Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LittleAnn schreef:Ik woon hier nu 1,5 jaar en heb dit nog nooit gezien gewoon, en ik woon in het hartje van StMaria…lijkt me afschuwelijk om te zien. Er zijn hier idd heel wat meer straathonden en katten dan in Nederland, heb het idee dat in Nederland het dierenleed meer achter gesloten deuren plaatsvindt…ik geef ze altijd een beetje eten, maar kan nu niet zeggen dat alle straathonden er ongelukkig uitzien ofzo…
LittleAnn schreef:Ik woon hier nu 1,5 jaar en heb dit nog nooit gezien gewoon, en ik woon in het hartje van StMaria…lijkt me afschuwelijk om te zien. Er zijn hier idd heel wat meer straathonden en katten dan in Nederland, heb het idee dat in Nederland het dierenleed meer achter gesloten deuren plaatsvindt…ik geef ze altijd een beetje eten, maar kan nu niet zeggen dat alle straathonden er ongelukkig uitzien ofzo…
LittleAnn schreef:hih wat leukkkk, ben je bij de gosieweg geweest? ik ben na al die honden-verhalen ook geinspireerd geraakt om een pup te gaan kopen. ik wilde er al eeuwen eentje, maar heb nu pas de mogelijkheid om hem overdag op het erf te laten met 2 andere hondjes om mee te spelen...
ja die teven hebben onwijs grote uiers, waarom weet ik niet? Er is hier ook een stichting die straathonden en katten laat steriliseren zodat er minder dieren op straat komen, dat vind ik een goed initiatief.
Oh wat erg snadrem, zielig voor die loopse teef en ook heel zielig voor die ezel, pfff wat laag is dat. Nee ik heb zulke dingen niet meegemaakt, ik woon in een iets beter gedeelte als jij woonde ( tegenover de centro di bario stMaria). Ik zie hier ook geen geiten, er is veel gebouwd de afgelopen jaren, en gelukkig dus ook heel wat veranderd in de mentaliteit van de mensen.
LittleAnn schreef:sunny_l0ve schreef:Ik zou mezelf opvreten met al die verschrikkelijke mensen. Ze zouden bonuspunten voor mij zijn als hun in de berm lopen en ik met mijn autootje kom aanscheuren
Ik heb nog nooit iemand speciaal een hond zien aanrijden in de berm hoor, het is misschien ook maar net wat je wil zien? er zijn hier een heleboel mensen die wel om dieren geven, moet het weer zo zwart wit? net alsof er in nederland geen dierenleed bestaatdaar erger ik me net zo hard aan!
LittleAnn schreef:Snadrem je hoort juist zo vaak dat er in de arme wijken zelf niet wordt ingebroken maar in de wijk ernaast! Haha, jullie hadden dus geen waakhond? Vind het wel goed van je moeder om niet op grote berg, zuurzak of jan thiel of noem het maar op te gaan wonen, maar tussen het volk. Heb je alleen net wel een heel erg stuk wijk gekozen haha, het stuk stmaria waar ik woon is iig prima! Als je dan de seru fortunaweg oprijdt dan zie je idd wel wat meer armoede en problemen....Bij deze ben je uitgenodigd om een keer op vakantie te komen en dan zorg ik dat jij je antilliaanse vuilnisbakken pup krijgt om mee te nemen
LittleAnn schreef:ellebel heb m even gegoogled, maar ik zoek een hond tot maatje medium, deze is me veeeel te groot, ook al is hij wel gaaf!
Ben toevallig naar een erkende fokker gegaan vandaag, man wat een geweldige honden had die lopen!!
Een red/brown dobermann
Een rhodesian ridgeback
Een volledig afgetrainde rottweiler
Een cockerspaniel
allemaal ver boven mijn prijsklasse uiteraard, maar wat een prachtige beesten allemaal....de dobermann sprak me toch wel aan eigenlijk...maar ja, maar eens rustig rond gaan kijken nog. Die fokker vertelde dat de bullterrier een echte een-baas hond is, hij zal vervelend worden als ie naar meerdere mensen moet luisteren en hij is niet goed in gezinsverband. Dan is dat dus toch niks voor mij...zit ook nog steeds aan een herder te denken....tips welkom!
LittleAnn schreef:Die fokker vertelde dat de bullterrier een echte een-baas hond is, hij zal vervelend worden als ie naar meerdere mensen moet luisteren en hij is niet goed in gezinsverband. Dan is dat dus toch niks voor mij...zit ook nog steeds aan een herder te denken....tips welkom!
LittleAnn schreef:die dobermann zal ongeveer rond mei voor pups gaan zorgen, maar die prijsklasse zal beginnen bij 1500 gulden...beetje boven mijn budget haha
snoevie, hoe bedoel je dat, is dat veel of juist weinig? heb er niet zoveel verstand van...
Snoevie schreef:LittleAnn schreef:die dobermann zal ongeveer rond mei voor pups gaan zorgen, maar die prijsklasse zal beginnen bij 1500 gulden...beetje boven mijn budget haha
snoevie, hoe bedoel je dat, is dat veel of juist weinig? heb er niet zoveel verstand van...
dat vind ik veel,ik dacht dat erkende fokkers zich echt richten op 1 specifiek ras