken....tips welkom!

Een BT een een-baas hond?? Hmm, dan moet ik die van ons eens vragen of ie wel een echte is :D .
Die gaat met iedereen mee, als je even niet oplet. Als de persoon maar lekker eten voorhoudt :Y) .

Niet goed in gezinsverband?? Dan geloof ik werkelijk dat ik 6 jaar geleden de verkeerde hond in huis heb gehaald }:0 . Ze zijn juist super in gezinsverband. Babe is met onze (toen) 4 jarige dochter opgegroeid. Je wilt niet weten wat die dochter van ons allemaal deed. Ze kroop zo onder Babe door met haar Barbies. Babe was nog niet groot genoeg, dus werd haar achterlijf de lucht in geduwd. Die Johannes Goedbloed bleef heel rustig, draaide haar kop eens om, reageerde nog niet. Een echte sul. :D Mar dat wordt ook juist zo in alle boekjes beschreven, dat ze zo goed met kinderen samen kunnen.

Ze zijn alleen wat stijfkoppig en als je ze dus in het veld terugroept, omdat er wandelaars aankomen, dan moet ik zeggen dat ze voor een BT erg goed luistert :D : ze stopt op de plek, draait zich om en wacht tot we bij haar zijn, terwijl wij al die tijd staan te roepen: KOM NOU HIEhieR! :D

Ze waakt vrijwel niet, dus zou denk ik geen goede waakhond zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:45

LittleAnn schreef:
die dobermann zal ongeveer rond mei voor pups gaan zorgen, maar die prijsklasse zal beginnen bij 1500 gulden...beetje boven mijn budget haha

snoevie, hoe bedoel je dat, is dat veel of juist weinig? heb er niet zoveel verstand van...

dat vind ik veel,ik dacht dat erkende fokkers zich echt richten op 1 specifiek ras

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:16

Snoevie schreef:
LittleAnn schreef:

dat vind ik veel,ik dacht dat erkende fokkers zich echt richten op 1 specifiek ras

Hoeft niet, ik ken meerdere fokkers die meerdere rassen hebben en toch heel goed zijn. Dus mensen die zich ook echt aan de gezondheid en rasstandaard denken. Het komt niet vaak voor, maar het gebeurt wel. ;)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:35

oh ok weer wat geleerd :) ze waren iig erg prachtig, hij legde ook heel mooi uit. de BT was dus idd niet een van die rassen, dus hij kon het wel eens mis hebben ;)
e bT wordt hier helaas niet gefokt, dus dat houdt een beetje op helaas. denk nog steeds dat ie voor mij heel geschikt zou zijn...

Morgen ga ik herder pups kijken, mechelse en duitse had die meneer momenteel...

TS ik neem heel je topic over :P hoe gaat het ermee? rot voor je, nu je hier op vakantie bent en we regen hebben....gelukkig is het wel lekker warm!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:52

Herders zijn ook leuke honden, alleen worden ze hier in NL zoveel doorgefokt. Er zitten ook nog goeie herders tussen natuurlijk. Veel succes met zoeken in ieder geval!

offtopic: dat lijkt me lekker... regen terwijl het warm is ;) Beter dan die miezerige regen hier in NL.

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:59

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar misschien is een bordeaux dog iets voor je??

Erg goed karakter, betrouwbaar en lief en goed voor de eigen roedel en kids etc. Heeft een consequente opvoeding nodig, maar dan heb je er wel een super hond aan die voor je door het vuur gaat en mensen komen niet snel je plaats op als ze hem aan zien komen ;-)

Succes met je zoektocht!!